dziwne "cycycycycycycycy"

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

dziwne "cycycycycycycycy"

Post autor: gladki » 2006-11-01 06:32

witam

mam taki dziwny problem.
dzisiaj jak jechalem do pracy:/ zauwazylem ze cos jest nie tak przy dodawaniu gazu, a dokladniej uslyszalem jakis dziwny dzwiek.
dzisiaj sprobuje nagrac to,ale teraz delikatnie go opisze.
"cycycycycycycycycycycycycycycy"
wie moze ktos co jest jego powodem i skad pochodzi?
dodam ze slychac go tylko wtedy jak dodaje gazu.

prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-11-01 08:01

Sprawdz poziom oleju w silniku, mnie ten dzwiek, na oko wyglada jak klepnie zaworow a ze sa regulowane hydraulicznie wiec olej ma niebagatelne znaczenie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-01 08:55

olej mam lekko ponad polowe stanu.( wlasnie bylem sprawdzic)
co prawda mialem mineral a teraz dolane jest okolo 3-4 setki pol syntetyka :(
Ostatnio zmieniony 2006-11-01 11:05 przez gladki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Car: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś » 2006-11-01 10:34

hehe oleju sie nie miesza, chyba żer o tych samych parametrach, a chyba minerał i półsyntetyk to z goła inne oleje :|
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: dziwne "cycycycycycycycy"

Post autor: Robert » 2006-11-01 11:07

gladki pisze:dzisiaj sprobuje nagrac to,ale teraz delikatnie go opisze.
"cycycycycycycycycycycycycycycy"
gladki pisze:olej mam lekko ponad polowe stanu.( wlasnie bylem sprawdzic)
co prawda mialem mineral a teraz dolane jest okolo 3-4 setki pol syntetyka :(
Nie musisz nagrywać - możesz się zacząć przyzwyczajać.

:arrow: JAKI OLEJ DO TURBO????cisnienie oleju??

:arrow: JAKI OLEJ

:arrow: jaki olej do silnika?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-01 11:08

ja o tym wiem ale powiedz to mojej kobiecie :/
jak mi powiedziale ze dolala oleju i pokazala jakiego to myslalem ze mnie ...... strzeli!

tak to jest jak kobieta chce zablysnac :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-11-01 11:14

gladki pisze:olej mam lekko ponad polowe stanu.( wlasnie bylem sprawdzic)
Czyli poszedłeś sam sprawdzić, a potem wysłałeś kobietę po olej i żeby dolała? :shock:
Tak to jest wysługiwać się - w jednym z podanych wątków przewija się marka "Kujawski z pierwszego tłoczenia" - żebyś się nie zdziwił... #-o
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-01 11:20

Robert pisze:
gladki pisze:olej mam lekko ponad polowe stanu.( wlasnie bylem sprawdzic)
Czyli poszedłeś sam sprawdzić, a potem wysłałeś kobietę po olej i żeby dolała? :shock:
Tak to jest wysługiwać się - w jednym z podanych wątków przewija się marka "Kujawski z pierwszego tłoczenia" - żebyś się nie zdziwił... #-o
olej byl dolany jaki miesiac temu.
a dzis bylem sprawdzic po tym jak napisal wingerman
czy to moze byc przyczyna

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-11-01 12:39

A może to uszczelka pod kolektorem. Spróbuj zlokalizować te cykanie...
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
roberto
Posty: 284
Rejestracja: 2005-08-06 01:13
Car: brak
Lokalizacja: Olsztyn Londyn

Post autor: roberto » 2006-11-01 13:55

Mialem to samo w swoim aucie, cykalo dopoki prob nie dostal temperatury. Potem stukanie znikalo.
Był I GEN. 2,2 GT 92r. Jest II GEN 2.5 V6

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-11-01 15:26

Roberto naprawiłeś to bo u mnie są takie same objawy? Wczoraj facet na warsztacie mówił że to może coś nie tak z popychaczem, jednak stawiał bym na uszczelkę kolektora.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2006-11-01 15:32

Panowie uzyjcie opcji ObrazekSzukaj to zagadnienie bylo juz omawiane niejednokronie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2006-11-01 16:49

A może masz sekwencję i nawet o tym nie wiesz :)
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-01 18:37

skorik pisze:A może masz sekwencję i nawet o tym nie wiesz :)
a mozesz mnie bardziej oswiecic

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2006-11-01 21:23

:D
Sekwencja to instalacja gazowa, odpowiednia do silników "turbodoładowanych".

