Dymi jak z komina

Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Dymi jak z komina

Post autor: CBR »

Świeczki i przewody to podstawa.
Jak tego nie masz dobrego to do niczego nie dojdziesz.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
slowikostr
Posty: 70
Rejestracja: 2011-07-25 17:06
Samochód: PROBE 2.0 93r.
Galeria: viewtopic.php?t=19955
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Dymi jak z komina

Post autor: slowikostr »

a no wlasnie ale powoli wszystko wymieniam na nowe wiec teraz nadchodzi czas na to powoli do przaodu czesci sa drogie a za malo zarabiam ;) zreszta jak kazdy ile by nie bylo wiecznie malo :)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Jak wymienisz świece i kable, a dalej będzie się dławił i gasł, to czeka Cię rozebranie aparatu zapłonowego.
Jest szansa, że to tylko wilgoć w aparacie i cewka ma przebicie. Jak nie, to przymierzaj się do zewnętrznego modułu zapłonowego - najtańsze i najlepsze rozwiązanie na uszkodzony moduł zapłonowy.

Ale najpierw świece i kable.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
slowikostr
Posty: 70
Rejestracja: 2011-07-25 17:06
Samochód: PROBE 2.0 93r.
Galeria: viewtopic.php?t=19955
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Dymi jak z komina

Post autor: slowikostr »

ej popatrzcie bo w nocy jak juz calkiem ciemno bylo i odpalilem samochod to jak przewody sa do bani to powinny iskrzec a nie iskrzyly czyli sa wporzadku czy moze cos im jeszcze byc innego ?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Dymi jak z komina

Post autor: CBR »

Jak nie były zmieniane to na pewno są do bani.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
slowikostr
Posty: 70
Rejestracja: 2011-07-25 17:06
Samochód: PROBE 2.0 93r.
Galeria: viewtopic.php?t=19955
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Dymi jak z komina

Post autor: slowikostr »

ale w czym moze byc problem ? np slaba przewodnosc ?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Dymi jak z komina

Post autor: CBR »

Stare przewody zawsze gubią prąd. To że ty tego nie widzisz to nie znaczy że tak nie jest.
Probki mają tak czuły układ zapłonowy że taka wymiana to podstawa.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
gracu
Posty: 9
Rejestracja: 2012-02-26 19:30
Samochód: Probe 94 2.0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dymi jak z komina

Post autor: gracu »

Mam to samo u siebie. W moim przypadku sa to uszczelniacze na stopro
Awatar użytkownika
slowikostr
Posty: 70
Rejestracja: 2011-07-25 17:06
Samochód: PROBE 2.0 93r.
Galeria: viewtopic.php?t=19955
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Dymi jak z komina

Post autor: slowikostr »

no to powiem wam tak swiece i przewody wymienione aparat rozebralem i na palcu i tych stykach bylo tyle syfu tzn tak zasniedzialo ze az kamien byl to spolerowalem to zlozylem i bylo przez spoko kilometrow elegandzko kiedy jak chcialem spod marketu odjechac to nie chcial odpalic po jakims czasie odpalil przejechalem troche i znowu zgasl po paru minutach odpalil i juz spokojnie do domu dojechalem tu tkwi problem caly heh ale nadal sporo mi pali i lekko sie dymi mocniej niz powinno z wydechu... :(
paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: paq19 »

-- oryginalny post 2012-04-30 10:46 --

Witam! Wrócił temat dymienia. Dymi raz na biało raz na niebiesko. Czy za dymienie możę być odpowiedzialny jakiś osprzęt silnika?

