Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

brak ładowania, slizga sie pasek

Post autor: tomek7 »

mam pytanie chłopy czy ciezko wymienic pasek napedu alternatora? i czy cos jeszcze tzreba wymienic czy tylko pasek?
2,5v6
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: brak ładowania, slizga sie pasek

Post autor: Tomasz S »

tomek7 pisze:mam pytanie chłopy czy ciezko wymienic pasek napedu alternatora? i czy cos jeszcze tzreba wymienic czy tylko pasek?
2,5v6
Łatwo !
Sam pasek wymienisz w ok 1 godz .
Co do drugiej części pytania :
...czy cos jeszcze tzreba wymienic czy tylko pasek?
:arrow: :shock: :shock: :shock: :twisted: :lol: :lol: Razem z paskiem wymieniasz rebulgulator holajzy (poprzeczny) 8-| ObrazekObrazekObrazek

Podstawą jest napęd alternatora . Gdy już będzie dobrze działa sprawdzisz czy działa poprawnie sam alternator . Jeśli mimo dobrego i poprawnie założonego paska nie działa - sprawdź bezpieczniki . Dalej zaczynają się schody ...
Obrazek
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Tomek tak jak ci mowilem wymien oba paski na raz.
2007 Toyota Camry Hybrid
Trek
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

tylko mam pytanie czy cos po drodze tzreba demontowac? i jak naciagnac odpowiednio nowy pasek?
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: brak ładowania, slizga sie pasek

Post autor: Voodoo »

Tomasz S pisze:Sam pasek wymienisz w ok 1 godz .
:shock: Aż tyle czasu na to potrzeba :lol: Chyba jak masz przy okazji do rozpracowania kratę browca. :wink:

To jest szybka sprawa. A przy okazji wymiany samych pasków proponuję wymienić łożyska napinaczy i będzie święty spokój. Łożyska to koszt chyba 8zł. za szt :D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

wiem jedno pogimnastykowac sie tzreba zwlaszcza majac do dyspozycji dwa klucze i kijek ;) ale udalo sie czas 2h;P
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: brak ładowania, slizga sie pasek

Post autor: Tomasz S »

Voodoo pisze:
Tomasz S pisze:Sam pasek wymienisz w ok 1 godz .
:shock: Aż tyle czasu na to potrzeba :lol: Chyba jak masz przy okazji do rozpracowania kratę browca. :wink:
"Krateczka" to może tyci za dużo . Jedno góra dwa browusie :arrow: ... Probe ... Browar ... => Przyjemności trzeba łączyć :twisted: :wink:
Voodoo pisze:To jest szybka sprawa. A przy okazji wymiany samych pasków proponuję wymienić łożyska napinaczy i będzie święty spokój. Łożyska to koszt chyba 8zł. za szt :D
Patryk !
8 zeta to niewiele , za łożysko z górnej półki dasz nieco więcej - a warto wsadzić jakościowo dobre łożysko (ew. Ruskie -> o dziwo rosyjskie łożyska są bardzo wytrzymałe :shock: ) .
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Podepnę się.
Olej z cieknącej uszczelki pod klawiaturką zalał alternator. Mój w ogóle nie ładuje i do tego mam uwalone łożysko(huczy niemiłosiernie). Mam też drugi alternator od Miśka z najprawdopodobniej uszkodzonym regulatorem napięcia(jak się głośno słucha radia świeci się kontrolka od aku). Nie wiecie gdzie mogę kupić regulator napięcia ewentualnie diody? Diody można odlutować od regulatora.

Aha. Uszczelki już zamówiłem w serwisie Mazdy - nie warto dawać tego syfu z JC :evil:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

lampka ladowania zacyznala swiecic (ale tak delikatnie -nigdy na maxa)
wtedy gdy:

mialem wlaczone swiatla, ogrzewanie tylniej szyby i glosno sluchalem radia + skrzynia + wzmacniacz (nie 1000000 W MAX tylko 160 RMS :P)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

