biały dym rano

Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: biały dym rano

Post autor: matix84 »

biało niebieski dym? - a nie masz przedmuchu do układu chłodzenia?
Wymiana pierścieni wyjdzie dosyć kosztowna a bez szlifu na długo może nie pomóc i za jakiś czas znów zacznie brać olej.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
palimona
Posty: 7
Rejestracja: 2010-04-06 21:06
Samochód: ProbeII 2.0 '94 lpg
Lokalizacja: Bielawa, Dolnośląskie

Re: biały dym rano

Post autor: palimona »

dzieki za rade Sam, no właśnie ta cała elektryka mnie przeraża, chyba jednak na razie pozostanie 2.0. Szukam silnika najlepiej nówki:P
ProBcingII 2.0 16V '94
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: biały dym rano

Post autor: Sam »

wiesz nie wiem dokładnie ile jest różnic w wiązkach - ja przekładałem silnik z 93 2.0 zamiast 2.5 96 r i różnic było tyle że musiałem cała przednia wiązkę wymienić być może gdybyś miał z tego samego roku wystarczyło by tylko wiązkę od silnika z kompem wymienić a reszta by pasowała - ale to takie moje gdybanie nie jestem tego pewny. Jeśli trzeba wymienić cała najgorsze jest to że trzeba ja przeciągnąć z kabiny pod nadkolem potem pod lampami, pod pulpitem :D i drugą część od kompa do silnika ;p ale to już mniej roboty najgorzej jest w komorze silnika bo na dobrą sprawę trza wyjąć lampy żeby to zrobić ;/ ja sie mordowałem bez wyciągania ale tylko ja wiem jak się na gimnastykowałem przy tym ;p . Co do silnika napisz ogłoszenie w dziale giełda na pewno ktoś ci coś zaoferuje :) w dobrej cenie . Pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: biały dym rano

Post autor: derek »

matix84 pisze:biało niebieski dym? - a nie masz przedmuchu do układu chłodzenia?
Wymiana pierścieni wyjdzie dosyć kosztowna a bez szlifu na długo może nie pomóc i za jakiś czas znów zacznie brać olej.
w ukladzie chlodzenia widze czysty plyn wiec raczej ok..
czasami zakopci na białoniebiesko przy zimnym silniku i dym śmierdzi palonym olejem.. jak jest cieply to zero dymienia
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: biały dym rano

Post autor: Sam »

jak ci na zimnym kopci to ja bym stawiał na uszczelniacze na zaworach ale pewności nie mam .
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: biały dym rano

Post autor: derek »

obawiam sie ze jednak pierscienie mam do zrobienia.. przeczytalem sporo w tym temacie też na forum Mazdy i w tych silnikach zuzywaja sie wlasnie pierscienie. Jak uszczelniacze zaworów sa stare to kopci też na wysokich obrotach po rozgrzaniu silnika a u mnie nic nie widac.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: biały dym rano

Post autor: matix84 »

Jak Ci tylko na zimnym kopci to będą uszczelniacze. Z pierścieniami jest o tyle nie fajnie, że musisz zdjąć głowicę.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: biały dym rano

Post autor: derek »

wymiana pierscieni to ogolnie powazniejsza naprawa i dlatego zwlekam, uszczelniacze zaworów juz kupilem, musze zdobyc jeszcze piercienie RIK o ktorych czytałem ze to jedyny dobry zamiennik.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: biały dym rano

Post autor: Sam »

Nie zapomnij o uszczelce pod głowice, pod dekiel :) i pod misę olejową ;P a co jeszcze to wyjdzie ci na bieżąco
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: biały dym rano

Post autor: fly_man »

Moj pierwszy silnik 2.0 kopcil z rana, wymienilem caly silnik bo urwala sie sprezynka napinacza paska rozrzadu, a glowica byla niestety planowana. Drugi silnik rowniez kopci jak jest zimno, tyle dobrze, ze trwa to tak do 30 sekund. Wedlug mechanika- ktory wymienial silnik, uszczelniacze puszczaja i przez noc zbiera sie olej w komorze spalania. Pomijajac to pojawia sie dziwne stukanie. Oczywiscie szklanki, tylko dziwne jest w tym to, ze jak jade ostro, krece wysoko to stukania nie ma, natomiast jak jade spokojnie tak do 2500rmp to po paru minutach pojawia sie stukanie. Jak chwile pojezdze ostrzej to znika, jak spokojnie to znow wraca... Spotkal sie ktos z czyms takim?
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: biały dym rano

Post autor: tom87dg »

ktorys popychacz moze miec luz, albo walek rozrzadu moze tez byc zuzyty i bedzie dawal takie objawy, popychacze mozna poznac po cykaniu jezeli slychac metaliczny stuk moze to byc panewka ale panewka dzialala by odwrotnie na wolnych byla by cisza na wysokich stukanie, sprawdz popychacze i walek rozrzadu jezeli wszystko jest ok moze czas obejrzec panewki?
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: biały dym rano

Post autor: fly_man »

szczerze mowiac chyba nie ma sensu robic gory, a dopiero za jakis czas dolu, robocizna wyjdzie razy dwa, a tak czy siak trzeba robic... to ja moze odkladam kase na wiekszy remont #-o
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: biały dym rano

Post autor: tom87dg »

remont sporo cie wyjdzie poczytaj sobie w tym dziale kilka rozmow na ten temat, remont calego silnika moze wyjsc 2 razy drozej jak kupno innego uzywanego.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: biały dym rano

Post autor: fly_man »

no niby tak, ale ja juz raz kupilem uzywany, mial byc ok, a i tak musze go remontowac, chyba, ze ma ktos zalatwic pewny silnik, to czemu nie...
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: biały dym rano

Post autor: sawmaster »

fly_man pisze:no niby tak, ale ja juz raz kupilem uzywany, mial byc ok, a i tak musze go remontowac, chyba, ze ma ktos zalatwic pewny silnik, to czemu nie...
ja mam pewny silnik lecz nie ma chętnych :?
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: biały dym rano

Post autor: tom87dg »

przelicz koszty naprawy, ale najpierw ja zdiagnozuj, jezeli popychacze koszt nieduzy, walek rozrzadu jeszcze mniejsze, panewki to juz spory ale panewka bedzie klekotac na wysokich obrotach na niskich nie, tez za dlugo nie mozesz tak jezdzic bo jezeli to panewka to silnik zablokuje i masz koszty zwiazane ze szlifem walu jezeli bedzie sie nadawal na szlif bo w czestym przypadku moze byc ciezko.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: biały dym rano

Post autor: fly_man »

-- oryginalny post 2010-04-24 23:55 --

jak szklanki do wymiany to przy okazji trzeba bedzie sie pozbyc porannego kopcenia, czyli uszczelniacze. Moze na poczatek na cos takiego sie szarpne. Jaki bedzie koszt jednej szklanki, dobrej, ale zacznijmy z cenami od dolu :)

-- dodano 2010-04-25 01:37 --

znalazlem ciekawe zdanie dotyczace uszczelniaczy zaworow:
Jeśli uszkodzone są uszczelniacze zaworowe to silnik kopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy i nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły.

Dodam jeszcze że jeśli uszkodzone(zużyte)są pierścienie to jest odwrotnie przy nagłym otwarciu przepustnicy wtedy pojawia się charakterystyczny niebieskawy dym.

Dokładnie jak Kolega wyżej pisze. Nieszczelne uszczelniacze zaworów jest szczególnie prosto zdiagnozować jeśli motor przy zmianie biegów puszcza "dymka".
podsumowujac, kopci rano i puszcza dymka, w najblizszym czasie wymienie uszczelniacze i zrobie takie cos:
1) Kupiłem preparat do płukania silnika (nie mylić z myciem) taka mała puszka 400ml - protec 2000, obecnie TEC 2000, koszt 50zł i wlałem do starego oleju
2) Po ok 25 min pracy na wolnych obrotach, z chwilowymi lekkimi przegazami do 3000 obr, wylałem całą zawartośc miski olejowej.
3) wymieniłem filtr oleju i wlałem...tu nie zdziwić się lotosa minerała 15W30 tylko po to żeby jeszcze raz dokładnie przepłukac silnik bardzo rzadkim olejem (w wysokiej temp jest jak woda), pamiętać tylko należy żeby nie obciązać zbytnio silnika na tym oleju. (moze głośno klepać ale nie przejmowac się tym)
4) Po ok 500-1000km należy bezwzględnie wymienić olej (filtr moze pozostać ten sam, ale mozna go również wymienić)
5) I najważniejsze pytanie jakim zalać olejem????????
jedynym jak dla mnie i bardzo skutecznym jest olej przeznaczony do aut mocno obciązonych i nie "bojący" się wysokich temperatur czyli : 10W60
Nieważne jakiej firmy ważne żeby 60!!.
Niestety olej ten jest generalnie drogi od 160zł za 4 litry castrola RS, do 240 z shella.
Ale efekt jest piorunujący auto jest teraz bardziej żwawe, ale co najważniejsze ciche jak za nowości. Nawet bezpośrednio po odpaleniu nic nie słychać, żadnego klepania tylko szum pasków
Castrol EDGE 10w60 w Myslowicach 4l 105 zł
http://moto.allegro.pl/item1003022937_c ... urier.html

ostatni cytat dotyczy klepania zaworow w naszych cudach :)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: biały dym rano

