Klepie pod maską - co zrobić...?

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Romas »

Ty masz go zamówić pod silnik, nie ważne czy to z mx6 czy 626 :wink: zamów sobie w Mazpatrs.pl
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

Hehe :)
Luzik zaraz napiszę do ludka, u którego zamawiam zawsze klamoty, ale pytałem bo zawsze muszę mu określi konkretnie część.
Myślicie, że krzywdy sobie jeszcze nie zrobiłem, hmmm? Pierwszy raz coś takiego dzisiaj usłyszałem :P Czy poza tym zaworkiem coś jeszcze doradzacie? Jakieś sitko, filtr do tej pompy czy coś?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: KrecioPL »

Dlaczego piszemy w dziale o 2.0 R4, skoro kolega ma V6?
Rozdzielmy dwa tematy - trudności z odpalaniem oraz klekot spod maski.
Zajmijmy się klepaniem.

1. Wymień olej i filtr oleju. Przede wszystkim chodzi o ilość syfu jaki pływa w kanałach olejowych ze zużytego oleju oraz o to jakie ma parametry - np. zerwanie filmu olejowego. Vki są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Niestety tego nie przeskoczysz.
2. Przy wymianie oleju wymień zaworek zwrotny pompy oleju - to też jest element, który się zużywa. W skład kompletu wchodzi podkładka, tłoczek i sprężynka. Jeśli tłoczek się wytrze, może się nawet przywieszać, popuszczać i nie trzymać ciśnienia. Wtedy będziesz miał niższe ciśnienie oleju w górnych partiach silnika - spadek ciśnienia=dłużej "wstające" popychacze. I stąd może być klepanie.


Zauważ że klepanie cichnie w miarę upływu czasu - jest to związane z obiegiem oleju - chwilę to zajmuje, zanim olej (szczególnie mocno przepracowany) trafi w górne części silnika.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

Witam,
za poruszenie tematu w dziele 2,0 sorki, ale nie zwróciłem na to uwagi, a temat wydał mi się najbardziej odpowiedni, stąd mój post.
Z Mazparts.pl nie dostałem żadnej odpowiedzi, nt. ceny i dostępności. Inny sprzedawca podesłał mi taki schemat, czy to jest na 100% to od czego powinienem zacząć? Rysunek w załączeniu. I przy okazji czy będąc już przy pompie powinienem coś jeszcze poza tym zaworkiem, tłoczkiem i sprężynką wymienić?
Załączniki
Pompa oleju.png
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: KrecioPL »

Mazparts odpisuje zwykle po kilku godzinach :)

A co to schematu, tak to jest to co zaznaczone.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

Ok części już mam na miejscu:)
Czy ktoś może mi tylko powiedzieć czy ten szlif/nacięcie na tym cylinderku ma jakieś znaczenie i przy jego montażu trzeba jakoś szczególnie go wsuwać czy to bez znaczenia?
Załączniki
Gotowy zestaw do wymiany
Gotowy zestaw do wymiany
Cylinderek/tłoczek
Cylinderek/tłoczek
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Romas »

jak włożysz tak będzie dobrze
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

Czyli to nacięcie na samej główce cylinderka przy montażu nie ma żadnego znaczenia, si?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Romas »

si
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

Koledzy i jeszcze jedno pytanko, czy będąc już w temacie pompy i wymianie zaworku/sprężynki wskazane byłoby odkręcenie jeszcze smoka, jego wyczyszczenie i wymiana uszczelki o nr 14-1711? Czy lepiej tematu nie tykać, bo zwyczajnie nie ma sensu?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Prezes5G19 »

Żeby zdemontować smok to musiałbyś zrzucić blok silnika co wiąże się z zrzuceniem skrzyni aby dostać się do 2 śrób. Jeśli nic Ci się tam nie poci to lepiej tego nieruszaj.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Romas »

nic nie musi zrzucać, możesz ten smok wyczyścić, zapewne nieco brudny jest :wink:
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

czyli Panowie da radę normalnie odkręcić te 4 śruby i wyciągnąć ten smok (rurkę z sitkiem), aby go wyczyścić czy faktycznie będzie to kłopotliwe i lepiej ograniczyć się do samego wytarcia sitka od spodu?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Romas »

najpierw sprawdź jak wygląda, po czym będziesz mógł wyczyścić :wink:
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

