Vris pytanie

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

a czy ktos moze mi pokazac na zdjeciu gdzie te VRISY sie znajduja bo tez bym sobie sprawdzil ale nie wiem gdzie ich szukac :roll:
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Erofrog Strona 2 tematu Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS)

<p align="right">P.S. Drodzy moderatorowie, a może by tak skleić oba tematy?
<b title="Robert">Niestety - nie mamy opcji "sklej i rządź" - możemy tylko zacytować we własnym poście cały wątek (klikając sztuka po sztuce).</b>
</p>
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

No wiec tak panowie zrobilem dzisiaj tescik jak kolega odlaczylem czujnik przepustnicy i Vrisy zaczely chodzic tak jak powinny.Z podlaczonym czujnikiem nie dzialaja wcale.Dodatkowo gdy podlacze czujnik Vris nr1 usztywnia sie tak ze reka go wcisnac nie moge.Slychac charakterystyczne pykniecie i Vris sie usztywnia.Vris nr 2 tez nie dziala ale mozna go recznie zalaczyc.

Po odlaczeniu czujnika pol. przepustnicy Vrisy zaczynaja dzialac prawidlowo a na wolnych obr. mozna je recznie zalaczyc.

i jescze jedna uwaga na wolnych obr. cos w kolektorze dolot. brzeczy cicho gdy wcisne Vris nr2 to brzeczenie cichnie co to moze byc skad to brzeczenie???

Pytania:
co moze byc uwalone ze z podlaczonym czujnikiem Vrisy nie dzialaja i jeden sie usztywnia???

PS dodam ze po odlaczeniuczujnika nie zauwazylem zadnych negatywnych objawów autko ladnie pracuje nie kopci a czy lepiej idzie to jeszcze sprawdze bo nie mialem gdzie dzisiaj
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Uwalony jest komputer albo własnie ten czujnik położenia przepustnicy. Ja go odłączyłem w cholere i latam juz tak od jakiegoś czasu i jest looz. spalanie jakie było takie jest. Jedna rzecz mnie wkur........ Po odłączeniu czujnika przepustnicy obroty mi na jałowym biegu podskoczyły i cięzko mi wyregulować je na ok 650 rpm. Już prawie się udało ale lekko przekręce śrube od regulacji obrotów i już zmiany sa duże. Jest to jednak zadanie do wykonania :wink:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

moje lekkie podsumowanie tematu:

Jeżeli mamy uwalony czujnik położenia przepustnicy to żadne vris boxy i inne cuda nie pomogą.

Moje pytanie jest nastepujące: Jeżeli odłączenie czujnika nie niesie za soba żadnych negatywnych skótków ubocznych, to po co on jest?? Wiem, że pytanie wydaje sie głupie, ale moim zdaniem nalezałoby sobi eodpowiedzieć na to pytanie, skoro jedna osoba smiga z odłączonym czujnikiem już jakiś czas i ma z tego same profity, to może to jest wyjście z patowej sytuacji
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

oj dzieciaczki,a smoki też były w tej bajce :roll:
nie mówię,że to jest proste etc. ale wystarczy troszku logicznie pomyśleć i wiedzielibyście o co kaman z czujnikiem tps czy tez innymi czujnikami :roll:


Czujnik położenia przepustnicy TPS

Bardzo ważnym
parametrem wejściowym dla elektronicznego modułu sterującego ECM jest kąt otwarcia przepustnicy umożliwiający obliczenie masowego wydatku powietrza.

