Vris pytanie

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

http://www.club323f.com/ba/articles/v6_ ... ngines.php
i wszystko powinno byc jasne.

Bug nie wystepuje w silnikach K8 i KF poniewaz nie uwzgledniaja one 75% otwarcia przepustnicy.
Obrazek
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

Czyli wersje 2.0 nie posiadają tego cudu ??? :cry:
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Dobra teraz Ja 8)

Wymienilem elektrozawor na sprawny bbo byl uwalony.
Przy odpaleniu auta otwiera sie vris 1 i zamyka przy wcinieciu gazu ok 3000-4000RPM, drugi pracuje dobrze.
Przy odlaczeniu TPS vrisy dzialaja wzorowo :)

TEraz pytanie :wink:

Czy jedynym rozwiazaniem jest teraz dla mnie VRIS BOX :?: :?: :?:
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Na to wyglada ze jedynym.Sprawdzilem jazde z odlaczonym tps i nie polecam bo:
1 na poczatku troche dymi
2 ciezko sie rusza trzeba wiecej gazu
3 komp dostaje swira i nieraz zle dobiera mieszanke nieraz jest super a nieraz potrafi zrobic nieprzyjemny numer
4 po jakis 2000km przestal ladnie palic(trzeba sie nakrecic zeby zapalil)
5.sonda lambda uwalona na maksa nagarem(widac zly sklad mieszanki)
6. po 3000 przestal calkowicie palic

Wymienilem czujnik tps ale nic to nie dalo vrisy nadal nie dzialaj.sprawdz u siebie polozenie tps ja dalem na maksa w gore i czuc ze vrisy dzilaja ale obroty sa troszke wyzej(dodam ze prawidlowo nie dzialaja ale jednak).po podlaczeniu tps autko spowrotem zaczelo palic i wszystko jest w porzadku.


PS niecierpliwie czekam na VRISBOXY
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

A co powiecie na takie rozwiązanie. Podpiąc czujnik TPS i jeżeli któraś z przepustnic się nie otwiera to ręcznie otworzyc ja na stałe. U mnie np: jak jest podłączony TPS to pierwsza przepustnica jest cały czas włączona a druga nie otwiera sie nigdy i tak myśle żeby ją ręcznie otworzyć na stałe. Czy moc wtedy będzie uzyskiwanaw górnych partiach obrotów w pełni czy nie ? Spalanie może wzrosnąc to oczywiste ale chodzi mi o przyspieszenie czy będzie "ciągnął" w górze jak należy ? Aktualnie nie otwiera mi się druga przepustnica i nie ma tego "kopyta" po około 4 tyś. obr. Odpiszcie jak według was będzie z tą przyśpiechą. Pozdro
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Jak ci się nie otwiera druga przepustnica, to sprawdź solenoid i czy nie jest zam zawór zablokowany.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

wystarczy ze przestawisz TPS na maxsa w gore(lub dol teraz nie pamietam)i Vris 2 zacznie ci sie otwierac.ja tak mam nie wiem jaki wplyw ma tak ustawiony TPS ale na razie wszystko gra.Acha na postoju Vrisy mi dziwnie dzialaja jak gazuje lecz jak jade wszystko gra czuc ten zryw po 4250.Choc i tak nie jest to to co bylo po odpieciu TPS
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Selenoidy chodza jak należy. Sprawdzałem przy odpiętym tps i przepustnice otwierają się jak należy. Cały czas tak jeźdze z odpiętym tps juz około 1 tyś kilometrów ,ale jak przeczytalem posta Erofroga to się sknurowałem co może taka jazda w skutkach przynieśc. Nawet przy odpiętym tps nie czuje tych szrpnięc jakie kiedyś czułem przekraczając 4,250 obr. Wszystko odbywa się płynnie ,a od 5,5 tyś zaczyna mocno słabnąc ,gdzie jeszcze pare miechów temu szedł ja burza do 6,5 tyś. Mam do wymiany 2 sondy lambdy bo jedna nie działa w ogóle druga coś próbuje ,ale ogólnie to kicha. Czujnik temperatury powietrza świece oraz kable WN też do wymiany(mam nadzieje że samochód troche odżyje). Moje pytanie jest takie. Jeżeli przepustnice działają jak trzeba po odpięciu tps to auto ma mieć takiego samego kopa na da danych obrotach jak przy podłączonym tps gdy wszystko działa sprawnie ??? Tak dla porównania teraz prędkośc max to ok 210 km/h ,a pare miechów temu 225 km/h ...... wynik mówi sam za siebie. Spalanie w mieście 16-17 L przy normalnej w miare dynamicznej jeździe (kiedyś było to 14 L)Pozdro

