biały dym rano

Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

biały dym rano

Post autor: mak500 »

Właśnie kupiłem probka 2 2.0 i mam problem taki że jak rano go pale to strasznie kopci, tak że star przy nim to pikuś. dym koloru białego więc pomyślałem uszczelka jednak po wymianie niewiele się zmieniło.
świec nie zalewa, zawory też nie mają śladu wody i jestem w kropce bo niwiem co czynić dalej, jak już się rozgrzeje to nie dymi :shock:
CO WY NA TAKI PRZYPADEK :roll:
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Moja dziewczyna jak przeczytała Twojego posta to zadała jedno krótkie pytanie:
"Od Mikołaja kupił?" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Na szczęście mogę Ci powiedzieć, że w taką kupę nie wdepnąłeś bo Mikołaj miał 2.5.

Zaraz ktoś ci powinien pomóc, ale mi się wydaje, że bierze Ci olej
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

to pewnie woda w wydechu teraz noce robią się chłodne/zimne :evil: pewnie dlatego dymi, jakby brał olej to chyba by był czarny albo coś w tych barwach :lol:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

A nie wywala wody ?? Może głowica jest pęknięta albo blok i tam gdzieś ma przedmuchy ? Sprawdz na odpalonym silniku czy ci za mocno nie bulgocze w wyrównawczym .
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

Jakby brał olej to by dymił na niebieskawo. Jak dymi na biało to bierze płyn chłodzący i możesz mieć pękniętą głowice. Tak jak pisze Lukask sprawdź zbiornik wyrównawczy. Pozdro.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
Afrael
Posty: 229
Rejestracja: 2006-05-07 14:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Afrael »

Sorry ale nie mogłem sie powstrzymać. :D

"Habemus Papam" :D ;)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Na poczatek sprawdzaj przez kilka dni czy ubywa ci plynu chlodzacego, jesli nie to glowica i szczelka cale. Piszez ze dopiero go kupiles... moze z jakis niewyjasnionych powodow w wydechu jest duzo wody i a uwierz mi ze ma sie gdzie zebrac by potem przez dlug czas odparowywac.

Rano gdy odpalisz przyloz reke do wydechu, jak mozesz to zrob to z kims kto doda kilka razy gazu. Zobaczysz co masz na rece, czy wode czy inne plyny ustrojeowe Proba.
PS> Ile km nim zrobiles?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Mój robi tak samo, silnik bierze olej :cry: Jestem w trakcie zakupu silnika. Na rozgrzanym silniku daj mu 7000 obr na luzie i zobacz czy zakopci.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: biały dym rano

Post autor: HellHound »

mak500 pisze:Właśnie kupiłem probka 2 2.0 i mam problem taki że jak rano go pale to strasznie kopci, tak że star przy nim to pikuś. dym koloru białego więc pomyślałem uszczelka jednak po wymianie niewiele się zmieniło.
świec nie zalewa, zawory też nie mają śladu wody i jestem w kropce bo niwiem co czynić dalej, jak już się rozgrzeje to nie dymi :shock:
CO WY NA TAKI PRZYPADEK :roll:
Za mało szczegółowo opisałeś jak kopci ale "chyba "wiem co jest grane bo miałem podobnie w fordzie sierra.Ustawimy sie jakoś i pogadamy mój nr 886894437.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Ja bym obstawiał pompę wody - też przed wymianą tak miałem i nie wiedziałem co, dopiero jak mi całkiem padła to wiedziałem jaka była przyczyna
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

el_talerzos pisze:Ja bym obstawiał pompę wody - też przed wymianą tak miałem i nie wiedziałem co, dopiero jak mi całkiem padła to wiedziałem jaka była przyczyna
Kiedyś mi pisałeś, że przyczyną dymienia była lambda, teraz mówisz, że pompa. Co ma pompa do kopcenia podczas odpalania??? Pompuje za dużo wody do cylindrów :?: :wink:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
arekzgorek
Posty: 4
Rejestracja: 2006-09-20 10:23

Post autor: arekzgorek »

Mimo, ze nie mam Forda tylko Mazdę 626 mam ten sam problem, bo ten sam silnik. Z forum mazdy dowiedziałem się że to pierścienie olejowe, i jestem w stanie w to uwierzyć, bo widziałem kilka razy zużyte silniki po 150 tys km. pierscień olejowy jest zapieczony. Do tego dochodzi sprawdzenie głowicy, wimiana uszczelniaczy, oleju, uszczelki, robocizna, koszt zamyka się gdzieś w 2,5 tys zł. Sporo, ale cóż, kupię drugi silnik i będzie to samo? Piszę w takiej sprawie, czy macie jekiś swój polecany warsztat Forda w okolicy Wawy, tani a dobry, bo jestem przekonany że to właśnie to o czym piszę, Kolega napisał że wymieniał uszczelkę pod głowicą, więc pewnie przejrzał głowicę. Ale na pewno ginie mu olej i przyczyną są pierscienie olejowe i czasami trzeba jeszcze robić głowice. Cóż wpakowałem się strasznie, ale teraz nie opyla mi się pchnąć samochodu.
MAZDA 626, 2.0 16V + SGI
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Tak, mamy, kliknij na PW do KALII to jego warsztat.
Nie wiem jak Policzy kogos kto ma 2 posty ;)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Tofil sonda to swoją drogą - ale dopiero po wymianie pompy ranne kopcenie ustało - może to zbieg okoliczności - fakt, że jedno i drugie wymieniałem w podobnym czasie więc może pompa nie ma tu nic wspólnego - informuję jedynie o swoich spostrzeżeniach
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