Czujnik TPS
(Throttle Position Sensor) charakteryzuje się bardzo prostą budową, jest to potencjometr ślizgowy, którego suwak sprzęgnięty jest z osią przepustnicy. Znajduje się on na końcu osi przepustnicy. Zadaniem TPS jest wysyłaniem informacji o wartości kąta otwarcia przepustnicy zamienionej już na proporcjonalna wartość napięcia. Czujnik jest zasilanyi prądem stałym o napięciu stabilizowanym +5 V z zasilacza jednostki centralnej. Sygnałem wyjściowym jest napięcie pomiędzy "-" zasilania, a suwakiem. Informacja ta pozwala na rozpoznanie: wolnych obrotów, pełnego obciążenia (pedał przyspieszania wciśnięty do oporu), umożliwia przygotowanie przez kalkulator strategii przyspieszania, hamowania i odcinania dopływu paliwa. Informacja o położeniu przepustnicy wykorzystywana jest w przypadku awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

No dobra ja wiem ze to jest bardzo wazny czujnik ale jezeli jest uwalony to i tak za przeproszeniem sciemnia cpu. ja tez odlaczylem czujnik i jezdze bez niego faktycznie autko zbiera sie znacznie szybciej i przedewszystkim jest elastyczniejsze!!! czuc poprawe.wolne obroty tez sa normalne i na benie i na gazie.Dodam ze wlasnie na gazie roznica jest bardziej wyczuwalna.


Z moich pomiarow:
1.trzeba troszke wiecej gazu zeby ruszyc(minimalnie)
2.na odcinku 1100metrow rozpedzilem proba do ponad 180 wczesniej tylko z rana jak bylo czyste powietrze dochodzilem do 180 a dzisiaj przy zmulajacej pogodzie bez problemu przekroczylem 180 (mam taki odcinek testowy :P ) dalsze pomiary bede robil i wymienie ten czujnik zobaczymy....
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

czyli generalni emożna jexdzić z odłączonym czujnikiem i nic się nei stanie?/ Ile kosztuje taki czujnik
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

rece opadaja :lol: a jak myslicie skoro tps jest jednym z czujników zbierajacym dane dla ecu i skoro go odepniecie to co sie dzieje wtedy i dlaczego ?

lepiej jedzie na gazie po odpieciu tps ? taaa ,bo akurat on ma wpływ na lpg he :twisted:

proponuje troche poczytac ze zrozumieniem,a potem pisac - bo ten temat nie jest chyba o pierdołach :wink:

pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Może i jest wazny ,ale skoro mi pierdzieli otwieranie vrisów jak nalezy i nie odczuwam żadnych negatywnych skutków to po kij mi on heh :wink:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

cześć ja też dziś postanowiłem sprawdzić te urządzonka i ogólnie autko ma moc i nie narzekam , nie ma tam jakiś spadków w trakcie przyśpieszania . Ale vris 1 czyli ten po lewej stronie silnika chyba nie działa jest cały czas zamknięty jak silnik chodzi i ściągnę z niego przewód nic się nie dzieje . no ale gazowałem sam przepustnicą więc nie jestem pewien.aczkolwiek jak przyłożę palec do tego wężyka od 1 vris nie ma tam żadnego zasysania i nic nie czuć.Ale jak pociągne palcem tą dzwigienkę i palcem zatkam tam gdzie nachodzi wężyk to sie nie zamknie to świadczy o tym ,że membramka trzyma.natomiast vris 2 ten przy przepustnicy wydaje mi się ,że działa tylko ,że on steruje tymi 2 przepsutnicami,zdjołem dolot i zaglądałem tam i wiem ,że nawet jak auto chodzi na wolnych obrotach obie te przepustnice są otwarte.natomiast jak zdejmę z niego wężyk to przepustnice się zamykają .i słychać jak ten wężyk zasysa powietrze i to dość głośno.Czy te przepustnice powinny być zamknięte i po osiągnięciu danych obrotów powinny sie otworzyć?jak to wkońcu jest probe po mieście pali mi jakieś 12 13l benzyny.
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

A gdzie ja napisalem ze gaz ma cos wspolnego z kompem???

