Dymi jak z komina

oscar

Dymi jak z komina

Post autor: oscar »

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA :(
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

czesc Oskar nie wiem co to dokladnie jest ale zanim odpalisz samochód włącz wsteczny lub 1 i po odpaleniu odrazu rusz powinno pomóc.pa
Rafał 2.0 16V
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
Gość

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Gość »

oscar pisze:WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA :(
Dymienie napewno jest przyczyną przedostającego się oleju do komory spalania,jednak wydaje mi się że jest to spowodowane zawieszaniem się szklanek(hydropopychaczy)temat nieraz już wałkowany.Możliwe że jeździsz na zbyt gęstym oleju.
pozdrówka
Gość

Post autor: Gość »

Quaki pisze:wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
Zdecydowanie sprawdz to co napisane wyzej. Do tego znadz mechanika, ktory bedzie w stanie jednoznacznie okreslic co Ci "stuka". Nie chce straszyc, ale w konsekwencji mozesz rozwalic panewki na wale.
oscar

Post autor: oscar »

WITAM SERDECZNIE!
DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC I PODPOWIEDZI!!!
SPRAWDZE I NAPISZE CZY WSZYSTKO JEST OKI!
POZDROWIONKA
Awatar użytkownika
t0mpre
Posty: 695
Rejestracja: 2003-03-07 19:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: t0mpre »

Greyg pisze:
Quaki pisze:wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
Zdecydowanie sprawdz to co napisane wyzej. Do tego znadz mechanika, ktory bedzie w stanie jednoznacznie okreslic co Ci "stuka". Nie chce straszyc, ale w konsekwencji mozesz rozwalic panewki na wale.
a mechaniki to w wiekszosci psie syny wiec celem pominiecia bledu diagnosycznego zapytaj z 5 roznych mechanikow, odpowiedz przewazajaca powinan byc wlasciwa
czas jest po to zeby wszystko nie dzialo sie jednoczesnie
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

złe uszczelniacze na zaworach tez by mogły być przyczyną kopcenia na zimnym silniku
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

fafik pisze:czesc Oskar nie wiem co to dokladnie jest ale zanim odpalisz samochód włącz wsteczny lub 1 i po odpaleniu odrazu rusz powinno pomóc.pa
a to mnie... po prostu zwaliło z krzesła... :lol: :lol: :lol:
Gość

Post autor: Gość »

Moze tak...

- gumki zaworowe: musi byc duzy luz, podczas jazdy nie ma chmury dymu, nie ma bledu sondy lambda

- pierscienie: zachlapany olejem kolektor dolotowy, dymi rowniez podczas jazdy, blad sondy lambda

Wazne jest tu sprawdzenie cisnienia sprezania oraz w jakim stopniu ubywa oleju. Jesli cisnienie bedzie niskie, czyli zazwyczaj zuzyte pierscienie, tlok bedzie wpadal mikrowibracje i dosc szybko uszkodzi panewke(i).

Napisane na podstawie doswiadczen z silnikiem T0mpre, gdzie zostal zrobiony generalny remont glowicy (szlif gniazd, nowe wszystkie uszczelki i popychacze).
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

wiesz Bienias ja napisałem Oscarowi co pomogło w moim przypadku jesli cie to tak rozbawiło to Ok
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

na ciśnieniu może nic specjalnego nie wyjść. Pierścienie ciśnieniowe mogą trzymać a olejowe nie. Nie da się tego jednoznacznie określić w ten sposób.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Greyg

Post autor: Gość »

Nie pisz MiH jesli nie miales z takim czyms doczynienia. Po to jest napisane o sondzie lamba. Przy przeciekaniu oleju przez gumki zaworowe jego ilosc jest zbyt mala, by spaliny wyszly poza norme.

