Szarpanie i skoki obrotów

rafalnowakowski96
Posty: 2
Rejestracja: 2015-05-08 10:56
Samochód: Probe 2gen 2.0
Lokalizacja: Toruń

Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: rafalnowakowski96 »

Witam, mam problem z 2 gen 16V. Samochód strasznie szarpie gdy zdejmie się nogę z gazu hamując silnikiem , jest tak na każdym biegu. Gdy jest ciepły nie jest lepiej ani trochę. ponadto przy wciśnięciu sprzęgła i zatrzymywaniu się obroty spadają na sam dół i znowu w górę aż do momentu zatrzymania się. Sam samochó przez bardzo długi czas utrzymuje wysokie obroty podczas gdy kiedyś po kilku sekundach spadały w okolice tysiąca(nawet po długiej jeździe potrafi znowu przy zmianie biegów wchodzić na chwilę w okolice 2tysięcy). Nie mam LPG a większość postów podobnych była z tym związana a problemy chyba nie były tak zbliżone.
Jeśli ktoś wie coś na ten temat to byłbym ogromnie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc> :)
Probe 2gen 96r. 2.0
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: duracell »

Przyczyn może być kilka i zapewne jest więcej niż jeden problem, takich tematów jest kilka i trzeba było się podpiąć pod istniejący bo nie wróżę długiego czasu temu wątkowi. No chyba że łaska moderatorów będzie większa niż myślę ;)
A lepiej napisz ( jeśli zdążysz :D ) co do tej pory zrobiłeś i w jaki sposób bo to że masz probe/problem to już wiemy :D
No i kolor podaj bo zapewne będzie niedługo szedł na części a ja parę artefaktów potrzebuje :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
rafalnowakowski96
Posty: 2
Rejestracja: 2015-05-08 10:56
Samochód: Probe 2gen 2.0
Lokalizacja: Toruń

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: rafalnowakowski96 »

duracell pisze:Przyczyn może być kilka i zapewne jest więcej niż jeden problem, takich tematów jest kilka i trzeba było się podpiąć pod istniejący bo nie wróżę długiego czasu temu wątkowi. No chyba że łaska moderatorów będzie większa niż myślę ;)
A lepiej napisz ( jeśli zdążysz :D ) co do tej pory zrobiłeś i w jaki sposób bo to że masz probe/problem to już wiemy :D
No i kolor podaj bo zapewne będzie niedługo szedł na części a ja parę artefaktów potrzebuje :)
Wymieniana była pompa wody i alternator .
Ooo nie. tak łatwo się nie poddam. Czarny:>
Probe 2gen 96r. 2.0
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: duracell »

Skoro wcześniej było dobrze a po wymianie coś z autem nie tak, to czemu odbierałeś niesprawne auto z warsztatu? Może być przestawiony rozrząd, może być za mało płynu w układzie chłodzenia, może ktoś przy okazji "regulował" przepustnicę :) i jeszcze parę duperelek które rzutują na całość.
rafalnowakowski96 pisze:Ooo nie. tak łatwo się nie poddam.
Taaaaaaa... ilu tu już takich było :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: BomberMAX »

A wypraszam sobie :D mojego też na żyletki pakowałeś a się nie dałem ;)
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: arko »

duracell pisze:Skoro wcześniej było dobrze a po wymianie coś z autem nie tak, to czemu odbierałeś niesprawne auto z warsztatu? Może być przestawiony rozrząd, może być za mało płynu w układzie chłodzenia, może ktoś przy okazji "regulował" przepustnicę :) i jeszcze parę duperelek które rzutują na całość.
I tu się zgadzam . Wróć do warsztatu i niech poprawiają co popsuli , chyba że sami nie wiedzą co może być z obrotami i szarpaniem . -o-|
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
kamilw1911
Posty: 55
Rejestracja: 2016-09-26 07:06
Samochód: Ford Probe 1994 2.0
Lokalizacja: Leszno

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: kamilw1911 »

Witam, koledzy nie chce zakladac kolejnego tematu a mam podobny problem : najczesciej na 2 biegu podczas przyspieszania ,auto nie chce przyspieszac, szarpie, dławi się .Dopiero po ponownym wrzuceniu biegu normalnie przyspiesza. Czy ktos wie o co moze chodzic???
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: duracell »

Przyczyn może być kilka, co do tej pory sprawdziłeś i w jaki sposób?
Benzyna, benzyna z gazem,sam gaz?
Na początek sprawdź przewody WN, nie trzeba do tego specjalnej wiedzy ani zdolności, wystarczy miernik. Oporność krótszych około 4-5 kOhm, dłuższych 7-9.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
kamilw1911
Posty: 55
Rejestracja: 2016-09-26 07:06
Samochód: Ford Probe 1994 2.0
Lokalizacja: Leszno

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: kamilw1911 »

Mam tylko benzyne, postaram się sprawdzic
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
kamilw1911
Posty: 55
Rejestracja: 2016-09-26 07:06
Samochód: Ford Probe 1994 2.0
Lokalizacja: Leszno

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: kamilw1911 »

Wymienione są wszystkie filtry, oleje i płyny
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: Maxxum »

Mała uwaga techniczna.

Posty należy edytować i dopisywać kolejne treści.
Nie piszemy posta pod swoim postem !
Po to wymyślono tą pierwsza ikonkę od lewej z symbolem ołówka ;)


Co do problemu.

Dobrze sprawdź dolot, czy nie ma gdzieś pęknięcia, czy nie łapie lewego powietrza.
Powinieneś sprawdzić, czy dzieje się to przy określonych stałych obrotach, czy też przy różnych wartościach obrotów.

Im dokładniej opiszesz problem, tym ktoś Ci może szybciej pomóc.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
kamilw1911
Posty: 55
Rejestracja: 2016-09-26 07:06
Samochód: Ford Probe 1994 2.0
Lokalizacja: Leszno

Re: Szarpanie i skoki obrotów

Post autor: kamilw1911 »

Okej, bede zwracał na to uwagę :) w jednym miejscu na dolocie jest tasma (po poprzednim włascicielu) może tam jest przyczyna. Dzieki za pomoc.
Ford Probe 94' Eur. 2.0 "Electric red metallic"
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”