-- dodano 2012-04-30 13:33 --

O to świece 2 i 3 cylicdra strasznie mokre chyba olej czyli pierścienie jak uwazacie? Świece z cylindra 1, 4 suche. Dymi pierw na biało potem na niebiesko.
Załączniki
s1.JPG
s1.JPG (19.48 KiB) Przejrzano 12810 razy
s2.JPG
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Dymi jak z komina

Post autor: -michal- »

i co, trafiłeś szóstkę :?: :P
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: paq19 »

jak bym trafił to by się nie zadręczał dymiacym silnikiem. Powaznie to co pierścienie?
Artyy
Posty: 24
Rejestracja: 2009-01-16 16:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Gora - okoloce

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Artyy »

Słuchaj, nie jestem do końca w temacie bo ie czytałem wszystkiego, ale mogę ci poradzić. Przeważnie padają uszczelniacze trzonka zaworu, a nie pierścienie. Jeśli nikt ich nie wymieniał od nowości to guma z której są wykonana jest twarda i przepuszcza olej. Jeżeli nie stracił ci znacząco na mocy i jeździ tak jak wcześniej tylko dymi i śmierdzi za tobą to nie są to pierścienie. Dla twojego spokoju proponuję sprawdzić szczelność silnika i będziesz wiedział dokładnie co jest. Test szczelności wykonuje się specjalnym narzędziem do pomiaru. Żeby przystąpić do pomiaru musisz wykręcić wszystkie świece zapłonowe i w miejsce pierwszej wkręcasz odpowiednią końcówkę (w tym miejscu proponuję wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa, i pamiętaj żeby aku było dobre i kręciło jak szalone :D ) jedna osoba wsiada do auta wciska pedał gazu do oporu i kręci rozrusznikiem chwile aż manometr pokaże jakie jest ciśnienie spręzania na pierwszym tłoku, zapisz se wynik i powtórz tą czynność dla reszty cylindrów. Jak ci wyjdzie że masz słabe ciśnienie to wlej do pierwszego cylindra 50 ml oleju silnikowego (obojętnie jakiego tylko żeby był nowy) i zmierz wynik tak jak wcześniej robiłeś (zapisz go obok pierwszego wyniku na kartce), zmierz resztę cylindrów wlewając wcześniej kolejno 50ml oleju do każdego po kolei. Jeżeli wartości są takie same albo minimalnie lepsze to pierścienie są dobre i musisz wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych. Jeżeli wartości ciśnienia cylindrów pomiaru miedzy pierwszym, a drogim są duże (w drogim pomiarze są większe niż w pierwszym) będzie to świadczyć o uszkodzonych (wytartych) pierścieniach tłokowych kwalifikujących się do wymiany. Wartości ciśnień dla probasa to: standard - 203psi (około 14bar), minimum - 142psi (9,8bar). Ponadto uszczelniacze można zmienić bez ściągania głowic, ale to jest wyższa szkoła jazdy. Jak byś czegoś nie rozumiał to pisz na PW. Pozdrawiam.
paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: paq19 »

-- oryginalny post 2012-05-06 09:48 --

To proszę mi wytłumaczyć wymiane uszczelniaczy zaworów bez ściagania głowicy to mnie bardziej interesuję? I dzięki za rade.

-- dodano 2012-05-06 17:09 --

Aktualizacja. Dziś po paru dniach odpaliłem swojego probusia zadymił mi na biało pół dzielnicy, jak się rozgrzał dymił na niebiesko ale tak solidnie bardzo dymił. W tłumiku mam olej masakra jakaś. Teraz pytanie czy więcej będzie przepuszczał oleju przez pierścienie czy uszczelniacze zaworów? Ogólnie podejrzewam ze bierze wode i olej.
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mak500 »

Jak bierze olej i wodę to przyczyną być może uszczelka pod głowicą to taka najlepsza opcja, następna to pęknięta głowica. jak zdejmiesz głowicę to wiele się wyjaśni, powodzenia
paq19
Posty: 45
Rejestracja: 2012-01-20 22:38
Samochód: Probe II, 95r, 2.0 16V
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: paq19 »

-- oryginalny post 2012-05-09 10:58 --

A jeszcze mam pytanie. Czy jest sens planowanie głowicy wymiana uszczelniaczy zaworów i pierścieni? Czy lepie rozglądnąć się za silnikiem? Bo szukam jakiejś opcji a nie wiem co robić?

