Uszczelniacze zaworów - wymiana

Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Uszczelniacze

Post autor: el_talerzos »

Jak już wcześniej pisałem rano przy odpaleniu daje dość pokaźną jasną zasłonę ale po chwili już jest ok - w warsztacie mi powiedzieli że najprawdopodobniej mam uszczelniacze do wymiany i tu pojawia się moje pytanie - czy przy wymianie uszczelniaczy trzeba wymienić uszczelke pod głowicą i jeżeli tak to jaka jest orientacyjna kwota jaką na trzeba wyłozyć za tą uszczelke

Pozdrawiam

IIgen, 2.0, 16V, 94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Większość części znajdziesz na http://www.moto.sklep.pl. Szukaj zawsze Mazda 626 GE, silnik FS. Uszczelka kosztuje u nich 150 zł jednak nie wiem czy koniecznie trzeba ją wymienić. To powinien wiedzieć mechanik.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

tofil pisze:Uszczelka kosztuje u nich 150 zł jednak nie wiem czy koniecznie trzeba ją wymienić. To powinien wiedzieć mechanik.
Jak nie wiesz, to nie wypisuj takich rzeczy. :x
Każdorazowe zdjęcie głowicy obowiązkowo powinno wiązać się z wymianą uszczelki pod nią. Ona nie jest wykonana z gumy żeby za każdym razem szczelnie układała się do elementów. Raz skręcona głowica miażdży uszczelkę i powoduje jej nieodwracalne odkształcenie.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Dodatkowo kontrola płaszczyzny głowicy i ewentualne planowanie.
Oczywiście dotyczy głowic z aluminium.

Pozdro :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

witam. można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy.
potrzebny będzie sznurek o grubości 5mm,i długości około 2 m
-odkręcasz świecę , ustawiasz tłok w dolnym położeniu
-przez otwór od świecy wkładasz sznurek, tak żeby
zostało go ze 20-30 cm na zewnątrz odkręcasz dekiel zaworowy, rozpinasz rozrząd ,zdejmujesz wałki.
-zakładasz klucz na koło pasowe, i obracasz wałem korbowym, do chwili
, aż poczujesz opór,tak trzymasz,a kolega:
-rozpina zawory, wymienia uszczelniacze.
-spina zawory, i tak każdy cylinder po kolei. :wink:
pozdrawiam arturo
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Voodoo zrobiłem ci coś?? :x Nie napisałem "nie musisz wymieniać uszczelki" tylko "jednak nie wiem czy koniecznie trzeba ją wymienić. To powinien wiedzieć mechanik." Czytać nie umiesz czy opuszczałeś lekcje zrozumienia treści języka polskiego :?: Zastanów się co piszesz :!: :!: :x Poza tym to ty brednie wypisujesz :!: Twoj post o centralnym zamku. Chyba nigdy nie widziales schematu elektrycznego Probe.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

tofil pisze:Voodoo zrobiłem ci coś??
Chłopie, tylko się tu mi zaraz nie popłacz. :lol: 8)
Widzę, że się nie umiesz bawić, więc zabieram wiaderko, grabki i foremki i spadam do innej piaskownicy :wink: :lol: :twisted:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Tylko łopatkę zostaw bo jest moja :D Nie lubię jak ktoś mi coś wytyka a nie ma racji :evil: I pamiętaj o łopatce :wink:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

tofil pisze:Nie lubię jak ktoś mi coś wytyka a nie ma racji :evil:
:lol: :lol: :lol:
Tia, a świstak siedzi i zawija je w te sreberka. :wink:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

spokój bo zamknę temat
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

O! :shock:
To legendarni moderatorzy naprawdę istnieją! :shock:
To może są też smoki i bociany... :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Robert pisze:O! :shock:
To legendarni moderatorzy naprawdę istnieją! :shock:
To może są też smoki i bociany... :lol:
Smoki(e) - taki zespół z lat 70' już nie istnieje :wink: :roll:
...a bociany "Atlas" produkuje (dla celów reklamowych) :lol: :wink: :1111_bye:
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Uszczelniacze zaworów - wymiana

Post autor: Zolak »

