Obroty silnika - czy właściwe!

farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Obroty silnika - czy właściwe!

Post autor: farow »

Witam! Probkiem jezdże niezbyt długo i zastanawiam sie nad obrotami silnika!
Przy prędkości 140 km/h na piątym biegu mam juz 4 tys obrotów!
Czy to właściwe obroty dla silniczka 2,5 ?!
A jeśli nie to gdzie szukać ewentualnej przyczyny?! :)
Z góry dzięki za sugestie! :) Pozdrawiam!
Probe 2,5 V6
rok 1996
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Raczej właściwe, z tego co kojarzę mam podobnie.
Zostaje Ci jeszcze 4 tys do wykorzystania :D
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
farow
Posty: 17
Rejestracja: 2007-11-02 07:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów - Tg

Post autor: farow »

No niby tak! :)
Ale spodziewałem się ciut niższych obrotów i bałem się,
że coś mam nie tego... !
dzięki za pocieszenie! :)
Pozdrawiam!
Probe 2,5 V6
rok 1996
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

a to ciekawe ;) w mojej astrze 1.6 mam 4tys przy 145 -_-

niedlugo bede mial probka 2.0, tam chyba jest inne przelozenie i przy 140 bedzie z 3500-600? Ktos moze z autopsji napisac?
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A ja proponuję w pierwszej kolejności poszukać troszkę, zapoznać się z regulaminem i podanymi tam linkami, a wszystko się znajdzie.


A poniżej odpowiedź:

:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_tra.htm

To tak na przyszłość: "Zanim zadasz pytanie, postaraj się wpierw sam znaleźć odpowiedź"
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

tam sa podane przelozenia i top speed na biegach, ale zarowno moje jak i pytanie zalozyciela topicu by tam odpowiedzi nie znalazlo :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

dyb pisze:tam sa podane przelozenia i top speed na biegach, ale zarowno moje jak i pytanie zalozyciela topicu by tam odpowiedzi nie znalazlo :)
A ja myślę, że to powinno wystarczyć :twisted: Potrzeba tylko odrobinę własnej inicjatywy.
Jestem w pracy i miałem niewiele czasu, ale rozwiązanie tak zawiłej zagadki zajęło mi tyle co wypicie kawy w czasie przerwy, a wszystko jest na necie. Google i jeszcze raz Google :twisted:

  • V - prędkość pojazdu [km/h]
    Rd - promień dynamiczny koła (w obliczeniach przybliżonych można pominąć, ale dla dokładnego wyniki należy uwzględnić fakt ugięcia się opony pod ciężarem pojazdu; promień dynamiczny jest zawsze mniejszy niż promień koła wiszącego w powietrzu) [m]
    ns - prędkość obrotowa silnika [obr/min]
    Ig - przełożenie przekładni głównej
    Ib - przełożenie konkretnego biegu

    Wzór:
    V= (2*Pi*Rd*ns*3,6) / (Ib*Ig*60)


Promień koła dla 2,5 V6 przy fabrycznej oponie 225/50/16:
  • - 315,7mm (0,3157m)
Prędkość obrotowa:
  • - 4000 RPM (bo dla takiej szukamy prędkość samochodu)
Przełożenia skrzyni: Resztę zostawiam już dla Was. Matematyki chyba uczyli w szkole :twisted: :wink: Gdyby ktoś nie wiedział to "Pi" w przybliżeniu = 3,14 8)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Voodoo pisze:Rd - promień dynamiczny koła (w obliczeniach przybliżonych można pominąć, ale dla dokładnego wyniki należy uwzględnić fakt ugięcia się opony pod ciężarem pojazdu; promień dynamiczny jest zawsze mniejszy niż promień koła wiszącego w powietrzu) [m]
Ponieważ dalej nie chodzi o promień, ale o długość obwodu
Voodoo pisze:V= (2*Pi*Rd*...
to czyżbyś sugerował, że obwód się zmienia? Pomijając zupełnego flaka, gdy jedziesz na feldze, obwód opony jest stały (rozszerzalność bieżnika jest właśnie pomijalna).