Mowiac w skrocie... duze zuzycie oleju i blad sondy lambda w 90% wskazuje na zuzyte pierscienie. Nie ma tu znaczenia ktore, gdyz i tak wymienia sie je w komplecie.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Tak się składa GREYG że miałem i mam taki problem. I wiesz co? Ciśnienie mam pomiędzy 160-180psi - i co Ty na to? Badałem specjalnie w 2 warsztatach coby się upewnić. W jednym i w drugom odchył był minimalny na wszystkich 6 garach.
Oczywiście zgadzam się z tobą, że błąd sondy lambda mówi o złym składzie mieszanki, w tym też zbyt dużej ilości CO - którego poziom jest bezpośrednim wynikiem spalania oleju. Więc nie obruszaj się - bo nie ma o co.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Osobiście spotkałem się z jeszcze jednym przypadkiem dymienia, nie będącym wynikiem zapieczonych pierścieni ani uszczelniaczy. Było to pęknięcie cylindra wzdłuż - efekt dość ciekawy - bo przy spokojnej jeździe auto zachowywało się bez skazy, jednak po kilku minutach ostrej jazdy głupiało i lało olejem aż miło. Wariacja ta trwała aż do całkowitego wystudzenia silnika. Potem - znów ok.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

ja sie nie obruszam, ale 2.0 to calkiem inny silnik
oscar pisze:II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
Podstawa pytania dosc jasna i tego sie trzymamy.

Sprawdzenie cisnienia jest pierwszym etapem dojscia przyczyny. Nalezy tu zwrocic szczegolna uwage m.in. na roznice roznice cisnien na poszczegolnych cylindrach. Przyjmuje sie, ze roznica nie powinna byc wieksza niz max 100% min 75%, n.p. max 180psi min 135psi. Zakres cisnien dla 2.5 142-203psi, 2.0 119-171psi. Jednak w innych materialach podane jest iz roznica w 2.0 nie powinna byc wieksza 15psi.

Istotne jest tu tez zachowanie wskazowki przy pomiarze, ale to za duzo pisania. Jest to dosc ladnie w serwisowce na CD opisane. Prawidlowa interpretacja tego ruchu w ok 90% pozwala stwierdzic czy wine ponosza pierscienie.

Przeciek oleju n.p. w wyniku peknietego cylindra robi majonez. :D
Tak mniej wiecej wyglada olej zmieszany z woda w wysokiej temperaturze.
MiH pisze:Ciśnienie mam pomiędzy 160-180psi - i co Ty na to? Badałem specjalnie w 2 warsztatach coby się upewnić. W jednym i w drugom odchył był minimalny na wszystkich 6 garach.
Jesli dobrze zrozumialem, to masz wachanie 160-180psi na cylindrze. Jak ja mierzylem kiedys ten silnik, bylo ok. 180-190psi na wszystkich cylindrach. Dla 2.0 max roznica wynosi 15psi, ale dla 2.5 nie moge znalezc.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

min 163 max 177 wg jednego pomiaru
min 165 max 181 wg drugiego
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Dymiące auto

Post autor: MJ#23 »

Witam.Panowie jest samochód ford probe 1.6 16v 1993 rok i mam taki problem ze samochód niema mocy i bardzo dymi!!Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną.Czekam na podpowiedzi :roll:
Bruce
Posty: 75
Rejestracja: 2005-06-30 15:59

Post autor: Bruce »

to jakas ciekawa wersja silnikowa :wink:

poprzegladaj forum - opcja szukaj - slowo klucz "dymi" :?

chocby tu :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=8257
Ostatnio zmieniony 2006-06-02 09:55 przez Bruce, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Zależy jak dymi:

Puszczanie dymka

Tamta diagnoza jest oczywiscie mocno uproszczona. W zasadzie powodow moze byc mnostwo.
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Masz silnik 2.0? Bo 1.6 to chyba po jakimś swapie(nie wiem w jakim celu) :wink: Jaki kolor dymu, przy jakiej temperaturze, masz katalizator? Więcej szczegułów podaj.
EDIT: Chłopaki byliście szybsi o włos :D :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Oczywiście 2.0 16v.Sorki.Jak samochód jest nagrzany i się dodaje gazu to strasznie dymi z tłumika,oraz ubywa płynu ze zbiorniczka
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Ok, że dymi to już wiemy ale jak!! Na czarno, niebiesko, biało, różowo... To jest istotna informacja. Mój np. dymi na niebiesko (lekko niebieski dymek leci przede wszystkim na zimnym silniku, plyn ze zbiorniczka wyrownawczego tez mi znika ale stopniowo i bardzo powoli) #-o
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Może być uszczelka pod głowicą !
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Dymi na kolor szaro-niebieski
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”