Engine Idle Speed Control

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Engine Idle Speed Control

Post autor: Romeo »

Witam,
próbuję sam naprawiać wszystkie usterki w moim (naszym) Fordziku.
Jestem w pewnym sensie domorosłym mechanikiem, mam duże zaplecze narzędziowe, kanał, podnośniki.
Pracowałem w ASO BMW jako mechanik.
Ale... Miałem ogromny problem z obrotami (falowały od 800-1500, dobrze że nie mamy turbo, bo bym kurrw... dostał od tego blow-offa co sekundę stojąc na światłach).
Przeorałem te forum, probeperfomance i różne inne. Doczytałem się że może to być elektrozawór EIC, zepsuty przepływomierz, czy jakieś tam nieszczelności etc.
Się zdenerwowałem, rozebrałem cały dolot, sekwencję (mam LPG, takiego kupiłem), kolektor ssący, listwę wtrysków.
-Wyczyściłem kolektor ssący z osadu. Chyba EGR był powodem osadu, dlatego zatkałem rurę recyrkulacyjną,
-Uszczelniłem wszystkie złącza guma-metal,
-Sprawdziłem wszystkie rurki podciśnieniowe,
-Rozebrałem przepustnice,
-Zdjąłem elektrozawór

Wyczyściłem wszystko, błyszczy się jak jaja łosia. Złożyłem. Skorzystałem z okazji i wymieniłem termostat, bo już nie do końca mnie słuchał.
Wszystko chodzi super! Ale z odłączonym EIC...
I tu mam pytanie:
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te sprężynki w tym elektrozaworze poskładać? Jak otworzyłem te durne śrubki torx z tym bolcem po środku wszystko mi się wysypało na stole i nie specjalnie zanotowałem kolejność tych rzeczy w środku.
Przy podłączonym EIC obroty nie falują, tylko trzymają się na 2000 obr. A jak odłączę to 900 obrotów i w całym zakresie obrotów chodzi jak nowy.
Co może być przyczyną? Źle złożony Ekspres InterCity? Czy coś związanego z niewyregulowaniem?
Proszę o pomoc...
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: duracell »

Mówisz- masz.
Jeśli dalej będzie źle to pisz, bo jest proste rozwiązanie tego problemu :)
Załączniki
elektrozawor ok.jpg
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: avel »

duracell, to nie jest 2.0
Ale idea taka sama :)
Cylinderek musi iść nacięciami do zewnątrz elektrozaworu tam gdzie sa dziurki w korpusie. Duża sprężyna pasuje tylko z jednej strony wiec nie da sie pomylić.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: duracell »

Jeśli Romeo ma 96 to ma mieć taki elektrozawór, jeśli ma 94 to będzie inny :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: Romeo »

Dzisiaj zobaczę mój, bo wydaje mi się, ze sprężyny założyłem na jednej stronie :D a nie po bokach.
W ramach wyjaśnień... Tak, mam na prawdę na imię Romeo :P

Jak tylko to zrobię, to wrzucę tu albo zdjęcie albo jakąś słowną relację jak było wcześniej :)
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: Pajda16v »

1 sprawdź płyn w chłodnicy
2 ściągnij rurkę tylko powoli u góry przepustnicy od wody zobacz czy nie jest zapowietrzona (od cieczy)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: paput3000 »

Romeo z Gdyni? :)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: waldii »

A moze z Werony?
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: Romeo »

Tak, Romeo z Gdyni. :D
Znalazłem przyczynę. Jak składałem to zapomniałem podłączyć czujniki na przepustnicy. Podłączyłem i wszystko ładnie chodzi :)
Ten elektromagnes był dobrze złożony :D
paput3000 a czemu pytasz? Znamy się? :P
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Engine Idle Speed Control

Post autor: paput3000 »

Przejażdżka obwodnicą z pod szadułek na parking przy realu? :D na spota zimowego trzeba :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”