Problem z wykręceniem świecy

Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Jak w tytule. Za cholerę nie chce puścić. Póbował i mechanik solidnym kluczem i nic #-o
Problem w tym, że jak się ukręci świeca albo gwint w głowicy to wg innego mechanika trzeba będzie wymienić głowicę. Plus planowanie itp.
Ostatniego ratunku upatruję w pożyczeniu od naszego forumowego kolegi klucza udarowego. Widziałem co on potrafi :shock:
Znaczy klucz. Chociaż wacek w sumie też - sam go na barana niosłem kiedyś :lol: :lol:

Teraz pytanie: czy i za ile ktoś miałby na szybko na zbyciu głowicę w razie porażki operacji :?: ;)
Ostatnio zmieniony 2017-06-23 14:58 przez Scyzor, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: weteran »

Nalać WD odczekać i próbować kluczem pneumatycznym.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: mysz »

Głowica się znajdzie po cenie złomowej. Spróbuj dobrze rozgrzać silnik- może puści ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Romas »

W żadnym wypadku pneumatem, zadzwoń to pomogę ;)
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: weteran »

Pneumat sprawdzony osobiście.Kilka razy wprawdzie elektryczny.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Dzięki za rady. Co prawda Romas dzwonił ale jak zwykle postraczł mnie kosztami każdej z możliwych opcji... :shock:
Oczywiście nie miałem na myśli pneumatycznego klucza ale UDAROWY elektryczny ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Romas »

Ale to jeden grzyb, jeden i drugi działa na tej samej zasadzie. I nie straszyłem tylko odpowiedziałem na pytania ;) a skoro przy takim kluczu się świeca nie rozpadła to ręcznie śmiało powinna się odkręcić :P
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Jeszcze nie próbowałem ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: weteran »

Dalej jestem za udarem elektryczny, miałem samochód któremu miałem odkręcić świece i się poddałem ,po czym facet urwał porcelankę i nie było wyjścia i poszło.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Romas »

no to powodzenia z udarem, i krzyż na drogę. proponuję zaczerpnąć trochę fizyki
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: infernoblade »

Spróbuj na rozgrzanym silniku. Powinno być trochę łatwiej :)
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Wiek ktoś może jaki jest moment dokręcania świecy :?: ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: duracell »

Czyli odkręciłeś?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Nie... Zanabyłem dziś w NETTO klucz udarowy za 129 zł. ;)
Na 230 V. 450W, 300Nm. Zabiorę się za to jak będzie już pogoda na odpalenie dwukołowca jakby co ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Spider33 »

Świece to lepiej z wyczuciem ręcznie dokręcać. Przeholujesz z momentem na tym diabelskim urządzeniu i będzie spory problem.
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Problem to ja mam teraz. Klucz kupiłem do kół... A teraz wyjątkowo ma mi posłużyć do WYKRĘCENIA tej cholernej świecy. Przykręcam ręką oczywiście ;)
A o moment pytam w sensie odkręcania - świeca sama w sobie też ma ileś Nm zanim się ukręci :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: KrecioPL »

Wątpię, aby ktokolwiek dokręcał świece kluczem dynamometrycznym. Wystarczy, że przestaniesz dokręcać, kiedy poczujesz opór.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Romas »

nie ma czegoś takiego jak dana wytrzymałość świecy przy odkręcaniu, bo każda jest inna i inaczej wypracowana(wygrzana)
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

KrecioPL pisze: 2018-03-08 14:41 Wątpię, aby ktokolwiek dokręcał świece kluczem dynamometrycznym.
Ale ja nie mam zamiaru tego robić :!: Kupiłem ten klucz ot tak dla wygody przy zmianie kół, ale zamierzam też wykorzystać go do odkręcenia mojej upierdliwej świecy. Raz kozie śmierć. Czy ja ukręcę czy mechanik ganz egal :?
Ale z ciekawości pytam o te Nm pod kątem czego mogę się spodziewać - że mi zaraz świecę rozwali albo czy za słaby i nie da rady #-o
Obrazek
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Prezes5G19 »

Scyzor pisze: 2018-03-08 09:50 Wiek ktoś może jaki jest moment dokręcania świecy :?: ;)
W FS-e 15-17 Nm . Na każym opakowaniu świecy są podane szczegółowe informacje
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Prezes5G19 pisze: 2018-03-09 19:58 Na każym opakowaniu świecy są podane szczegółowe informacje
No tym kurde nie pomyślałem :roll: :oops: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: TSA »

Scyzorkiewicz to jak zwykle zacznie temat i nie skonczy ,nie wiadomo czy wykrecil czy nie , i czy juz 7 dni meczy sie z ta swieca, wiec :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Problem z wykręceniem świecy

Post autor: Scyzor »

Oj Teresa... no toć pisałem, że "Nie... Zabiorę się za to jak będzie już pogoda na odpalenie dwukołowca jakby co ;)"
:wink:
Wtedy jak by co - odpukać - przeżyję bez auta parę dni.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”