Za wysokie obroty biegu jałowego:(

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Za wysokie obroty biegu jałowego:(

Post autor: tofil »

Witam.
Jak w temacie, jadę dziś i wszystko OK, zajechałem do kumpla, zgasiłem silnik i... znowu odpaliłem bo coś mi nie grało. Obroty stały na 1400 i nie chciały spaść. Temperatura silnika prawidłowa, na benzynie obroty tak samo jednak parę razy spadły do 1000. Jak wyhamuję silnik (wrzucę 1, wciskam hamulec i popuszczam sprzęgło) to spadają do 1000 i trzymają do czasu jak dodam gazu. Szukałem w innych postach ale nic nie ma na ten temat. Jeśli coś wiecie to pomóżcie.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

a może blokuje się linka gazu albo przepustnica???
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Bardzo często przyczyną tego jest zacinający się tłoczek silniczka krokowego.
Miałem podobnie z tym, że u mnie zabrakło wolnych obrotów.
Wszystko zależy, w jakim położeniu się będzie blokował.
Wystarczy wymontować, oczyścić z nagaru i innego syfu i powinno być po kłopocie.
Wpierw jednak trzeba zaopatrzyć się w nowe uszczelki, bo stare na bank się podrą i nie będą się nadawały.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

A możesz powiedzieć gdzie jest ten silniczek?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Całość znajduje się na przepustnicy. Dochodzą do niego chyba dwa kabelki i przewody gumowe od układu chłodzenia.
Najlepiej zdemontować cały dolot i wymontować przepustnicę, przykręconą na cztery śruby do kolektora, wtedy masz wszystko w rękach.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Dzięki, jutro sprawdzę.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Więc udało się! Obyło się bez ściągania całego kolektora. Wymontowałem tylko regulator (jest on razem z automatycznym ssaniem). Okazało się, że do elektrozaworu dostał się kawałek silikonu ok. 1 mm na 2 mm i blokował jego tłoczek. Niestety uszczelka nie przeżyła i musiałem dorobić nową :evil: Po złożeniu wszystko działą jak należy :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Gratuluję, bo mój problem z wysokimi obrotami na ssaniu pozostał pomimo przeczyszczenia całego tego układziku, wraz z przepustnicą i tłoczkiem :cry:
Problem musi mieć związek z temperaturą płynu, bo jak silnik w miarę ciepły to problem znika :?:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

tofil pisze:Więc udało się! Obyło się bez ściągania całego kolektora. Wymontowałem tylko regulator (jest on razem z automatycznym ssaniem). Okazało się, że do elektrozaworu dostał się kawałek silikonu ok. 1 mm na 2 mm i blokował jego tłoczek.
Czyli tak jak napisałem :P
A tak po za tym, to nikt nie kazał zdejmować Ci całego kolektora, bo i po co, a to co nazywasz elektrozaworem to właśnie jest silniczek krokowy o którym wspominałem. :D
No i życzę teraz miłej jazdy. 8)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Voodoo pisze:a to co nazywasz elektrozaworem to właśnie jest silniczek krokowy o którym wspominałem. :D
No i życzę teraz miłej jazdy. 8)
W naszych autkach jest elektrozawór, a nazwa silniczek krokowy się po prostu tak przyjęła bo występuje w wielu autach. Najważniejsze, że działa :D :D :D
Pozdro 8)
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Maxxum pisze:Gratuluję, bo mój problem z wysokimi obrotami na ssaniu pozostał pomimo przeczyszczenia całego tego układziku, wraz z przepustnicą i tłoczkiem :cry:
Problem musi mieć związek z temperaturą płynu, bo jak silnik w miarę ciepły to problem znika :?:
Nie wiem jak w jedynce ale w dwójce za obroty ssania odpowiada osobny zawór, który działa na tej samej zasadzie co termostat tylko ten pod wpływem temperatury zamyka się, a termostat otwiera. Na jakim poziomie masz obroty na ssaniu?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

O ile wiem to ten zawór o którym piszesz to w moim przypadku właśnie tłoczek, który po wzroście temperatury silnika zamyka kanalik dodatkowego ssania. Obroty na ssaniu utrzymują się na poziomie aż 2000-2200 obr/min. przez ok. 4 min.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

A uszczelkę wymieniłeś? Może gdzieś lewe powietrze łapie??Jak masz jakiś rysunek tego zaworu to podeślij, postaram się pomóc.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Raczej nie łapie lewego powietrza, bo po 4 minutach obroty są idealne. A rysuneczku niestety nie mam...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

A czy przez twój regulator obrotów przepływa płyn chłodniczy?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Ja mam podobny problem, z tym że objawy są gorsze. Po pierwsze obroty przy zimnym silniku są za wysokie (2 tyś), a po drugie bardzo często skaczą (wskazówka miota się o ok 0,5 tyś). Wpierw dałem regulator do przeczyszczenia, nie pomogło. Ostatnio coś mi tam regulowali z przepustnicą (nadmieniam, że jestem "mechanicznym analfabetą" więc nie potrafię dokładnie powiedzieć co :? ). Też nie pomogło. Obie akcje miały pewien wpływ na wyregulowanie obrotów bo wpierw nawet na rozgrzanym silniku był z tym problem, a teraz po 10-15 minutach wszystko się uspokaja i silnik na jałowym biegu spada do 0,6. Sugerują mi wymianę regulatora biegu jałowego ale póki co nie mogę znaleźć pasującego. Nowy odpada bo Ford podał zaporową cenę. Zresztą nie ma pewności, że to pomoże.