obstawiam na wode w wydechu.
Kiedys myłem sobie końcówki wydechu i dośc duzo wody mi tam przypadkiem wleciało.
Pózniej przez pół dnia mi to wyparowywało.
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Post autor: mak500 »

teraz to jestem prawie pewien że to olej jest przyczyną dymienia choć pewien nie jestem.
Dzięki wszystkim za pomysły
początkowo byłem zły na siebie że dałem się nabrać jak młody, ale urok probe taki już jest
jutro się biore za rozbieranie i sprawdze uszczelniacze na zaworach a potem w głąb silnika.
jak znajde przyczynę to napisze
i jeszcze jedno mnie nurtuje jak ustawić zapłon????????
na głowicy jak ktoś wie to proszę o pomoc z góry dzięki
narazie to brakuje mi turbiny z poprzedniego :oops:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Mak pisze:narazie to brakuje mi turbiny z poprzedniego
:D
Zamienił stryjek siekierkę na kijek. :D
To żarty oczywiście.

Mak powiedz mi jaki masz kolor dwójeczki, bo wydaje mi się, że Cię widziałem ostatnio w Szczecinie. Chłopak był tak podobny do Ciebie, że szok. To była żółta dwójka.

Cholera, nie chce mi się wierzyć, że branie oleju może objawiać się bialutkim dymem. a też stawiałbym na wodę (płyn?)
Napisałeś, że jak się rozgrzeje, to dymienie znika. Myślę, że to nie wina oleju.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Pewnie pierścionki olejowe zapieczone. Wymiana uszczelniaczy z reguły nic nie daje ale warto spróbować.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Post autor: mak500 »

siemka mam uszczelniacze do zaworów więc sprubuje może pomoże
mam taką nadzieję
a co do proba
to oczywiście żółty
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

OLEY pisze:Cholera, nie chce mi się wierzyć, że branie oleju może objawiać się bialutkim dymem. a też stawiałbym na wodę (płyn?)
Napisałeś, że jak się rozgrzeje, to dymienie znika. Myślę, że to nie wina oleju.
Ale niestety tak jest :evil: Jest to jasny, gęsty dym, smierdzący spalonym olejem. Mój tak ma od roku, płynu mi nie ubywa, za to oleju sporo.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
arekzgorek
Posty: 4
Rejestracja: 2006-09-20 10:23

Post autor: arekzgorek »

OLEY pisze:Cholera, nie chce mi się wierzyć, że branie oleju może objawiać się bialutkim dymem. a też stawiałbym na wodę (płyn?)
Napisałeś, że jak się rozgrzeje, to dymienie znika. Myślę, że to nie wina oleju.
200% wina oleju, czasami nawet ubywa 1l na 1000 km, a płyn chłodzączy bez zmian.
wingerman pisze: Nie wiem jak Policzy kogos kto ma 2 posty ;)
Teraz mam już 3 :)
MAZDA 626, 2.0 16V + SGI
Awatar użytkownika
mak500
Posty: 78
Rejestracja: 2005-02-21 19:29
Samochód: probe2 94 2.2gt
Galeria: viewtopic.php?t=21548
Lokalizacja: Wolin

Post autor: mak500 »

:lol: jeszcze raz dzięki za rady wymieniłem wczoraj pierścionki i problem dymu znikł :lol:
koszty niewielkie tylko trochę pracy i czasu zajęło
żałuje tylko że nie zrobiłem filmiku jak dymił gdyż palenie gumy przy tym to małe piwko. :twisted:
Timi
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-05 18:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Timi »

Witam. odświerzam dość starego posta bo mam mały problem. mam probka 2.0 16v. ostatnio wymieniłem w nim panewki, pierścienie, uszczelniacze. głowica była sprawdzana, splanowana, zawory szlifowane itd. Mianowicie kopcenie oleju ustało ale tylko na jakiś czas. po około 3 tygodniach i 700 km przebiegu po wymianie przy odpalaniu po jakiś 10s wydobywa się niebieski dym z tłumika. trwa to przez jakąś minute a puźniej mogę gazować nawet do 6tys. rpm i tylko śladowe ilości dymu. czy to wina źle dotartych pierścieni czy jak. może ktoś z was ma jakiś pomysł.
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Witam!
Ewidentny objaw zapieczonych pierścieni,
Wniosek:
1) albo jeździsz i dolewasz olej
2) albo robisz remont silnika góra i dół (wymiana pierścieni, uszczelniaczy itp)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Hehe Crupek :) Masz kolego problem z uszczelniaczami zaworów. Nie są drogie. Albo wsadzili Ci jakieś g.wniane albo w ogóle ich nie wymienili.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”