Zaworek w komplecie wymieniony, smok wyczyszczony, miska schnie:P
Zdziwiło mnie jednak to, że ten zaworek różnił się nieco od oryginału. W załączeniu foto.
Myślicie, że to nacięcie ma jakieś znaczenie, na coś wpływa?
Załączniki
Po lewej nowy z nacięciem, po prawej stary bez nacięcia
Po lewej nowy z nacięciem, po prawej stary bez nacięcia
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Sallmo »

Jest Ok, też miałem taki dylemat ale wsio działało bez zarzutu.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: _/Damian\_ »

No to luz:) Bo lekko zdębiałem:P Na domiar wszystkiego nowa sprężynka okazała się być w moich odczuciach bardziej miękka niż ta stara, ale mimo to zapakowałem cały nowy zestaw włącznie z korkiem i podkładką:)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

Post autor: derek »

Panowie, jest ktoś biegły w diagnozowaniu silnika na "słuch"? Wrzucam krótki filmik z odłgosami jakie dochodzą mi od niedawna z okolic wałków rozrządu. Stuki słychać dopiero po mocnym rozgrzaniu silnika, na zimnym lub ciepłym jest cisza. Nie wiem czy rozbierać góre czy dół silnika..
Olej z filtrem niedawno wymieniony, od 8 lat ten sam Mobil 10-40.

https://youtu.be/XRg2MvU1XMs
Ostatnio zmieniony 2017-07-18 13:33 przez derek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

Post autor: Benet »

derek pisze:Mobil 10-40.
Zły olej do tego silnika, pewnie to jest winowajca. Powinno się lać 5wXX.

Albo popychacze albo sprężynki wałka wysiadły. Ale po tym terkotaniu to raczej to drugie bym obstawiał choć ekspertem nie jestem. Niech się jeszcze ktoś wypowie.
Jeszcze do głowy mi przychodzi zaworek zwrotny oleju. Wyżej masz opisane o nim trochę.
Ostatnio zmieniony 2017-07-18 14:13 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

Post autor: derek »

Benet pisze:
derek pisze:Mobil 10-40.
Zły olej do tego silnika.
Powinno się lać 5wXX.
Albo popychacze albo sprężynki wałka wysiadły.
Jeszcze do głowy mi przychodzi zaworek zwrotny oleju.
No nie wiem, zrobiłem na takim oleju Probkiem 130 tyś. km i dotychczas było ok.. Popychacze lub zaworek oleju to byłoby jeszcze nie tak źle...a o jakich sprężynkach wałka mówisz?
Ostatnio zmieniony 2017-07-19 17:09 przez derek, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Benet »

No 10w nie rozwali silnika z dnia na dzień :D Delikatnie przyspiesza zużycie elementów, taki efekt długofalowy. Te sprężynki to wyglądają tak http://www.stephensmotorsport.com/wpima ... 2a4ce2.jpg
ale to ustrojstwo jest raczej tylko w V6 więc się tym nie przejmuj.
Zacznij od wymiany zaworka i możesz olej zmienić na valvoline maxlife 5w40 albo nawet 5w30 jak będziesz miał wolne fundusze.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: KrecioPL »

Derek, jak często zmieniasz olej?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

Post autor: mysz »

No przecież napisał, że od 8 lat ten sam olej jest... :mrgreen:
derek pisze: od 8 lat ten sam Mobil 10-40.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: derek »

KrecioPL pisze:Derek, jak często zmieniasz olej?
Mniej wiecej co 10 tyś.km

Dziwna sprawa.. dzisiaj zrobiłem trase 60 km i przez całą godzine jazdy oraz zaraz po niej było OK, ale poźniej zostawiłem go na wolnych obrotach 10-15 minut w garażu aż załączył się wentylator- i znowu zaczęło klepać
Ostatnio zmieniony 2017-07-22 03:46 przez derek, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

Post autor: Spider33 »

Zajmij się zaworkiem zwrotnym pompy oleju na początek. Jeżeli go nie wymieniałeś to najwyzsza pora. U mnie też klepało od strony rozrządu i to była jego wina. Częsty przypadek. Swoim FSem tez jeździłem na 10W40. Na gazie zrobione ok 70 k i żadnych problemów nie było. Z NL tez przyjechał na takim oleju ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”