Dymi jak z komina

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Romas »

0,5 litra to jeszcze nie jest źle, a V-ki mają to do siebie że biorą. Zależy jeszcze jak sie jeździ;) jeśli myślisz o robocie bebechów to najpierw podjedź niech Ci zmierzą kompresje na cylindrach i wtedy bedziesz wiedział robić czy nie:)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

Tak jak pisze Romas takie spalanie oleju to mozna jeszcze olac, jakby bral ci 2L lub wiecej na 1000km to w tedy mozna sie zastanawiac co dalej, najpierw poszukaj wycieku z silnika nie koniecznie zawsze musi go spalac czesto uszczelki np z pod klawiatury beda laly, wiec dokladnie sprawdz silnik. Co do kompresji to moze wyjsc w normie bo pierscienie sa po 3 na tlok a wystarczy ze pierscienie olejowe beda wytarte i bedzie bral olej mimo ze kompresja bedzie ok, mozliwe ze tez uszczelniacze na zaworach przepuszczaja, jezeli narazie takie zuzycie cie nie przeraza to nie ma co sie martwic bo koszty takich napraw nie sa male.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Kocureq »

A przy odpalaniu, jak postoi z dzień-dwa, puszcza niebieskiego dymka? Jak tak to raczej uszczelniacze puszczają.

Zrób próbę olejową, sprawdzisz pierścienie :arrow: http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

uszczelki będę wymieniał, założyłem Reinza (chyba tak się pisze) i puszczają olej, już nie tak jak wcześniej, ale jednak, mam już u siebie oryginalne uszczelki mazdy, czekają tylko na założenie, ale może jeszcze wymienię uszczelniacze zaworowe jak finanse pozwolą :)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

pamietaj ze uszczelka to nie wszystko, kup lepiej caly komplet ze srubkami bo jezeli srubki byly wykrecane kilka razy i dociagane mocno to gwint na srubie sie rozciaga i nie bedzie juz mial takiej sily zeby dociagnac ja mam zolozone takie jak w linku i nie puszczaja oleju dlugo z tym walczylem i problem wlasnie byl w srubkach tu masz linka do allegro http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 90314.html
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

Miałem właśnie ten zestaw, dałem go na przód, cieknie dalej, a dzisiaj sprawdziłem jak kopci moje auto, dałem się kumplowi przejechać a ja jechałem jego autem za nim i byłem przerażony jak to zobaczyłem, kopci strasznie czy się jedzie powoli przez miasto czy szybciej, po prostu po wydechu widać kiedy kierowca dodaje nawet lekko gazu, kopci na niebiesko jednak..... kurde szkoda :(
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

no to bedziesz mial spory wydatek, przechodzilem przez to samo az w koncu zdecydowalem sie na cala kapitalke. Bierze ci olej to na bank masz do wymiany pierscienie co za tym idzie uszczelki pod glowica , uszczelniacze na zawory , glowice do splanowania i zrobienia, jak bedziesz mial nowe pierscienie to wymien na bank panewki bo moze ci sie obkrecic (ja tak mialem) przy okazji jak rozkreca ci silnik sprawdz rozrzad, wymien olej, sprawdze pompe wody. Koszt w granicach do 3 tysiecy z robocizna, jezeli chcesz zeby ci ten silnik w miare posmigal przez dluzszy czas.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

rozrząd mam nowy, przejechałem na nim niecały 1000km, mam tylko ten plus, że mój tato jest mechanikiem i odpadnie mi koszt robocizny, a powiedz mi trzeba robić szlif, czy tylko zmienia się pierścienie? bo nigdy przez to nie przechodziłem......
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

szlify nie, ale musisz sprawdzic czy masz w nominale wszystko czy juz nie byl robiony szlif, no i jak wygladaja sciany cylindra jezeli nie ma rys jest gladki to wszystko jest ok, podstawa to panewki ( jak zmieniasz pierscienie i robisz glowice to zwiekszy ci sie kompresja i stare panewki moze ci obrocic, efektem jest zatarcie sie na wale) wymien pierscienie i zrob cala glowice to oddajesz do firmy ktora sie tym zajmuje koszt u mnie wyniosl 350zł od glowicy czyli razy 2 , komplet wszystkich uszczelek do silnika to od 600 zł w gore zalezy od producenta ale polecam zebys nie łakomil sie na najtansze bo efekt naprawy moze byc krotki
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mysz »