-- dodano 2012-05-09 14:10 --

3 dni temu wlałem olej tak by na szabelce był normal czyli normalny stan oleju. Po odpaleniu pare razy auta i ostrego gazowanie zostało mi minuimum :( Masakra jakaś skąd takie branie oleju.
Riff
Posty: 85
Rejestracja: 2010-04-27 12:15
Samochód: Volvo 960 '94 2.9
Galeria: viewtopic.php?t=17631
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Riff »

paq, jest sens.
kupisz silnik za 600-1000 zł i skąd wiesz jaki ma przebieg? może za 5 tysięcy km będzie tak samo dymił.
a jak zrobisz to co wypisałeś to masz na długi czas spokój. tylko nie kupuj najtańszych pierścieni :)
ja w 2.0 robiłem remont i po 40k km ani dymka nie puszcza.
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Pajda16v »

Witam !!! Mam mały problem i stawiam na uszczelniacze tylko czy to możliwe żeby przez max zużyte, stwardniałe zżarł ok 3,5 litra na 1,5 tyś km ?? Silnik jest w stanie bardzo ładnym tylko leżał ok 3-4 lat w garażu, pracuje ładnie równo, (niby 144tyś ma tylko) osiągi ma ładne (jeżeli w probe 2.0 można mówić o osiągach... :( ) brata po generalce się tak samo zwija z tego co widziałem, gdy podniosłem pokrywę zaworów w środku jest kultura żadnych osadów itp. Gdy odpalę to komary chyba się o linie wysokiego napięcie zabijają taka chmura za mną... W garażu os już nei mam bo trzymam go w garażu parę minut po odpaleniu... po rozgrzaniu oleju do ok 80 stopni przestaje dymić ale gdy długo hamuje silnikiem i potem noga na gaz to cyk chmurka chwile z tyłu...

A tak przy okazji szybkie pytanko czy przy odłączeniu tego silniczka krokowego czy elektrozaworu bo 2 wersje słyszałem probe więcej paliwa wcina czy mu to lotto czy go ma czy nie ??
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Romas »

Uszczelniacze na 100% walniete, a i pierścienie olejowe sie pewnie zapiekły :wink:

Co do "krokowego, to bedzie wiecej palił po jego odłaczeniu, a i obroty bedą wariować
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: Dymi jak z komina

Post autor: roman197002 »

Pierścienie na 100% ,jak by to były uszczelniacze to by nie brał az tyle oleju .
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Pajda16v »

Romas pisze: Co do "krokowego, to bedzie wiecej palił po jego odłaczeniu, a i obroty bedą wariować
Właśnie co jest najśmieszniejsze że obroty mam dopiero teraz normalne :) wolne ok 800 a na zimno 1200 wcześniej strasznie przy podłączonym wariowały. dzisiaj jechałem i jara w normie tak jak normalnie pali, też kiedyś może przeczyszczę krokowca i podłącze...

A olej niech chla przyzwyczaiłem się już w probe do tego :) tylko żeby tej poruty na zimno nie robił .... Plan taki uszczelniacze zmienić i zalać garki naftą... bo i tak na jesień jak jednej rzeczy nie zrobię to V trafi na podwórko :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dymi jak z komina

Post autor: bogdano »

Pajda16v pisze: A olej niech chla przyzwyczaiłem się już w probe do tego :)
Haha dobre. :lol: U mnie też chleje i też się przyzwyczaiłem. Wkurzające jest tylko to, jak się dalej jedzie bo trzeba co chwilę oleju dolewać. :twisted:
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mysz »

Boże, co Wy macie z tymi silnikami :twisted: Mi dymi na zimnym, ale olej dolewam mniej więcej co 3tys km, tak, żeby chociaż było widać, że go konsumuje. Wlewam mu wtedy z 0.5-0.7l i mam spokój :D
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dymi jak z komina

Post autor: bogdano »

No to Ty masz tylko wywalone uszczelniacze zaworów. Ja uszczelniacze mam dobre ale za to mam pierścienie do wymiany i ja na 300 km dolewam litra. :twisted:
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Spider33 »

bogdano pisze:No to Ty masz tylko wywalone uszczelniacze zaworów. Ja uszczelniacze mam dobre ale za to mam pierścienie do wymiany i ja na 300 km dolewam litra. :twisted:
Zakup calej beczki bedzie dobrym pomyslem. Taniej wyjdzie :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”