Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Romas »

Myszak, weź swój stary alternator, rozbierz, albo [przywieź ja rozbiorę i sczyta sie z ori, później tylko pojechać i kupić ;)
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: mysz »

No też taki plan miałem, ale po 12h czy 13h pracy, robota przy samochodzie to ostatnia rzecz, na którą mam chęć :P. Generalnie to wszystkie graty kompletuję teraz przez neta, no bo inaczej nie da rady. Może w przyszłym tygodniu sytuacja u mnie się troszeczkę unormuje i zacznè trochę działać w tym temacie...
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Prezes5G19 »

Witam was Pany. Reaktywuję temat bo mam problem z piszczącymi paskami. Mianowicie piszczą one przy poborze prądu ale nie jest to wina alternatora bo łożyska ma nowe a i rolki na osprzęcie sa w stanie dobrym. Głównym podejżanym jest koło pasowe z zużytym tłumikiem drgań skrętnych. Śmię tak twierdzić bo to właśnie z tego koła dochodzą piski. Tak więc zakupiłem używane koło z mazdy ale też w nienajlepszym stanie a ory oddałem do zregenerowania. Poprzednie koło wymieniałem w polsce u mechanika przy pomocy klucza pneumatycznego ale jako że obecnie jestem za granicą taka usługa kosztuje tutaj 70€!Pytanie brzmi jak zrobić to bez użycia pneumata żeby nie przestawić rozrządu. Macie może jakieś sposoby na zablokowanie wału? Bo na biegu i chamulcu mogę uszkodzić pasek. Z niecierpliwością czekam na jakieś mądre sugestie.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Romas »

jak wbijesz bieg i naciśniesz hamulec to jak Ci się może uszkodzić pasek skoro wał będzie stał dęba :mrgreen:
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Prezes5G19 »

Romas pisze:jak wbijesz bieg i naciśniesz hamulec to jak Ci się może uszkodzić pasek skoro wał będzie stał dęba :mrgreen:
Ale tak się nie dzieje . Przy szarpaniu kluczem jest taki efekt jak by naciągania paska.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: duracell »

Prezes5G19 pisze:piszczą one przy poborze prądu ale nie jest to wina alternatora bo łożyska ma nowe a i rolki na osprzęcie sa w stanie dobrym.
Łożyska nic nie mają do piszczenia paska. Pasek naciągałeś porządnie?
Przy zwiększeniu poboru prądu, alternator stawia większy opór a konkretnie prądy płynące w alternatorze. Piszczenie zmienia się z obciążeniem np. światłami.
Przede wszystkim naciągnąć pasek, poluzować śrubę tą za boku i kręcić tą od tyłu. Inny sposób to spray do pasków, taki specjalny lepki- pomaga na jakiś czas, sproszkowana kalafonia też pomaga. Natomiast na mazdzie czytałem, że pasek paskowi nie równy, tzn. była teoria o rowkach w pasu że są między nimi różnice i niektóre paski piszczą i naciąganie nic nie daje tylko wymiana paska na innej firmy.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczy jak dziewica albo darcie pasów (rwanie pasków)

Post autor: Romas »

sprawdź sobie też czy któryś rowek na kole pasowym, klimie czy alternatorze nie jest lemmo zaklepany bo też będzie piszczeć
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”