Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Mechanik powiedzialmi to samo wyrobiony popychacz, jakbede mial natchnienie to moze zdejme kolektor i postaram sieposzukac skubanca ktory sie tlucze :D
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Jak będziesz wyciągał wszystkie po kolei, to zauwazysz który tłucze (będzie miękki).
W większości przypadków na klekotanie pomaga wymiana sprężynek na wałkach rozrządu. Często tez przyczyną stukania jest napinacz hydrauliczny rozrządu ;)
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Rozrzad jest zmieniany napinacz wsyztsko rolki maja przebieg niecale 20tys napinacz ori mazda. Sprezynki mam ale watpie zeby byly przyczyna bo powinny tez na zimnym stukac. Obstawiam ze ktorys popychacz sie sypie juz, no coz czeka mnie ulubiona robota z dobieraniem sie do tylniej glowicy
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Jaki jest odgłos stukających sprężynek? U mnie coś lekko klekocze na tylnej głowicy zarówno na zimny jak i na ciepłym (na ciepłym mniej). Dźwięk przypomina jakby ktoś nawrzucił śrubek i one się tłukły o siebie. Słychać tylko przy otwartej masce i nie jest to bardzo mocne klekotanie.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Sprężynki stukają z mniejszą amplitudą, natomiast jak klekoczą popychacze, to słychać je inaczej, klekoczą jakby szybciej.
Moim zdaniem masz do wymiany właśnie sprężynki, bo odgłos stukania nie ustaje po nagrzaniu silnika.
Jaki masz olej?
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Mobil1 5W-50, był też Elf 5W-30 i podobnie.
Z tego co wyczytałem jest chyba wada fabryczna w 93?
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Nie wada fabryczna, tylko po prostu po tylu latach takie części się wyrabiają ;)
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Post autor: TYGRYSEX »

qbass pisze:Sprężynki stukają z mniejszą amplitudą, natomiast jak klekoczą popychacze, to słychać je inaczej, klekoczą jakby szybciej.
Moim zdaniem masz do wymiany właśnie sprężynki, bo odgłos stukania nie ustaje po nagrzaniu silnika.
Jaki masz olej?
O właśnie ja mam taki problem . Bo mi na rozgrzanym tez stukają ... Gazując słabnie stukanie ale znów stukot powraca.
Czyli najpierw Sprężyny wymienić ? Spróbujemy ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

Proponowałbym zaworek w pompie oleju właśnie jestem pierwszy dzień po wymianie i jest super różnica 8)
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Post autor: TYGRYSEX »

szaiba też ci klekotał na rozgrzanym i na zimnym ?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

Właśnie tak ostatnio mi się działo :evil:
Ale po wymianie zaworka jest :1111_ok:
Tylko mam teraz taki tyci problemik bo obserwując wskaźnik ciśnienia oleju wykazuje on raz wyższe wskazania niż w połowie skali na nagrzanym silniku a innym razem zaniżone tak idealnie jak się kończy literka L (normal) przy obr. 3000-4000
Ale klekotać nie klekocze po naprawie :idea:
Ps: Może spotkał się z podobnymi objawami po wymianie zaworka?
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Post autor: TYGRYSEX »

podobno te zmiany ciśnienia są normalnym objawem i nie ma się czym przejmować , dopóki są w granicach rozsądku i nie skaczą jak szalone ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

Ale to ma się ustabilizować kiedyś czy jak? :? Tak już zostanie :?:
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Post autor: TYGRYSEX »

Dla pewności czy wszystko w porządku należy sprawdzić ciśnienie oleju np. na diagnostyce ( zawsze jestem na nich skazany w razie usterek ) ...
A czy się to ustabilizuje to raczej nie sądzę . Czasem jak jest na wysokim poziomie ciśnienie to nie znaczy , że jest wszystko idealnie . Ba - nawet może być poważniejsza awaria ...Ale niech ktoś jeszcze się tu wypowie bo bazuję tylko na własnych oberwacjach i lekturze forum ...
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Kambelini
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-31 19:15
Galeria: viewtopic.php?t=15472
Lokalizacja: Słupsk

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: Kambelini »

