Spalanie

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Spalanie

Post autor: edi_pg » 2006-05-19 11:28

Witam!

Wydaje mi się ostatnio że mój Probek strasznie dużo spala. Niestety nie mam tripa(ma ktoś do sprzedania??) i mogę kierować się tylko wskazówką od poziomu paliwa. Wczoraj zatankowałem za 70zł, wskazówka ciężko, ale odewała się od czerwonego pola, wjechała jakies 2, może 3 mm powyżej i tak została. Przejechałem jakieś 30km i wielkiej różnicy nie było, ale dzisiaj wracałem tą samą drogą i jadąc ciągle patrzyłem na wskazówke i w oczach mi opadała na dół. Jak dojechałem do domu to już była prawie na równo z czerwonym polem(troszeczke ponad). Wychodziłoby na to że mój samochodzik chleje jak głupi.
Jest jakiś sposób zeby dokładnie zbadać spalanie? Pojechać do jakiegoś warszatu diagnostycznego?
Czy warto kierować się wskazówką poziomu paliwa?
Ewentualnie chciałbym założyć tripa i ten komputerek przy lusterku, jakby ktoś miał do sprzedania, to chętnie kupię.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Gość

Re: Spalanie

Post autor: Gość » 2006-05-19 12:00

edi_pg pisze:Jest jakiś sposób zeby dokładnie zbadać spalanie?
Czy warto kierować się wskazówką poziomu paliwa?
Zatankować do pełna, przejechać 100km znowu zatankować tyle ile wejdzie do baku to będzie średnie spalanie.

A wskazaniem pływaka się nie przejmuj zazwyczaj oszukuje.
U mnie po wlaniu 20 pokazuje prawie pełny bak :) po przejechaniu 20/30 km mniej niż powłowe czyli prawie dobrze.

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-05-19 12:35

Ja bym zatankował do pełna ale nie czekał tylko aby wyjździć 100 km tylko cały bak i znów do pełna. Wtedy będzie wynik bardziej rzetelny.

Nie jeździj na pustym baku bo pompe paliwa zajedziesz.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej » 2006-05-19 20:26

kollek święte słowa masz racje

Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Car: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół » 2006-05-20 10:22

kollek mądrze mówi dać mu wódki
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-05-21 10:55

:twisted: :twisted: :twisted: wódki wódki dać mi wódki :twisted: :twisted: :twisted:

sorry za OFF :oops:

A tak na poważnie to ja mam swoją pompe do wymiany. Mam gaz. Zawsze starałem się mieć w baku przynajmniej 1/4. Teraz już wiem że to za mało :(.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-05-22 00:36

Załóż automatyczny rozłącznik zasilania do pompy ja załączasz gaz nadaje sie do tego najprostrzy przekaźnik. ;) Jak nie będziesz wiedział co i jak daj znać.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-05-22 00:42

Bogdan9999 pisze:Załóż automatyczny rozłącznik zasilania do pompy ja załączasz gaz nadaje sie do tego najprostrzy przekaźnik. ;) Jak nie będziesz wiedział co i jak daj znać.
Tylko wtedy paliwo nie będzie chłodzić wtrysków. Też niedobrze. Lepiej wozić te 10l w zbiorniku, Zawsze mogą się przydać.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-05-30 00:53

Witam!

Dzisiaj to juz mnie zaczęło martwić.
Zatankowałem za 80zł (jakieś 18-19l). Na początku wskaźnik pokazywał troszke więcej niż 1/4 baku. Przejechałem w sumie jakieś 50km(max 60 bo nie patrzyłem na licznik) i teraz wskazówka pokrywa się w górną częścią litery E na wskaźniku. Nie wiem co jest. Czy on aż tyle pali czy po prostu wskaźnik okłamuje. Nie wiecie co to może być?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Gość

Post autor: Gość » 2006-05-30 09:10

Sprawdz czy nie wywala Ci tego paliwa. Przypadek nieszczelnosci rury wchodzacej do baku (przez ktora nalewa sie wache) tez jest mi znany, tyle ze wtedy to z reguly czuc jak sie wysiadzie z auta.

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2006-05-30 09:46

jezu, edi zalej w końcu do pełna.


masochista jesteś.

najprościej byłoby chyba sprawdzić spalanie metodą tankowania do pełna a nie metodą chybił trafił, lub "na oko" nie?

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg » 2006-05-30 11:09

No właśnie chce to zrobic w najbliższych dniach, tylko czekam na kase.

