awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Awatar użytkownika
milu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-10-28 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śl.

awaria silnika 2,5 v6 GT '93 pomocy

Post autor: milu »

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Jestem "nowy" na forum forda probe, od dwóch tygodni jestem również posiadaczem forda probe- wersja USA 93r 2,5 v 6 GT KL2O . Wczorajszej nocy wystąpił pod maską poważny problem, podczas normalnej jazdy pojawiły się, okropne stuki konkretnie w górnej części silnika,a następnie zaczęły kolejno palić się kontrolki. Jako pierwsza zapaliła się kontrolka FUEL CUT-OUT, a następnie ANTI-LOCK skutkiem tego wszystkiego było spadek napięcia na baterii do zera i autko stanęło. Proszę Was o zdiagnozowanie tych usterek i polecenie dobrych mechaników w okolicach Łodzi. Serdecznie wszystkim z góry dziękuję i pozdrawiam :cry: :cry: :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony 2007-10-29 14:00 przez milu, łącznie zmieniany 1 raz.
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... =przyjazne to ci pomoże w kwestii sklepów i zakladów, a co do usterki to ja nie wiem, ale może warto sprawdzić bezpieczniki??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Rozumiem że nie kręci silnik.Obstawiam standard czyli zatarte panewki czyli kapitalka.Ale taką diagnozę można postawić po rozbiórce silnika.
Z tego co pisałeś to wszystko stanęło dęba więc chyba nie ma wątpliwości.
Niestety nie jestem z okolic łodzi ale już kilka silników ode mnie tam gania.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A czy nie poszedł przypadkiem rozrząd?

Jak znam życie próbowałeś go jeszcze uruchomić. Powiedz czy rozrusznik kręci czy cisza?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
milu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-10-28 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: milu »

dzięki za szybką odpowiedź. Wygląda to tak, że naładowałem baterie i auto odpaliło lecz stuki jak były tak są. Auto stoi u mechanika który nie zna się na fordach. Teraz pytanie czy rozebrać silnik, znaleść uszkodzone elementy czy od razu kupić nowy silnik?? Co gorsze wchodzą w to jeszcze koszty holowania, ok. 500zł.
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Na Fordach znać się nie musi, wystarczy aby znał się na Mazdach. :D

Trzeba zdiagnozować przyczynę zanim kupisz drugi silnik.
Wszystko zależy od kosztów naprawy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Przyczyna zatarta panewka ,skrzywiona korba.
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

wymianę silnika odradzam bo to wielka zagadka,albo trafisz albo będziesz go wyklinał.polecam remont. Będziesz chociaż wiedział na czym stoisz. ja osobiście postawiłem na remont i jestem zadowolony więc polecam
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Co do remontu to tez roznie z tym bywa, spotkalem sie z przypadkiem ze gosciowi po 2tys przekrecilo ponownie panewke. Wszystko zalezy od czesci i mechanika. Ja wlasnie skonczylem wymiane w swojej nowej V auto z oryginalnym przebiegiem 112tys i ksiazka i wracajac ze szczecina cos zaczelo sie tluc. Dobrze ze do domu mialem juz tylko 100km to auto sciagnolem diagnoza przekrecona panewka. Kupilem silnik z rozbitego xedosa i smiga znowu.
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

ja robiłem remont mojego probka z kumplem a części wybierałem z górnej półki i jak do tej pory jest dobrze,tylko to co zostało to skoki ciśnienia oleju. przy remoncie nie zmieniłem czujnika, ale czuje że i tak to nie jest to:(
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
milu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-10-28 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: milu »

znalazłem silnik za 3500 zł jest gwarancja i certyfikat z hamowni czy warto go kupić??

:? :?
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Milu !
Albo Kalii ,
albo Łódź ul Wysoka - mechanik (fachowiec)
... a w przypadku gdybyś się decydował na kapitalkę zajrzyj do "Motoszlif" w Łodzi na 11stego listopada (30 metrów od al. Włókniarzy)
Ostatnio zmieniony 2007-11-06 21:05 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
milu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-10-28 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: milu »

Tomek ja rozmawiałem już z chyba tysiącem osób i powiedzieli mi że kapitalka bedzie kosztować dużo więcej , a firma od której chcę kupić silnik jest znana BCS poza tym dają certyfikat z hamowni i gwarancje ,że silnik jest zużyty tylko w 15% co ty na to :?: :?:
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
MA-rek-6
Posty: 15
Rejestracja: 2007-07-29 08:14
Samochód: EUNOS 500
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MA-rek-6 »

Jest jeszcze możliwe że puściła uszczelka pod głowicą.

I tą usterkę można zdiagnozować bez rozbierania silnika.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Raczej niewielka. Przede wszystkim, co ma uszczelka do stukania silnika? Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Witam,

Ja osobiście polecił by Ci kupić ten silnik skoro dają gwarancje, jechać na ulice wysoką tak jak pisze Tomasz S. I tam ten silnik zamontować.
Ale jeśli czujesz sentyment do starego silnika to serdecznie polecam Ci Kalii'ego.
Jeśli ma czas a Ty masz pieniądze to zrobi Ci to jak należy.

