Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S2

Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S2

Post autor: derek »

Witam,wczoraj przełożyłem u mechanika silnik z Mazdy 626 FS 2.0 rocznik 1993 do mojego Probka (bo brał olej). Przy przekładce zauważyłem że mój silnik miał oznaczenie na głowicy FS2 a ten z Mazdy FS ,druga różnica to przepustnice,moja stara to S1 a z Mazdy S2. Czy ktos wie coś na ten temat?
Jedyne co zaobserwowałem to brak chłodnicy oleju w silniku Mazdy oraz inny czujnik cisnienia oleju (został przelożony). Czym mogą różnic się jeszcze?
Ogólnie przekładka sie udała (zero dymienia, silnik ładnie pracuje i sie wkręca), mam tylko subiektywne odczucie jakby samochód inaczej rozwijał moc-trochę wolniej na niskich obrotach.. Jest też mały problemik z zapłonem na wolnych obrotach bo przy obr. 650 ma kąt który pływa w przedziale 8-12 a powinien chyba stać równo na 10, był ustawiany ze zworką i stroboskopem u tego mechaniora od Mazd.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S

Post autor: Pajda16v »

ja też miałem silnik z mazdy i tak jak mówisz brak podstawki pod filtrem i chyba jest jeden czujnik więcej od temperatury cieczy a tak poza tym to to samo :D
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S

Post autor: Spider33 »

Podłączę się pod temat. Powie mi ktoś jakie są różnice między euro 94' a 95' 96' i 97' ? Chodzi mi o wszystko pod maską i elektrykę. Części mechaniczne z tego co zauważyłem nie różnią się w ogóle. Wiem że inna jest przepustnica z krokowcem, aparat, przepływka, sterownik silnika i zapewne czujniki przy silniku i abs. Czy coś jeszcze? Zastanawiam się czy przerobienie 96' na 94' nie będzie wymagało za dużo rzeźbienia... Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Jakie różnice: silniki FS - FS2 oraz przepustnice S1 - S

Post autor: duracell »

Z rzeczy potrzebnych to największa różnica to światełko pod maską :D
W zasadzie główne różnice to elektryka i przez to cała operacja wydaje się nieopłacalna bo trzeba byłoby to robić razem z wiązkami kabli i kompem itp. a co za tym idzie również immo którego już się nie obejdzie tak prosto jak w 94.
Czujniki temperatury,temp. powietrza, włącznik wentylatora itp. są takie same. Inny jest czujnik oleju a co za tym idzie musi gdzieś być drobna zmiana w realizacji funkcji wyświetlania ciśnienia oleju, ale tego tematu nie zgłębiałem.
Przepływka jest taka sama.
W 96 nie ma przekaźnika rozrusznika w puszce przekaźników. Największe różnice są w podciśnieniach w 96 jest połowa tego co w 94 a dalej jeździ, ale lepiej w ten temat nie wnikać bo się można łatwo pogubić :)
Przepustnica jest inna, ale różnica jest tylko w elektromagnesie. Mechanicznie jest taka sama.
Aparat jest inny ale obie wtyczki mają tyle samo pinów. W innych miejscach we wtyczkach są zasilania i sygnały, ale na Mazdaspeed pisali że zamieniając piny można zamienić te aparaty i pewno tak jest.
Między 94 a 96 główne różnice to elektryka sterowania silnika i raczej nie chodziło tu o większą efektywność i niezawodność, ale o zasadę- co by tu jeszcze wyjąć i żeby dalej jeździło :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”