zonk mnie zlapal, pomocy (nie odpala)

Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Ozyryz »

Witam wszystkich podepnę się do tematu a Mianowice zakupiłem silnik od SHARKA.

Sytuacja wygląda tak po zamontowaniu silnika bardzo ciężko odpala nie chodzi równo trzęsie nim i nie trzyma obrotów po czym gaśnie jak ściągnę paski klinowe to lekko falują obroty ciężko się zbiera ale nie gaśnie, sprawdzałem wtyczki 5 razy czy jakiejś źle nie podpiąłem rozrząd jest idealnie na znakach już go nawet kilka razy dla świętego spokoju ustawiałem aha rozrząd jest nowy, egr jest zaślepiony na kolektorze wydechowym i w miejscu wejścia do zaworu egru z kolektora bo mi się ta rurka połamała (skorodowała), alternator sprawdzałem jest dobry, kompresje sprawdzałem na nowym silniku co prawda łopatologicznie ale powinien łazić.
Na moim starym silniku była od 6 do 12 bara na cylinder i łaził równo co prawda palił więcej oleju niż benzyny. reszta osprzętu jest właśnie z niego i była sprawna.

Wyskakuje mi błąd 4 czujnik położenia walu korbowego w aparacie zapłonowym i 46 vris 2 aparat również sprawdzałem i jest dobry,kable zapłonowe dobre świece tez iskra jest na wszystkich.Aha dziwna sytułacja podczas sprawdzania błędów z Samem włączyły nam się wycieraczki których za cholerę nie dało się wyłączyć potem się opamiętały:-p

proszę was o jakieś porady bądź kogoś kto mógłby podjechać i sprawdzić, ja już ślęczę nad tym autem tydzień i zamiast być mądrzejszy to głupieje przy nim.
Jedyne co nie przekładałem to kolektor ssący przepustnica i wtryski.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Kocureq »

Ozyryz pisze:Wyskakuje mi błąd 4 czujnik położenia walu korbowego w aparacie zapłonowym i 46 vris 2
Hm... Może warto jednak ten czujnik wymienić? :) VRIS to pikuś.

A jakieś podciśnienia ci nie zostały luźne?
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Ozyryz »

Tylko czy ten czujnik można oddzielnie dokupić i dziwne to by było że wcześniej działał a po przełożeniu do nowego silnika nagle przestał.

Podciśnienia wszystkie podłączone ze schematem w reku.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Kocureq »

Błąd 4 to czujnik w aparacie zapłonowym - CKP1. Aparat masz swój stary czy z silnikiem przełożyłeś? Który rocznik tego nowego silnika?
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Ozyryz »

Aparat przełożyłem ze starego i wcześniej nie było z nim żadnych problemów, niestety ale nie wiem kury rok tego silnika ale kolektory wydechowe miał bez miejsca na sondy lambdy może ta informacja jakos pomoże w oszacowaniu rocznika moje auto to 94produkcji
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Kocureq »

A aparat był takim sam? KL01? Dziwne, że teraz wywala Ci błąd tego czujnika skoro wcześniej działał.

TPS / zapłon / obroty ustawiałeś w trybie diagnostycznym?

Regulator ciśnienia paliwa masz podpięty?
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: S.H.A.R.K »

Silnik jest z 95 roku i siedział w nim aparat KF34, możliwe ze masz starszy aparat i dlatego takie cyrki są....
Najlepiej jak by ktoś ci użyczył taki sam wtedy by się wyjaśniło...
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Ozyryz »

Kocureq pisze:A aparat był takim sam? KL01? Dziwne, że teraz wywala Ci błąd tego czujnika skoro wcześniej działał.

TPS / zapłon / obroty ustawiałeś w trybie diagnostycznym?

Regulator ciśnienia paliwa masz podpięty?

tps-a nie ustawiałem silnik łazi tylko jak są odpięte paski klinowe i to od biedy (nie równo i go zalewa benzyną) a po podłączeniu pasków to trzeba trzymac pedał gazu w podłodze zeby nie zgasł do 3/4 tys obrotow idzie jak żółw na pauzie a tak po 4 tys leci juz w miarę normalnie

Po zabawie zapłonem nic się nie zmienia.
Ale jak się ustawia w trybie diagnostycznym obroty?

