Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: kocurro »

u mnie zachodzi takie zjawisko że przy odpalaniu silnika piszczał pasek. zakładam że był to pasek napędzający alternator bo w czasie piszczenia wskazówka od ładowania była bardzo nisko dopiero gdy pasek przestawał piszczeć ( jakies 5-10 sekund) wszystko wracało do normy. ostatnio zmieniłem aku na nowy 60 Ah , doszły nowe paski i dzieje sie podobnie. paski są dobrze naciągnięte, kupiłem preparat który zabezpiecza paski i zapobiega poślizgom i nic. czy może być coś nie tak z alternatorem?????
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Przemek-83 »

Ja miałem podobnie .Piszczał przy każdym odpaleniu rano przez kilka sekund .Kupiłem nowy pasek ale nic to nie zmieniło.Wymieniłem też łożysko na rolce napinacza.Naciąg paska podkręciłem dosłownie o jeden obrót na tej szpilce i od tamtej pory jest po problemie.Jakieś 3 miechy.
Możesz też zastosować tę metodę bo koszt to 15zł + godzina roboty na wymianę.Jeśli nie to łożysko to te drugie w alternatorze
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: wujeksex »

W 2.0 nie ma dodatkowych rolek. Pasek jest na 3 rolkach: koło pasowe, pompa wody, alternator. Napinanie tego paska jest alternatorem.
kocurro pisze:czy może być coś nie tak z alternatorem?????
Zrzuć pasek i pokręć ręką alternatorem. Jak będzie ciężko, to padło łożysko. Możliwe też, że masz gdzieś zwarcie i dlatego alternator stawia bardzo duży opór.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Przemek-83 »

Sorry nie przypatrzyłem sie,że sprawa dotyczy 2.0.
U mnie alternator krecił sie leciutko i cicho.
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: cacek »

Ludziska a mi wygwizdało smarowanko z koła pasowego pompy wspomagania i "melodie" mam nie z tej ziemi pod maską :lol: . Trza te kółeczko wymienić czy da się w jakiś sposób nasmarowac??? a jeśli smarować to czy to ma sens (powiedzmy jak za miesiąc :roll: mam znowu go słuchać)??? .
Proszę o porady 8) .

pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Lisiu »

Czyli łożysko na pompie hałasuje?
Łożyska nie naprawisz, jeżeli bieżnie się wytarły to smarowanie nie pomoże, lub pomoże na krótko.
Nie rozbierałem nigdy pompy wspomagania z II gen ale podejrzewam że jest tam zwykłe, jednorzędowe łożysko więc koszt wymiany niewielki.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Sam »

Jak piska łożysko to następnym etapem będzie luz na łożysku -> mnie w I generacji zaczęło wówczas ciągnąć powietrze przez uszczelnienie i tak powstał grzechotnik :) po wymianie łożyska i uszczelnienia przeszło .
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Fryc3k
Posty: 51
Rejestracja: 2009-05-31 22:19
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24v 1995r.
Galeria: viewtopic.php?t=16528
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Fryc3k »

Witam. Dołączę się do tematu. Na zimnym silniku piszczy mi pasek, zapewne od wspomagania bo gdy na zimnym zaczynam ruszać i skręcać to piszczy bardziej i jeszcze do tego nie chce kierownica do końca mi kręcić ( zacina się i ma przerywniki ) i nie wiem czy mi pada pompa wspomagania czy może czasem maglownice mam do wymiany. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: bogdano »

Maglownica do regeneracji (wymiany) jest wtedy jak masz luzy lub przy skręcaniu ci trzaska ewentualnie cieknie płyn od wspomagania. Piszczeć maglownica raczej nie piszczy. Z tego co piszesz to raczej masz luźny pasek i jak jest zimny to ślizga w związku z czym pompa wspomagania nie pompuje dobrze. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Sam »

Zacznij od naciągnięcia paska a jeśli się nie da to wymiany - paski się niestety zużywają. Wówczas sprawdź czy dalej ci się zacina kierownica - nie jestem znawcą tematu ale wiem że w maglownicy jest jakiś zaworek który przy przekręceniu kierownicy do oporu powinien przepuszczać płyn - gdy on się kończy to przy przekręceniu kierownicy do oporu pompa wspomagania stawia duży opór = i tak śmiesznie gwizda
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: pe3lwroc »

Podpinając się pod temat ,popieram nagłówek:uwazajcie na piszczace paski! Pasek zaczął mi piszczeć,aż nagle wskazówka od aku sie połozyła ,CHECK ENGINE sie swiecił ,obroty na luzie 2,5-3 tysiecy(ludzie na swiatlach mysleli ze lece w kosmos) ,obrotomierz i predkosciomierz zyły własnym życiem ,raz lezały,raz skakały :D Aż po rozładowanie dwa razy aku do końca :evil: Okazało się że jeżdze bez paska pompy wody/alternatora! Cud że mi się nie zagotował silnik..jeszcze raz powtarzam uważajcie na piszczące paski !! :twisted:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Uwaga na piszczące paski!!!