<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
</b>

<p disabled="on">Erofrog zapomnialem dodac że u mie nie ma znaczenie czy tps będzie wyżej czy niżej zamontowany ....</p>
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

a u mnie jest jak dam go na maxsa w gore to vrisy jako tako dzialaja ale i obroty trzymaja sie wtedy ok1000 a jak na maxa w dol to obroty w normie a vrisy kaput
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Nie wiem jak Wy Panowie ale ja juz nic nie kombinuje, wytrwale czekam na "magic box-y" , ja bedziemy kombinowa z "chwilowymi rozwiazaniami" to wiecej napsujemy niz naprawimy :cry: :cry: :cry: .

Pozdro, badzcie wytrwali, ja wierze ze box-y pojawia sie już niedługo :lol:
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

panowie mam pytanko. dowiedziałem się w końcu co to są i gdzie się znajdują te selenoidy. Moje pytanie jest nastepujące: jak je sprawdzić, żeby ich nie uszkodzić, czy tez nie narobić większych spustoszeń w silniku i elektryce?? odpinam aku, odpinam te żółte kostki od selenoidów odkręcam selenoidy i co potem?? jak podłączyć je do aku, żeby ich nie spalić i jakiej reakcji selenoidu mam się spodziewać w momencie kiedy dostarczę mu napiecie??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

pierwsze co wypnij czujnik położenia przepustnicy -odpal auto i zobacz czy te dodatkowe przepustnice otwierają się przy dodawaniu gazu-jeżeli nie to sprawdzenie polega na podaniu minusa przy pracującym silniku -czyli najpierw kontrolka w rękę może być żarówkowa -przekręcasz zapłon i patrzysz gdzie jest plus na tej dwu-pinowej wtyczce i na drugi pin podajesz masę co powinno spowodować otwarcie elektrozaworu a co za tym idzie uruchomienie tej pneumatycznej pompki i otwarcie dodatkowej przepustnicy
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

A ja mam pytanie następujące. Oddałem autko do mechanika okazało sie że Virs 1 jest padnięty po podłączeniu napięcia ogóle nie cyka drugi działa normalnie. Problem jest następujący że nie mogą mi tego ściągnąć. Gdzie to można kupić? Wydaje mi sie to pierdoła a taki z tym problem. I pod jaką nazwą tego szukać? Jak oddawałem mechanikowi powiedziałem że Virs 1 jest padniety a on jakby nie wiedział o czym gadam nazwał to elektormagnesik :D. Pod jaką nazwą to można zamówić ? bo virs nigdzie nie mogę znaleźć Elektromagnesik nawet nie probowałem :/ Chcą mi dopasowywać od innych aut ale niewiem czy to dobry pomysl
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Może VRIS (fał-ris) - konsekwentnie i tu, i w giełdzie stawiasz litery w innej kolejności.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

rysiaczek80 odezwij się do mnie na priva -mam taki na zbyciu
Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adm »

2.5 V6 24V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Ta, ale z opisu chyba wynika, że może sterować tylko jednym VRISem.
Awatar użytkownika
n-x
Posty: 108
Rejestracja: 2008-03-27 20:57
Galeria: viewtopic.php?t=13537
Lokalizacja: Kraków

Post autor: n-x »

swietna strona z czesciami do proba ...
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

cena tego jest przepotezna :d
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
gpz900
Posty: 10
Rejestracja: 2012-05-16 13:01

Re: Vris pytanie

Post autor: gpz900 »

-- oryginalny post 2012-08-02 20:30 --

Dorzuce do tematu:zaczałem studiować posty na temat spadku mocy i doszłem do vrisa...moj motorek żwawo wchodzi na obroty ale mam wrażenie że brakuje mu mocy i tak-sprawdzilem czy działają te dodatkowe przepustnice,niestety obydwie kaput...wypiołem TPS i druga zaczeła działać.Sprawdziłem na krotko pierwszy-spalona cewka.I nasuneły mi się pytania,mianowicie czemu przy wpietej kostce TPS nie działa ta druga przepustnica jak jest sprawna...pierwsza gdzieś dokupie.Kolejne pytanie:chciałbym sprawdzić czy sprawny jest TPS,wchodzą do niego 4 kable na których mierzyć i jakie muszą mieć wartości?Obroty mi nie falują,silnik pracuje prawidłowo.Aha-po odpięciu TPS i wpięciu z powrotem silnik zatrzymuje sie na 2 sek.przy 1000obr a po chwili schodzi do 650-700,wczesniej od razu schodził do właściwych obrotów.Mam nadzieje że reset pomoże...dzięki za pomoc.Pozdrawiam.