Co do wersji aparatu sprawdzę
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Kocureq »

Zwierasz styki TEN i GND - te same co do czytania kodów błędów - i dopiero wtedy ustawiasz obroty i zapłon.

Poprzedni aparat pewnie miałeś KL01, z dwoma czujnikami wału. Ciekawe, że nie wyrzuca Ci kodu błędu drugiego czujnika, skoro w nowym silniku go nie masz...
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Ozyryz »

Tak aparat mam klo1 ale cala reszta instalacji elektrycznej jest ta sama co była a silniki w budowie są takie same wiec czemu się takie cuda dzieją a błąd właśnie się wyświetla tego czujnika co go nie powinno być w tym aparacie. spróbuje te obroty poustawiać jak napisałeś chociaż nie wiem czy to coś da bo silnik się zachowuje choćby na wszystkie gary nie chodził
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Kocureq »

Jak to nie powinno być? :)

KL01 ma czujnik w aparacie (CKP1 - błąd 4), dodatkowo był czujnik przy wale (CKP2 - błąd 2), którego pewnie nie masz w nowym silniku.

No ale wyrzuca Ci błąd czujnika CKP1, który masz w aparacie.



A kable to masz dobrze podłączone? Nie pomyliłeś któregoś?
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Sam »

Z tego co ja z ozyryzem rozmawiałem to mówił że ckp2 założył z swojego starego silnika.
Co do ckp1 przełożył cały aparat z starego silnika ->stary palił na tym wyskakuje błąd -> nie wiem jak można uszkodzić ten czujnik być może przy przekładce go szlag trafił. Nie znam się na V-kach ale wydaje mi się że trzeba zlikwidować ten błąd i wtedy walczyć z samą regulacją.
Ostatnio zmieniony 2011-06-20 11:25 przez Sam, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Kocureq »

Najlepiej podmienić KL01 z innego auta i sprawdzić. Ewentualnie sprawdź kable / złącza do aparatu, może coś się naderwało przy przekładce.

No i sprawdź kable WN czy są dobrze podpięte :)
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: matix84 »

Kolego, a na pewno wszystko dobrze przełożyłeś? Jeśli wszystko jest dobrze to powinno hulać. Na jednym czujniku CKP silnik powinien chodzić. U siebie z początku miałem błąd CKP tego przy kole pasowym i silnik działał.
Może zapomniałeś podłączyć jakąś rurkę do kolektora i bierze lewe powietrze - wtedy by gasł, chodził tylko gdy trzymasz gaz i byłby słaby.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: Ozyryz »

Witam uporałem się z problemem a mianowicie były naderwane kable z wtyczki od aparatu i nie stykały do końca szkoda że tego od razu nie zauważyłem, Dziękuje wszystkim za pomoc i porady:)
Awatar użytkownika
zacanaheim
Posty: 118
Rejestracja: 2011-07-16 12:38
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
Galeria: viewtopic.php?t=23411

Główny bezpiecznik 100A pali sie 2.0 16V

Post autor: zacanaheim »

Witam forumowiczy ! Właśnie zakończyłem wymianę silnika w moim probasku 93' 2.0 16V USA. Silnik włożony z mazdy 626 - jako że trudno znaleźć maly przebieg z deklem forda;) :twisted: -(niebawem go przełożę - zeby bylo ori.). Dzieki forum udało mi sie poradzić z zapłonem bo miałem inny aparat w tym mazdowskim i elegancko odpala! Niestety pojawił się dziwny problem.... Po przekęceniu stacyjki w pozycje ignition normalnie rozrusznik kreci - silnik odpala gasną kontrolki , i chwilę po odpaleniu upala główny bezpiecznik 100A :oops: - po spaleniu bezpiecznika silnik dalej sobie pracuje oczywiście chwile później gaśnie bo spadają mu obroty , wskaźnik ładowania akumulatora - jest dość wysoko zawsze miałem w połowie teraz pokazuje 3,4 od dołu pod H(czyli że dużo ładuje) - mozliwe ze aku jest lekko rozładowany bo stał miesiąc i w miedzy czasie byl odpalany kilkanascie razy do ustawienia zapłonu. I teraz moje pytanie....alternator mam mitsubishi - taki sam był oryginalnie w silniku fordowskim , wtyczki są ok posprawdzane. Jedyna sprawa która mnie męczy to kwestia wtyczki oczkowej na klucz 10. Oryginalnie mialem w tej zacisnietej oczkowej wtyczce dwa kable ale musialem odciać z powodu skorodowania elementu mocującego - w alternatorze był taki śmieszny mostek od właśnie tej śruby na 10 do innego miejsca z gwintem . i tutaj moje pytanie , czy kable zakonczone wtyczka oczkową mają być odizolowane od obudowy alternatora i przykrecone czy poprostu przykręcone do sruby jednoczesnie dotykac obudowy alternatora? ? bo podejrzewam ze stad sie bierze to zwarcie?! oryginalny mostek poprostu rozlecial sie. Przypomne ze bezpiecznik upalany jest w momencie odpalenia silnika...

