Strona 5 z 5

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-29 17:10
autor: Romas
To że ma równe wolne obroty nie oznacza że ma sprawne
adadamczyk pisze: sonda lambda, kable zaplonowe swiece i zle ustawiony zaplon
:wink:

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-29 17:59
autor: adadamczyk
Aha. Romas czyli wymienie kable swiece i sonde ok ale ustawic zaplonu to nie dam rady bo sie na tym nie znam:) a w ktorym miejscu jest sonda lambda?

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-29 18:03
autor: Romas
adadamczyk pisze: a w ktorym miejscu jest sonda lambda?
W wydechu, rurze która dochodzi do kolektora wydechowego.

co do zapłonu to podjedź do kogoś kumatego i niech ci ustawi. do ustawienia jest potrzebna lampa stroboskopowa, i zworka (drucik miedziany) by wprowadzić komputer w tryb serwisowy.
Aaa.. i oczywiście silnik musi być rozgrzany, a jak ktoś sie bedzie znał na tych silnikach to niech jeszcze ustawi sporadycznie TPS :wink:, a przed tym wszystkim w ogóle sczytaj sobie błędy :wink:

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-29 18:14
autor: Kocureq
Klekoczące zawory to może być walnięty zawór zwrotny pompy olejowej. A, że mułowaty, to brakuje 0,5 litra w silniku :twisted:

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-29 20:59
autor: adadamczyk
To jest gdzies na wierzchu w widocznym miejscu ten czujnik?:) Wiesz teraz naprawde mysle o swapie silnika ale troszke musialbym miec kaski na silnik i skrzynie:) A ile moze kosztowac ten zawor zwrotny i gdzi sie on znajduje?

A co to sa te TPSy? do czego sluza, i jak bym mogl prosic jak sie sprawdza te bledy bo jestem "lewy" do tego. od niedawna mam probaska:)

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-30 00:03
autor: Romas
adadamczyk pisze: A co to sa te TPSy? ...... bo jestem "lewy"
Wystarczy poszukać na forum :wink:

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-30 08:41
autor: Kocureq
Poczytaj na forum pod tymi hasłami to znajdziesz :) Skąd jesteś?

Silnika nie opłaca się swapować, chyba że masz naprawdę dopieszczoną budę. Zwykle sensowniejsze jest sprzedanie 2,0 i kupienie 2,5 :)

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2013-04-30 10:02
autor: adadamczyk
Kocureq, ja jestem z pod Opola, nie daleko Kędzierzyna Koźla. Qurcze nawet nie wiem czy ktoś z forum jest z Opolskiego zebym mogl porownac swoj samochod z innym probe. Co masz na mysli dopieszczona bude?:) Powiem ze teraz wywalilem 1800pln na czesci:) tarcze wentylowane nawiercane i nacinane z klockami przod, tarcze klocki tyl, lozyska kol, przeguby, laczniki stabilizatorow, koncowki drazkow, dolot z filtrem strumiennica itd.:)

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-17 14:27
autor: batigol67
Kupował ktos zaworek do pompy oleju? Gdzie takie cudo można kupić może ktoś podać link?

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-17 14:36
autor: KrecioPL
Mazparts.pl pisz do nich

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-17 15:58
autor: radzio2041
Dla potomnych: U mnie w silniku klekocze Vris nr 2, a wszyscy myśleli, że cos z zaworami. Nacisnąłem na Vris nr. 2 i stukot ustał. Puściłem i znowu. Sprawdź czy jak przyciśniesz na niego to czy nie ustanie. Ja podłożyłem malutką gumkę pod trzpień na którym opiera się łapa sterujaca otwarciem tych klapek i cisza.

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-18 20:11
autor: batigol67

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-18 23:21
autor: Romas
NIE. Chyba wyraźnie napisal ze Mazparts #-o

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-19 09:54
autor: KrecioPL
Część o którą pytasz nazywa się dokładnie "zaworek zwrotny pompy oleju" i przy zapytaniu ofertowym użyj takiej nazwy.

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-19 10:04
autor: Romas
koszt to bodajże 55zł ( zaworek+ sprężyna)

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-03-19 20:00
autor: batigol67
Mają za 45 zł.

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2014-05-31 21:15
autor: nesmina
Własnie jestem po wymianie Zaworka i sprężyny w 2,5, wlałem olej Dexelia 5w30+ nowy filtr oleju. Efekt jest cicho!!!. Objaw przed wymiana był taki ze dopóki był zimy było cicho bo nagrzaniu spadało ciśnienie oleju na wskaźniku i klepalo. Mój mechanik nie mógł uwierzyć ze wymiana takiej pierdoły poprawi sytuacje. Naprawdę polecam przetestowane na własnej skórze:)

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2018-03-05 22:14
autor: john193
Witam. Gdzie jest ten zawór pompy oleju w v6? Muszę go sprawdzić bo ostatnio coś mi zaczelo klepac 😪 dzięki. pozdrawiam

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2018-03-06 08:47
autor: Romas
Musiał byś zdjąć miskę olejową, ale ja bym się zastanowił czy to aby na pewno jest wina zaworu. Jaki lejesz olej, kiedy wymieniałeś, jaki jest poziom, czy klekocze cały czas, a może ustaje po rozgrzaniu, klepie jeden, czy wszystkie?
Bardzo prawdopodobne, że to raczej lifterek już nie trzyma

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2018-03-06 10:06
autor: john193
leje olej 5w30 Motyl, niedawno był wymienieni, poziom ok.. a kleje mi na zimnym i na ciepłym z tym, że jak się rozgrzeje to znacznie ciszej

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2018-03-06 10:22
autor: Romas
zrób pomiar ciśnienia oleju na zimnym i rozgrzanym silniku, na biegu jałowym i przy 2k obr na ciepłym

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2018-03-07 10:50
autor: KrecioPL
Zaworek zwrotny pompy oleju?

Re: Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?

: 2018-03-09 20:28
autor: Prezes5G19
Srata tata z tym zaworkiem zwrotnym oleju . Też wymieniłem kiedyś ten zaworek i poprawy nie było . Winny jest syf ( stary olej ) w komorze wysokiego ciśnienia w popychaczu zaworowym . Nie tak dawno miałem okazję wyjmować je z głowicy i przy okazji je wyczyściłem . Literatura fachowa podaje że popychacz hydrauliczny szklankowy jest nie rozbieralny - bzdura , wystarczy uderzyć nim o równy klocek z miękkiego drewna i tłoczek sam wyjdzie z szklanki . Wyczyściłem wszystkie 16 , zalałem nowym olejem , poskładałem i jeszcze raz napompowałem olejem i w głowicę w to samo miejsce . Po odpaleniu poklekotało do momentu zagrzania się oleju silnikowego i przestało , jest cisza i już nie siara podjechać na Orlen , MC- drive itp.