zonk mnie zlapal, pomocy (nie odpala)

Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: wujeksex »

No z tą blaszką to prze****** sprawa, bo można ją ustawić w sześciu pozycjach. Jeżeli będziesz miał odrobinę szczęścia, to ślad tej blaszki będzie odbity na tej większej, która przecina czujnik położenia wału.
Obie blaszki jak i czujniki wraz z modułem (lub bez modułu - zależy od typu aparatu zapłonowego) znajdziesz zdejmując kopułkę, paluch i czarną osłonkę pod paluchem.
Zanim odkręcisz śrubkę, która zabezpiecza obie blaszki przed wypadnięciem i przesuwaniem się, BARDZO DOKŁADNIE przypatrz się jak złapać obie blaszki razem, aby nie przesunęły się względem siebie, bo jeżeli są dobrze ustawione to narobisz sobie niepotrzebnej roboty.
Złap obie blaszki razem (ta którą będziesz widział jest większa i zagięta w 6 miejscach, a pod nią jest mniejsza zagięta w jednym miejscu), odkręć śrubkę i zdejmij obie blaszki. Nie mogą się przesunąć względem siebie. Maźnij markerem kreskę, tak abyś wiedział jak były ułożone. Teraz możesz mniejszą blaszkę odłożyć na bok i przypatrzeć się czy na tej większej jest odbicie tej mniejszej. Jak jest odbicie i blaszka była w tym samym miejscu to ustawienie blaszek jest ok. Jak śladu nie ma to trochę gorzej, bo nie wiadomo czy blaszki się nie przesunęły względem siebie. Jak widać wytarte okręgi, to masz już powód awarii - blaszki nie były dobrze dokręcone i się po sobie ślizgały.

Teraz czujniki.
Obrazek

Tak wyglądają w aparacie S1. Jak masz inny aparat, to mogą być małe różnice w konstrukcji, ale tym się nie przejmuj.
Ten wewnątrz to czujnik wykrycia pierwszego cylindra. O tego skubańca nam chodzi. Najlepiej sprawdzić go na "żywca". Połóż moduł czujnikami do góry gdzieś na silniku, podłącz do niego wtyczkę, przekręć kluczyk na zapłon, weź miernik w łapkę i jedną końcówkę miernika przymocuj do masy (silnika, minusa aku).
Włóż tę mniejszą blaszkę w wewnętrzny czujnik. Blaszka przyklei się jak do magnesu, gdy będzie w szczelinie czujnika.
Do drugiego końca miernika musisz przymocować igłę, szpilkę, lub coś innego ostrego, czym będziesz mógł przebić się przez izolację przewodów.
Dźgaj w każdy przewód od modułu i obserwuj miernik. Jak pokaże 5V to jest sygnał z tego czujnika. Teraz wyjmij blaszkę. Napięcie z 5V powinno spaść do 0.
Możesz tę blaszkę tak wkładać i wyjmować kilka razy, żeby się upewnić, czy zawsze czujnik daje sygnał.
Przy okazji sprawdź też czujnik położenia wału. Tego będzie łatwiej sprawdzić, bo jak włożysz w niego blaszkę, to usłyszysz cyknięcie przekaźnika i na chwilkę włączy się pompa paliwa. A jak tak nie będzie, to sprawdź go w taki sam sposób jak pierwszy czujnik.

Masz szczęście, że mi się w pracy nudziło i tak dokładnie to opisałem :wink:


2Ya być może w V-ce blaszka od CID (czujnika identyfikacji 1 cylindra) ma tylko jedną możliwość zamontowania.
Ja rozbierałem aparat u siebie w 2.0 typu S1 i na 100% wiem, że blaszka od CKP może być zamontowana tylko w jednym położeniu, bo otwór w niej z jednej strony jest "płaski".
Blaszka od CID otwór ma idealnie okrągły. W jednym miejscu na niej znajduje się nie wiem jak to określić, wybrzuszenie, bolec, cycek :?:
W blaszce od CKP są 4 dziurki na ten właśnie cycek, więc może być zamontowana na 4 różne sposoby. Dlatego piszę, że w V-ce jest możliwość montażu jej na 6 sposobów.
Jak jest tak jak piszesz to bardzo dobrze, bo nie da się tego poskładać źle. Ale jak jest tak jak ja piszę, to lepiej uważać żeby później nie rozkręcać i skręcać aparatu 6 razy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
BOB
Posty: 24
Rejestracja: 2005-12-03 17:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice - Pyskowice - Pniów