ad.2 - problem jest również z wskaźnikiem ciśnienia oleju - po przekreceniu stacyjki w pozycje ON , jest na samej górze , po odpaleniu spada na sam dół :/ gdzie jest ten czujnik? :newcry:
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
kosta999
Posty: 2
Rejestracja: 2012-04-26 13:05

Probe 2.0 98r. Dym z okolic stacyjki, nie kreci rozrusznik

Post autor: kosta999 »

Witam,

przymierzam się do kupna probka, ogolnie stan bardzo dobry jedyny mankament to nie krecący rozrusznik i dym z okolic kolumny kierowniczej. Sprzedający twierdzi ze podczas jazdy zaczelo mu sie dymic z kierownicy zgasil auto i juz nie odpalilo.
Gdy włączymy zapłon po paru sekundach wydobywa sie niewielki bialy dymek z okolic kolumny kierowniczej po sciagniecia plastikow nie widac skad ten dymek, i gdy chcemy zakrecic rozrusznikiem nic sie nie dzieje po prostu tak jakby go nie było. Dodam ze auto na pych odpala normalnie. Co to moze być za przyczyna ?

Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
kris24v
Posty: 193
Rejestracja: 2008-07-21 00:47
Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
Galeria: viewtopic.php?t=20553
Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)

Re: Problem z odpalaniem

Post autor: kris24v »

Może przetarty któryś kabel dotykał masy, musisz bardzo konkretnie przejrzeć kable i musi być widać skąd się to dymi, rozbierz tam co popadnie i dokładnie przejrzyj kable, nie włączaj zapłonu za często bo w końcu to może się przepalić całkiem i przestanie się dymić wtedy będzie trudniej to zlokalizować ,pierwsze to zrób sobie maksymalne dojście
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!

Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Szparag86
Posty: 37
Rejestracja: 2007-10-30 13:09
Galeria: viewtopic.php?t=13227
Lokalizacja: Września

2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: Szparag86 »

Witam,
Zakupiłem forda probe 2.0 16V z 1994 roku z LPG. Auto kupiłem jako niesprawne. Z opisy właściciela wynika, że zakupił inne auto i probe stało ok 2 tyg. W celu zrobienia zdjęć na allegro wyprowadził auto z garażu po chwili zatelepało silnikiem i zgasł. Nie chciał zapalić. Po jakimś czasie auto odpaliło, ale pracowało nierówno i znowu zgasło. W aucie są nowe świece i nowe przewody. Wymieniona był jakiś czas temu cewka w aparacie (S1). Auto rozładowałem z lawety i zacząłem sprawdzać. Pierwsze spostrzeżenia brak gazu, niesprawna pompka paliwa. Check engine wywala przepływkę, ale możliwe, że to przez odpiętą wtyczkę. Kompresja jest ok, ustawienie rozrządu również bez zastrzeżeń. zakupiłem nową pompkę. Paliwo dotarło do wtrysków. Kręcę kręcę i... nic... z tą różnicą, że teraz jak dostaje paliwo to z tłumika jakieś dźwięki dobiegają i co jakiś czas strzeli w kolektor. Iskra na świecach jest. Immo auto nie posiada. Przewody przy uderzeniówce ok. Proszę o pomoc bo już nie wiem więcej co mogę zrobić?? Spróbować z przestawieniem aparatu?? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
No Probe No Fun.
Bez młota to .... a nie robota.
Był: Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 96 rok,
Będzie:...?????
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: 2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: wujeksex »