Ile w Probe wchodzi do baku? 60L ?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio » 2006-05-30 11:16

Ja juz sie przyzwyczailem...zalewam za 50 - 70 zeta i wskazowka nawet nie drgnie z czerwonej kreski Pusty... chyba to normalne ze za taka kwote wskazowka nie znajdzie sie na 1/2 zbiornika.
Zrob tak jak radza koledzy zalej do pełna :roll:
Ja tez jestem ciekawy ile wejdzie...tak jak czytalem w tek ksiazeczke od Probaska to jakies 57L
Pozdrawiam :)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2006-05-30 11:22

Kondron - zatankuj, jak wskazówka jest na E, nie na czerwonym. Bo na czerwonym to już jest rezerwa i żeby wskazówka się podniosła, to musisz zalać rezerwę i dopiero zaczyna się podnosić.
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
maverick
Klubowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Gallery: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick » 2006-05-30 12:35

ja miałem wczoraj wskazówkę na czerwonym polu (dopiero co na nie weszła) i zalałem do pełna. Weszło 41 l.
Według tego co podaje książka serwisowa powinno być jeszcze 16 l. więc sporo.
Nie wiem, czy tak jest w każdym probasie
Żółty 2.2 GT '92
509355093

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-05-30 16:21

Tak ale jak jest mniej niż 10 litrów w baku to mi na zakrętach przygasa :D :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2006-05-30 16:51

kollek pisze::

A tak na poważnie to ja mam swoją pompe do wymiany. Mam gaz. Zawsze starałem się mieć w baku przynajmniej 1/4. Teraz już wiem że to za mało :(.
możesz to rozwinąć?
Obrazek

Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Gallery: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita » 2006-05-30 21:38

Witam
Edi_pg zobacz pod autko ja dzis mialem niemałe zdziwienie jak odieżdzałem z pod tesco a tu plama na poł auta nakrętka pod zbiornikiem paliwa sie poluzowała i uciekało paliwko :(
Black Shadow GT 92r

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-05-31 07:41

Pewno że mogę :)

Gazik w aucie, wiadomo paliwa nigdy nie za dużo. Chociaż zawsze wyznawałem zasade że palę auto na benzynie i jadę do puty się silnik nie rozgrzeje to pompka padła. Dlaczego? Bo szkoda mi było zalać chociaż połowy baku. Myślałem że 1/4 lub trochę mniej wystarczy. Ale przecież autem się jeździ i paliwa ubywa aż do minimum a potem znowu tankuje do tych 1/4. Jak masz w baku śmieci to dodatkowy minus. Jak auto stoi lub jak jest mniej paliwa w baku to łatwiej zbiera się też woda w zbiorniku.

Teraz, jak wymienię pompkę to w baku będzie 1/2 min i już nie będę wyjeżdżał paliwa do zera i znowu tankował do 1/2. Wogóle jak probasem wyjadę w końcu to do zbiornik do pełna :).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-05-31 09:04

Fordzik Scorpio, którym obecnie się włóczę, ma dorobiony wyłącznik pompy paliwa w podłokietniku.
Podłokietnik - fajna sprawa! :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-05-31 13:09

No właśnie. Z tego co mi wiadomo to pompa paliwa nadal pracuje po przełączeniu na gaz. Ale też ma to swój cel.
Z innego źródła słyszałem, że gdyby nie pracowała to paliwo by nie chłodziło wtrysków bo one z kolei też pracują.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-05-31 13:35

kollek pisze:No właśnie. Z tego co mi wiadomo to pompa paliwa nadal pracuje po przełączeniu na gaz. Ale też ma to swój cel.
Z innego źródła słyszałem, że gdyby nie pracowała to paliwo by nie chłodziło wtrysków bo one z kolei też pracują.
Pompa pracuje, wtryski nie. Jeszcze szybciej by padły. Przy silniku na wielopunkcie, gdzie wtryskiwacze są blisko głowicy i się mocno nagrzewają wskazane jest ich schładzanie poprzez krążące paliwo.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-05-31 18:06

No właśnie, ale ..... w końcu się pogubiłem.
W Probku pracują wtryski czy nie po przełączeniu na gaz?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-05-31 18:56

kollek pisze:No właśnie, ale ..... w końcu się pogubiłem.
W Probku pracują wtryski czy nie po przełączeniu na gaz?
Wtryski nie pracują.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2006-05-31 19:05

Ah już rozumię (tak mi się wydaje :)).
Wtryski nie pracują ale pompka pracuje po to żeby chłodzić je krążącym paliwem?

No słyszałem że gdzieś dzwonią tylko nie wiedziałem gdzie :D
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”