Post autor: Sam »

warto pamiętać ;D że w 2.0 alternator jest na tym samym pasku co pompa wody -> sama jazda bez alternatora jest możliwa ;P ale bez pompy wody już nie bardzo faktycznie cud że nie uszkodziłeś silnika. Jak jeździłem ze znajomym do Holandii zwozić nissany patrole widziałem jak tam :D eksploatują samochody ;P ktoś jeździł autem aż stanęło. Rozwaliło mu pompę wody a koleś dalej jeździł ;P śmieszne jest to że silnik bez poprawnego chłodzenia jest w stanie się tak rozgrzać że aluminiowa głowica zaczyna się po prostu topić;)
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: Takes »

otoz odpalilem wczoraj samochod zasmierdzialo chwile paskiem. no i przejchalem z 1km i mi sie zapalily kontrolki, wysiadlem i zobaczylem ze nie ma paska. zaraz ku mojemu zaskoczeniu wspomaganie sie skonczylo, ladowania aku tez nie ma. dojechalem ten kilometr pod blok i postawilem samochod. teraz moje pytanie jest takie. dzisiaj rano poszedlem do auta ogladnac dokladnie i widze spora plame z lewej strony auta. olej to nie jest. inne plyny tezz wszystkie sa. moje pytanie jest take czy duzo bedzie roboty z zalozeniem tych paaskow i co moglo spowodowac wyciek. nie twierdze na 100% ze to moja plama.
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: Sam »

wiesz myślę że ci pomogę - > skoro nie miałeś chęci poszukać odpowiedzi a pewnie już podobne tematy były -> paski się wymienia bo jak się ich nie wymienia to tak jest ot całą tajemnica
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: helcio »

20 minut roboty, widać dawno go nie wymieniałeś , a to widać i słychać czy pasek nadaje się już do wymiany.
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: Przemek-83 »

Takes pisze: nie twierdze na 100% ze to moja plama.
Ciekawe czy jakby obok była plama kefiru to też byś pytał o to :P ?
Awatar użytkownika
MrMysza
Posty: 226
Rejestracja: 2008-05-02 11:05
Galeria: viewtopic.php?t=16794
Lokalizacja: Jeziorzany K. Lubartowa

Re: dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: MrMysza »

Ta plama to pewnie olej wspomagania.
Był: Probe II 2.5Gt 93r Canada od 09/02/2008 do 07/02/2012
Był: Probe II 2.5Gt 93r Euro (Zginął śmiercią tragiczną wyrywajac drzewo z korzeniami przy ok.150km/h czołowo. R.I.P 07.11.2010r ok. godz. 18:00 )

Jak nie wolno....
TO SZYBKO!


Przeciąganie liny w moim wydaniu
Probe vs Opel
Probe vs Opel 2
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: pe3lwroc »

Jesteś kolego pewien tego wycieku czy też nie? Jak wyciek to pewnie od wspomagania :D a jak nie od wspomagania to zatarł Ci się silnik i wyciekł cały olej. Pzdr.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny przypadek z paskami klinowymi probe 2.5 v6

Post autor: Kocureq »

Takes pisze:olej to nie jest. inne plyny tezz wszystkie sa.
:-$ :-$ :-$ :-k
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: paput3000 »

Witam. Niedawno wymieniłem pompę wody i rozrząd. Pasek na zimnym silniku troszkę popiszczy i tylko przy odpaleniu (byłem zmuszony założyć stary pasek ale nie wyglądał na zużyty). I teraz mam pewien problem... Jak sobie jadę spokojnie to wszystko jest oki ale jak agresywniej przyspieszę i wkręcę go na wyższe obroty to czuje zapach spalenizny :/ czy to może być wina tego paska??
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Romas »

Ale jaki pasek piszczy? bo raczej od rozrządu nie powinien, a z tego względu że to jest pasek zębaty :wink:
Awatar użytkownika
paput3000
Klubowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2013-02-04 17:23
Samochód: Ford Probe 94' 2.0 USA i 96' 2.0 EURO
Galeria: viewtopic.php?t=21220
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: paput3000 »

Pasek od alternatora :) sorry za nie kompletne informacje :P
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Kocureq »

Może za mało naciągnięty?
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: batigol67 »

To jest właśnie cały urok tych aut gdyż nie mają one samonapinacza.Z czasem sie naciągnie pasek to normalne i trzeba go naciągnąc.Tylko najpierw odkkrecic na rolce srubke a potem ta z długim gwintem a nie tak jak ktos mi robił ze od razu krecił ta z długim gwintem i ja upierd...
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: mysz »

Ludu, czy ktoś ma dokładne oznaczenie alternatora od 2.0? Potrzebuję wymienić w nim łożysko, znalazłem tutaj: http://allegro.pl/lozysko-alternatora-m ... 32577.html ale za cholerę nie wiem czy podpasuje..
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”