WITAM!!!
Jestem tu nowym więc chciałbym się na początku przywitać:)

Mam mały, a przynajmniej mam nadzieje, że mały problem:) :?: . Otóż od 2 tygodni jestem właścicielem Forda Probe 94' 2.5 V6 GT. Od tygodnia zaczęło coś klekotać, nie jest to jakiś głośny klekot, ale drażni ucho :x Przy wyższych obrotach jak i podczas jazdy go nie słychać. Klekocze na zimnym silniku, przy rozgrzanym trochę cichnie, i po raz kolejny piszę, że nie jest to silny klekot!!. Probek dobrze się wkręca na obroty, temp. jest w normie:) Co do oleju to jak powiedział poprzedni właściciel bierze niecały 1l na około 4,5tys km, ale tu muszę zaznaczyć, że mam do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów(od strony chłodnicy) i chyba pod głowicą, więc jak na przecieku to chyba nie jest tragedia :roll: . Dodam też, że olej ostatnio był wymieniany w Niemczech przy 128tys km. Więc myślę, że te klekotanie może być spowodowane przez któryś popychacz, ponieważ olej stracił już swoją lepkość i jest już zleksza przepalony i przepłukanie silnika i wymiana oleju na nowy powinno poprawić sytuację :x Przynajmniej tak stwierdził mój ojciec, który siedzi w tym już kilkanaście dobrych lat i wie jak się bawić w te klocki 8) Ale jak sam powiedział nie jest tego pewien na 100%, ponieważ musiałby być przy tym, a że mieszka w chwili obecnej za granicą, jest trochę trudno o diagnoze przez telefon :evil: Dodam, że spróbowałem z dolaniem trochę świeżego oleju (jakieś 200 ml) i auto przez pare km było ciche!!! Aha i jeszcze jedno, auto ma przejechane teraz 140500km

Z góry dzięki i pozdrawiam :!:

PS. Jakie i gdzie mogę dostać(oczywiście niezbyt drogie) uszczelki pod głowice i pokrywy zaworów?? Oraz ewentualnie uszczelniacze zaworów i pierścienie(może by się wymieniło przy okazji wymiany uszczelek). Może jakiś link?? :) Byłem w serwisie mazdy i powiedzieli żeby jechać do forda, a tam powiedzieli, że już takich nie mają(SŁUPSK) :evil: :evil:
FORD PROBE 2.5 V6 GT--->czeka na nowego nabywce
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: Kocureq »

Cześć :)

Oto zestaw startowy na forum.

1/ :arrow: Jak się na forum zachować
2/ :arrow: Tu się witamy
3/ Najpierw czytamy, potem piszemy
4/ Dopisz w stopce model auta, będzie wiadomo, o czym rozmawiamy
5/ Gratuluję wyboru dobrego wątku za pierwszym razem :)

Co do klekotania, to zmiana oleju może pomóc. Spróbuj też sprawdzić zaworek zwrotny w pompie oleju.

Części warto kupować w Maździe - jak chcesz większe zakupy, to może warto wysyłkowo z serwisu, gdzie się znają? Poszukaj tematów o zakupie części na forum.
Awatar użytkownika
Kambelini
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-31 19:15
Galeria: viewtopic.php?t=15472
Lokalizacja: Słupsk

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: Kambelini »

Witam poraz kolejny:)
A jednak.... olej wymieniony i silniczek chodzi jak pszczółka :lol: Kamień z serca :P
FORD PROBE 2.5 V6 GT--->czeka na nowego nabywce
MITSUBISHI GTO 3.0 V6 AWD---> NOWA ZABAWKA:D:D:D:D:D...to dopiero cudo:):)
Awatar użytkownika
batman821
Posty: 4
Rejestracja: 2008-12-17 08:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: batman821 »