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: BOB »

Witam
Panowie jest tak jak na razie to blaszka może być u mnie tylko w 1 sposób zalożona bo jest w jednej blaszce bolec taki malutki a w 2 blaszce jest otworek na ten bolec sprawdzalem jest ok zalozone . Ale zauważyłem coś ciekawego mianowicie jak złączyłem piny w gniazdku diagnostycznym to dioda zaświeciła 1 raz dłuższym sygnałem i zgasła i juz nic nie świeciła to znaczy że alarmów nie ma z tego co wiem nio chyba że się myle ale i to jest ciekawe jak piny są zblokowane (tak do badania kodów) to jak przekręce stacyjkę to kontrolka imobilajzera się zaświeca na momencik i gaśnie (wydawało mi się że tak było też bez zwartych pinów wcześniej ) ale jak rozłącze piny i przekręce stacyjkę to ta kontrolka imo nie zapala sie w ogóle teraz pytanie czy to może mieć coś wspólnego z tym że nie odpala ?
Wielkie dzięki za odpowiedzi
POZDRAWIAM SERDECZNIE
Aha paliwo mi daje bo jak chwile pokręce to aż śmierdzi paliwem :(
Aha jeszcze zaobserwowałem że jak długo kręce rozrusznikiem to na takie podrygi jak by miał złapać (szybsze kręcenie rozrusznikiem) ale nie daje rady załapać a nie moge sprawdzić na pych bo wszędzie śnieg i auto jest w garażu
POZDRAWIAM
V6 2.5
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Sam »

Jeżeli to nie czujniki położenia wału to ja bym sprawdził cewkę - chociaż sprawdzić cewkę w domowych warunkach jest raczej ciężko. Ale tu http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 50#p248950 pisałem jak to można mniej więcej zrobić. Mnie padła cewka i miałem takie same objawy jak ty tyle że w 2.0 . Dodam że właściwie komputer nie wykazuje błędów z cewką i modułem jedynie czujniki położenia wału komputer sprawdza.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Lapeno »

Witam! Dziś pojawił się u mnie problem odpalenia autka! Mam lpg i w tym trybie auto odpala i normalnie jeździ...
W trybie benzyna nie chce odpalić - jak do tego doszło?

Miałem mało już paliwa (wskazówka leżała) więc jechałem na stacje a po zatankowaniu (do 25%) odpaliłem z benzyny pod dytsrybutorem jeszcze autko chodziło równiutko i miarowo ale żeby przełączyć na lpg trza przygazować no więc ja mu gazu a on zdechł... odpalam ponownie na pb odpalił daje gazu a on zdechł... odpalam ponownie daje pomalusiu gazu wchodzi na 1600 chce dac mocniej zdechł... odpalam odpalam nie pali... jade do domu na lpg pod domem jeszcze kilka razy próbowałem go odpalić na pb nic z tego w trybie lpg odpala!

Wchodze do domu przekopuje fora probe... schodze na dół sprawdzam czujnik zderzeniowy w bagażniku OK (wciśnięty) podpinam na krótko pompe kostce DIANGNOSIS nie odpala nadal... odczytuje kody błędów z kompa... brak błędów.

Czy to znaczy że zatarta pompa? A może tylko zapowietrzony układ? Co teraz zrobić jak zdiagnozować problem?
Dzięki i pozdrawiam!!!
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Maciucha »

Wygląda na uszkodzoną pompę paliwa,
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Sam »

ja też stawiam na pompę paliwa w jedynce jak mi siadła pompa to wypaliło te plastiki w których były przewody wprowadzone do zbiornika ;D dobrze że nie wybuchłem ;PP
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: 2Ya »

Sprawdź jeszcze przewody / kostkę przy czujniku zderzeniowym.
Ze względu na miejsce montażu wyłącznika obok zbiorniczka spryskiwaczy panują tam dość specyficzne warunki i kable lubieją kruszeć i nie przewodzić napięcia lub rozlatuje/koroduje kostka złączeniowa.
Bodajże można zmostkowac przewód żółty i czerwony i jeśli pompa jest ok powinna działać - nie pamiętam teraz dokładnie kolorów,więc sprawdź jescze na schematach i czy w ogóle na tych kablach wychodzi napięcie.


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Lapeno »

Nie wiem narazie czekam aż mi aku sie podładuje i sprawdze czy wężyk podaje paliwo...
Mam taką teorię że jak było mało wachy w baku to się skropliła woda i zassało te wode z dna baku a ta zamarzła w przewodach albo gdzieś po drodze i tylko ciepło może mnie uratowac... :newcolor: Kupiłem tak asekuracyjnie już pompe paliwa bo coś tak czuje że jednak padła :cry:

EDIT:
no i zagadał i pali na beni aż miło... co było przyczyną to chyba nigdy się nie dowiem ale fakt jest że zrobiło się cieplej i temp. są + w dzień :mrgreen:
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Sam »

Nie wiem czy pompa może zamarznąć ale i tak dolał bym na twoim miejscu czegoś do paliwa co eliminuje wodę można kupić w motoryzacyjnych takie płyny po 7 zł chyba a jak nie to starą metodą trochę denaturatu choć nie którzy to odradzają;) .
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
BOB
Posty: 24
Rejestracja: 2005-12-03 17:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice - Pyskowice - Pniów

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: BOB »

Witam
Panowie i Panie probek działa już w 100% a kto stawiał na popsutą cewke zapłonową u mnie to wygrał :) padła cewka wymieniłem i yuppii :) ciekawostka bo iskra była ale zasłaba i pod cisnieniem się gubiła
POZDROWIONKA i dzięki za podpowiedzi :)
V6 2.5
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Sam »

Nie ma za co ;) teraz zostaje ci pomagać innym :) gdy będą mieli podobny problem.
POzdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: tom87dg »

-- oryginalny post 2010-04-02 11:20 --

witam, wywala mi kod 12 auto nie chce odpalic Throttle Position (TP) Sensor Czujnik położenia przepustnicy, czy moze to miec wplyw na odpalenie auta? dodam ze od 3 dni mial problemu z chodzeniem na benzynie ale na gazie szmigal ok, wczoraj juz ledwo co odpalal na benzynie i przerzucal sie na gaz jak byl cieply i bylo ok dzisiaj juz auto nie odpala, czy moze miec cos wspolnego ten czujnik tp? czy raczej to pompa od paliwa ?

-- dodano 2010-04-04 22:23 --

ok auto zrobione, przyczyna padla pompa od paliwa :) ale dla tych co maja lpg dodam ze auto mozna w bardzo prosty sposob odpalic nawet przy zimnym z rana silniku na lpg jak padnie pompa, oczywiscie instalacja sekwencyjna.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: matix84 »

A propo cewki zapłonowej - co sądzicie o cewce która na uzwojeniu wtórnym ma 16,9kohma? Silnik to 2,5 V6. Trzeba już ją wymieniać czy czekać, aż padnie? Dodam, że auto z chłodnym silnikiem ładnie jedzie. Po nagrzaniu już słabiej się zbiera :?
Po ustawieniu zapłonu z lampą stoboskopową (9-11 stopni) mocno zamula. Do sprawniejszej jazdy musi być lekko przyspieszony.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: tom87dg »

na zimnym silniku zawsze bedzie lepiej jezdzil bo po 1 jest na "ssaniu" po 2 nie czyta jeszcze z czujnikow danych tylko jedzie wedlug ustawien fabrycznych na kompie, co do cewki to nie wiem, ale zawsze na oryginalnej bedzie lepiej jezdzil.

poczytaj ten temat http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4419
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
wazi
Posty: 1
Rejestracja: 2010-08-05 23:21

Problem po rozładowanym akumulatorze

Post autor: wazi »

Witam przechodzę od razu do rzeczy mianowicie rozładował mi się akumulator.
Próbowałem odpalić na kable ale rozrusznik kręcił i probe ani nie zagadało . Sprawdzałem czy jest iskra na świecy ale jej brak .
Nie wiem co dalej robić proszę o pomoc .
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem po rozładowanym akumulatorze

Post autor: jarsonik »

temat i tak poleci, bo to już było omawiane, ale powiem ci tak, ze najprawdopodobniej, skoro nie ma iskry, to zapewne cewka umarła
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
samo zło
Posty: 159
Rejestracja: 2008-01-04 00:57
Samochód: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
Lokalizacja: Ajdahooo

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: samo zło »

samo zło pisze:Mam mały irytujący problem z odpalaniem mianowicie:

probe (94v)odpala po ok +/- 5 s kręcenia rozrusznikiem na b.zimnym na ciepłym pali od "strzała".
Ciekawostką jest to ze jak pochodzi ok 10s na zimno to również odpali bez problemu.Drugą ciekawostką jest to ze jak delikatnie "ruszę" rozrusznikiem i natychmiast wył zapłon to przy kolejnej próbie odpalenia na b. zimnym silniku probek pali od strzała :?
- świecie ok
- kable NGK nowe
- zapłon ustawiony
- immo w niebie
- bez LPG
- nie pokazuje żadnych błędów

Macie może jakieś pomysły bo mi się skończyły :roll: z góry dzięki.
CBR pisze:Wydaje mi się że cofa ci się paliwo :(
Albo pompa, albo któryś przewód nieszczelny.
--C-- pisze:Sprawdź aku i może rozrusznik jest już zmęczony.
CBR pisze:
Mam nadzieję że po rozwiązaniu problemu skrobniesz co to było :)
owszem po ponad roku czasu :D:D
2Ya pisze:

Odpowiem ci tak - te typy tak mają :lol:
Chcesz się pozbyc tego efektu to zmień pompe paliwa na wydajniejszą lub zmostkuj 2 piny przekaźnika.......itp

To na tyle i notabene czasem troche pomaga wymiana filtra paliwa.

Pzdr. & c ya..
po zamontowaniu zimnego dolotu i wymiany wszystkich filtrów w tym filtra paliwa marki filtron na inny auto odżyło :) pali od strzała i nie ma "zaników" mocy :):)morał, probka trzymał głupi filtr za 39zł #-o
mateusz01220
Posty: 1
Rejestracja: 2011-03-28 22:11

Nie odpala na benzynie.

Post autor: mateusz01220 »

czesc mam pytanko nie wiem czy to prawda ze jak padnie przeplywomierz to auto nie odpala na benzynie. prosze o wypowiedzi na ten tema
Awatar użytkownika
Chizar
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2009-02-07 14:17
Samochód: Biemdablju 528 Touring
Galeria: viewtopic.php?t=17057
Lokalizacja: Warszawa

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: Chizar »

Nabiję sobie posta, zanim temat zostanie zamknięty :P

:arrow: Porady dla nowych użytkowników
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ :(


Najlepszy sport to transport! :)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: 2Ya »

To w Probe jest przepływomierz :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: Sam »

to probe jest na benzynę :1111_bicz: :D ???
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: Robert »

To pytanie dotyczy jakiegoś Probe? :shock:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: Romas »

:shock: :P :mrgreen: A wogóle był jakiś temat
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: tom87dg »

jezeli nie odpala na benzynie to po prostu zatankuj probka :)
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: nie odpala na benzynie

Post autor: bogdano »

tom87dg pisze:jezeli nie odpala na benzynie to po prostu zatankuj probka :)
:D Pierwsze jak się wsiada do probka to trzeba sprawdzic czy paliwo jest w baku. To jest główna zasada. :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”