Po "usłyszeniu" dźwięku - czyli cyt.: "cycycycycycycy" również obstawiałbym klepanie któregoś zaworka, bo to faktycznie tak brzmi. :D
Z tym, że najlepiej słychać to, jak sobie samochód chodzi na wolnych obrotach, zwłaszcza jeszcze zimny.
Bardziej stawiałbym na uszczelkę pod kolektorem tak, jak napisał Jacek.
Proponuję odkręcić osłonę kolektora i dokręcić śruby, dopóki jeszcze na dobre nie wydmuchało uszczelki. Głos ten jednak określiłbym jako "tyr,tyr,tyr,tyr, :D :wink: , który będzie się z czasem nasilał.
Dokręcenie śrub powinno pomóc.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
kosa_ol
Posty: 52
Rejestracja: 2006-08-08 16:19
Car: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kosa_ol » 2006-11-02 15:17

To chyba plaga tego cycycycycycycycycycy bo ja to wczoraj dostałem. Dolałem oleju do maxa i dalej to samo. Czasem jednak milknie ten świerszcz pod maską ale po niedługim czasie znów się odzywa.

Awatar użytkownika
roberto
Posty: 284
Rejestracja: 2005-08-06 01:13
Car: brak
Lokalizacja: Olsztyn Londyn

Post autor: roberto » 2006-11-02 21:00

Oley ma racje, raczej zawory. W moim przypadku odpadaja kolektory. I zecz jasna nic z tym nie robilem. Pszczolka smigala po rozgrzaniu.
Był I GEN. 2,2 GT 92r. Jest II GEN 2.5 V6

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-03 01:03

kurcze we wtorek w nocy czeka mnie jazde do polski, jakies 1400km.
mam lekkiego stracha jechac z tym cykaniem :(

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-11-03 16:00

:D Teoretycznie nic nie powinno się stać. Ja z tym jeżdżę już od paru dobrych miesięcy, właściwie mam to od kiedy kupiłem probka.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-03 16:40

JacekW pisze::D Teoretycznie nic nie powinno się stać. Ja z tym jeżdżę już od paru dobrych miesięcy, właściwie mam to od kiedy kupiłem probka.
nie denerwuje cie ten dziwny dzwiek?
bo mi czasami jak jade po miescie to jest strasznie glupio ze cos takiego mam :/
kurcze dojade do polski i na kanal odrazu :)

Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Car: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW » 2006-11-03 18:13

Pewnie że denerwuje ale nic zrobić nie mogę, czekam tylko kiedy się rozgrzeje i cykanie ucichnie :oops: Dopiero na przyszły rok planuje się tym zająć więc daj znać jak już coś wykombinujesz. Mam tylko nadzieję że naprawa nie będzie droga.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................

Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Car: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords
Kontakt:

Post autor: Yareck » 2006-11-04 15:21

Słuchajcie, zanim ustalimy czy są to zawory, kolektor bądź inne przedmuchy,
proponuje ustalić precyzyjnie rodzaj i charakter dźwięku. Czy to jest: cycycycycycy czy sysysysysysy? A może: cyk,cyk,cyk,cyk o dużej częstotliwości? :lol: Odgłosy klepania zaworów bądź ew. przedmuchów różnią się od siebie znacznie.
II gen`98 2,5l

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2006-11-04 15:34

Yareck pisze: Odgłosy klepania zaworów bądź ew. przedmuchów różnią się od siebie znacznie.
Dokładnie.
Różnica przede wszystkim polega na tym, że cykanie zaworów tudzież popychaczy cichnie po rozgrzaniu silnika, czyli kiedy olej dotrze we wszystkie miejsca. Oczywiście są wyjątki, bo u mnie cyka już non stop. :cry:
W przypadku jednak uszczelki pod kolektorem dźwięk nasila się przede wszystkim przy dodawaniu gazu i zwłaszcza na zimnym silniku. Potem, kiedy już wszystko jest nagrzane, ten dźwięk jest mniejszy, ale do czasu.
W miarę coraz większego wydmuchu, dźwięk będzie coraz bardziej słyszalny.
Nie zmienia to faktu, że dźwięk popychaczy jest totalnie inny niż dźwięk wydmuchiwanej uszczelki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Car: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords
Kontakt:

Post autor: Yareck » 2006-11-04 17:42

OLEY pisze:
Yareck pisze: Odgłosy klepania zaworów bądź ew. przedmuchów różnią się od siebie znacznie.
Dokładnie.
Różnica przede wszystkim polega na tym, że cykanie zaworów tudzież popychaczy cichnie po rozgrzaniu silnika, czyli kiedy olej dotrze we wszystkie miejsca
Nic dodać nic ująć. Wziąwszy jeszcze pod uwagę właściwosci metalu pod wpływem ciepła klepanie często ustaje
II gen`98 2,5l

gladki
Posty: 14
Rejestracja: 2006-07-26 01:14
Car: brak
Lokalizacja: Darnowo

Post autor: gladki » 2006-11-05 08:27

kurcze dzis,max jutro postram sie nagrac ten dzwiek
napewno to nie bedzie super jakosc ale mysle ze da sie go wylapc. :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”