Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: bogdano »

infernoblade pisze:
A więc tak w moim probku 2.0 94r euro nr :
M1T 7381
3Y04
ZC
A może M1T 73281 ? Bo to by wtedy pasowało.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: infernoblade »

Udało się zrobic zdjęcie ale musiałem go wyciągnąc :wink:
http://imageshack.us/photo/my-images/13/owf9.jpg/
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: bogdano »

-- oryginalny post 2013-10-10 10:11 --

Kurde no taki ten numer jak napisałeś. Zamówiłem te szczotki sobie to sprawdzę jak mi przyjdą. Mają niby pasować do rozrusznika z Mazdy 626 GE 2.0 a taki mam
Dzięki za zdjęcie. :D

-- dodano 2013-10-11 07:49 --

Sprawdziłem te szczotki i do 2.0 pasują o takim rozmiarze MITSUBISHI 4.5x12x17.5 do rozrusznika o numerze Mitsubishi M1T 73281

Jak ktoś sobie będzie chciał zamówić to ma :D
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: wujeksex »

bogdano pisze:te będą dobre?:
http://allegro.pl/szczotki-rozrusznika- ... 08897.html
Ja wymieniałem całość, czyli szczotki razem ze szczotkotrzymaczem, czyli całą płytkę mówiąc prosto :wink:
Płaciłem coś koło 25 zł i polecam wymienić właśnie całość, bo jak ktoś nie ma dobrej (mocnej) lutownicy, to nie uda się ich przylutować - grube przewody, które wymagają dużej ilości energii do ich rozgrzania.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: avel »

Chcę się poradzić w temacie możliwej usterki rozrusznika.
Objaw taki: odpaliłem auto jak gdy nigdy nic, pojechałem ze 3 kilometry i zgasiłem, po 10 minutach, kompletny brak kręcenia, za to słychać lekkie buczenie i przygasające kontrolki na desce tak jak by rozrusznik był zablokowany, próbowałem kilka razy. Poszedłem do domu po ojca i drugie auto żeby odholować Proba, a on normalnie odpalił i teraz już odpala?
Co to było?
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: KrecioPL »

Możliwe, że się przyciął i tyle. Postał chwilę, przestygł i wróciło do normy...
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: Spider33 »

Miałem to samo. Kręcił kiedy mu sie podobało. Kupiłem mocniejszy akumulator i nic nie pomogło. Okazało sie ze sie zacinał. Wymieniłem na używkę i do tej pory kreci aż miło.
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: vitek »

Rozruszniki już takie są, nie tylko w Probe. Zużywają się brązowe tulejki, w których osadzony jest wirnik. Tulejka, częściej ta od strony koła zamachowego, wyciera się (staje się "jajowata"). Zdarzy się, że wirnik stanie krzywo i za czorta nie chce zakręcić. Wystarczy jakiś wstrząs lub w razie "W" wspomaganie młotkiem i już zakręci. Polecam wymienić tulejki na nowe (ewentualnie dorobić je przez zaprzyjaźnionego tokarza ale tylko i wyłącznie z brązu, mosiądz się nie nadaje) i na kilka, kilkanaście lat problem z głowy.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: avel »

Dzięki za objaśnienie
Metodę młotkową znam, ale nie wiedziałem dlaczego tak się dzieje. Dodatku, w 2.0 rozrusznik jest ukryty lepiej niż dochody polskich posłów.
Ostatnio zmieniony 2014-07-23 11:40 przez avel, łącznie zmieniany 1 raz.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: vitek »

Tak to wygląda w naturze (przykładowe zdjęcie). Po prawej nowa tulejka.
http://www.forum.subaru.pl/uploads/post ... 281253.jpg

Osobiście dorabiałem tulejki ze spieku brązu z grafitem, nasyconego olejem. Akurat miałem taki materiał i sprawdził się w 100%, równie dobrze nadaje się do tego celu, bardziej dostępny, brąz cynowo-fosforowy B101( u mnie w pracy "fachowcy" nazywają go samosmarujący, nie mam pojęcia dlaczego :D ) stosuje się go do wszelkiego rodzaju łożysk ślizgowych, panewek itp. Z tego materiału też korzystałem i mogę polecić.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: duracell »

Tulejka od strony zębatki jest do dostania w JC Auto, kosztuje około 6 zł. Natomiast tulejka od strony szczotkotrzymacza nie do kupienia przynajmniej u nich, dalej nie szukałem.
Co do zużywania tulejek to nie zaobserwowałem takiego zjawiska a naprawiałem rozruszniki w 2 sztukach w przeciągu kilku miesięcy. Wycierają się szczotki + , minusowe znacznie mniej, ale warto wymienić komplet łącznie ze szczotkotrzymaczem. Niby w komplecie szczotek plusowych są dodatkowe szczotki minusowe do szczotkotrzymacza, ale bez zgrzewarki nawet nie warto próbować ich montować, żadne lutowanie się nie sprawdzi.
Słaby docisk szczotek do komutatora daje efekt wolnego kręcenia podczas rozruchu i dosyć dużej "wrażliwości" na spadek napięcia sugerujący w pierwszej chwili padnięty akumulator.
Ba... nawet akumulator na gwarancji wysłałem do sprawdzenia i otrzymałem go z pięknym certyfikatem i pomiarami że jest sprawny :)
Mniej więcej 2 tygodnie temu nie zamknąłem bagażnika i przez 2 dni świeciła się lampka w bagażniku, Woltomierz nie podniósł się nawet do czerwonej kreski po przekręceniu kluczyka i ...
odpalił :) wcześniej nie było to do pomyślenia.
Przy przebiegach 300 tys. nie ma dziwne że szczotki się wycierają, nie są wieczne.
Rozrusznik w 2.0 (nie wiem jak w Vce) ma zdecydowanie lepszą konstrukcję niż typowe rozruszniki (np. polska myśl techniczna z PRL) w których wymiana tulejek co pół roku to była norma. Wirnik jest osobnym elementem i nie jest wspólny z układem rozruchowym, tzn. na osi wirnika nie jest obsadzony mechanizm rozruchowy. Daje to dodatkową podporę całego układu przez co rozrusznik jest mniej podatny na wycieranie tulejek.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Wymontowanie rozrusznika w II Generacji- porady

Post autor: avel »

Naprawiłem w Tm tygodniu rozrusznik i mogę potwierdzić, tuleje zastałem w sanie idealnym. Za to szczotki wytarły się do granic możliwości, tzn. plusowe powieszone były już na przewodach to uniemożliwiało ich prawidłowy docisk. Rozrusznik pracował nieprzerwanie od nowości (nie odkręcane śruby) więc trzeba przyznać że to mocna bestia.
Do rozrusznika można dokupić cały szczotkotrzymacz, ja znalazłem za 28zł (z przesyłkę). Wygląda jak oryginał i idealnie pasuje. Symbol to ASSBH5001, ale polecam szukać po typie rozrusznika nabitym na obudowie.

Jak by ktos miał kłopoy z zakładaniem szczotkotyrzmacza to taki mały tip ode mnie. Odginamy sprężynkę maksymalnie do tyłu. Popychamy szczotkę i puszczamy sprężynkę tak żeby oparła się z boku szczotki. Powtarzamy 4 razy i mamy ładnie zablokowane szczotki. Wkładamy, ustawiamy sprężynki na tyle szczotek i gotowe. Ja zaczepiłem sobie druciki żeby się nie mocować ze szczypcami.
Załączniki
1.jpg
szczotkotrzymacz ASSBH5001.jpg
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”