-- dodano 2012-08-06 19:45 --

Kolejne pytanie:wymieniłem cewke-teraz po odpaleniu otwiera sie pierwszy drugi wogóle nie działa...co dalej robić?aha,czy szczelinomierz mam wkładac pomiedzy zderzak
(regulacje wolnych obrotów) a kolektor ssacy?bo tak wkładałem(na0,45 nie działa-gdy wsadze 0,50 włacza sie wentylator)ale dzis skapłem sie ze jest jeszcze jedna sruba przy cięgnie-taka pionowa w dół.Ostatnie pytanie-po zmostkowaniu diagnosis kontrolka nie wyswietla nic-nawet nie mrugnie...oczywiscie na wł.zapłonie.Mam coś uszkodzone czy tak ma być?dzieki za pomoc.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Vris pytanie

Post autor: Romas »

gpz900 pisze:Kolejne pytanie:wymieniłem cewke-teraz po odpaleniu otwiera sie pierwszy drugi wogóle nie działa...co dalej robić?
Jak byś przeczytał cały wątek (a przynajmniej częsć) dotyczącą Vris-ow to wiedział byś ze działają dopiero w momencie (w skrocie :arrow: )obciążenia silnika.


Poczytaj a wszystkiego sie dowiesz :wink:
gpz900
Posty: 10
Rejestracja: 2012-05-16 13:01

Re: Vris pytanie

Post autor: gpz900 »

czytałem:)a znasz odpowiedzi na dalsze moje pytania byłym wdzięczny za pomoc,z góry dzięki.aha,pierwszy vris otwiera mi sie od razu jak odpale silnik(bez obciązenia)-może żle wyregulowałem TPS...dobrze wkładałem ten szczelinomierz?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Vris pytanie

Post autor: Romas »

dobra bo widze ze bedziesz sie pytał jeszcze milion razy,

Powiem tak.

Podepnij sobie diody pod kostki od V-risów i przeprowadź kabelkami do kabiny, po czym wsiadź w samochód odpal go i sie przejedź a zobaczysz jak działają.
ps. przejedź zie na spokojnie i przejedź powiedzmy na 2biegu tak od 1.5k obr/min na pełnym gazie do 6kobr/min(tyle wystarczy), i patrz sie jak reagują diody a sam odpowiesz sobie na pytanie czy oba działają :wink:
gpz900
Posty: 10
Rejestracja: 2012-05-16 13:01

Re: Vris pytanie

Post autor: gpz900 »

Dziś odpiolem TPS,obydwa vrisy zaczeły pracować wzorowo(bez obciążenia)tzn.pierwszy otwierał sie przy 3 tyś,a zamykał przy 4000,drugi powyżej 4000-po spuszczeniu gazu zamykał sie.Po przejechaniu sie niestety zauważylem ze samochód chodzi tak samo albo ciut gorzej przy odpiętym TPS,natomiast gdy podepne TPS i po odpaleniu otworzy mi sie od razu pierwszy vris samochód zdecydowanie lepiej chodzi,lepiej wchodzi na obroty i czuć lepsze przyspieszenie.TPS wyregulowałem tak że gdy włoże 0,50 zalącza sie wentylator a gdy włoże 0,45 wylącza sie.Jest możliwość wymiany jakiegos elementu żeby vrisy chodziły tak jak przy odpietym TPS.Aha,jeżeli kontrolka nie mrugnie nawet przy sprawdzeniu kodów rzeczywiście jest to uszkodzony PCM?Moze powinienem kupić cały sterownik to zacznie działac wszystko jak należy...dzieki za pomoc.pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Vris pytanie

Post autor: Romas »

pierwszy otwiera sie przy 3250 a drugi przy 4250obr/min i dalej na obrotach oba są otwarte po zdieciu nogi z gazu powrazają do pozycji startowej
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”