Pozdrawiam!
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
milu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-10-28 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: milu »

czy ktoś zna dokładny adres do tego mechanika {fachowca} z łodzi ul Wysoka i numer tel. bo szukałem na necie i nic niema na jego temat dzięki pozdrawiam
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Tutaj masz link ale namiary już i i tak wysłałem Ci SMSem. Powodzenia. Daj znać co z tego wyszło.
BTW co to znaczy, że silnik jest w 15% zużyty #-o
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W przypadku V6 15% oznacza jeden tłok przepalony na wylot, reszta sprawna ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
milu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-10-28 15:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: milu »

BCS lub BSC dokładnie nie pamiętam . Jest to nazwa firmy w Sosnowcu już kilka silników u nich kupiłem do różnych aut i zawsze wszystko było w porządku , niestety spóźniłem się i silnik jest już sprzedany.

Edit:
Robert jeśli piszę , że silnik jest zużyty w 15% tzn. < że niema więcej przejechane niż 50 tysięcy kilometrów.

Poproszę o nie pisanie postu pod postem.
Tym razem poprawiłem. Następnym wywalę
.
CZARNE PROBE USA 93 2,5 V6 GT
janki666
Posty: 5
Rejestracja: 2015-02-23 23:11

silnik stukal, stracil moc i zgasl..

Post autor: janki666 »

Witam, jestem szczesliwym posiadaczem forda probe z silnikiem 2.5 v6 od mazdy.
Niestety pewnego dnia (wczoraj) szedlem jak przeciag po obwodnicy i nagle w silniku uslyszalem stuki. Odposcilem lekko gaz po czym silnik gwaltowniej zahamowal i przy ponownym mocniejszym wdepnieciu pedala nie reagowal na gaz, stracil moc tak jak stary panczur po koncercie KSU. Dojechalem do zjazdu lekko wciskajac pedal by samochod wolniej tracil predkosc, lecz podczas proby zmiany biegu na czworke po wbiciu na luz probowka zgasla. odpalilem ja jeszcze jakims cudem na 4 biegu i praktycznie czolgalem sie do pobocza z lzami w oczach ze moje auto sie zepsulo. Zgasl mi drugi raz a przy kolejnej probie odpalenia na biegu mocno szarpnal i nie odpalil. Po otworzeniu maski widac bylo ze mocno sie zagrzal a plyn chlodniczy wylal sie na asfalt. Podczas zdarzenia caly czas klekotal i stukal jak traktor, choc i tak chodzil lepiej niz diesel w passacie b3. Na oko nie bylo widac by spadl pasek rozrzadu a olej dolewalem notorycznie, pil go wiecej niz menele winiakow pod sklepem. Kilka dni wczesniej po zagrzaniu czasem falowaly obroty lecz kolega mechanik poradzil wyczyszczenie prezepustnicy, niestety czas nie pozwolil i jezdzilem tak z tymi obrotami. Po ochlodzeniu odpalil na 2 sekundy lecz cos tam stukalo, pukalo i zgasl. Jutro przyjedzie mechanik go obejrzec lecz nie chce zeby mnie wydymal bez mydla gdyz na mechanice znam sie jak wedkarz na hydraulice. Czy moze mial ktos taki problem badz moze slyszal o kims kto mial taki problem i co moglo byc przyczyna uszkodzenia mojej szostki? Bardzo prosze o opinie i pomoc..
jakby tego bylo malo, holowalem auto przez 70 km i 10 km przed domem zlapala mnie policja (dogonili mnie tylko dlatego ze jechali na sygnale i inne auta zjezdzaly im z drogi) i wlepili mi mandat, też nie radze jechac w nocy holowanym samochodem bez swiatel, ale niestety akumulator byl ... jak kon po westernie i dlugo nie wytrzymal.
pozdrawiam wszystkich probowiczow ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..

Post autor: Romas »

Obrócona panewka, czyt. silnik do remontu, albo do zakupu drugi. koniec diagnozy :D :wink:
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..

Post autor: Kocureq »

Masz poetyckie porównania :) ale niestety diagnoza wydaje się być jedna, jak pisze Romas - obróciło panewkę, szukaj silnika i przekładaj.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..

Post autor: duracell »

janki666 pisze:Kilka dni wczesniej po zagrzaniu czasem falowaly obroty lecz kolega mechanik poradzil wyczyszczenie prezepustnicy, niestety czas nie pozwolil i jezdzilem tak z tymi obrotami.
Miałeś za mało płynu chłodniczego a tu czyszczenie przepustnicy nic nie pomoże, kolega mechanik Ci źle poradził. Najprawdopodobniej masz gdzieś wyciek bo płyn ot tak sobie sam nie ubywa.
Teraz już czas pozwoli :D na przemyślenia co dalej z tym fantem zrobić.
Osobiście 8) radzę opchnąć go na części. Probasów jest jak ulęgałek, jest w czym wybierać.
Kupisz innego i "będzie pan zadowolony"
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: silnik stukal, stracil moc i zgasl..

Post autor: pawlacz »

Akurat 2.5 w dobrym stanie jest jak na lekarstwo. Same trupy po 4 tysiące.
Według mnie remont jest jedyną opcją na dłuższą pewną jazdę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”