Strona 1 z 1

Wymiana oleju=problem?

: 2006-05-15 10:55
autor: el_talerzos
Witam - 3 dni temu zmieniłem olej na valvoline max life 10w40 - wcześniej zalałem mobila 15w40 (jako że słyszałem że mineral to zabójstwo dla silnika postanowiłem zmienić na w/w - podobno nic nie powinno się dziać) - dzisiaj rano odpalam i za mną załona (ale w sumie nie niebieska tylko bardziej biaława) - kiedyś już tak było ale po wymianie pompy wody i sondy wszystko wróciło do normy.
Więc przypuszczam, że jadnak może być wina tego że wypłukało nagar i się w jakiś sposób rozszelnił (dodam, że puścił smuge tylko przez jakieś 5, 10 sekund, ciśnienie trzyma ładnie - między "r" a "m" i później już wsio ok). - nie sprawdzałem jeszcze czy bierze olej bo dzisiaj pierwszy raz zakopcił.
Dodatkowe moje pytanko - jeżeli silnik rzeczywiście by się rozszelnił to czeka mnie tylko wymiana uszczelniaczy czy może coś jeszcze?

Dzięki za rady i jak coś będę informował - pozdrowionka

: 2006-05-15 11:18
autor: Voodoo
Zwróć uwagę, że dzisiaj wieczorem było zimno i mogła się nagromadzić woda w wydechu, co zaowocowało lekkim dymkiem, a raczej parą wodną wydobywającą się z układu wydechowego.
Po za tym zmiana oleju, o jakiej mówisz nie jest taka drastyczna i nie powinna mieć wpływu na wypłukanie silnika. Co innego gdybyś zmienił z 15w40 na 0w40, to dopiero mógłby być szok dla układu smarowania.
Zostaw go na kilka godzin w ciągu dnia bez odpalania i sprawdź ponownie, czy puści dymka/parę. Odpalanie z rana może być wtedy mylne. No i jeszcze istotny jest kolor jaki się pojawił (biały czy niebieski).

: 2006-05-15 11:45
autor: el_talerzos
Dzięki Voodoo - będę obserwował bo ja już prawie w depreche popadam :lol: bo wywaliłem kaske na fele i teraz bieda :( Dzwoniłem teraz do kolesia który robi generalki i mówił, że ewentualnie do wymiany byłyby wyszystkie uszczelniacze + jakieś prowadnice (bo może olej po zaworach spływać - i jak już się wypali to dlatego nie kopci - i dodatkowo mi powiedział, że to może być koszt około 1000zł więc mała załamka.

: 2006-05-15 12:06
autor: Kamil_01
jak by Ci się rozszczelnił, to wydaje mi się że na pierwszym miejscu lecą uszczelniacze, a te prowadnice co mówisz to magistrale na klawiaturach (wystarczy wziąć je pod duże ciśnienie i przepchać, o ile się zatkały) i powinno być ok, ja tak zrobiłem w moim poprzednim aucie :wink:

: 2006-05-15 12:54
autor: el_talerzos
Przy okazji założonego posta - dzwoniłem do znajomego, który robił mi już proba i powiedział, że może mi uszczelka pod głowicą puszczać (wymiana oleju - zbieg okoliczności) - i tu moje pytanko - dzwoniłem do mazdy i powiedzieli mi 217zł a w JC 170 (tylko, że podobno w JC się nie kupuje takich rzeczy :lol: )
Co na ten temat sądzicie - bo 217zł to wydaje mi się troche drogawo

: 2006-05-15 14:29
autor: Ronin
Jeśli to pod głowicę to bym nie oszczędzał. Wez orginał. JC można dać pod klawiaturki z silikonem ale nie pod głowicę.

Re: Wymiana oleju=problem?

: 2018-05-07 23:31
autor: snejki81
a ja mam inne pytanie bo szukam od 20min i coś słabo mi idzie


gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?

Re: Wymiana oleju=problem?

: 2018-05-08 06:58
autor: infernoblade
Filtr oleju jest z tyłu pod kolektorem ssącym fajne dojście od spodu, a korek spustowy w misce.

Re: Wymiana oleju=problem?

: 2018-06-03 21:26
autor: Lukasz
snejki81 pisze: 2018-05-07 23:31 gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?

#-o