Obroty silnika - czy właściwe!

Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Sam »

Ja stawiam na spalone sprzęgło tez to przerabiałem
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: OLEY »

Też stawiam na sprzęgło.
DeViL zrób sobie mały test.
Spróbuj ruszyć z trójki albo z czwórki bez dodawania gazu.
Jeżeli po puszczeniu sprzęgła auto nie zgaśnie, to niestety już masz po sprzęgle...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: arko »

dobry pomysł :lol: ja o tym nie pomyślałem :oops:ale dla wujekhexa i tak będzie potrzebny mechanior może ktoś z forum pomoże zdobrym mechanikiem w łodź taki jest
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Sam »

no mnie jak zamawiali sprzęgło to przysyłali 5 razy za każdym razem inne :D i dopiero ostatnie pasowało ;/ nie ma to jak dobre warsztaty :D
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

A tak się przedstawiają obroty na zimnym silniku i w niskiej temperaturze otoczenia. Zdjęcie zrobiłem dzisiaj z rana jak jechałem do pracy. Słońca jeszcze nie było, temperatura 9 stopni.
Obrazek

Różnica w obrotach między początkiem jazdy, a po 30 minutach wynosi jakieś 700 rpm/min.
I to raczej nie będzie wina sprzęgła. Podczas gwałtownego ruszania laczki piszczą, gdyby się sprzęgło kończyło to raczej by się ślizgało, a nie przenosiło całego napędu na koła.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
DeViL268
Posty: 87
Rejestracja: 2009-04-30 16:40
Samochód: Ford Probe 2.2 GT
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: DeViL268 »

Dzisiaj juz auto kleklo mi konkretnie kolega holowal i dupa. Faktycznie walnelo sprzeglo bo walilo jak cholera . Orientujecie sie ile kosztuje takie sprzeglo ?? Jest cos moze w granicach 300 zl?? Bo na allegro to ceny maja przystepne ale na innych stronach to w granicach 700-1000zl
Mistrz improwizacji.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Sam »

DeViL268 w intercarsie bodajże ok 600 mi powiedzieli - ostatecznie możesz gdzieś używkę kupić ale nie wiadomo jak długo pojeździsz, a poza tym to o sprzęgle są chyba osobne tematy wiec proponuje poszukać.

wujekhex muszę sprawdzić u siebie jak to wygląda ale jako że liczniki są w pełni elektroniczne włącznie z prędkościomierzem stawiałbym ze to jest przyczyna nie wiem jak dokładnie to jest porobione - ale ogólnie jeśli chodzi o elektronikę to pod wpływem temperatury elementy zmieniają oporność co może przekładać się na pewne przekłamania.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Sam pisze:[...]ale ogólnie jeśli chodzi o elektronikę to pod wpływem temperatury elementy zmieniają oporność co może przekładać się na pewne przekłamania.
O tym wiem.
Co do prędkościomierza to jest na pewno ok, bo porównywałem ze wskazaniami tablicy "ile jedziesz" :D.
Jeśli chodzi o obrotomierz to nie jest on sterowany wzrostem napięcia, czy też prądu. Podawane są na niego impulsy z modułu zapłonowego. Te same, które wyzwalają cewkę zapłonową.
Więc i tu nie możliwe aby był jakiś błąd. Ewentualnie sam układ obrotomierza, ale po pierwsze znajduje się on poza komorą silnika, więc wzrost temp. silnika oraz elementów pod machą nie ma na niego żadnego wpływu, po drugie najprawdopodobniej jest on oparty na elektronice cyfrowej, jakiś licznik impulsów i przetwornik DAC.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Sam »

