Vris pytanie
Vris pytanie
Witam
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić w moim Probe jak działają Vrisy. Diagnoza fatalna mianowicie pierwszy Vris cały czas otwarty i zamyka sie przy 7tyś.obr. drugi Vris nie działa w ogóle. Odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i wszystko zaczęlo działać jak powinno. 1 Vris otwiera się przy 3.300 tyś.obr. drugi przy 4300 tyś.obr. poniżej 3300 tyś.obr. obie przepustnice są zamknięte. Czy moge tak jeździć bez podłączonego czujnika położenia przepustnicy czy jest to niedozwolone ??? Przejechałem tak o 15 kilometrów i wszystko dziala jak należy. Mierzyłem przyśpieszenie od 0-100 i wyszło 7,5 sekund więc wynik spoko. Jeszcze chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie działa i jak powienien prawidłowo pracować ten czujnik położenia przepustnicy bo nie ma pojęcia. Dzięki z góry
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić w moim Probe jak działają Vrisy. Diagnoza fatalna mianowicie pierwszy Vris cały czas otwarty i zamyka sie przy 7tyś.obr. drugi Vris nie działa w ogóle. Odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i wszystko zaczęlo działać jak powinno. 1 Vris otwiera się przy 3.300 tyś.obr. drugi przy 4300 tyś.obr. poniżej 3300 tyś.obr. obie przepustnice są zamknięte. Czy moge tak jeździć bez podłączonego czujnika położenia przepustnicy czy jest to niedozwolone ??? Przejechałem tak o 15 kilometrów i wszystko dziala jak należy. Mierzyłem przyśpieszenie od 0-100 i wyszło 7,5 sekund więc wynik spoko. Jeszcze chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie działa i jak powienien prawidłowo pracować ten czujnik położenia przepustnicy bo nie ma pojęcia. Dzięki z góry
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Vrisy normalnie na biegu jałowym sprawdzałem. Kumpel patrzył na przepustnice i tak jak napisałen kiedy się otwierają tak się otwierały (głośna konwersacja i dokładne wyniki + - 100 obr.). Przyspieszenie normalnie mały stoper w prawej ręce i rura do 5,5 tyś na 1 , 2 i 3 biegu wiadomo już setka w mig. Wyszło 7-7,5 sekund napewno nie więcej niż 7,5. Prosze o odpowiedź na moje pytanie
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Hehe, skoro piszesz że viris nie działa jak powinien, to jakim sposobem osiągnąłeś czas do 100, jak w pełni sprawna V-ka Weś oczywiście pod uwagę OGROMNE przekłamanie takiej metody mierzenia przyśpieszenia Skontaktuj się z mbmaster i po problemach i virisamiBluesmen pisze:Vrisy normalnie na biegu jałowym sprawdzałem. Kumpel patrzył na przepustnice i tak jak napisałen kiedy się otwierają tak się otwierały (głośna konwersacja i dokładne wyniki + - 100 obr.). Przyspieszenie normalnie mały stoper w prawej ręce i rura do 5,5 tyś na 1 , 2 i 3 biegu wiadomo już setka w mig. Wyszło 7-7,5 sekund napewno nie więcej niż 7,5. Prosze o odpowiedź na moje pytanie
Let The Galaxy Burn....
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kij z tym przyśpieszeniem wiem w ile osiągam sete ,ale tak naprawde chodzi mi o to czy moge tak jeździć z odłączonym czujnikiem położenia przepustnicy czy nie ???? Jakie mogą być ewentualne tego konsekwencje ,jezeli w ogóle mogą jakies być. Vrisy w tym momencie pracują ja trzeba. Może ten czujnik musi być podłączony z jakiś względów. Prosze o treściwe odpowiedzi. Pozdro
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Skąd wiesz, że masz zepsuty TPS (czujnik położenia przepustnicy)? Mierzyłeś miernikiem?
Bo VRISy się przy podpiętym nie otwierają jak trzeba? Jakbyś zadał sobie trochę trudu i poszukał tematu o VRISach na forum, tobyś wiedział czemu tak się dzieje, i że nie wskazuje to na zepsuty TPS. Znaczy, może, ale jest to mało prawdopodobne.
