Duze spalanie 2.0 16v

Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: sawmaster »

chyba winowajcą podwyższonego spalania były świece zapłonowe, wyglądają na przegrzane, po wymianie subiektywnie lepiej jeździ, lecz odpala tak samo jak wcześniej, co ciekawe wcześniej na starych świecach potrzebował 3 km aby się nagrzać, teraz 2 godziny zostawiłem rozgrzanego na podwórku i jak wróciłem to po 1 km już wskazówka wskazywała normal, zdecydowanie lepiej się teraz wkręca na obroty, płynnie przyśpiesza, kupiłem komplet świec iskra i jestem very happy bo nie drogie i wolę je wymieniać częściej niż bym kupił droższe a dłużej eksploatowane świece
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: derek »

mi tez sie teraz szybciej nagrzewa, po prostu mamy wiosne i temp. 20 stopni na zewnatrz :mrgreen:
mysle ze nawet spalanie ci teraz spadnie z tego samego powodu
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: sawmaster »

maybe maybe , lecz zaznaczam że to był wieczór :) a poprzednio też testowałem z podobną temperaturą otoczenia, dziś wiem że wysokie spalanie to wina przegrzanych świec NGK, po wymianie mam 10,5 L w cyklu mocno miastowym z dość ciężką nogą
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: Robert »

sawmaster pisze:Robert, to w końcu jak działa poprawnie lampka check engine, bo ja już się pogubiłem
To, czy za pomocą biurowego spinacza i kontrolki na desce rozdzielczej da się odczytać numery kodów błędów, czy nie, nie wpływa na jej podstawową funkcję, tj. informowanie o problemach z silnikiem.
Jeśli kontrolka nie świeci (po zapłonie), to wyczytane błędy są historią - odczytać, przemyśleć, czym mogły być spowodowane, ew. to wyeliminować i je skasować.
Jeśli po skasowaniu błędów kontrolka nie zapaliła się nigdy w trakcie jazdy, a - po wcześniejszym skasowaniu - nadal da się odczytać błędy, to sugeruje, że ktoś coś pokombinował przed sprzedażą, bo nie mógł w normalny sposób jej zgasić (przez wyeliminowanie przyczyn błędów).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: randalfik »

Ja mam problem ze spalaniem w swoim 2.5 v6. Ostatnio jak zaświeciła mi się rezerwa to zalałem za 50zł, dzisiaj patrze a tu już rezerwa znowu. Spojrzałem na licznik (skasowałem po zatankowaniu) a tu 24km tylko przejechane :shock: Więc wychodzi jakies 40L/100km :? :evil: to chyba jakieś przegięcie. Z tego co zauwazyłem delikatnie trzymają mi hamulce ale nie sądzę żeby to było przyczyną takiegom kosmicznego spalania... lambdy obie wymieniłem kilka dni temu bo były walnięte.
Fakt że nogę mam ciężką ale bez przesady
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: cacek »

randalfik pisze:Ja mam problem ze spalaniem w swoim 2.5 v6. Ostatnio jak zaświeciła mi się rezerwa to zalałem za 50zł, dzisiaj patrze a tu już rezerwa znowu. Spojrzałem na licznik (skasowałem po zatankowaniu) a tu 24km tylko przejechane :shock: Więc wychodzi jakies 40L/100km :? :evil: to chyba jakieś przegięcie. Z tego co zauwazyłem delikatnie trzymają mi hamulce ale nie sądzę żeby to było przyczyną takiegom kosmicznego spalania... lambdy obie wymieniłem kilka dni temu bo były walnięte.
Fakt że nogę mam ciężką ale bez przesady
Z całym szacunkiem, ale to żadne sprawdzenie... zwłaszcza w Probkach :lol: , kiedy wskaźnik rezerwy pokazuje często jak mu się podoba (bynajmniej tak jest u mnie ;)). Jak chcesz sprawdzić ile Ci spala, zrób to rzetelnie, bo takie wnioskowanie jest troszku... jak wróżba tarota... :wink: .

pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
randalfik
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01 13:38
Samochód: był Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=18267
Lokalizacja: Siedlce

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: randalfik »