To ja sam już nie wiem czy może wystarczy wszystko przeczyścić rozpuszczalnikiem i osuszyć (jest tam masa oleju z kurzem) i włożyć spowrotem? Mówię Misiek o Twoim bo mój się już raczej nie nadaje.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Witam..mam pytanie co do pasków od wspomaganie i ten drugi chyba od alternatora czy mają one takie same długości?Bo moje paski już niewyglądają najlepiej i musze je wymienić, a ostatnio byłem w norauto i znalazłem pasek do probeII tylko niepisało do czego ten pasek jest z tąd moje pytanie czy te dwa obiegi maja ten sam pasek?Pozdro.
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

witam , to sa dwa rózne paski , nie tylko róznia sie dlugosciá , ale i szerokosciá czyli ilosciá rowków. mówie oczywiscie o paskach do silnika 2.5 V6 :wink: koszty sa smieszne , nie wiem dokladnie ile ale za dwa paski ok 50zl.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Acha oto własnie mi chodziło,dzieki za info teraz bede wiedzieć.
Ford probe 2.5V6 94r.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

I nie szukaj konkretnie do Probe, a raczej do Mazdy 626GE/MX-6. Szybciej znajdziesz, po za tym w każdym sklepie sprawdzą w katalogu od czego jest dany pasek.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Piszczący pasek klinowy

Post autor: longer1234 »

Witam.
Dzisiaj zdarzyla mi sie pewna sytuacja, otóż po calym dniu kiedy probek stal na sloncu, wyjezdzalem z pracy i ku mojemu zdziwieniu przez ok 200m podczas jazdy piszczal mi pasek klinowy, po przejechaniu tego odcinka dolegliwosc ustapila.dodam ze wczesniej ani razu pasek nie zapiszczal, ale zdazalo sie ze przy niskich obrotach silnika przerywalo wspomaganie. czy moze miec cos wspolnego jedno z drugim?czy to oznacza ze pasek jest do wymiany, czy tylko do regulacji?

[edt]
Dodam jeszcze że nigdy nie miałem problemów z temperatura plynu chlodzącego co jedno z drugim moze byc związane.


Odwiedz to miejsce kier. pkt.7, wyjatkowo, zamiast kasowac bezsladowo niechcianego posta, polaczylem go w jedno.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Pasek napędza pompe wspomagania więc odpowiedź na Twoje pytanie brzmi tak. Jeśli pasek jest w dobrym stanie to wystarczy go naciągnąć.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Bartekk
Posty: 141
Rejestracja: 2004-10-17 15:13
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10629
Lokalizacja: Tarnów/Mullingar, Irlandia

Post autor: Bartekk »

miałem kiedys podobnie. pojechałem do mechanika trwało to jakies 5 minut. naciągnął pasek i gitara :)
był 2.0 USA 93r
jest Passat TDI Sport 170KM 2003r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

No właśnie zapomniałem napisać żebyś poluzował śrubę (BTR Błąd Tuning by Robert) kontrującą. Ja za pierwszym razem urwałem śrubę napinacza :)
Ostatnio zmieniony 2007-04-18 12:55 przez Basf_Wrocław, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Będe musiał podjechać do mojego mechanika, sam nie bede kombinował :)
Awatar użytkownika
nerVous
Posty: 238
Rejestracja: 2003-08-13 12:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: nerVous »

No nie przesadzajcie......do mechanika jechac zeby pasek naciagnac ?? :?
kom. 504308665
reddi28@wp.pl
II gen.2.0 93'USA
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

longer znajdź napinacz. Nie opisze Ci dokładnie gdzie jest bo mam 2.0 ale o ile się nie mylę to godzieś na górze przy obudowie rozrządu, potem znajdź srubę kontrującą - musi być przy napinaczu i napinij troszkę pasek. Szkoda kasy na mechanika i na drogę, którą pokonasz.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

jak okreslic stopien napiecia paska?
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Naciskając go palcem ale poprostu podkręć go delikatnie i sprawdź czy dalej piszczy.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Dzisiaj zajrzałem pod maskę. znalazłem napinacz i jego regulację (taka długa śruba która idzie do wałka), ale nie wiem która to śruba kontrująca którą trzeba poluźnić.Są tam dwie śruby, jedna przy samym wałku napinacza,tak jakby trzymała wałek a druga przy konstrukcji napinacza.Próbowałem poluźnić obie ale ani jedna ani druga nie puściła.
Wiecie może która to śruba i czy ją sie odkręca normalnie czy może w przeciwnym kierunku niż normalne śruby?
I jeszcze jedno pytanie, zauważyłem wyciek oleju spod pokrywy zaworów, chcę zmienić uszczelke, łatwo jest to zrobić samemu, czy lepiej udać sie do mechanika?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Witam.Małe pytanko,czy ktoś orientuje się jaki rozmiar albo oznaczenia posiada łożysko do alternatora w V6?Pozdr I już zrobione.Może się komuś przyda info, łożysko napinacza paska nr 6203-2Z SKF.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”