Spreżanie na cylindrach gen I 2.2 GT

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Spreżanie na cylindrach gen I 2.2 GT

Post autor: kosmita »

Witam
Panowie jakie powinno byc sprerzaanie na cylindrach w I gen 2.2 GT
szukałem na forum ale tylko znalazłem do II gen 2.5 24v.
jedni mówią 8,2-7,6, a drudzy 7,8-8,6 wiec jaka jes ta norma?
Dzieki
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

7,8 to jest nominalna ale na pewno będziesz miał wyższą coś koło 8,5
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Cholera mi wyszło 10,5 :roll:
Dużo jak na odprężony silnik... :roll:
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

To jak to jest skoro 7,8 to nominalna a kolega skorik ma az 10.5to dobze czy zle bo mi sie wydawalo ze im mniejsza od nominalnej tym gozej tzn ze skorik ma lepszy silnik niz prosto z fabryki.
Bo nierozumiem tego czy moze użadzenia do pomiaru są tak pokrecone?
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Miałem mierzone u mechanika manometrem czy czymś takim. Sprawdzałem rok temu zanim kupiłem samochód. Chodziło o to, że najważniejsze to to żeby na wszystkich cylindrach było po równo. Ja miałem na wszystkich po 10,5.
W normalnych silnikach bez turbodoładowania to ciśnienie może być nawet około 14 a w naszych silnikach odprężonych to ciśnienie jest mniejsze....
Mam nadzieję że się nie mylę... :wink:
Gość

Post autor: Gość »

Wlasnie przerabialem ostatnio ten temat i jeszcze bede do tego wracal, ale wszystko w swoim czasie. Otoz to o czym piszesz Kamil (i ktos juz nie pamietam kto) Ci to tlumaczyl to jest stopien kompresji - czyli stosunek objetosci przy max opuszczonym tloku do max podniesionego tloku (wielokrotnosc wzrostu objetosci) ALE NIE CISNIENIE, ktore jest mierzone np. w typowych miernikach wykresowych w jednostkach [kg/cm^2].
Ow stopien kompresji 7,8:1 jak wyczytalem w serwisowce ma miec GT, a 8,5:1 GL. Natomiast sama wartosc cisnienia pozostaje sprawa nie dokonca rozwiazana, gdyz ja nie doszukalem sie jej w serwisowce, jedno jest pewne - jezeli GT ma mniejszy stopien kompresji to i na pewno cisnienie max bedzie mniejsze. Pewnie da sie to wyliczyc, ale z fizyki to ja bylem noga jeszcze zanim sie urodzilem :lol: Moze mamy jakiegos fizyka? Pewnie bedzie to cos zwiazane z wartoscia poczatkowa (tlok opuszczony = cisnienie atmosferyczne = niecaly 1kg/cm^2), z nieliniowa charakterystyka wzrostu cisnienia do objetosci, no i moze sama objetoscia komory spalania, ale to juz dla mnie fizyka molekularno-jadrowa :lol: Wazna jest ta nieliniowosc, bo gdyby cisnienie roslo wprostproporcjonalnie do zmiany objetosci to mielibysmy wynik dla GL = 8,5km/cm^2 a GT = 7,8kg/cm^2.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”