Stukanie pod pokrywą zaworów

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 14
Rejestracja: 2006-01-13 21:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Kraka

Post autor: Przemo »

Obrazek
626 GD 2.0 GT FE3N
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja nie obstawiał bym winy tego zaworka. A co do lokalizacji to jak zdejmiesz misę olejowa to będziesz widział po stronie rozrządu pompę olejowa, od spodu przy wejściu ślimaka będzie taki otwór w którym znajdował będzie sie sie seger(czy jakoś tak sie to nazywa). Jak go wyciągniesz to cały zaworek wyjdzie na zewnątrz (uwaga jest tam dość mocna sprężynka i uwaga na twarz ;) ) Osobiście przerabiałem ten zaworek aby puszczał olej przy większym ciśnieniu bo jak nie którzy wiedzą w FE3 po uturbieniu z ciśnieniem krucho. Ale i tak to g dało :cry:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

stukanie

Post autor: sebastianznak »

Dzieki panowie sprawdzę jutro ciśnienie oleju w jakimś warsztacie ,powiedzcie mi tylko jakie prawidłowe ciśnienie powinien mieć silnik GT
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

z tymi popychaczami to nie jest do konca tak jak piszecie:] jak ktorys jest bardzo twardy i nie macie sily go scisnac to od spodu jest taka mala kulka w popychaczu! jezeli ja wcisniecie jakims szpikulcem alba igla i jednoczesnie scisniecie popychaczto wyleci z niego olej i popychacz bedzie bardzo miekki :twisted: i wtedy uznacie ze jest niedobry??:>
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Nie lejcie żadnych ceramizerów! Ja mam probka od Simonesa i musiałem wymienić silnik. Mówił że oleju bierze trochę, miał zalane ceramizery i olej Valvoline półsyntetyk. Olej szybko wypłukał ceramizery i silnik zaczął brać olej jak szalony. Zapewne zalał ceramizery żeby zmniejszyć pobór oleju przez silnik ale to jest bardzo chwilowe rozwiązanie. Osobiście odradzam takie dodatki.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Jaapko a jaki Ty olej zalales ze on wyplukal ceramizery ? :)

Bo o ceramizerach napewno wiedziales ?
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Jak kupiłem to był zalany przez Simonesa półsyntetyk Valvoline. Na początku było jeszcze ok ale po jakimś czasie silnik zaczął brać ostro olej i mechanicy stwierdzili że Valvoline wypłukał ceramizery. Kompresja też wróciła do stanu przed wlaniem ceramizerów.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Poczytaj o ceramizerach....

Skoro Simones zalal ceramizery wraz z nowym olejem to jak ten sam olej mogl je wyplukac ? ;-)
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

A co ty tak bronisz tych ceramizerów, zalałeś sobie? Ja pisze z własnych doświadczeń i nie jestem zadowolony. Simones miał rozwalony silnik, zalał ceramizery, było chwilę dobrze, jak kupiłem samochód to prawie nie brał oleju a ciśnienia w cylindrach były w miarę dobre, pojeździłem ok 1500km i zaczął brać olej jak szalony a ciśnienia wróciły do stanu sprzed zalania ceramizerów. Dlatego też uważam że ceramizery które zalał Simones są do du.. ale jeśli ty uważasz inaczej to twoja sprawa.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Moim zdaniem to pierścienie 160 zł uszczelki 200 zł planowanie głowicy 40 zł i do kupy wszystko i nie ma brania oleju czyli razem jakies max 500 zł i po problemie a te ceramizery to ile kosztowały ?? najmarniej 100 zł tak dalej to koszt bedzie znacznie wiekszy to porządnego zrobienia. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
max626
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-21 17:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Wlodawa

Post autor: max626 »

przejrzyjcie ten temat powinno pomoc :D

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=24197
Obrazek
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a ja mam od niedawna nowy problem... od poczatku borykalem sie z wyciekiem oleju z pod dekla zaworow!! 3 uszczelki wymienialem i z kazdej po miesiacu zaczynala cieknac!! a kazda innej firmy :roll: az w koncu sie wkurzylem i dalem na sylikon... troche mialem spokoj:] az pewnego dnia podczas dlugiego postoju i pyrkania sobie silnika na wolnych obrotach zobaczylem czerwona kontrolne LOW OIL i malo zawalu nie dostalem :evil: w domu okazalo sie ze olej zszedl minimalnie ponizej kreseczki min. na bagnecie i widocznie dlugo postal i zapalila sie kontrolka (wystatczylo ze lekko sie dodalo gazu i zgasla)... i spokoj przez pare miesiecy. Od tej pory co pewien czas sprawdzam stan oleju, i tak tez zrobilem pare dni temu: wyni tak na 2/3 wysokosci miedzy min a max woec ok. Ale przed wystawilem samochod i kawalek sie przejechalem po miescie po czym zaparkowalem przed domem. Zimno jak cholera i pelno sniegu, ale musialem mame do sklepu zawiesc. Wiec wychodze na dwor, odpalam samochod i ide skrobac szyby. W pewnym momencie zaczelo cos klepac spod maski, pomyslalem ze gaz sie wlaczyl juz i te wtryski tak klepia... ale odziwo po chwili przestalo klepac... wiec skrobie dalej i jak skonczylem to wsiadam do samochodu a tu znowu ta nieszczesna czerwona kontrolka!! :shock: :evil: tylko musnelem gaz a ta gadzina zgasla i spokoj od tej pory...
ale zastanawia mnie dlaczego tak sie stalo!! :roll: poziom oleju w normnie, olej pelen syntetyk 5W30, zalany niecale 7tys km temu... nie mam pojecia dlaczego teraz tak sie stalo :roll:
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

wprawdzie mam małe pojęcie o mechanice, ale może to pompa oleju nie daje wystarczająco dużego ciśnienia...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

pytlar pisze: ale zastanawia mnie dlaczego tak sie stalo!! :roll: poziom oleju w normnie, olej pelen syntetyk 5W30, zalany niecale 7tys km temu... nie mam pojecia dlaczego teraz tak sie stalo :roll:
Straszną rzadzizne do turbo zalałeś
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

taka sama jak poprzedni wlasciciel... ale teraz zmieniam na polsyntetyk:] za duzo tego co mam ucieka bokami :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie neguje czył pół czy pełen tylko dlaczego 5w30 toć turbina z tego już w ogóle siki robi
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Ja mam tak samo jak sa mocne przymrozki odpalam auto stukaja zawory przgazuje delikatnie do 3 tys i juz jest ok tej zimy zdazlo mi sie tak 3 razy jezdze na 5w40 shell
Black Shadow GT 92r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”