Mnie nie trzeba uczyc ze ten czujnik jest potrzebny i to bardzo.Odlaczylem bo robie testy i dzis kolejny objaw ano to ze jak jest zimny silnik to autko zaczelo dymic a z podlaczonym czujnikiem tego nie ma. Do tego jak kolega pisal komp nie wie jakie mapy paliwa dobrac na dana chcwile i ciagnie dane tylko z sond wiec raz przyspiesza lepiej raz gorzej na depniecie w podloge raz reaguje lepiej raz nie czuc tej mocy wiec badz co badz trzeba cos zrobic bo tak jezdzic nie mozna.dobre na chwile ale katalizator cierpi napewno i kij wie co jeszcze.wymienie czujnik to zobaczymy co bedzie.

Czajnik masz ewidentnie uwalone Vrisy i u ciebie cos innego jest padniete skoro po odlaczeniu czujnika nie otwieraja sie nadal.I autko napewno nie ma odpowiedniej mocy.Jak zrobisz Vrisy to poczujesz roznice.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

ale ja nie zdejmowałem tps mam ściągnąć wtyczkę czy odkręcić go całkiem.?i wtedy na postoju powinny się otwierać? i ogólnie chodzi mi o to czy te 2 przepustnice które widać jak zdejmie się dolot mają byc otwarte tzn w płaszczyźnie czy zamknięte.i dopiero jak uruchomi sie 2vris powinny sie otworzyć.?dziś zsunoł sie taki mały wężyk to widziałem różnice bo jak mu depłem to zamulał strasznie i dopiero powyżej 3tys szedł.to odrazu wiedziałem ,że coś nie tak i znalałem ten węzyk zamontowałem tak jak było i auto teraz chodzi na moje oko fajnie nie szarpie i idzie od dołu.ale jak go kupiłem to jeszcze na starej przepustnicy i starym tps w trakcie nagłego przyśpieszania było czuć takie szarpnięcie i szedł lepiej.teraz wszystko odbywa sie plynnie.dzięki
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

zdejmij wtyczke

A one maja byc zamkniete na wolnych obr. pierwszy Vris otwiera sie po 3000 a drugi po 4250.mniej wiecej.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

hmmm dzisiaj to zaczołem rozbierać i okazuje się ,że te wrisy podpięte są jakoś inaczej ktoś coś pokombinował.bo wydrukowałem sobie schemat ale on jest mało wyraźny.selenoid od wirsa 2 działa bo jak go podpinałem to cyka a ten od wirsa 1 nie.Jest gdzieś jakiś wyraźniejszy schemat jak to podpiąć.?i czy te selenoidy 1 od 2 się czymś różnią?chodzi mi o to ,ze jak bym kupował to moge kupić np od 2 i zamontować jako 1? gdzie znajduje się ten zawór egr bo on też jest podpięty jakoś pod te podciśnienia co nie?wyczytałem że gdzieś 20cm pod przepustnicą.Niestety kolega co miał probka 2,5 z mojego miasta sprzedał go i teraz nie mam od kogo zgapić:-)Aha i na tych wtyczkach u góry za kolektorem po przekręceniu zapłonu na kostce od 2 wrisa pojawia się napięcie a na tej od 1 nie.troche top wszystko skomplikowane.Jest też jakiś selenoid przymocowany do puszki od filtra napięcia..on też ma wpływ na działanie vrisów.i Jak ewentualnie go spradzić czy działa?wiem ,że dużo pytań..soorrry pozdrawiam
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Podziele sie swoja wiedza ktora niedawno nabyłem:D

