Jaki dolot???

Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Cześć, jest mi ktoś w stanie polecić jakiś ciekawy dolot oraz filtr stożkowy do probe? Najlepiej gdyby był on jak najlepszy i dostępny na polskim rynku. Silnik 2.0 rok 1995.
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Do 2.0 trzeba rzeźbić samemu:/
Obrazek
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

A coś konkretniej? Może by od czegoś pasowało? Bo to silnik z mazdy.
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

A jakie średnice są w 2.0?
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Do 2.0 sa zestawy montowane do przepływomierza pozostawiające rezonator miedzy przepustnicą a przeplywomierzem. Najprościej rozbierasz dolot mierzysz średnice wchodzisz na fmic.Eu zamawiasz rury i laczniki i gotowe no i jeszcze jakiś filierek
Obrazek
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Ok, ok ale jeszcze takie pytanie. Nie raz słyszałem ze doloty powinno się liczyć, średnica-długość aby przynosiło to jakieś rezultaty. Prawda to?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Super pomysł. To się za to wezmę bo widzę że nawet tanio wyjdą te rurki. Jakby ktoś miał te średnice gotowe spisane to też chętnie przyjmę


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Z tego co pamiętam krótki dolot wzmacnia moment na dolnych obrotach dlugi wzmacnia górę. Ale generalnie powinno sie liczyć żeby uzyskać efekt doładowania oraz żeby zachowana byla pojemność dolotu. Seryjny jak i zmodyfikowany powinny miec ta sama objętość.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki dolot???

Post autor: Romas »

Sam dolot bez wydechu to sobie możesz liczyć do usranej śmierci i nic ci to nie pomoże ;)
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Jaki dolot???

Post autor: Prezes5G19 »

Romas pisze:Sam dolot bez wydechu to sobie możesz liczyć do usranej śmierci i nic ci to nie pomoże ;)
Romas ma rację. Dolot poprawi osiągi ale w połączeniu z przemyślanym wydechem.
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Ale krótki znaczy taki jak o http://www.prace.bizn.pl/mazda/v6_2.jpg ?
Nie zaciąga ciepłego powietrza wtedy? Większość widzę że ma pomontowane rurka w dół i w lewo.
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Dla mnie jedyną zaletą CAI jest dźwięk;) ten co wrzuciłeś to właśnie taki short ram ale ja bym założył tam jak myszaty czyli filtr w airboxie i kibel rurą doprowadzić powietrze do airboxa. Tylko jak masz airbox tracisz dzwięk :/ w załączniku foto jak zrobił to gość na mazdaspeed.
Załączniki
znalezione na mazdaspeed
znalezione na mazdaspeed
Obrazek
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

To będę szort-ram chyba robił
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Wszystko rozumiem, ale chodzi mi właśnie do silnika 2.0 bo do v6 nie ma problemu żeby kupić bo są nawet całe zestawy. Czyli wychodzi na to żeby zrobić sobie coś samemu co i tak nic nie da poza dźwiękiem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Jak to nic nie da? Dobry dźwięk to +50-70KM. Stoisz potemna światłach, podjeżdżają szczerby w punto, a ty tylko deptasz do 2000 co wysyła jasny sygnał "chłopczyki, ja nawet nie muszę z wami zaczynać". :D
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Hahah No nic pokombinuje coś pozamawiam i dam znać jak wyszło za ile itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Jaki dolot???

Post autor: mysz »

Dorzucę swoje trzy grosze jako, że przerobiłem już z 6 konfiguracji dolotów w 2.0.
- bardzo istotna jest odległość przepływki od przepustnicy oraz filtra od przepływki- odległość musi być zbliżona do fabrycznej
- aluminiowa rura jest do d.py, chyba, że owiniemy ją bandażem- momentalnie się nagrzewa
- jeśli montujemy airboxa- rura doprowadzająca musi być jak najmniej pozaginana i najlepiej jakby była gładka wewnątrz
- dźwięk przy airboxie jest- chyba, że to kolektor wydechowy robi u mnie taką robotę
- i co najważniejsze- można sobie CAI wsadzić w tyłek mając ory przepływomierz, który solidnie ogranicza dawkę powietrza
- przy montażu CAI wypadałoby delikatnie odprężyć wydech- przy ory kolektorze wydechowym można robić przelot, przy kolektorze 4-2-1 musi być jakiś kat
cuba27 pisze:Z tego co pamiętam krótki dolot wzmacnia moment na dolnych obrotach dlugi wzmacnia górę. Ale generalnie powinno sie liczyć żeby uzyskać efekt doładowania oraz żeby zachowana byla pojemność dolotu. Seryjny jak i zmodyfikowany powinny miec ta sama objętość.
w 2.0 każde wydłużenie dolotu powoduje znaczny spadek mocy w całym zakresie obrotów- testowane.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

No jakiś konkrecik juz mamy. Co byś polecił najbardziej?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Zobaczę jak wyjdzie dłuższy dolot z kl47
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jaki dolot???

Post autor: Benet »

Taki stożek zamknięty w airboxie się czymś różni od sportowego wkładu do ori puszki ? :D Wybaczcie za ignorancję.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Na pewno dźwiękiem a jezeli zostawisz fabryczne rury to pewnie będzie tak samo jak na sportowej wkładce
Obrazek
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Jaki dolot???

Post autor: Pitul27 »

Siemanko, jestem w trakcie budowy układu dolotowego i zauważyłem ze Ford ma coś takiego jak rezonator i teraz czy budować dolot bez rezonatora przed przepustnica czy dopiero zacząć za przepustnica?
Ostatnio zmieniony 2017-01-20 19:24 przez Pitul27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Pitul27 pisze:Siemanko, jestem w trakcie budowy układu dolotowego i zauważyłem ze Ford ma coś takiego jak rezonator i teraz czy budować dolot bez rezonatora przed przepustnica czy dopiero zacząć za przepustnica?
Rezonator zmniejsza przepływ więc ja bym wywalił a w zasadzie wywalę jak w końcu zabiorę się za robienie dolotu
Obrazek
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Jaki dolot???

Post autor: MiczuTG »

Hyhy, to samo. Niech maska w końcu odmarznie od budy :)
Ja będe robił myszowym sposobem, airbox i kibelrura! Zastanawiam się tylko, skoro fabryczny przepływomierz jest kijowy to skąd wziąć inny?
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Jaki dolot???

Post autor: cuba27 »

Nie jest do dupy jest po prostu optymalny dla normalnego użytkownika. A pasujący większy znajdziesz w Xedosie 9 oznaczenie przepływomierza kl47. Ale podobno z kl47 na zimnym jest słabszy niż na ory przepływce
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”