Silnik przebiera, nierówna praca

Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Ratujcie,

Auto po zapuszczeniu gaśnie, muszę dodać gazu by nie zgasł silnik, nawet wtedy czuję jakby nierówno pracował, cały czas pali się kontrolka ABS. Ogólnie zachowanie jakby nie palił na któryś z garów, pomyślałem OK fajka wypadla, patrzę a tu wszystko ok. Przeczyscliem kable, wymieniłem nawet na inne, wymieniłem świece, sprawdziłem kopułkę i ja przeczyscilem... Nic nadal to samo..

Jakies sugestie? Jak wymrugac kody? Da się? Złącze jest stare i nie mam komputera.
Awatar użytkownika
Pitul27
Klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2016-01-13 19:05
Samochód: Probe 1995 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=24565
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Pitul27 »

Wszystko na temat kodów, znajdziesz w wyszukiwarce. Świece i kable zmieniałeś, patrzyłeś czy jest iskra na każdej świecy? 😁
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Mały update, zwarlem w złączu co trzeba i nie wyskakuje mi nawet kontrolka check engine. Iskry są...
Ostatnio zmieniony 2018-08-19 20:33 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: mysz »

Może rozrząd się rozjechał albo coś z aparatem. Błędy sprawdzasz diodą. Nie kontrolką check engine
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Do mnie proszę łopatologicznie...
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet »

Potrzebujesz diody 12V bo masz polifta i kontrolka check engine już nie służy jako migacz. Się ją wkłada w gniazdo diagnostyczne obok zworki. Ogólnie jak mówisz, że jest iskra sprawdź dolot czy nie ma gdzieś dziury w gumie i sprawdź jak się auto zachowuje po odpięciu przepływomierza, czarna wtyczka zaraz za puszką filtra.
Ostatnio zmieniony 2018-08-19 21:15 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Achhh.. już nie mysle po 8h grzebania :-( dzięki, sprawdzę, dręczy mnie ten ABS, wcześniej nie świecił....
Ostatnio zmieniony 2018-08-19 21:37 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: cuba27 »

Ale to koledze nie pomoże bo to Polift z obd2, dioda w takim wypadku nie działa
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet »

OBD2 polifty nie miały, tylko 97 rocznik i tylko w wersji USA miały OBD2. Tak to cała reszta ma gniazdo diagnossis pod maską.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Nie widzę nigdzie OBD II, OBD I (diagnosis) owszem..
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: cuba27 »

Benet pisze: 2018-08-19 22:55 OBD2 polifty nie miały, tylko 97 rocznik i tylko w wersji USA miały OBD2. Tak to cała reszta ma gniazdo diagnossis pod maską.
Po lifty maja obd2 tak jak i mazdy ale nie mają złącza diagnostycznego pod kierownicą. Ale możesz próbować najwyżej nic ci nie pokaże lub wymryga totalny śmietnik.Temat sprawdzany na zlocie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet »

cuba27 pisze: 2018-08-19 23:46
Benet pisze: 2018-08-19 22:55 OBD2 polifty nie miały, tylko 97 rocznik i tylko w wersji USA miały OBD2. Tak to cała reszta ma gniazdo diagnossis pod maską.
Po lifty maja obd2 tak jak i mazdy ale nie mają złącza diagnostycznego pod kierownicą. Ale możesz próbować najwyżej nic ci nie pokaże lub wymryga totalny śmietnik.Temat sprawdzany na zlocie.
To by wyjaśniało dlaczego moje auto uparcie pokazuje kod którego nie ma :lol: Myślałem, że chodzi ci o fizyczne gniazdo OBD2. Kurde to chyba muszę kupić kabel i zainstalować ForScana na laptopie i tak próbować.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: mysz »

Benet pisze: 2018-08-20 09:16
cuba27 pisze: 2018-08-19 23:46
Benet pisze: 2018-08-19 22:55 OBD2 polifty nie miały, tylko 97 rocznik i tylko w wersji USA miały OBD2. Tak to cała reszta ma gniazdo diagnossis pod maską.
Po lifty maja obd2 tak jak i mazdy ale nie mają złącza diagnostycznego pod kierownicą. Ale możesz próbować najwyżej nic ci nie pokaże lub wymryga totalny śmietnik.Temat sprawdzany na zlocie.
To by wyjaśniało dlaczego moje auto uparcie pokazuje kod którego nie ma :lol: Myślałem, że chodzi ci o fizyczne gniazdo OBD2. Kurde to chyba muszę kupić kabel i zainstalować ForScana na laptopie i tak próbować.
Nic Ci to nie da. Zwyczajnie się nie połączysz. Moim zdaniem w poliftach nie ma zarówno obd 1 jak i obd 2. To jest jakaś popierdzielona przejściówka. Zwróćcie uwagę na sam kształt złącza w probasie. Jest totalnie inny niż obd2. O ilości czujników nie wspominam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Czyli dioda i jechanie?
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: mysz »

BomberMAX pisze: 2018-08-20 15:31 Czyli dioda i jechanie?
W zasadzie to błędów w ogóle nie sprawdzisz, bo nigdzie nie ma rozpiski.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Benet »