Mimo wszystko, nawet biorąc pod uwagę spory margines błędu to wychodzi dużo. Będe musiał chyba zacząć sprawdzać cały samochód po kolei element po elemencie bo przyczyn dużego spalania może być mnóstwo :|
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

Po takich pomiarach to naturalny odczyt spalania w Probe :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: RX »

randalfik pisze:Mimo wszystko, nawet biorąc pod uwagę spory margines błędu to wychodzi dużo. Będe musiał chyba zacząć sprawdzać cały samochód po kolei element po elemencie bo przyczyn dużego spalania może być mnóstwo :|
Tak dużego - wcale nie tak mnóstwo.
Ja tak miałem, dokładnie tak jak piszesz - jedna lambda - trup.
Wymieniłem na nową i od ręki przeszło.

Mój tip - jedziesz do nowoczesnej stacji montażu gazu i prosisz o sprawdzenie sond lambda (można miernikiem, no ale goście to robią na co dzień to zrobią raz dwa i będziesz miał pewną diagnozę).
Być może te wymienione sondy masz źle podłączone, nie wiem - niech oni zrobią diagnostykę to się dowiesz.

Aha - moja zdechła sonda nie wywalała żadnych błędów.

Pozdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: bogdano »

Ale przecież najprostszy sposób to zatankować do pełna, przejechać ok 100 km i potem dotankować do pełna i wtedy wiadomo ile pali na 100km. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

bogdano pisze:Ale przecież najprostszy sposób to zatankować do pełna, przejechać ok 100 km i potem dotankować do pełna i wtedy wiadomo ile pali na 100km. :)
Norma ze stu kilometrów :?

Propozycja ode mnie.
Zalewamy do pełna i jedziemy, zbliżamy się do rezerwy i walimy na stację.
Tankujemy do pełna i dzielimy litry przez kilometry.
Obliczając normę z jakiś 300-350-400 kilometrów daje raczej bardziej dokładny wynik niż norma ze stu kilometrów.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: wujeksex »

CBR pisze:Zalewamy do pełna i jedziemy, zbliżamy się do rezerwy i walimy na stację.
Obliczając normę z jakiś 300-350-400 kilometrów daje raczej bardziej dokładny wynik niż norma ze stu kilometrów.
W trybie mieszanym od pełna do prawie rezerwy zrobisz najmniej 600 km (w 2.0).
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

A jak pali ci 40 l. :twisted:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: kocurro »

to bym się zastanowił czy mam napewno Probe :twisted: :twisted:
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: wujeksex »

Może nie tyle, że zastanawiałbym się czy mam Probe, ale czy nie mam pod maską 5.4l V8 doładowanego :twisted: , albo dziurawego baku :evil: .
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: sawmaster »

wujeksex pisze:
CBR pisze:Zalewamy do pełna i jedziemy, zbliżamy się do rezerwy i walimy na stację.
Obliczając normę z jakiś 300-350-400 kilometrów daje raczej bardziej dokładny wynik niż norma ze stu kilometrów.
W trybie mieszanym od pełna do prawie rezerwy zrobisz najmniej 600 km (w 2.0).
chyba w większości trasa :), mam probe to mi spala najmniej 10 litrów 80% miasto 20% trasa, zamierzam podpiąć sondę lambda do oscyloskopu oraz sprawdzić czujnik stuku czy się w ogóle aktywuję aby dokładniej wyregulować odniesienie dla zapłonu
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

CBR pisze:300-350-400 kilometrów
Te kilometry wpisałem tak teoretycznie.
W tym poście chodziło mi o podanie przepisu jak odczytać normę, te kilometry to najmniej ważny element postu 8)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: bogdano »

