Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: tofil »

Niedawno doświadczyłem niemiłego przeżycia!!! Pasek od alternatora zaczął mi delikatnie piszczeć. Niby nic, a tu po tygodniu, kiedy w niedzielę wracałem zupełnie jakby przejechany przez pociąg po weekendowych imprezkach zaświeciła mi się kontrolka elektroniki. Z przyzwyczajenia z Kadetta (zapalała mi się po kilku kilometrach) olałem sprawę i jechałem dalej. Jednak po czasie zauważyłem, że mi obroty na jałowym skaczą ale nawet to mojemu poweekendowemu stanowi psychicznemu nie dało znaku, że powinienem spojżeć na wskaźniki temperatury i ładowania (mimo wskaźników koniecznie powinny być kontrolki!!!!!!!!!).Po ok. 5 km zauważyłem w końcu, że temperatura cieczy chłodzącej próbuje złamać wskazówkę, a napięcie akumulatora leży bezwładnie na minimum. Postanowiłem się zatrzymać. Otwieram machę, a tu tak sam od siebie zerwał się pasek od alternatora i pompy cieczy chłodzącej. Nie pozostało mi nic innego jak wołać o hol :x też nie ignorujcie pisku pasków wielorowkowych bo zemszczą się w najmmniej oczekiwanym momencie!!! P.S.
Na moje szczęście nie zarżnąłem silnika ale byłem temu zupełnie bliski!!
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Gość

Post autor: Gość »

A jak wysoko Ci temp poszedł??
A co do pasków to prawda są wredne.
Ja mam już taki nawyk że średnio co 5 min patrze na wskazówki, w końcu po coś one są.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Temp skoczyła poza skalę, dzień wcześniej demontowałem deskę bo alarm zakładałem i śmiem twierdzić, że już dalej nie mogła podejść :twisted:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Gość

Post autor: Gość »

To kontroluj teraz stan oleju bo cholernie wysoko ci poszła i ja na twoim miejscu by zbadał silniczek.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ja tylko ostrzegam przed pękającymi paskami bo to one spowodowały taki wzrost temperatury.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

piszczy jak dziewica...

Post autor: laptop »

Kolejny post=kolejny problem

Przy każdym porannym zapalaniu auta cholernie piszczy mi cos w silniku, brzmi to min jak poluzowany pasek, troche wiec przygazuje i przestaje, autko sobie postoi ok 7 godzin i znowu to samo piszczy i piszczy.

Zapiszczy tez gdy wjade w jakąś kałuże, bylem u znajomego mechanika, lookną paski są naciągnięte...

Ktoś ma pomysł jak raz na zawsze rozdziewiczyc moje probe? Troche mnie to wkurza ze z rana polowa osiedla slyszy jak odpalam autko...
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Gość

Post autor: Gość »

Rolka :> ??
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

rolka powiadasz? u mnie jest taki problem że leciutko coś piszczy głównie jak jest ciepło lub silnik sie nagrzeje w nocy problem znika aha no i jak nacisne sprzęgło to przestaje piszczeć na 20 sekund co to może być? też rolka?? ogólnie jest to leciutki pisk ale ja nie lubie żadnych obcych dźwięków. dzięki za podpowiedzi pozdrowienia
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: piszczy jak dziewica...

Post autor: OLEY »

laptop pisze:Kolejny post=kolejny problem

Przy każdym porannym zapalaniu auta cholernie piszczy mi cos w silniku, brzmi to min jak poluzowany pasek, troche wiec przygazuje i przestaje, autko sobie postoi ok 7 godzin i znowu to samo piszczy i piszczy.

Zapiszczy tez gdy wjade w jakąś kałuże, bylem u znajomego mechanika, lookną paski są naciągnięte...

Ktoś ma pomysł jak raz na zawsze rozdziewiczyc moje probe? Troche mnie to wkurza ze z rana polowa osiedla slyszy jak odpalam autko...
Moim zdaniem,to na bank jest to pasek od alternatora.Spróbuj go lekko naciągnąć,tylko nie za mocno,bo łożyska Ci szlag trafi.
Albo czas już go wymienić,może być "zmęczony".
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: piszczy jak dziewica...

Post autor: Jedrek »

OLEY pisze: Albo czas już go wymienić,może być "zmęczony".
:1111_ok:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

witam. prawdopodobnie masz wyślizgane koła pasowe. nowe paski+odpowiedni naciąg=poprawa, na jakiś czas powinno pomóc :wink: pozdrawiam arturo.
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Sqad pisze:Rolka :> ??
Hehehe - byłem pewien, że to napiszesz 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Wito pisze:rolka powiadasz? u mnie jest taki problem że leciutko coś piszczy głównie jak jest ciepło lub silnik sie nagrzeje w nocy problem znika aha no i jak nacisne sprzęgło to przestaje piszczeć na 20 sekund co to może być? też rolka?? ogólnie jest to leciutki pisk ale ja nie lubie żadnych obcych dźwięków. dzięki za podpowiedzi pozdrowienia
Docisk, a może jakieś łożysko w docisku ??:> może... nie wiem rolka raczej nie.
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

A ja myślę że wszystkie piszczą nawet te co pierwszy raz.... :twisted:
Będziesz Miał Wygody
Gość

Post autor: Gość »

AGA I GER pisze:A ja myślę że wszystkie piszczą nawet te co pierwszy raz.... :twisted:
w pu........e :twisted:
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

waryjaci:) paski wszystkie mialem wymienione z silnikiem, pomysle nad ta rolka i alternatorem, zobaczymy...
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Laptop może ty za bardzo jej dogadzasz?
i z tąd te piski ;)
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Ger, myślisz ze te co 3 dniowe pucowanie i dopieszczanie moze byc powodem?? kurde juz sam nie wiem co robic :?
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

Sqad czy jest z tym dużo zabawy bo sie nieznam trzeba cos dokręcić ?? czy wymienić łożysko czy cuś.

dzieki
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

:1111_hello:

Kilka bryczek już przerzuciłem i wiele razy mi piszczało ... zawsze powodem było zawilgocenie paska :arrow: często (nie zawsze) płyn chłodzący był przyczyną ...
Co do piszczących laseczek :arrow: u mnie raczej wzdychają i stękają ale to zależy od indywidualnych gustów :twisted: :lol: :lol: :lol:

:1111_bye:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:
Wito pisze:rolka powiadasz? u mnie jest taki problem że leciutko coś piszczy głównie jak jest ciepło lub silnik sie nagrzeje w nocy problem znika aha no i jak nacisne sprzęgło to przestaje piszczeć na 20 sekund co to może być? też rolka?? ogólnie jest to leciutki pisk ale ja nie lubie żadnych obcych dźwięków. dzięki za podpowiedzi pozdrowienia
Docisk, a może jakieś łożysko w docisku ??:> może... nie wiem rolka raczej nie.
jeżeli po wciśnięciu sprzgła cichnie to może być łożysko oporowe
Obrazek
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Czasem z paskiem jest tak ze jak jest kijowy to piszczy nawet nowy. Chodzi o to z czego jest zrobiony. Stary myk przedstawicieli handlowych :arrow: pasek posmaruj skórką jablkową (powaznie). Jak nie pomoze to szarym mydłem, nie martw sie ze bedzie cos sie slizgać.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 2005-07-11 22:19 przez Ivaho, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Ivaho żebys wiedzial sprubuje :shock:
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ale to dotyczy tylko paska. Na dziewicach nie sprawdzałem :P

jeszcze :wink:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”