Silnik przebiera, nierówna praca

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4930
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Romas » 2018-08-29 14:06

Nie

Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 259
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Car: Probe II '96 2.0 Medici
Gallery: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX » 2018-09-27 18:28

Kable Sencor. Auto stalo niedługo pójdzie do mechanika. Zastanawiam sie dlaczego kontrolka ABS ciagle swieci.... Nie bylo tego przedtem!

Pytanie do posiadaczy 2.0 z 96r, jak czytaliscie bledy???

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3349
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL » 2018-09-28 12:12

Diodą, normalnie. Tylko trzeba wiedzieć jak je interpretować, bo są 4cyfrowe.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 259
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Car: Probe II '96 2.0 Medici
Gallery: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX » 2018-09-28 19:18

4 cyfrowe? Dałem diode, 1 raz dlugo 6 razy krotko też 16 a to oznacza... EGR?

Gdzie w FSach znajduje sie EGR?

https://youtu.be/_BqlhV-rrOU

jakie to kody? na moje 08 i 16....

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3349
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL » 2018-10-02 08:30

Filmiku się nie da obejrzeć.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 259
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Car: Probe II '96 2.0 Medici
Gallery: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX » 2018-10-02 15:07

Da się :-)

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3349
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL » 2018-10-03 09:51

Jest to błąd - jak dla mnie 0806 lub 0816
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 810
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Car: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: duracell » 2018-10-04 09:44

08 i 16
Pewnie nie będzie to ani przepływka ani EGR ale coś na dolocie czego komp nie jest w stanie określić inaczej niż takimi błędami.
„czysta krew, trzeźwy umysł”

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3349
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL » 2018-10-04 11:03

Robert, pamietaj, że Bomber ma 96 - jak się przekonałeś na moim przykładzie (sugerując kody 4 cyfrowe) polifty to wredne w diagnostyce bestie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 456
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet » 2018-10-04 19:25

Dzisiaj spędziłem pół dnia w garażu próbując pomóc koledze BomberMAX ale nic konstruktywnego z tego nie wyszło. Zaopatrzyłem się w elm327 i adapter z gniazda diagnosis na normalne obd2. Zainstalowałem na laptopie program forscan i podpiąłem się do samochodu. Skończyło się tak, że program wykrył sterownik silnika ale nie potrafił się z nim połączyć. Próbowałem wszystkiego, też aplikacji na telefonie jednak żadna nie była w stanie połączyć się z komputerem samochodu. Każda aplikacja potrafiła wykryć, że komunikacja odbywa się poprzez protokół iso 9141-2 ale dalej już połączenie nie szło. Nie mam już siły na to ani nie wiem dlaczego to nie działa biorąc pod uwagę, że ludzie podłączają stare mazdy 96,97,98 w ten sposób i to działa. Tak samo metoda z diodą chyba nic nie daje w modelach 96+. Jak ktoś jest mądry to niech rozwiąże zagadkę co mój samochód pragnie mi przekazać :P
https://www.youtube.com/watch?v=iE4yb97Gp_c tutaj filmik. Błędy na pewno są 4 cyfrowe ale jak to interpretować to cholera wie. Chyba tylko komputer jest w stanie to zrobić.
Jak widać powtarzają się cztery długie pulsy i następnie jest bardzo długa przerwa i tak w kółko.
Ostatnio zmieniony 2018-10-04 19:29 przez Benet, łącznie zmieniany 3 razy.
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Car: Ford Probe II 2.0 1996
Gallery: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: cuba27 » 2018-10-05 09:28

Benet pisze:
2018-10-04 19:25
Dzisiaj spędziłem pół dnia w garażu próbując pomóc koledze BomberMAX ale nic konstruktywnego z tego nie wyszło. Zaopatrzyłem się w elm327 i adapter z gniazda diagnosis na normalne obd2. Zainstalowałem na laptopie program forscan i podpiąłem się do samochodu. Skończyło się tak, że program wykrył sterownik silnika ale nie potrafił się z nim połączyć. Próbowałem wszystkiego, też aplikacji na telefonie jednak żadna nie była w stanie połączyć się z komputerem samochodu. Każda aplikacja potrafiła wykryć, że komunikacja odbywa się poprzez protokół iso 9141-2 ale dalej już połączenie nie szło. Nie mam już siły na to ani nie wiem dlaczego to nie działa biorąc pod uwagę, że ludzie podłączają stare mazdy 96,97,98 w ten sposób i to działa. Tak samo metoda z diodą chyba nic nie daje w modelach 96+. Jak ktoś jest mądry to niech rozwiąże zagadkę co mój samochód pragnie mi przekazać :P
https://www.youtube.com/watch?v=iE4yb97Gp_c tutaj filmik. Błędy na pewno są 4 cyfrowe ale jak to interpretować to cholera wie. Chyba tylko komputer jest w stanie to zrobić.
Jak widać powtarzają się cztery długie pulsy i następnie jest bardzo długa przerwa i tak w kółko.
Może to być wina samego elm327 z tego co się orientowałem klony Elma dostępne w sprzedaży są zbudowane na jakimś tanim chipsecie który jest za wolny do gadania z kompem mazdy/Forda. Trzebaby spróbować innego interfejsu zbudowanego na lepszych częściach
Obrazek

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 456
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet » 2018-10-05 09:43

Kupiłem taki sam co miał gościu na mazdaspeedzie a poza tym nasze fordy jeszcze nie mają CAN więc to nie powinno mieć mieć znaczenia :(
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1835
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Gallery: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: mysz » 2018-10-05 11:09

Elm elmowi nie równy. Kumpel kupił identycznego jak ja mam i nie działa.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3349
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL » 2018-10-05 11:10

Zamiast adaptera na OBDII spróbujcie wg schematu który przesłałem do Bombera. Słyszałem kiedyś, że adaptery nie pomagają, a jedyna opcja to odpowiednimi kabelkami bezpośrednio w urządzenie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 456
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet » 2018-10-05 12:15

Też mnie to zastanawiało i sprawdziłem na schemacie tego adaptera i pokrywa się z tym o którym mówisz Krecio. Co prawda nie rozcinałem przewodów aby się upewnić.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-10-05 12:18 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3349
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Car: Probe II 2.5 V6 '97
Gallery: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL » 2018-10-05 16:07

Weźcie kilka przewodów, wsuwek i zróbcie coś takiego jak w tym schemacie co dostał Bomber - wtedy się przekonamy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy

Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 259
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Car: Probe II '96 2.0 Medici
Gallery: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX » 2018-11-17 11:22

Dzięki za wszelką pomoc. Auto jest u mechaniora pewnie za chwilę dowiem się co i jak i z pewnością napiszę dla potomnych tutaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”