Witam,
mam problem z porannym dymieniem- jak go odpalę, to kopci na siwo-biało. Samochód był niedawno u mechanika (wymieniany pasek rozrządu, pompa wody, uszczelka pod deklem) i myślałem, że będzie już ok- przestał "wciągać" olej (cały blok silnika był w oleju), przez pewien czas nie dymił, aż do pewnego dnia- odpaliłem samochód z rana, nie ruszyłem od razu po uruchomieniu silnika no i się zaczęło... kłęby białego dymu spowiły cały parking. :mrgreen:
Od razu mówię, że to nie jest uszczelka pod głowicą, bo ten problem mam już od paru ładnych miesięcy. Nie wydaje mi się, żeby to była kwestia pierścieni/uszczelniaczy, bo spalanie (jeśli można to tak w ogóle nazwać przy silniku, który ma najechane prawie ćwierć miliona km) oleju w tej chwili to ~100ml/1000km. Więc to jest prawie nic.
Dodam jeszcze tyle, że po odpaleniu wewnątrz kabiny wyczuwalny jest smród benzyny. Jeśli ruszę bezpośrednio po odpaleniu- dymu nie ma, natomiast jak samochód postoi na włączonym silniku bez jazdy przez około 10 sekund zaczyna się dym, który ustaje zaraz po ruszeniu.
Acha- to nie jest na pewno wilgoć w wydechu :D .

Czy może być taka opcja, że mimo dobrze ustawionego kąta wyprzedzenia zapłonu, nie przepala do końca mieszanki? Bo w sumie, to nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Podsumowując:
-nie bierze oleju, płynu chłodzącego, masła na korku wlewu oleju nie mam, odpala bez problemu, a mimo to zostawia za sobą zasłonę dymną.
Probe, why?
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

no to teraz dales zagadke, okresl bardziej ten "bialy dym" jak wyglada czy jest podobny do pary wodnej czy raczej szarego dymu, czy taki efekt masz w deszczowe dni ? albo zimne? teraz jak jest okolo 20 stopni na plusie to nic nie powinno sie dymic z tlumika. Jezeli nie bierze oleju ani nie bierze plynu chlodniczego to silnik wydaje sie byc zdrowy, jedynie w tedy taki efekt "dymienia" moze wystepowac w deszczowe albo bardzo zimne poranki bo to po prostu bedzie para wodna.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mysz »

Mój dym jest mniej więcej taki, jaki wydostaje się z wydechu przy padniętej turbinie w dieslu, czy np. padniętej uszczelce pod głowicą. Jest bardzo gęsty, nie śmierdzi przepalonym olejem, tylko zwykła, czysta benzyna.
U mnie z dymieniem jest różnie. Raz nie dymi, raz dymi. Nie zależnie od wilgotności, temperatury. Raz jest ciepło i nie dymi, a innym razem zasłona dymna. Nieraz jest mocno wilgotno i nie dymi, a innym razem habemus papam.

Swoją drogą- kumpel ma eclipse 1g 2.0 gs (wolnossący), jemu bierze 0.5l oleju/1000km i nic nie dymi:P

Acha, silniczek to 2.0 R4.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Romas »

moim zdaniem może to być wina chu#owego paliwa.Dużo w nim wody i dlatego może dymić, ja kiedyś tak miałem ;)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mysz »

E, chyba raczej nie:P
Dziwne, że raz dymi, a raz nie- na tym samym baku.
Zresztą, po co sobie stwarzam problemy:P . Oliwy nie ubywa, płynu chłodzącego nie ubywa, benzyny ubywa, silnik chodzi ok- nie stuka, nie puka, to jak tak bardzo lubi, to niech sobie "zakurzy" za sobą raz na jakiś czas :P.
Chyba, że o czymś nie wiem... Może poprzednia właścicielka zamontowała jakiś dodatkowy, 20-litrowy zbiornik oleju i dlatego go nie ubywa :mrgreen: .
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

jak masz 20L rezerwy oleju to moze dlatego ci nie ubywa :) podjedz sobie na stacje kontroli pojazdu i niech zmierza ci mieszanke spalin z wydechu w tedy bedziesz wiedzial czy to wina np : zlego kata zaplonu, moze sondy lambda ci wariuja i mieszanka szaleje, moze tez byc ze paliwo tankujesz ze stacji co lubi robic swoje domieszki moze nie koniecznie z woda ale z innymi mieszalnymi z paliwem substancjami , woda zawsze osadza sie na spodzie i ciezko mialaby pompa zassac.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