Miałem klekotanie po rozgrzaniu sie silnika.Po kupnie "proboszcza"nie wiedziałem jaki był olej,więc zalałem mobil 1 10w40.Po 4000 km zaczął pracować jak diesel i do tego klekotał jak stara baba.Olej był dosyć czarny.Już myślałem o zmianie silnika.Po przewertowaniu forum było kilka opcji-1.za gęsty olej 2.sprężynki na wałkach rozrządu 3.popychacze 4.napinacz paska rozrządu 5.zaworek pompy oleju 6.panewki.Panewki sprawdzałem poprzez wyciąganie poszczególnych fajek i nadal słychać było stukot.Poszedłem po najprostszej linii oporu-wymieniłem olej na 5w40(przy przebiegu 194000km),chociaż "specjaliści" w sklepach polecali gęstszy olej aby uciszyć popychacze a tu kit-bull schitt.Po przejechaniu ok.20 km silnik pracuje tak jak powinien.Jednak na gęstszej oliwie popychacze mają słabe smarowanie.Przynajmniej taki mój wniosek.Jednak trzeba czytać dokładnie forum i dzielić się wiadomościami bo czasami strach ma wielkie oczy :shock: . . .ale nic poza tym.
2.5 V6 GT
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: wujeksex »

Klekocze czy stuka :?: To jest różnica.
Popychacze stukają i dziwne jest, że na półsyntetyku Ci się odzywają. Ja w obydwóch Probasach jeżdżę na półsyntetyku i jest cisza.
A klekot jak w starym dieslu :wink: usłyszysz jak olej będzie na poziomie minimalnym.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
raczek99915
Posty: 78
Rejestracja: 2007-05-18 11:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: raczek99915 »

Jak miałem probe 2,5 wersja USA też mi klekotał silnik zmieniałem oleje kombinowałeł ale klekotanie itak powracało.Byłem u paru mechaników każdy twierdził że chydrosztosy 24v że tam leży przyczyna obsłuchiwali gazowali i już miałem wymieniaac 24 tak twierdziło 6mechaników.Aż trafiłem na dobrego mechanika i co się okazało rozrząd przestawiony o dwa ząbki napinacz do dupy a grzechotało z rolek bo wyrobione.Więc popatrzcie rozrządy pozdrawiam..
Raczek:)
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: bany0072 »

W moim przypadku sprawa klekotania przedstawia się następująco: wymieniłem 16 popychaczy hydraulicznych a problem istnieje nadal. Skorzystałem w Waszych rad dotyczących wymiany oleju, z półsyntetycznego Mobil 1 przerzuciłem się na Elf 5W30 syntetyczny, taki jaki był używany w Niemczech (wnioskuje po nalepkach serwisowych dotyczących wymian oleju). Moje obserwacje po wymianie owego oleju:
-wzrost ciśnienia oleju
-znacznie cichsza praca silnika
Jednak po odpaleniu zimnego silnika słychać wszystkie "szklanki' przez ok 5 sek. co jest normalne, jednak martwi mnie stukot tak jakby jednego z owych popychaczy. Znacznie cichszy niż wcześniej ale jednak. Zastanawiam się gdzie leży problem. Jeśli popychacz jest nowy nie powinien się tak zachowywać, zwłaszcza że próbowałem je zamieniać miejscami. Wg. mnie należy wykluczyć rozrząd. Pozostaje opcja z gniazdem zaworowym i pompą olejowa, a raczej owy zaworek. Przebieg to 198 000km, silnik 2.0 95 rok. Moje pytanie do Was. Czy zaworek pompy olejowej o którym czytałem w tym temacie, a właściwie jego wada dotyczy również silnika 2.0?? Oraz czy problemem może być zużyta powierzchnia wałka rozrządu (krzywka stykająca się z popychaczem). Pozdrawiam serdecznie.
PROBE STYLE by BANY
qscgu
Posty: 2
Rejestracja: 2010-12-09 17:04

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: qscgu »

witam :)
Jetsem posiadaczem Probe 2.5V6 i jakiś czas zmagam się z denerwującym pukaniem/turkotaniem/stukaniem.
Napewno to nie panewka bo dzwiek jest tylko na jałowym i na rozgrzanym silniku. HLA też nie bo czasem rano przez pare sekund cyka i przestaje.
Co to może być? Sprężynki/talerzyki na wałkach? zaworek w pompie oleju?
Na to turkotanie nie ma reguły - czasem jest cicho od odpalenia silnika a czasem musze z 50km przejechać by to troszkę ucichło.