Ale ta dyskusja też już była...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

wiesz Twoim tokiem rozumowania:
-ktos prosi o wzor chemiczny jakiejs substancji.....
-dostaje w odpowiedzi adres sklepu z artykulami chemicznymi, adres biblioteki w ktorej mozna znalezc przepis na zrobienie danej substancji i adres laboratorium robiacego analizy


wiesz mozna i tak :)
ja rozumiem ze to wszystko mozna sobie policzyc i to nie jest skomplikowane znajac podstawowe wzorki ALE po co skoro ktos uzytkujacy dany samochod moze Ci napisac jak to jest u niego.

Ja rozumiem ze w dzisiejszych czasach byc moze ciezka jest rola modka na forum, no ale nie mozna przesadzac, to nie jest az tak wielkie forum, pozatym jest raczej skierowane do starszej czesci spoleczenstwa i mozna teoretycznie wykluczyc udzielanie sie trolli i dzieci neo.

Nie mozna przesadzac z odsylaniem do "szukaj", no chyba ze wam szkoda miejsca na serwerze na te kilka bitow textu. Pozatym bardzo czesto w "szukaj" nawet jak znajdziesz topic jako tako pasujacy do twojego pytania, to czesto sa to watkie bez odpowiedzi, juz nie mowiac o tym ze to glownie trupy sprzed 3 lat :)

sory ze sie tak rozpisalem jadac offtopiciem, wiem ze jestem nowy, ale bije od modkow tego forum jakas taka odpychajaca aura, a na takim forum - zzeszajacym ludzi o podobnym zainteresowaniu/zauroczeniu powinna panowac przyjacelska atmosfera na linii miderator-zjadacz chleba

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

dyb pisze: sory ze sie tak rozpisalem jadac offtopiciem, wiem ze jestem nowy, ale bije od modkow tego forum jakas taka odpychajaca aura, a na takim forum - zzeszajacym ludzi o podobnym zainteresowaniu/zauroczeniu powinna panowac przyjacelska atmosfera na linii miderator-zjadacz chleba
Dopiero teraz to odkryłeś??
:twisted: olej to i pisz swoje
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

To moze tak odpowiem na pytanie zadane przez autora :D Masz całkiem normalnie.Ja jak kupiłem probka to tez myslałem ze cos jest nie tak.Przypominam ze ten silniczek tak naprawde zaczyna zyc dopiero przy 4250 obr.Kiedy pierwszy vris sie załacza :D :D :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Sqad pisze:Dopiero teraz to odkryłeś??
:twisted: olej to i pisz swoje
Te, buntownik. Mam Ci przypomnieć jak to wół cielęciem był :twisted:

dyb pisze:pozatym jest raczej skierowane do starszej czesci spoleczenstwa i mozna teoretycznie wykluczyc udzielanie sie trolli i dzieci neo
Tu akurat nie byłbym tego taki pewien :twisted: Posiedzisz, poczytasz i sam się przekonasz ;)

A co do mojego wywodu, to raczej miał on na celu zachęcić do działania, a nie do czekania na konkretne odpowiedzi. To taka dydaktyka. Teraz np. masz już odpowiedź w przypadku gdybyś chciał policzyć to samo dla Mercedesa, BMW, Opla (Astry 1.6 ;)), czy innego auta. Jeśli ja potrafiłem pokombinować i poświęcić chwilkę, to czemu nie może zrobić też tego i ktoś inny.

No chyba, że lepsza była by taka dyskusja:
Pytanie:
- Przy 140km/h mam 4000 RPM, Czy to dobrze?
Odpowiedź:
- Tak
Koniec dyskusji. Przecież odpowiedź prawidłowa padła. :)

To taka moja dygresja ;)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
stingu
Posty: 257
Rejestracja: 2006-12-10 17:38
Samochód: 2022 Camaro LT1
Galeria: viewtopic.php?t=14533
Lokalizacja: Waterloo, ON

Post autor: stingu »