Hej zastanawiam się nad remontem silnika i tak sobie pomyślałem, że owszem bierze mi olej i kopci, ale kopci tylko przy dodawaniu gazu (i to najbardziej w czasie jazdy) na wolnych obrotach czy to zimny czy ciepły nie kopci, no i ten wydech zarąbany olejem, czy to nie jest czasem wina uszczelniaczy zaworowych? Silnik ma 147 000km przebiegu to pierścienie powinny jeszcze polatać, może wie ktoś na forum jak dokładnie rozpoznać czy to pierścienie czy uszczelniacze, bez rozbierania silnika oczywiście :)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Jakby puszczały uszczelniacze, to kopciłby po odpaleniu, a po paru minutach kopcenie by ustawało.
Dym ze spalonego oleju jest koloru błękitnego, a Ty piszesz, że masz dym siwy, czyli może spalać płyn chłodniczy, albo wodę z wydechu.
Jakby dym był ciemno szary prawie czarny, to niedopalona mieszanka - albo kąt zapłonu zły, albo świece stare, albo wtryskiwacz leje, albo sonda...
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

mozesz wymienic same uszczelniacze na pewno cos pomoze ale efekt moze byc krotki, jezeli chcesz miec zrobione raz a dobrze to tak jak pisalem, glowice do splanowania i kompletnego zrobienia, wymiana uszczelek pod glowica, wymiana pierscieni i panewek plus ewentualnie szlify na wal zalezy w jakim stanie masz silnik, roboty jest sporo i kasa do wydania tez niemala. Pamietaj ze jezeli bedziesz chcial zaoszczedzic i isc po najmniejszych kosztach czyli np. wymienisz uszczelniacze i pierscienie to moze okazac sie ze po 3 000 km obroci ci panewke, sam doswiadczylem takiej przygody wiec nie polecam oszczedzania, lepiej zrobic raz a dobrze i cieszyc sie z jazdy niz dokladac co miesiac albo po tych 3 000km rozbierac jeszcze raz silnik i zalowac.

Dodam jeszcze ze efekt jaki opisujesz czyli na postoju nie kopci tylko przy wyzszych obrotach wskazuje na zjechane pierscienie olejowe ktore puszczaja olej do garow i go spala w tedy masz ladny efekt chmurki za soba, jestem przekonany ze jak ostro pojezdzisz autem i jak sie zatrzymasz to silnik bedzie dogrzany ze nawet na postoju przy 1 tys obrotow bedzie juz puszczal dymek
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dymi jak z komina

Post autor: bogdano »

Jak sie tak dołączę do dyskusji to nie orientujesz się tom ile na dzień dzisiejszy może kosztować remont 2.0 z planowaniem szlifowaniem wymianą pierścieni, panewek nowymi uszczelkami? Jakaś orientacyjna suma u dobrego mechanika? :)

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mar3inez »

zapytaj wujeksexa, on robił wszystko, kompleksowo to trzeba przyjąć nie mniej jak 3tyś.
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Dymi jak z komina

Post autor: tom87dg »

co do 2.0 to nie wiem jakie sa koszty, na pewno mniejsze bo jest 1 glowica , 1 uszczelka pod glowica, mniej zaworow, ceny czesci mozesz znalezc na allego, komplet uszczelek , pierscienie, panewki. Z checia bym cos wiecej ci poradzil ale nie mam pojecia o ile mniejsze koszty remontu beda w 2.0
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
kowal-szeryf
Posty: 47
Rejestracja: 2008-03-21 19:15
Samochód: Blue SE`95 2,0 ; Legacy Turbo 92
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dymi jak z komina

Post autor: kowal-szeryf »

Ja jak samemu robilem remont wyszlo 1000zł na wszystki czesci (BYLY PO ZNIZKACH) .
Pozdr
Kowal-szeryf
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

Witam! czy mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto wlewał naftę w cylindry w V-ce jak mu kopciła, przeczytałem już parę postów na forum, ale w większości to dotyczyło silników 2.0, mój mocno nie kopci (chyba że na wysokich obrotach :D ) oleju trochę bierze, ale nie ma tragedii, wiem że całą zimę stał w garażu, więc może nafta pomogłaby, usunąć nagar i odblokować pierścienie olejowe (bo chyba o to chodzi) i mam jeszcze jedno pytanie, czy taki zabieg może pogorszyć sytuację, że zacznie kopcić jak parowóz? Pozdrawiam.
roman 1970
Posty: 14
Rejestracja: 2010-12-01 08:37
Samochód: PROBE 2.5 KLZE
Lokalizacja: KOWIESY

Re: Dymi jak z komina

Post autor: roman 1970 »

Z pierścieniami nic nie wykombinujesz tylko wymiana plus uszczelniacze zaworowe ,mazdy maja słabe pierścienie olejowe .
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

Tak tylko, że ciśnienie na każdym cylindrze jest ponad 13, wiem że to nic nie mówi na temat pierścieni olejowych, ale jeżeli chodzi ogólnie o stan pierścieni to nie jest najgorzej, więc zawsze można byłoby spróbować, tylko boję się negatywnych skutków, tego zabiegu... Więc prosiłbym o odpowiedź, kogoś kto już przeprowadzał takowy zabieg, przebieg samochodu też nie jest duży bo 147,000 km
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”