Możecie coś pomóc, doradzić??
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
eprobe
Posty: 16
Rejestracja: 2005-08-03 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: eprobe »

mam dokladnie identyczny problem jak Pan ktory rozpoczal ten post. Tak samo zmuszalem na pierwszym biegu do spadania obrotow i udawalo mi sie.
Problem zaczyna sie kiedy silnik sie juz dobrze rozgrzeje na benzynie wtedy mam 1250 obrotow rowniutko, moze troche ponad i ni cholery mniej, bieg 1, hamulec i lekko sprzeglo popuszczam, spadaja do normy, lekko dodam gazu i znowu wracaja do swojego polozenia 1250 (pierwsza kreska po 1000 obr)...

W poscie:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6818

na tym forum opisuje swoj dziwny problem z ukladem chlodzenia, byc moze jedno z drugim ma cos wspolnego...
Kurcze okres przedswiateczny mnie troche wyssal pienieznie, a musze gdzies podjechac i to zrobic, Sqad zlozyl mi swoja oferte, no ale troche mi glupio do niego jechac i mu dupe zawracac...
'94 2.5 V6 LPG (Lovato Super)
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

witam

mam podobny problem obroty na gorącym silniku biegu jałowego utrzymuja sie na ok 1100 a 1200 i nie chca spadac. Niedawno zdejmowałem kolektor dolotowy bo musiałem dac nowa uszczelke na pokrywe tylna zaworów. I jak wiadomo tam pod kolektorem sa uszczeli , nie miałem nowych wiec wyczysciłem stare i dałem duzo sylikonu. I od tego czasu obroty nie chca spasc ponizej 1100 a wczesniej obroty miałem ok 600. tofil pisze ze regulator i ze silkikon zzatkał elektrozawór. Wiem ze przyczyn moze byc wiele ale chciałbym zacząć od najprostszej tego samego co tofil wiec regulator tak by znów nie meczyc sie z całym kolektorem jesli to wina elektrozaworu. HEHE i teraz śmieszne pytanko czy ktos moze mi pokazac gdzie znajduje sie w silniku to co robił tofil tzn ten regulator. to wtedy sobie przeczyszcze ten elektrozawor i zobacze jak wtedy chodzi.

z góry dzieki
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Regulator czego? Jeśli masz na myśli TPS to jest na wierzchu na przepustnicy ale pewnie Tobie chodzi o paliwo? Bo nie wiem jaki masz na myśli. Na pierwszy strzał zresetuj kompa, nic nie kosztuje a czasem pomaga. Sprawdz wszystkie podciśnienia bo w V6 jest ich cała masa z tyłu kolektora. Ja pod kolektor dawałem nowe uszczelki i żadnego falowania nie zauważyłem. Nie pchajcie tam tak namiętnie tego silikonu - blisko są kanały ssące i o syf nie trudno.

PS. Uzupełnij w podpisie silniczek - wszystkim będzie łatwiej.

pzdr
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

2,5 V6 z 1997 roku

jak sie resetuje kompa ????? bo mam zerowe pojecie o resetowaniu go ?
z silikonem nie przesadziłem. wsszyscy tu pisza o elektrozaworze tzw silniczku krokowym ze to tego wina jest ja sie pytam jak reset kompa nie pomoze to co z gdzie szukac tego silniczka krokowego PRZYDAŁO BY SIE ZDJECIE
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Don_Luk pisze:2,5 V6 z 1997 roku

jak sie resetuje kompa ?????
Odkręć klemę akumulatora i wciśnij pedał hamulca 10- 20sek
Jeśli obroty są stale zbyt wysokie spróbuj je zmniejszyć śrubą przy wlocie do VRIS . Nie mam teraz możliwości rysowania na fotkach , też dopiero za kilka dni (jeśli jeszcze będzie potrzebne) wstawię fotkę z zaznaczeniem miejsca .
Tomek
Obrazek
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

zresetowałem i dupa. CZekam na zdjecia gdzie ta srubka jest bo mozliwe ze jak zdejmowałem Vrisy to ja przekreciłem.
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Śrubka znajduje się na przepustnicy, od góry patrząc , nie sposób jej nie zauważyć. Sprawdź też czy podłączyłeś wężyk do puszki od filtra, bo wtedy też się podnoszą nieznacznie obroty. Lub masz nieszczelny dolot, sprawdź wszystkie opaski na tych rurkach plastykowych od filtra powietrza do przepustnicy.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

czy diagnoza komputerowa pokaze czego to jest wina ?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Witam a ja mam taki problem.U mnie Probe ma obroty takie jak mu sie chyba w danej chwili widzi :D Tzn.od 750 do 1500 ale z reguły trzymają sie ok 1000. Jade sobie wciskam sprzegło jest 1300 przejade kawałek jest albo tak samo albo wracaja do stanu jak powinny czyli ok 750. gazownik mi powiedział że to silniczek krokowy poprostu sie zawiesza a co wy na to? Gdzie w V6 jest ten silniczek? bo nie wiem ma ktoś może fotke?
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”