Podpinasz solenoid pod 12V najlepiej od aku, wez 2 kabelki i sprawdz czy solenoid chodzi bedzie takie klikniecie napewno bedziesz wiedzial ze to to, jesli bedzie cisza to solenoid doo wymiany
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Cześc kupiłem dzisiaj jeden selonoid bo właśnie pykał tylko jeden.teraz po podpięciu do prądu cykają oba.podpiołem, wszystko według schematu teraz po odpaleniu odrazu owteira się vris 2-a 1 niestety nie.chyba ,że mam podpięte na odwrót wtyczki od selonoidów .węzyk od egr nie był podpięty wcale.wszytsko podpiołem tak jak trzeba ale chyba cuś jest jeszcz nie tak:-)podepne wtyczki na odwrót i zobaczymy.
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

poczytaj troszke te tematy od poczatku to sie dowiesz jak Vrisy sie wlanczac powinny zreszta napisalem ci to kilka postow wyzej.Tak jak masz teraz jest zle,
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Erofrog ja wiem jak powinny działać, naczytałem się o tym aż mnie głowa rozbolała.jak przepiołem kostki to po odpaleniu otwiera sie vris 1.czyli instalacje podpiołem prawidło.tzn wszystkie tę wężyki.i sprawdziłem to tak ja wyczytałem czyli odpiołem tps. i teraz vrisy otwierają się tak jak powinny najpierw 1 on się zamyka i chwilkę później otwiera się 2.ale bez tpsu obroty są wyższe jakieś 1100.a jak zapnę tps to mam coś około 700.Więc nie chce iść na łatwiznę i jeździć bez.to skoro teraz selenoidy mam podpitęe dobrze i sa sprawne.to da się coś jeszcze zrobić.czy to jest już coś sknocone w kompie?pozdro
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

no to zle czytales
1vris otwiera sie od 3000
2 od 4250
zamykaja sie na 6500 oba

i tak powinny dzialac vrisy nie moze sie otwierac po zapaleniu.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

chodzi mi o to ,że wiem przy jakich obrotach się powinny otwierać.ale u mnie wcześniej to było tak wszystko popodpinane że 2 był otwarty cały czas nawet jak nie było zapłonu a 1 wcale nie reagował.nawet jak odpiołem tps to nie działo się nic.a jeśli wężyki są podpięte prawidłowo i selenoidy są sprawne to powinny działać po odpięciu tps.wymieniłem selenoid od 1 wrisa bo był zepsuty .podpiołem i teraz jak odepnę tps to wrisy działają prawidłowo co świadczy o tym ,że te wszystkie wężyki podłączyłem parwidłowo według schematu.no i co dalej? da się cos jescze zrobic czy to komputer jest walnięty?bo to chyba on decyduje ,powinien dawać sygnał i wtedy wris powinien działać.
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Czajnik601 po odpięciu czujnika przepustnicy masz ten sam problem co ja. Ja się z nim uporałem wyregulowując obroty śrubą. Troche to trwało ale wkońcu usatwiłem na ok 700 rpm na biegu jałowym. Jeżdze cały czas na odpiętym TPS i tak juz pozostanie. A moge zaręczyć że jezeli przy podpiętym TPS przepustnice nie otwierają się jak należy to po odpięciu tego czujnika auto bedzie lepiej przyśpieszać. Rób jak chcesz to wkońcu twoja maszyna :twisted:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

bluessmen jechałem kawałek bez tps i faktycznie jest lepiej -obroty właśnie wzrosły mi na 1000-i dopatrzyłem sie ,że trzeba dać troszkę więcej gazu przy ruszaniu. A nie da się tego tpsu ustawić jakoś poprawnie?
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Przecież jest ustawiony poprawnie. Po założeniu VRISboksa wszystkim jakoś VRISy działają i TPS jest poprawnie odczytywany.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

tps-macie sprawny tak samo jak i komp -problem sam przerabiałem z jakiś rok temu jak zaczął się temat o vris-box ,sprawdzałem całego kompa ,kupiłem nawet drugi i nic fizycznie nie jest uszkodzone problem leży w oprogramowaniu musi być jakiś bug ,tak że tps sprawny komp sprawny a vris-y nie działają tak jak powinny problem rozwiązał u mnie vris-box chociaż do końca też nie jestem przekonany czy tak powinien działać ,o dziwo problem ten nie występuje w bliźniaczych silnikach KF I K8 montowanych w mazdach
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”