Diodą nie sprawdzisz bo ci wymruga jakieś nieistniejące błędy tak jak u mnie na to wychodzi. Też mam polifta i się zastanawiałem czemu moje auto pokazuje jakieś głupoty a tu zagadka rozwiązana. Będę kombinował z tym obd2 ale to dopiero jak odbiorę auto z warsztatu za jakiś tydzień bo mi robią gruby wydech :twisted: Weź odłącz przepływkę i zobacz czy jest tak samo czy się coś zmienia póki co.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Możecie mi rozrysować jak powinny iść kable wn tłok/kopułka? ... Jestem załamany...
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: mysz »

A skąd ma ktoś wiedzieć jaki masz aparat zapłonowy?
Sprawdź czy rozrząd się na znakach zgadza- musisz ściągnąć pokrywę zaworów i ustawić koło pasowe w pozycji „0”. Jak miałem przestawiony rozrząd to podobne cuda miałem.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
cuba27
Klubowicz
Posty: 512
Rejestracja: 2012-02-12 17:47
Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
Galeria: viewtopic.php?t=19969
Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: cuba27 »

Benet pisze: 2018-08-20 15:37 Diodą nie sprawdzisz bo ci wymruga jakieś nieistniejące błędy tak jak u mnie na to wychodzi. Też mam polifta i się zastanawiałem czemu moje auto pokazuje jakieś głupoty a tu zagadka rozwiązana. Będę kombinował z tym obd2 ale to dopiero jak odbiorę auto z warsztatu za jakiś tydzień bo mi robią gruby wydech :twisted: Weź odłącz przepływkę i zobacz czy jest tak samo czy się coś zmienia póki co.
Ważne żeby kupić dobry interfejs dedykowany do fordów bo tanie klony elm327 nie łączą się. A co do złącza są przejściówki na allegro z diagnosis na obd2 ewentualnie są rozpiski na mazdaspeed.pl i rosyjskich forach;)
Obrazek
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: duracell »

BomberMAX pisze: 2018-08-20 19:29 Możecie mi rozrysować jak powinny iść kable wn tłok/kopułka? ... Jestem załamany...
Tak https://drive.google.com/file/d/0B3GlvV ... sp=sharing
A co wy panowie się tak uparliście na aparat? Nic nie wskazuję na aparat, nie róbcie zamieszania.....

Podaj mi bomber numer fona na PW i stój przy aucie i czekaj na telefon ode mnie.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL »

cuba27 pisze: 2018-08-19 21:40 Ale to koledze nie pomoże bo to Polift z obd2, dioda w takim wypadku nie działa
Benet pisze: 2018-08-19 22:55 OBD2 polifty nie miały, tylko 97 rocznik i tylko w wersji USA miały OBD2. Tak to cała reszta ma gniazdo diagnossis pod maską.
obaj się mylicie.
OBDII w Probe było montowane tylko i wyłączenie w wersjach USA i tylko i wyłączenie w rocznikach 96 i 97.

Jeśli chodzi o wersję euro, sprawa robi się bardziej skomplikowana, bo nie jest to ani OBDI, ani OBDII - złącze faktycznie jest OBDI, ale błędy są 4cyfrowe, jak w OBDII.
Kiedyś nawet z serwisu dostałem wydrukowany wykaz błędów, przy mnie podłączono diodę LED i pokazano że tak jest.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: KrecioPL »

cuba27 pisze: 2018-08-19 21:40 Ale to koledze nie pomoże bo to Polift z obd2, dioda w takim wypadku nie działa
Benet pisze: 2018-08-19 22:55 OBD2 polifty nie miały, tylko 97 rocznik i tylko w wersji USA miały OBD2. Tak to cała reszta ma gniazdo diagnossis pod maską.
obaj się mylicie.
OBDII w Probe było montowane tylko i wyłączenie w wersjach USA i tylko i wyłączenie w rocznikach 96 i 97.

Jeśli chodzi o wersję euro, sprawa robi się bardziej skomplikowana, bo nie jest to ani OBDI, ani OBDII - złącze faktycznie jest OBDI, ale błędy są 4cyfrowe, jak w OBDII.
Kiedyś nawet z serwisu dostałem wydrukowany wykaz błędów, przy mnie podłączono diodę LED i pokazano że tak jest.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
BomberMAX
Posty: 413
Rejestracja: 2014-04-11 15:05
Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
Galeria: viewtopic.php?t=22899

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: BomberMAX »

Słuchajcie tutaj krótki film z tego co się dzieje, sorka z góry za kąt nagrywania. Na moje to jest to albo rozrząd albo uszczelka.... WN sprawdzony, iskra jest... zapłon raczej się nie przestawił... Film: https://youtu.be/zTbfk-MIpA0 Autko miało i tak iść do mechanika i lakiernika, chciałem zadbać o komorę silnika....
Co zauważyłem, jakiś "dymek" uchodzi z prawej strony od korka wlewu oleju, z okolic uszczelki pod głowicą, przy osłonie rozrządu jest olej.
Czego nie zauważyłem? Mleka pod korkiem płynu chłodzącego/oleju, brak bąbli w zbiorniczku. Jest za to biały/siwy dym delikatny przy wydechu na zimnym. Jeszcze jedna uwaga, podczas dodawania gazu, dajmy na to 3-4tys obrotów działa w miare OK jednak da się wyczuć delikatne szarpnięcia /przerwy w płynności działania silnika na pedale gazu/w obrotach...
Ostatnio zmieniony 2018-08-25 19:16 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Silnik przebiera, nierówna praca

Post autor: Romeo »

CO TY MASZ ZA KABLE??
Niżej masz NGK
Obrazek
Może być tak że długość kabli wpływa na opóźnienie w zapłonie?
Probe 2.0 z 96r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”