Jak masz poniżej 7,5 do setki, to stań kiedyś z kimś kto ma sprawną dwójkę i się sprawdzisz 7,5 miała seryjna dwójka 10 lat temu ze sprawnymi VRISami.
Bo VRISy się przy podpiętym nie otwierają jak trzeba? Jakbyś zadał sobie trochę trudu i poszukał tematu o VRISach na forum, tobyś wiedział czemu tak się dzieje, i że nie wskazuje to na zepsuty TPS. Znaczy, może, ale jest to mało prawdopodobne.
Jak masz poniżej 7,5 do setki, to stań kiedyś z kimś kto ma sprawną dwójkę i się sprawdzisz 7,5 miała seryjna dwójka 10 lat temu ze sprawnymi VRISami.
- Zolak
- Posty: 512
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
Jesli jest ten temat to zadam pare pytan (czytalem ten duzy temat o Vrisach ) czy Vrisy dzialaja w koncu na jałowym?? jak je sprawddzic patrzac pod maske?? gdzie one sie konretnie znajduja i jak beda sie poruszaly?? jesli ktos dysponuje zdjeciem to bede bardzo, ale to bardzo wdzieczny za pokazanie mi tych vrisow ;D
Pozdro
Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Vrisy działają na biegu jałowym tak samo jak w czasie jazdy. U mnie vrisy źle chodziły ,więc postanowiłem odłączyć TPS i zaczęły chodzić jak nalezy. Pierwsza przepustnica jest z tyłu silnika po lewej stronie a druga z tyłu po prawej stronie. Jak vrisy dobrze działają widac jak się przepustnice otwierają w danych obrotach. Tyle tu mądrych ludzi a nikt nie udzieli mi fachowej odpowiedzi na moje pytanie ??? Powtarzam je : CZY MOŻNA JEŹDZIĆ Z ODŁĄCZONYM TPS CZY NIE ??? MA TO JAKIS WPŁYW NA SPALANIE CZY NA COŚ ???
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Gdzieś wyczytałeś taką błędną informację, czy tylko relacjonujesz co się dzieje po odłączeniu TPSa?Bluesmen pisze:Vrisy działają na biegu jałowym tak samo jak w czasie jazdy.
Ostatnio zmieniony 2008-02-13 07:34 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A sorki - może i działają. Nie mam D.generacji - opierałem się na wypowiedzi Indiego z powyższego odsyłacza (którą jakby przyklepał Sqad).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Szczerze przyznam, że gdybym był tu od niedawna to
zniechęciłby mnie ten temat do dalszego zagłębiania się
w forum. Ja rozumiem że był temat o Vrisach, ale padło
konkretne pytanie, a niektóre odpowiedzi były trochę
niepotrzebne. Laik stwierdziłby że ktoś se posty nabija.
Naprawdę to był niesamowity ciężar żeby krótko koledze odpowiedzieć?
lajkonikiem
zniechęciłby mnie ten temat do dalszego zagłębiania się
w forum. Ja rozumiem że był temat o Vrisach, ale padło
konkretne pytanie, a niektóre odpowiedzi były trochę
niepotrzebne. Laik stwierdziłby że ktoś se posty nabija.
Naprawdę to był niesamowity ciężar żeby krótko koledze odpowiedzieć?
Ale oczywiście to tylko zdanie moje, w tym temacie jestem zupełnymmradamos pisze:Przy odłączonym tps komputer wchodzi w tak zwany tryb awaryjny. Spalanie jest dosc duze bo kopmuterek nie zna polozenia przepustnicy.
lajkonikiem
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
No nie przesadzaj. Pytanie pierwszy raz padło o 20:45 wczoraj. Godzinę później ponownie, a po dwóch godzinach od zadania zostało już WYKRZYCZANE - tak samo dzisiaj przed 7.
W tym czasie na forum pojawiają się przeważnie lajkoniki jak Ty i ja, więc czego się spodziewasz? Ja przynajmniej przeszukałem forum próbując znaleźć odpowiedzi na temat.
W tym czasie na forum pojawiają się przeważnie lajkoniki jak Ty i ja, więc czego się spodziewasz? Ja przynajmniej przeszukałem forum próbując znaleźć odpowiedzi na temat.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade