awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..

Post autor: mysz »

duracell pisze:
janki666 pisze:Kilka dni wczesniej po zagrzaniu czasem falowaly obroty lecz kolega mechanik poradzil wyczyszczenie prezepustnicy, niestety czas nie pozwolil i jezdzilem tak z tymi obrotami.
Miałeś za mało płynu chłodniczego a tu czyszczenie przepustnicy nic nie pomoże, kolega mechanik Ci źle poradził. Najprawdopodobniej masz gdzieś wyciek bo płyn ot tak sobie sam nie ubywa.
Teraz już czas pozwoli :D na przemyślenia co dalej z tym fantem zrobić.
Osobiście 8) radzę opchnąć go na części. Probasów jest jak ulęgałek, jest w czym wybierać.
Kupisz innego i "będzie pan zadowolony"

Dobra rada zawsze w cenie :D
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: vitek »

Połączyłem wątki, bo to i objawy podobne i diagnoza pewnie trafiona.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
janki666
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-23 23:11

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: janki666 »

Ehh tego sie najbardziej obawialem, mam kilka bajerow w aucie i nie chcialbym sie go pozbywac, do tego bardzo wygodnie sie mi nim jezdzi. Najbardziej chodzi o koszty bo nie stac mnie teraz na nowy samochod a niedlugo zmiana miejsca pracy i dojezdzac czyms trzeba. Orientuje sie ktos ile moze wyjsc koszt naprawy? Musze przekalkulowac czy oplaca mi sie go naprawiac, podejzewam ze czesci sa w miare tanie lecz jest z tym kupe roboty a mechanicy nie sa tani..
dzieki za diagnoze, zobaczymy co mi zaproponuje mechanik, znajomy zalatwil mi juz silnik praktycznie za bezcen z tym ze stal chyba 2 lata nieuzywany i jedynie co to moglbym z niego wyciagnac kilka czesci i ewentualnie poprzekladac, niezly mam dylemat, do tego przeglad i ubezpieczenie do konca lutego :)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: pawlacz »

Swap silnika będzie tańszy niż remont. Remont 4-6k z robocizną, swap w zależności od ceny za jaką kupiľo się silnik, ale wyciągnięcie i włożenie silnika to już 1000+
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Romas »

to że stał 2 lata nic nie zmienia, pytanie tylko w jakim stanie był odstawiony.
janki666
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-23 23:11

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: janki666 »

-- oryginalny post 2015-02-24 21:46 --

no byl w bardzo dobrym stanie, mozna powiedziec nawet ze chodzil jak zloto, auto poszlo na zlom a silnik stal i stal, nie tak dawno byla proba odpalenia go lecz nie odpalil, cos moze przyrdzewialo, tloki czy cos, ciezko powiedziec bo nikt go nie rozbieral.

-- dodano 2015-02-24 21:49 --

no i byl tez zalany olejem bo poczatkowo mial isc do innej budy ale w koncu plany sie zmienily i tak sobie stal, znam cala historie tego silnika bo byl z auta mojego kuzyna ale ktos go wzial i teraz u tego kogos lezy.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Romas »

w takim razie, weź go, zlej olej bo w nim zapewne wilgoci jest, zalej świeżym i i musi działać :wink:
A jak chcesz sprawdzić to zamontujcie do niego sam rozrusznik, i sprawdźcie kompresje :wink:
janki666
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-23 23:11

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: janki666 »

wiec tak, po diagnozie mechanika silnik nadaje sie na zlom, zajechany w piz**. Czy nie wiecie chlopaki czy ma ktos do sprzedania silnik do proowki? najlepiej 2,5 v6 mazda mx6?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: KrecioPL »

Mazda MX6, 626, Xedos i probe mają te same silniki.

A powiedz, co mechanik Ci powiedział? Jaka przyczyna? Może po prostu chciałby kasę zgarnąć (1000zł) za wymianę silnika.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Romas »

Raczej obstawiam że nie chce mu się naprawiać, albo nie ma o tym pojęcia :mrgreen:
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

Moze mnie ktos objedzie za tego posta, ale musze to napisac :wink: Mam juz 4 proba, z czego jest to 3 v-ka i jak czytam to cale forum to smiac mi sie chce. Ludzie kupuja te wspaniale fury bo maja swiatla otwierane, bo szybko jezdza bo sie dupy ogladaja ale zeby cos potem w aucie zrobic to juz niekoniecznie. Ile takich ladnych bylo i skonczyly na szrotach albo stoja i gnija tak jak u mnie w Lodzi. Ja swojego teraz wystawilem na próbe bo mysle ze moze juz czas na cos innego ale zobaczymy bo juz dlugo mi sluzy ta fura i nie jestem do konca pewien. Polecam zobaczyc moje ogloszenie tym ktorzy kupuja proby i mysla ze nic nie musza robic. Moje auto jest na olx za 9,5 tysia i nie mowie tego po to by zareklamowac moje ogl tylko po to zeby ci wszyscy co im pekaja waly, padaja panewy poczytali w tresci ile trzeba robic zeby te auta konkretnie jezdzily. Ja olej wymieniam co 8 tys km. Nie jest to duzy wydatek a jakze istotny na dluzsza mete. ... mnie ci co jak sie cos rozleci to urzadzaja tu lament, a potem forum maja w dupie albo pozbywaja sie auta i potem ... jakie te probasy to gowno. Napisalbym wiecej ale juz nie chce przesadzac.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: mysz »

Pęknięty wał w probe? :roll:
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

korbowy :wink:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: mysz »

Chyba, że tak ;)
W pełni się zgadzam. Jak dbasz- tak masz.
Niestety, ale samochód to jest skarbonka i trzeba ładować kasę, a nie płakać, że "się popsuło"
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

Jako pierwsze Probe mialem jedyne na turbie. Kupilem go od starszego goscia, a pojechal ze mna po ten woz brat Stiga bo nie mialem jeszcze wtedy takiego pojecia o probach. Z reszta od nich "zarazilem" sie probe mania;) bylo to dawno i trwa do dzisiaj. Ale wracajac do tematu. Auto bylo piekne i w kozak stanie. W moich rekach przeszlo calkowita odbudowe budy, spawanie i lakierowanie. O olej dbalem i turbo swietnie dmuchalo. Kiedy zdecydowalem ze go sprzedam to kupil ten woz ode mnie gosc z mojego miasta i qurwa kiedy podpisaliśmy umowe to sie zapytal czy nie mam paru litrow benzyny bo on nie ma kasy zeby nim wrocic do domu, szok :shock: Facet zalozyl potem chinski tlumik ryczacy na pol Lodzi, jakies tandetne dodatki tuningowe z chinskiego sklepu, jakies qurwa diody i po niedlugim czasie zarznal motor i turbo. Wiec o czym mowimy? Tu w poscie wyczytalem ze ktos tam ma dylemat bo sie konczy OC, moze wyjalem z kontekstu ale ile jest takich aut co sa sprzedawane bo sie konczy oc? Jezu, jak widze takie ogloszenie to nawet nie czytam dalej bo taki pacjent na pewno nie mial na rozrzad czy inne rzeczy, nie mowie juz o tym jak pojechalem kiedys po probe na koniec Polski i sie okazalo ze jest 6 umow po drodze i jednej brakuje #-o. Kupilem wtedy ale cuda byly zeby to przerejestrowac. Ktos tu tez napisal o silniku co lezal gdzies 2 lata, zal. Z takiego to mozna wziac kolektory, jakis osprzet... Autentycznie, jak tym razem trafi sie jakis malolat z kasa od rodzicow co nawet nie poslucha silnika to mu nie sprzedam. Zostawie dla swojego dziecka;)
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Romas »

Kolego sympatyczny, tak bardzo jestes zamiłowany w Probasach a nawet masz felgi źle założone :mrgreen:
Co o filtrze stożkowym za 10zł z lidla, wsadzonego a przepływke już nie wspomnę, ale co tam byle by darł ryja nie :wink:
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

Co do felg masz absolutną rację i powiem szczerze, że nigdy w żadnym probe nie zwróciłem na to uwagi. Pod tym względem to ewidentna... lipa z mojej strony i dzięki Tobie dzisiaj to zmienie :wink: Co do filtra, no bez przesady z tym przysłowiowym lidlem i 10 złotymi :roll: Powiedz co w takim razie miałem założyć do starego, seryjnego motoru? Może sportowy, przelotowy za przeszło 300 zł? Mija się z celem. Ale ja też jadu trochę wypluję i o ile dobrze widzę... czy to tam u ciebie przy wlewie to zamontowany w błotniku wlew gazu? :mrgreen:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: KrecioPL »

Zachowujecie się jak dzieci!!!
Jeden drugiemu teraz będzie wytykał skazy.

A g woli wyjaśnienia, jest to wbrew powszechnej logice (i o to pewnie Romasowi chodziło), żeby demontować CAI simoty i robić sobie ciepły dolot.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

W nocy totalnie się zdegustowałem postami na forum bo szukałem czegoś konkretnego i wszędzie trafiałem na jakieś głupoty i wieczne kretyńskie pytania i postanowiłem troche ponarzekać sobie. Co do dolotu Simoty - niewiele ta simota ( filtr ) sie roznił od obecnego, ale to niewazne :P W planie mam niedlugo przeniesienie aku do bagażnika i zrobienie miejsca pod macha na air box i dziure w masce na zimny nawiew. Poza tym uwierzcie ( lub pewnie nie ) ze auto mimo iz pod nagrzaniu motoru łapie ciepłe powietrze to zbiera sie lepiej niz na tym "zimnym dolocie" i wiecznie zapapranym syfem filtrze ktory moze i zine od dołu łapał ale do tego i wszystko przy okazji.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Romas »

Krecik, tak o to mi chodziło
Luna, co do gazu to nie za moich czasów był on montowany i będzie wywalony jak będę kład nowy lakier;)
a co do zimnego dolotu i tego co piszesz o tym co masz to grubo się kolego mylisz. A jest to proste i logiczne jak budowa cepa. im zimniejsze powietrze tym bogatsze w tlen co za czym idzie leprze spalanie, a jak zasysa ciepłego powietrza to hmmm szkoda gadać. Uważasz że lepiej idzie na takim, w takim razie proponuje pojechać na hamownie i sprawdzić jeden i drugi a zobaczysz różnice :wink:
To że jest zasyfiony to racja bo od tego jest żeby filtrował a ze na dole więcej kurzu itd to i szybciej się brudzi, ale żaden problem raz na jakiś czas wyczyścić prawda? :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: KrecioPL »

W kwestii montowania Air-Boxa możesz zerknąć jak u Myszy wygląda temat - wtedy nie będziesz musiał przerzucać aku do bagażnika.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

Technicznie patrząc to się oczywiście zgadzam co do tego dolotu i doskonale o tym wiedziałem przed "zabiegiem". Zdemontowałem simote i odłożyłem na półkę bo czy tak czy tak to co jest teraz nie jest docelowe tylko chcę zrobić nawiew z maski. Dzięki za podpowiedź i chętnie zerknę w galerię jeżeli się da zrobić to by było fajnie żeby aku nie wrzucać do bagażnika i ciągnąć tam przewodu przez całe auto. Jak przeczytałem post o felgach to poszedłem do garażu i felgi już są w dobrą stronę założone :wink: Uprzedzam, żeby nie było pytania - opony mam radialne. A tak na marginesie to jak znajdę bo jakiś czas temu gdzieś na forum hondy to wyczytałem - gość testował na hamowni auto z 3 lub 4 różnymi dolotami, oczywiście wrzucił na to wykresy opisując każdy z osobna i wiecie co? Taka zimna simota szczerze mówiąc w minimalnym stopniu jest lepsza, ale to jest absolutne praktycznie nic. Pacjent testował też każdy dolot o różnej długości. Później poszukam.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: vitek »

Luna pisze:Moze mnie ktos objedzie za tego posta, ale musze to napisac :wink:
Jak sobie życzysz.

Możesz mi powiedzieć co ma wspólnego (zacytuję): odbudowa budy, tłumik, kierunek felg, wlew gazu, umowy kupna, ubezpieczenie OC itd itp z awarią silnika 2,5 GT '93 ?
Panowie, sami robicie śmietnik z tematu technicznego a później będzie biadolenie, że nic nie można znaleźć.
Najlepiej przenieście się z tą dyskusją do galerii Luny, której jeszcze nie ma :wink: , bo to właśnie kolega wiedzie prym z opisem swojego Probe.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Luna »

Chętnie bym założył galerię, ale nie mam pojęcia jak wstawiać zdjęcia bezpośrednio na forum :roll:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: Romas »

wstaw na imgur.com i daj odnośniki do miniatury :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”