CBR pisze: Obliczając normę z jakiś 300-350-400 kilometrów daje raczej bardziej dokładny wynik niż norma ze stu kilometrów.
Akurat czy się przejedzie 100, 300 czy 1000 kilometrów to wydaje mi się namniej ważne. Na logikę ważne jest chyba w jakich warunkach się te kilometry przejeżdża. Dlatego moim zdaniem 100 kilometrów wystarczy o ile ktoś robi codziennie do 20 km czy nawet do 40 bo to wystarczy. Przejechanie 300 km akurat tutaj w takich samych warunkach nie daje jakiegoś dokładniejszego wyniku. :) Chyba że ktoś ma do pracy czy szkoły w jedną stronę 100 km ale to nie stany żeby takie odległości nawalać. :)
Ja przeważnie robie 7 km rano (odpalam silnik przejeżdżam 7 km i gaszę) za 8 godzinznowu odpalam, przejeżdżam 7 km i gaszę. To czy po 100 km sobie dotankuję czy po 300/3 to mi chyba powinno wyjść podobnie? :)
Dlatego moim zdaiem ważniejszym czynikiem tutaj jest właśnie w jakich warunkach się robi te kilometry a nie rozwlekanie ich w czasie. Skoro ktoś chce się dowiedzieć ile mu pali na trasie to leje przed wyjazdem do pełna, po 100 km przejechanych na trasie leje znowu do pełna i wie ile mu pali na trasie (przy danej temperaturze otoczenia bo to też ma wpływ na wynik pomiaru) i adekwatnie jak jeździ po mieście czy w cyklu mieszanym. :)

Pozdr.

Pozdr
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: CBR »

Pamiętaj że nie każde 100 kilometrów jest takie samo.
Dlatego norma z 300, 400, 500 i więcej kilometrów daje wiarygodną miarę.

Nie mówiąc o twoim przypadku (7km)
Z tego normy wiarygodnej nie wyliczysz.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: bogdano »

No ale spalanie 8.0 a 8.2 to akurat tutaj nie robią różnicy jak tutaj kolegom probki palą 40l/100km. :) Dlatego mówię że jak codziennie jździ sie podobnie małe ilości kilometrów to nie ma wielkiej różnicy po 1000 kilometrów podzielone przez 10. :)
Ważne są warunki w jakich się je robi.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: Robert »

Przy 100km błąd wprowadza dystrybutor (kiedy odbije), więc na średnie spalanie ma to wpływ, ale na ocenę 10 a 40l/100km rzeczywiście raczej nie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: wujeksex »

sawmaster pisze:
wujeksex pisze:
CBR pisze:Zalewamy do pełna i jedziemy, zbliżamy się do rezerwy i walimy na stację.
Obliczając normę z jakiś 300-350-400 kilometrów daje raczej bardziej dokładny wynik niż norma ze stu kilometrów.
W trybie mieszanym od pełna do prawie rezerwy zrobisz najmniej 600 km (w 2.0).
chyba w większości trasa :), mam probe to mi spala najmniej 10 litrów 80% miasto 20% trasa, zamierzam podpiąć sondę lambda do oscyloskopu oraz sprawdzić czujnik stuku czy się w ogóle aktywuję aby dokładniej wyregulować odniesienie dla zapłonu
Ja zawsze tankuję co 500 km, bo nie lubię jak mi wskazówka leży :wink:
Po przejechaniu 500 km zostaje 1/3 lub 1/4 baku, co zależy od trybu jazdy.
Nawet jak miałem 100% miasta wskazówka nie spadła całkowicie na deskę, a spalanie wyniosło 8,9 litra.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: mysz »

No to i ja się "pochwalę".
Trasa 8-8.5l/100km (obecnie raczej 8.5l/100km)
Miasto (obecnie) 15l/100km- efekt krótkich odcinków i warszawskich korków :twisted:
Całe szczęście, że w pozostałe pory roku mieszczę się w 12 litrach :lol:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: sawmaster »

myszs pisze:No to i ja się "pochwalę".
Trasa 8-8.5l/100km (obecnie raczej 8.5l/100km)
Miasto (obecnie) 15l/100km- efekt krótkich odcinków i warszawskich korków :twisted:
Całe szczęście, że w pozostałe pory roku mieszczę się w 12 litrach :lol:
używaj biegu jałowego jak stoisz w korkach :)
trasa powinieneś mieć max 7,5-8L jeśli nie ciśniesz za bardzo, musisz sobie ustawić punkt odniesienia kąta zapłonu np na 12 stopni
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Duze spalanie 2.0 16v

Post autor: kocurro »

ja ostatnio staram się stosować eco driving i powiem że paliwo ubywa wolniej a róznicy w jeździe nie widać. oczywiście nie zawsze tak się da jechać ale staram się. taka jazda poprawia spalanie ale i zużywanie niektórych podzespołów.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”