wiem co jeszcze może być - znaczy nie wiem jak z obrotomierzem to jest ale ja miałem problem z ciśnieniem oleju wskazówka chodziła ale strasznie opornie i już w pewnym momencie myślałem ze mi pompa oleju siadła ;/ wymieniłem w liczniku sam moduł od ciśnienia oleju i wskazuje normalnie nie wiem czemu on chodzi tak ciężko - możesz mieć podobnie - wskazówka dynamicznie się porusza czy jakoś powoli ?
No bo raczej mało możliwe że stałe przełożenia w skrzyni ci się po nagrzaniu zmieniają ;p
co do licznika i obrotomierza - to racja obrotomierz wyzwalany jest impulsami z cewki ale coś to przetwarza na sygnał napięciowy czy prądowy bo mierniki wskazówkowe reagują na takie sygnały. a co do prędkościomierza tak na marginesie wydaje mi się że też są generowane impulsy w czujniku w skrzyni.
Podsumowując stawiałbym na licznik ;p ale jutro sprawdzę w swoim czy mam takie dziwne efekty :P bo może tak więcej probiaków ma. Tylko nie wiem kiedy dam znać jaki jest efekt sprawdzenia ;P bo jutro jadę myślę ze najpóźniej w niedziele dam znać jak to jest u mnie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Sam pisze:a co do prędkościomierza tak na marginesie wydaje mi się że też są generowane impulsy w czujniku w skrzyni.
Dokładnie.
Wskazówka obrotomierza chodzi płynnie i szybko, gdy np. przygazuję na jałowym.
No i wydaje mi się, że jest różnica w dźwięku silnika, więc obrotomierz chyba można wykluczyć.

Ewentualnie mogę zrobić test samego obrotomierza. Może kiedyś będę miał wolny dzień :evil: , to wyjmę go z Proba i w domu podłącze pod generator na kilka godzin.
O ile nic się nie zmieni to podgrzeję go trochę suszarką i zobaczymy efekty.

Po takim teście będzie 100% pewność.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Sam »

hehehehe ;D aż sam jestem ciekawy :D od czego ta zmiana ;P
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: Kocureq »

A spójrz na to od strony mechanicznej: jest silnik, sprzęgło, skrzynia i koła. Nie ma możliwości jakiegoś poślizgu między skrzynią a kołami. Między silnikiem a skrzynią jest sprzęgło.

Jeśli rosną Ci obroty silnika, to albo wtedy ślizga się sprzęgło i tu jest ta dodatkowa energia wytracana, albo auto przyspiesza. Innej możliwości nie ma.

Według mnie albo Cię któryś -mierz okłamuje, albo ślizga się sprzęgło. Prędkościomierz mówisz, że sprawdzałeś (można też np. GPSem) - to może sprawdź obrotomierz? Nie wiem gdzie jest wierzbno ale jakbyś chciał się pojawić w stolicy to mam zewnętrzny obrotomierz AutoGauge - możemy podłączyć pod Twoje auto i sprawdzić czy zgadza się z tym wbudowanym.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: OLEY »

Wierzbno jest pod Szczecinem. :wink:

Andrzejku, ja wożę w bagażniku zegary od 2.0.
Możemy się kiedyś umówić i przełożymy.
Sprawdzimy co będzie.

Chyba, że dam Ci go, a Ty sobie sprawdzisz na spokojnie. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Oley'ku może i to będzie najlepsze rozwiązanie.
Już kiedyś chciałem przełożyć zegary z czarnego, ale w czarnym obroty też wzrastały po dłuższej jeździe.
A może wszystkie wersje USA tak mają.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: pe3lwroc »

Witam czy to normalnie ze wciskając sprzegło obroty spadaja do prawidlowych ,nastepnie podbije delikatnie do 1000 schodza i juz pracuje idealnie..Kopulka,palec ,kable ,swiece nowki , zaplon ustawiony.Mechanik twierdzi ze komputer podbija obroty zeby spalic mieszanke..jak sie tocze nie wystepuje lecz gdy jade np 60 km/h dam na luz to tak sie dzieje ,i chodzi idealnie.Czy macie to samo w waszych Probe? co to może byc?
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: helcio »

Nie wiem co to jest, ale u mnie takie coś nie występuje , trzyma cały czas obroty na jakieś 700 rpm.
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: pe3lwroc »

na Luzie chodzi mi idealnie, gdy wciskam sprzegło na luzie również, wrzucam 1 ruszam ,wrzucam 2 jade, wciskam sprzeglo spada do obrotów jałowych ,lekko podbija i znów na jałowe..tylko jednorazowo..
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: helcio »

może coś ze sprzęgłem już się dzieje, nie rozłącza do końca czy coś, bo z kablami, komputerem itp, to wątpię żeby były takie przyczyny.Ale niech się wypowie ten co lepiej się zna.
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: pe3lwroc »

