Naprawa silnika 2.0

kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Naprawa silnika 2.0

Post autor: kocurro »

witam. dzisiaj zacząłem rozbierac silnik w swoim probku. góra już rozebrana ale gorzej z dołem,mianowicie chcę się dobrac do panewek. miska olejowa już ściągnięta ale nad miską jest jeszcze blok silnika(dół)i tylko to mi blokuje dostęp do wału i nie mogę tego zdjąc. czy będę musiał wyciągac skrzynię? jeżeli ktoś już to robił to proszę o pomoc bo nie chcę czegoś rozwalic.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
muczos
Posty: 13
Rejestracja: 2007-05-11 14:14

Post autor: muczos »

Ja tam mechanikiem nie jestem, ale sam nie majac wiedzy ani doswiadczenia nie bralbym sie za taka robote.
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

wszystko jest na dobrej drodze. silnik już rozebrany. jutro głowica wędruje do planowania i jedziemy zamawiac części. będzie jeszcze polerka kanałów dolotowych i wydechowych i może coś jeszcze ale to zależy od czasu. robię moje auto z kumplem. on jest mechanikiem praktykującym a ja raczej biernym. on też ma probe i sam go naprawia. więc wszystko będzie ok.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Wiec trzymamy kciuki 8)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

dzięki bardzo! może to głupio zabrzmi ale jest to wielkie przeżycie i frajda. na dniach zapodam kilka fotek.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
diabel
Posty: 44
Rejestracja: 2006-01-28 16:32
Galeria: viewtopic.php?t=7209
Lokalizacja: Sopot

silniczek

Post autor: diabel »

dziekuje za ponoc mojemu kumplowi jestescie fajni,widze ze nikt nie mugl mu odpowiedziec na to pytanie bardszo to bylo pomocne,super forum.jestesm ciekawy kto mu nagadal takich głupot ze trzeba skrzynie wyciagac zeby sciagnac ta czesc co chcial.pozdrqawaim
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

diabel zacznij uzywac slownika bo orty walisz wieksze niz krowa placki ;)
Czy gdzies jest napisane ze wejdz na forum a zaraz wszyscy rzuca ci kolo ratunkowe? Czlowieku kocurro zalozyl temat wieczorem a na drugi dzien wieczorem napisal tego oto posta wlasnie w tym temacie
wszystko jest na dobrej drodze. silnik już rozebrany. jutro głowica wędruje do planowania i jedziemy zamawiac części. będzie jeszcze polerka kanałów dolotowych i wydechowych i może coś jeszcze ale to zależy od czasu. robię moje auto z kumplem. on jest mechanikiem praktykującym a ja raczej biernym. on też ma probe i sam go naprawia. więc wszystko będzie ok.
Ja osobiscie ciesze sie ze uzytkownicy forum nie zaczeli sie nad tym rozwodzic skoro problem rozwiazal sam kocurro.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

a teraz coś o składaniu. jak wkładac pierścienie(jak ustawic zamki)? z jaką siłą dokręcac korby?
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Zamki ustawiasz w odleglosciach 120stopni, niestety nie znam momentu dokrecania korb.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

dzięki Wingerman! części będą jutro. zamówiliśmy: pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelki:pod głowicę pod kolektory. czujkę ciś. oleju,filtr powietrza i jeszcze przy okazji roboty klocki hamulcowe na przód. cena: nie całe 700pln. myślę że jest to bardzo mało. PORA SIĘ POCHWALIC: dzisiaj skończyliśmy składac probka. jedyny problem jaki powstał to taki że nie mogliśmy powpinac zaworów,ale jakoś się udało. odpalił bez żadnego problemu i teraz trzeba go ładnie dotrzec i będzie git. fotek nie będzie bo zrobiłem tylko 4 przy rozbieraniu a potem siora nie dała mi aparatu (HJWD).
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Grabel91
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-18 15:35
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 Gaz Tuning
Lokalizacja: Wrocław

Probe 2.0 16v '94 jak zdjąć dół bloku?

Post autor: Grabel91 »

Witam,
wiem, że nowych użytkowników obowiązują pewne zasady.
Nie przywitałem się jeszcze bo po prostu nie jestem w nastroju do chwalenia swojego Proboszcza. Można powiedzieć, że jestem na skraju wytrzymałości. Uprzedzając informuję, że szukałem na forum odpowiedzi ale nie znalazłem.
Jako, że ciekło mi z uszczelki miski olejowej i z pomiędzy łączenia dołu bloku do bloku postanowiłem to uszczelnić.
Zdjąłem normalnie miskę olejową bez problemu, następnie odkręciłem smoka i wszystkie śruby(te które na pewno trzymały część). I z całego tego plastra - jeżeli użyje się dużo siły - rusza się wszystko od przeciwnej strony skrzyni biegów tylko nie ta część od strony skrzyni. I teraz nie wiem czy trzeba skrzynię odkręcić? Czy co zrobić? A może jakaś sekretna śruba jeszcze to trzyma?
Pomóżcie bo jestem już na niego tak wkurzony :evil: , że wykrzyczałem mu prosto w twarz, że zepchnę go do Odry jeżeli dzisiaj tego nie zdejmę. Możecie uratować istnienie...
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Probe 2.0 16v '94 jak zdjąć dół bloku?

Post autor: Destroyer »

Grabel91 pisze: Nie przywitałem się jeszcze bo po prostu nie jestem w nastroju do chwalenia swojego Proboszcza.
Wystarczyło powiedzieć dzień dobry w temacie do tego przeznaczonym :)

Może to, coś niecoś pomoże :arrow: http://ford-probe.net/content/view/52/42/

Wnioskując z tego rysunku, dół bloku trzyma się jeszcze na śrubach od strony skrzyni i wydaje mi się, że bez jej wyjmowania się nie obejdzie. Ale niech ktoś mądrzejszy zabierze głos :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Grabel91
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-18 15:35
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v '94 Gaz Tuning
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naprawa silnika 2.0

Post autor: Grabel91 »

Wcześniej już odkręciłem te śruby od strony skrzyni co trzymają dół bloku. I nie widzę żadnej, która by jeszcze to trzymała i się zastanawiam czy trzeba całą skrzynię odkręcić. Chyba dzisiaj właśnie tego spróbuje i jak nie pójdzie to już nie wiem co zrobię...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Naprawa silnika 2.0

Post autor: Robert »

Śruby i kolejność odkręcania:
dol.gif
dol.gif (7.75 KiB) Przejrzano 12727 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”