TAk jak w temacie musze wreszcie wymienic uszczelniacze zaworów w Probe 2.0 lecz nie mam narzedzi... Wiec moje pytania brzmia: Czy moze ktos z Warszawy wymienial juz uszczelniacze w jakims warsztacie i moze go polecic?? Chodzi mi o jak najmniejsza cene:) i zeby mechanicy nie urzadzali sobie jazd probnych... A drugie pytanie to czy moze ktos z Warszawy moglby porzyczyc "za browca":D lub sprzedac urzadzenie do zdejmowania sprezyn zaworowych...(nie wiem jak to sie fachowo nazywa)
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Kalii
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

a ile kostuje tak wymiana w 2.5l ??
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

j/w KALII
Urzadzenie do zdejmowania zabezpieczen sprezyn zaworowych = mlotek i kawalek rurki stalowej tak robi wiekszosc warsztatow (bo pewnie i szybko) :)
Ostatnio zmieniony 2006-06-13 21:45 przez wingerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Gdzie mozna dostac narzedzie do monatrzu/demontarzu sprezyn zaworowych??
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

ja robilem bez sciagania glowic , uzywalem sprezonego powietrza aby podtrzymac zawory
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

arturo pisze:witam. można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy.
potrzebny będzie sznurek o grubości 5mm,i długości około 2 m
-odkręcasz świecę , ustawiasz tłok w dolnym położeniu
-przez otwór od świecy wkładasz sznurek, tak żeby
zostało go ze 20-30 cm na zewnątrz odkręcasz dekiel zaworowy, rozpinasz rozrząd ,zdejmujesz wałki.
-zakładasz klucz na koło pasowe, i obracasz wałem korbowym, do chwili
, aż poczujesz opór,tak trzymasz,a kolega:
-rozpina zawory, wymienia uszczelniacze.
-spina zawory, i tak każdy cylinder po kolei. :wink:
pozdrawiam arturo
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Racja. Mi wymienili bez ściągania głowicy ale to i tak g....o dało :evil: Jak kopcił tak kopci :!: :evil: Chyba trzeba robić zarówno uszczelniacze jak i pierścionki :cry:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Steffi
Posty: 8
Rejestracja: 2013-04-03 11:53
Samochód: Probe II FS

Uszczelniacze zaworowe silnik FS

Post autor: Steffi »

Witam Was pięknie, jestem nowa na forum. Musiałam wyjąć silnik i zrobić kapitalkę, pierścienie olejowe zamurowane były w tłoku. Mam problem z uszczelniaczami zaworowymi, a mianowicie gdzie je po taniości kupić. W motor już wsadzone zostało sporo kasy. W intercars'ie cena jednego uszczelniacza to 10,60pln, może ktoś pomoże ze znalezieniem tańszych.
Z góry dzięki
Steffi
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Uszczelniacze zaworowe silnik FS

Post autor: Kocureq »

To daje ci 160 zl, nie tak duzo. Nie oszczedzaj na uszczelniaczach, moze brac olej.
Steffi
Posty: 8
Rejestracja: 2013-04-03 11:53
Samochód: Probe II FS

Re: Uszczelniacze zaworowe silnik FS

Post autor: Steffi »

U Świątka dostałam za 52pln komplet :D
Dziękuje za pomoc
Awatar użytkownika
cewnik
Posty: 58
Rejestracja: 2012-04-13 17:50
Samochód: '95 2.0 16v
Lokalizacja: Kraków

Re: Uszczelniacze zaworów - wymiana

Post autor: cewnik »

Jak i uszczelniacze to i pierścienie - lepiej wymień to i to, bo szkoda płacić drugi raz za robociznę, jak wymienisz tylko uszczelniacze, a dalej bedzie kopcić
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszczelniacze zaworów - wymiana

Post autor: Romas »

Steffi pisze:U Świątka dostałam za 52pln komplet
To ciekawe ile one pochodzą :)

Co do pierścieni to racja, lepiej wymień, a zwłaszcza olejowe jeśli kompresja jest w granicach 13bar na cylindrach :wink:
W silnikach 2.0 dość szybko sie one wycierają, a swoją drogą ile oleju Ci brał na powiedzmy 1kkm ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”