Jak masz odłączony/niesprawny przepływomierz, to auto nie będzie chodzić, chociaż powinno odpalić choć na chwilę.
Pierwsze co przychodzi mi na myśl, to przestawiony zapłon/pozamieniane przewody zapłonowe - wnioski wyciągam z strzałów w tłumik. To sprawdź pierwsze.
Jak wszystko będzie tak jak powinno, to problemem może być źle poskładany aparat zapłonowy - wymieniając cewkę można źle włożyć blaszki przesłaniające czujniki położenia wału i identyfikacji pierwszego cylindra, a to spowoduje, że paliwo będzie szło nie do tego cylindra, w którym ma nastąpić zapłon.
Sprawa trzecia: skoro ktoś wymieniał cewkę, to znaczy że miał problemy z iskrą. Wymienił cewkę i nadal iskry nie było. Mógł paść moduł zapłonowy, lub czujnik halla(pierwsze można niskim kosztem zrobić sobie samemu, jak czujnik to konieczna wymiana całego aparatu, bo czujnika nie dostaniesz nigdzie i żadnym innym nie zastąpisz).

Jak chcesz wiedzieć więcej poczytaj temat "brak iskry" - tam zostało wszystko opisane. Przeczytaj uważnie, a bez problemu uruchomisz auto.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: 2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: mysz »

wujeksex pisze:Jak masz odłączony/niesprawny przepływomierz, to auto nie będzie chodzić, chociaż powinno odpalić choć na chwilę.
Probe bez przepływki pracuje, tyle, że komp jest w trybie awaryjnym. Objawia się to ogromnym spalaniem i mułem- ja jak miałem trafioną przepływkę, to po rozgrzaniu gasł mi na jałowych, więc (zanim mi nowy przepływomierz doszedł) odpiąłem wtyczkę i jeździłem bez niego. Spalanie oscylowało mi wtedy, przy spokojnej jeździe, w granicach 18-20l/100km. Ja bym przepływomierz wykluczył.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: 2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: Destroyer »

Ja podobnie miałem przy ostatniej zmianie cewki :) Dojechałem do domu, ciemno było, przy świetle latarni składam aparat do kupy. Zapalam, coś załapuje, ale nie pali. Wkurzyłem się, że koleś sprzedał mi walniętą cewkę, pomimo że była nowa. Ale odpuściłem, poszedłem rano, znowu rozkręcam aparat, przyglądam się uważnie i widzę, że palec był źle założony. W V6 ta cała ośka wewnątrz jest jakby trójkątna, jeden bok ma minimalnie szerszą krawędź, w palcu jest podobnie. A ja założyłem go jakkolwiek bo zapomniałem jak był wcześniej ;) Poprawiłem palec i auto odpaliło normalnie :)
Radził bym ci rozebrać aparat, posprawdzać wszystko w środku, zanim zaczniesz coś dalej wymieniać, może przez jakąś drobnostkę auto nie zapala. Gdy to nie pomoże, kombinuj z modułem zewnętrznym, bo niestety ten typ tak ma :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: 2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: bogdano »

Albo założyć aparat S5 taki jak mam ja i problemów nie będzie :)

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: Romas »

Przeplywomierz można wykluczyć bo do momentu rozgrzania silnika ( wyłączenia ssania) nie ingeruje w pracę silnika i ecu nie czyta jego sygnału
Szparag86
Posty: 37
Rejestracja: 2007-10-30 13:09
Galeria: viewtopic.php?t=13227
Lokalizacja: Września

Re: 2.0 16V zgasł i nie pali

Post autor: Szparag86 »

Co do iskry do na świecach jest jak byk. Nie wiem jednak co się dzieje gdy świece są wkręcone. Może pod ciśnieniem nie ma iskry. I właśnie jest słaba, próbuje zapalić nazbiera się paliwa i jest eksplozja?
Przepływomierz też wykluczam, bo grzebie dużo przy autach i naprawdę poza mułowatością i spalaniem nic się nie działo.
Do wujeksex
tez obstawiam ten aparat. Więc posprawdzam wszystko zgodnie ze wskazówkami w brak iskry i zobaczymy co będzie.
Co do strzałów to nie strzela w tłumik tylko w kolektor, z tłumików tylko słychać jakiś odgłos jakby chciał zapalić.
Jak pojawią się nowe wieści dam znać. Pozdrawiam i dziękuję.
Mam pytanie jeszcze... czy może mieć z tym problemem coś wspólnego czujnik temperatury cieczy?? bo coś mi się o uszy obiło
No Probe No Fun.
Bez młota to .... a nie robota.
Był: Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 96 rok,
Będzie:...?????
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”