Post autor: tom87dg »

1 szklanka koszt okolo 24 zl uszczelniacze(gumki) nie pamietam dokladnie ale wiem ze groszowa sprawa kolo 1 zl za sztuke. Tak jak wkleiles rozmowe wczesniej tak wlasnie jest gdy pierscienie sa zuzyte bedzie kopcil caly czas czy to zimny czy cieply niebieski dymek bedzie, jezeli uszczelniacze to przy zmianie biegow lub na gwaltownym nacisnieciu gazu zakopci. Ale o dziwo i ciekawostke napisze ci ze kologa mial alfe i tez kopcila wszyscy przewidywali ze to pierscienie albo uszczelniacze a okazalo sie ze byl wytarty walek rozrzadu i zawory przepuszczaly olej.
Ostatnio zmieniony 2010-04-25 12:50 przez tom87dg, łącznie zmieniany 1 raz.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: biały dym rano

Post autor: fly_man »

spotkalem sie juz pare razy z opinia, ze silniki alfy TS sa awaryjne. Co do tego walka to pewnie kopcil caly czas? Jakiej marki popychacze sa godne polecenia, a jakiej unikac? to samo z uszczelniaczami?
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: biały dym rano

Post autor: tom87dg »

tak kopcil caly czas ale to alfa i wszystko jasne. Co do gumek i popychaczy to nie wiem jakie ci polecic, dodam ze ja kupilem w zwyklym sklepie motoryzacyjnym i wyboru nie bylo duzego bo tylko 1 rodzaj byl dostepny w hurtowni wiec jaki byl taki kupilem autko dobrze smiga silnik cichy slychac tylko rolki i paski.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: biały dym rano

Post autor: fly_man »

generalnie nie ma to jak nowe, ile kosztowala Cie robocizna?
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: biały dym rano

Post autor: tom87dg »

ja robilem kapitalke, lacznie ze szlifami walu, planowaniem 2 glowic bo mam 2.5 v6 silnik, za robote zaplacilem 2.000 zł + czesci 1.700zł. Za zrobienie glowicy z wymiana gumek, popychaczy i planowaniem zaplacilem razem z czesciami 400 zł za sztuke ale to juz glowica byla zrobiona jak noweczka, mechanik za zdjecie i zalozenie glowicy powinien wziazc okolo 200 zł za robote.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: biały dym rano

Post autor: bany0072 »

W moim przypadku było tak, że: samochód rankami dymił na biało-pomogła wymiana pierścieni tłokowych, wcześniej wymieniłem uszczelniacze zaworowe co nie pomogło. Jeśli wymiana pierścieni to jasne że planowanie i nowa uszczelka nie mogą być pominięte. Co jednak pomyślicie o stukających popychaczach hydraulicznych które wymieniłem na nowe i dalej je "słychać". Mogą to być wałki ale ja pomyślałem o pompie oleju, wskazówka jest na literce nisko na skali.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: biały dym rano

Post autor: sawmaster »

lepszy olej o klasie lepkości powyżej 175?
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: biały dym rano

Post autor: bany0072 »

Możliwe. W jaki sposób mogę konkretnie sprawdzić prawidłowość działania pompy?? Ciśnienie oleju w tym silniku. Pewien mechanik podpowiedział mi że nie wydajna pompa olejowa zwyczajnie nie napełnia popychaczy hydraulicznych olejem co powoduje owe 'stukanie". Zastanawiam się nad wymianą pompy przy okazji najbliższej zmiany oleju i filtra, tylko nie wiem czy jest sens. Celem jest normalna, cicha praca silnika.
wymiana pierscieni to ogolnie powazniejsza naprawa i dlatego zwlekam, uszczelniacze zaworów juz kupilem, musze zdobyc jeszcze piercienie RIK o ktorych czytałem ze to jedyny dobry zamiennik.
Derek, masz identyczny problem jak ja, identyczny przypadek. Pierścienie olejowe wymagają wymiany, po tym zabiegu dymienie ustanie. Ja jeżdżę na wymienionych już kilka miesięcy i dymienia brak. Do tego zauważysz nie wielki przyrost mocy. Koszt spory ale opłaca się.
PROBE STYLE by BANY
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”