Mógłby ktoś nagrać w swoim Probe 2.0 wrzucanie na luz podczas jazdy oraz wysprzęglanie? pzdr :evil:
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Dzisiaj mam nockę, to nagram jak będę jechał do pracy i rano wrzucę.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: pe3lwroc »

I jak tam wujku obroty? Ja tez właśnie po nocce :twisted:
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

:arrow: Filmik pierwszy
:arrow: Filmik drugi
Na pierwszym filmiku silnik był jeszcze zimny, więc trzymał się raczej 1000, ale na drugim jak widzisz obroty spadają na około 700 i nie podnoszą się.

Jakbyś jeszcze czegoś potrzebował to pisz. Teraz nigdzie nie będę jeździł, bo piję piwko, ale dzisiaj też mam nockę, to na jutro mogę nagrać dłuższy filmik, czy jak tam będziesz chciał.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: pe3lwroc »

na zimnym silniku u mnie zjawisko nie występuje...Masz jakiś pomysł jaka mogłaby być przyczyna? :evil: Zapłon ustawiony,nowe świece,kable , kopulka i palec..
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: wujeksex »

Wydaje mi się, że przyczyną może być minimalnie zapowietrzony układ chłodzenia, lub zakamieniony. Zawór regulacji biegu jałowego ma w sobie coś na podobiznę termostatu. Płyn chłodniczy jest zimny, to bypas powietrza przy przepustnicy się otwiera.
Może jakaś poduszka powietrza się tam tworzy.

Ale najpierw spróbuj przeczyścić przepływomierz powietrza. Najlepiej jakimś szprajem do czyszczenia gaźników, bo przecierać go jakąś szmatką lub czymś innym nie polecam, ze względu na jego delikatność.


U mnie zauważyłem, że dojeżdżając do świateł, jak wrzucam na luz i od razu hamuję, to obroty spadają do około 500 i zaraz podnoszą się do właściwych.
Jeszcze z tym nie walczyłem, ale jak zrobi się cieplej, to pogrzebie.
Może nasze wariacje obrotów są powiązane :?:
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: pe3lwroc »

Możliwe ,że są powiązane tyle,że u Ciebie jest na odwrót..Ale słuchaj niusa..Wracałem teraz z roboty z nocki ,jak staje na luzie i wciskam sprzęglo jest wszystko elegancko-obroty jak przysłowiowy kamień.Lecz ,gdy wcisnę gaz zegary i światła zaczynaja delikatnie mocniej swiecić,czyli napewno za duże napięcie-skoki napięcia.. :evil: Na dodatek,gdy odpalam auto i wlaczam swiatła mijania świeci mi się kontrolka od dlugich na desce rozdzielczej-lewe światło świeci mocno,prawe ledwo[siedząc w aucie],po jakimś czasie jazdy kontrolka już tylko się tli,obydwa śwIatła świecą,wszyscy mówia,że równo ale ja i tak widzę delikatną różnicę[jedno świeci słabiej].Wyamieniłem jedną kostkę ,bo były same kabelki[kostka prawdopodbnie się przetopiła poprzedniemu właścicielowi :twisted: ] ,żarówki,lecz druga kostka jest delikatnie przetopiona,nie topi się dalej.Na chwile był spokój i kontrolka sie nie tliła i znów wróciło.To wszystko po kolej zaczyna się składać w jedną całość...Miałem raz w oplu astrze padniety regulator napięcia i objawy były takie-wciskałem mocniej gaz,robiłem kangury[dławił sie :twisted: ],auto gasło ,ledwo jezdzilo,i ten sqam motyw,bez wciskania gazu wszystko, a po wcisnieciu zegary i swiatla dwa razy mocniej świciły..Co do układu chłodzenia mój mądry mechanik stwiedzil ze Probe"sie sam odpowietrza" ,nadmiar płynu wyrzuca poza auto na glebe więc to nie ma nic do rzeczy.Teraz musze przyjżeć się dokładnie ładowanie, ze swiatłami bez nich itd. :twisted: Pzdr.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”