Kąt wyprzedzenia zapłonu

Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: Pitul27 »

Siemanko, mam pytanko na szybko. Ktoś wie jak najlepiej ustawić zapłon za pomocą lampy? Chodzi mi o dokładny kąt wyprzedzenia, trochę czytałem i jest bardzo dużo wersji. Silnik 2.0 LPG przebieg 150tys
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: Romas »

10*-11*
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: Pitul27 »

Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: Prezes5G19 »

Siema . Umieszczam temat w tym dziale ponieważ po naprawie dalej opisanej mam problem z kątem zapłonu .
Silnik palił olej po odpaleniu , z rury wydobywał się gęsty biały dym w ogromnej ilości i przez długi czas ( 10 min ) . Po przemierzeniu kompresji na cylindrach wstępnie wykluczyłem uszczelkę pod głowicą . Głównym podejrzanym stały się uszczelniacze zaworowe . zabrałem się za rozbiórkę góry głowicy , wymieniłem ów uszczelniacze , założyłem zamki zaworów , wyczyściłem popychacze zaworowe i ponownie napompowałem je nowym olejem przed założeniem . Podczas składania wałków rozrządu nie wymontowałem aparatu zapłonowego i przy dokręcaniu pokryw łożysk pękł wałek bo nie zazębił się na zębatce. Wymieniłem wałek bo miałem drugi silnik o tym samym oznaczeniu . Założyłem też pokrywy wałka z drugiego silnika . Ustawiłem koła pasowe wałków według ,, hayes manual '' znakami ( wlot literą I oraz wylot literą E ) do siebie , znaki na wale korbowym również się pokrywają . Kręcąc silnikiem rozrząd układa się prawidłowo co drugi obrót wału korbowego . Problem tkwi w tym że silnik nie odpala a po pomiarze lampą stroboskopową znak na kole pasowym wału korbowego jest bardzo daleko od skali na osłonie rozrządu ,, po lewj stronie skali ''
Iskra jest , paliwo również , nie wiem w tym momencie gdzie popełniłem błąd . Nie mam pojęcia dlaczego zapłon pierwszego cylindra ucieka aż tak daleko . Czy to może być wina innego wałka wydechowego ???
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: mysz »

Ustaw pierwszy cylinder w górnym położeniu, tak żeby znacznik na kole pasowym był w pozycji „0”. (Tzw GMP). Następnie włóż aparat zapłonowy tak, żeby zgrywał się na znakach na wałku (palec powinien wtedy wskazywać pierwszy cylinder).
Musi zagadać.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: Prezes5G19 »

No i gada :) Rzeczywiście palec był odwrócony o 180 stopni od pinu pierwszego cylindra w kopułce . Dzięki Mysz za szybką podpowiedź .
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: mysz »

4,50zł za pomoc się należy :mrgreen:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”