A jakim cudem wg tej strony V-max dla 2.0 na 5 biegu to 158mph?!?! a dla V6 tylko 148?! I wreszcie dlaczego w takim wypadku w 2.0 byly liczniki do 120MPH a w V6 do 140?!?!
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Jakies dziwne sa te statystyki bo wychodzi ze 2.0 w automacie jedzei ok 262km/h ??!! Niby to ze Probe 2.5 jedzie 100km/h na 2 bieg sie zgadza ale te 254 mnie dziwia??!!
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

dyb pisze:ja rozumiem ze to wszystko mozna sobie policzyc i to nie jest skomplikowane znajac podstawowe wzorki ALE po co ...
Masz rację, Voodoo pokpił sprawę (w myśl zasady: po co sobie życie ułatwiać skoro w prosty sposób można je sobie utrudnić :twisted: ) - powinien podać te odsyłacze: Oba już były, ale dobrych linków nigdy za wiele ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

nooo taki link to ja rozumiem :) dziekuje

no moze troche dziwnie wychodzi na wysokich obrotach, ale mysle ze nizsze wartosci sa prawdopodobne
5000 RPM 228.5 kph
6000 RPM 274.2 kph
7500 RPM 342.8 kph
zeby tak bylo w rzeczywistosci ^^
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Jak Ty na to patrzyłeś, czy wybrałeś kapcia 335 :) ?
Przy 8000rpm masz na 5 biegu 271.0 kph
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

faktycznie, moze troche przesadzilem z rozmiarem opon :D bo probek ktorego za tydzien bede mial ma 17`` felgi, a na rozmiarach opon sie nie znam wiec "troche zwiekszylem" tak "na oko"
:)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

7 zmałym hakiem powinien mieć koło 240 na liczniku :twisted:
Awatar użytkownika
sebast
Posty: 49
Rejestracja: 2008-02-19 21:29
Galeria: viewtopic.php?t=13726
Lokalizacja: Sosnowiec

Prędkość, a obroty silnika 2.5l V6

Post autor: sebast »

Możecie sprawdzić jakie macie obroty silnika, przy danej prędkości na 5 biegu ?
Jakoś mam wrażenie, że u mnie są coś za duże. Może tak ma być, a może któryś ze wskaźników przekłamuje.
Ja mam około :
2000 obr/min - 68km/h
2500 obr/min - 86km/h
co jakby się przeliczyło, to dałoby 6000obr/min przy 205km/h, a przecież pr. max jest 220.
Opony mam standardowe - 225/50 VR16
Mam 2 inne samochody i przy 2000obr/min osiągają 85km/h i ok. 100km/h, choć to niewielkie porównanie ...
Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Post autor: modano »

wszystko masz wporządku, może lekko nie dopompowane przednie koła bo ja mam przy 2000obr/min 70 km/h. Probek po prostu ma takie przełożenia skrzyni.
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prędkość, a obroty silnika 2.5l V6

Post autor: Kocureq »

sebast pisze:a przecież pr. max jest 220.
:?:
Awatar użytkownika
sebast
Posty: 49
Rejestracja: 2008-02-19 21:29
Galeria: viewtopic.php?t=13726
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Prędkość, a obroty silnika 2.5l V6

Post autor: sebast »

kocureq pisze:
sebast pisze:a przecież pr. max jest 220.
:?:
To przy prędkości max będzie jakieś 6500obr/min - nieźle
Dzięki za info kocureq :1111_worthy: :)
68 czy 70km/h to błąd licznika, lub zależy czy prędkość rośnie czy opada - jest różnica minimalna (tarcie ośki licznika :) - normalka).
OK, jestem uspokojony :) - bo jakoś nie mogę się przyzwyczaić, że jadąc gdzieś 90-100km/h chce się włączyć 6 bieg :)
Jakby jeszcze ktoś mógł zerknąć ;) - tak dla pewności 100% 8)
Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

ja mam 2500 przy 100 i 3000 przy 120 :) 2.0 powah!
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
sebast
Posty: 49
Rejestracja: 2008-02-19 21:29
Galeria: viewtopic.php?t=13726
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebast »

2.0 już czytałem w wątku dot. tego silnika, a w nich jest inaczej zestopniowane, ale dzięki za odzew :)
Probe 2.5 V6 '93/94 (USA/Kanada)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”