Olej to 5W40 Shell'a.
Zauważyłem jedną rzecz - jak były te mrozy to te turkotanie było prawie nie słyszalne (napewno było ciszej niż teraz jak mamy powyżej 0)
Może za rzadki olej? bo im zimniej to chyba robi się minimalnie gęstszy. a w napinaczu nie ma jakiegoś oleju?
Prosze o porady bo silnik dużo oleju nie bierze i spisuje się super tylko silnik V powinien być moim zdaniem pracować ciszej na jałowym :)

pozdr
Probe II 2.5 V6
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: andrew »

-- oryginalny post 2010-12-11 12:52 --

Objawy, o których piszesz wskazują na początek padających sprężynek, z czasem będzie zawsze klekotać. Mogę się mylić, bo na odległość ciężko.
Sprężynki wydają charakterystyczny dźwięk, który wyłapie tylko osoba, która już się z tym spotkała.
Nagraj dźwięk, nie tylko z bliska i nie tylko z jednej strony auta, może uda się coś usłyszeć, pomimo zniekształceń.

Jeszcze możesz użyć starej sprawdzonej metody: bierzesz drewniany kij od szczotki i przykładasz go w różne miejsca silnika słuchają na drugim końcu dźwięków(obejmij dłonią i przytkaj do ucha). Ja już nie raz tak zlokalizowałem źródło dziwnych objawów, m.in. właśnie sprężynek, które w końcu tego lata wymieniłem i jest mega cisza.
Tutaj masz jeszcze biuletyn techniczny z aso odnośnie dziwnych hałasów i kroki logiczne postępowania: http://www.probe-mx6.com/images/tsb_02.gif

-- dodano 2010-12-11 12:58 --
bany0072 pisze:Moje pytanie do Was. Czy zaworek pompy olejowej o którym czytałem w tym temacie, a właściwie jego wada dotyczy również silnika 2.0??
Najczęściej 2.0 dotyczy, często wymiana w 2,5 nie wiele daje, bo problem leży, gdzie indziej.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
cortez
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-19 16:22
Samochód: Ford Probe 93r. 2.5
Lokalizacja: Staszów

Re: Klekocze - co to może być...?

Post autor: cortez »

Hmmm a mi bulgocze w silniku podczas jazdy ale to chyba normalne.
Awatar użytkownika
adadamczyk
Posty: 35
Rejestracja: 2012-10-18 19:27
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V FS 1994r.
Lokalizacja: Zdzieszowice/Opole

Zawory ford Probe 2.0 16V

Post autor: adadamczyk »

Szanowni koledzy, chcialbym sie zwrocic z zapytanie do dlugo letnich posiadaczy naszego Probaska:) Mianowicie chodzi mi o cykanie zaworow, chyba zaworow:) Jak silnik sie rozgrzeje to chodzi jak diesel, strasznie glosno cyka. Czy ktos sie orientuje co to moze byc? Wymienilem olej 5tk temu na polsyntentyk 10W40 Elfa, no ale jak sie rozgrzeje to jest masakra. Zauwazylem tez ze auto jest bardzo wolne, malo dynamiczne, wywalilem wczoraj katalizator ktory jak sie okazalo byl juz pusty w srodku i wstawilem strumiennice, w aucie mialem juz zamontowany wydech Monti Motorsport i jeszcze wczoraj zrobilem dolot wraz z filtrem stozkowym ktory schowany jest w miejscu pod akumulatorem gdzie ma duzo miejsca, auto lepiej wchodzi na obroty na biegu jalowym ale jak sie nim ruszy jest strasznie mulowaty. Czytalem juz o tym ze przyczyna moze byc sonda lambda, kable zaplonowe swiece i zle ustawiony zaplon, ale auto na jalowym ma zawsze 750-800 obr/min. nie wiem co moge jeszcze zrobic. bo nie czuc tych fabrycznych 115km. Pomocy

Aha zapomnialem dodac ze auto posiada sekwencyjna instalacje LPG 4 gen. STAG, ale bez roznicy czy auto jest na benzynie czy gazie nie ma roznicy w osiagach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”