Vris pytanie

Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Vris pytanie

Post autor: Bluesmen »

Witam

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić w moim Probe jak działają Vrisy. Diagnoza fatalna mianowicie pierwszy Vris cały czas otwarty i zamyka sie przy 7tyś.obr. drugi Vris nie działa w ogóle. Odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i wszystko zaczęlo działać jak powinno. 1 Vris otwiera się przy 3.300 tyś.obr. drugi przy 4300 tyś.obr. poniżej 3300 tyś.obr. obie przepustnice są zamknięte. Czy moge tak jeździć bez podłączonego czujnika położenia przepustnicy czy jest to niedozwolone ??? Przejechałem tak o 15 kilometrów i wszystko dziala jak należy. Mierzyłem przyśpieszenie od 0-100 i wyszło 7,5 sekund więc wynik spoko. Jeszcze chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie działa i jak powienien prawidłowo pracować ten czujnik położenia przepustnicy bo nie ma pojęcia. Dzięki z góry :)
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A jak mierzyłeś to przyśpieszenie?Jak sprawdziłeś kiedy viris-y się otwierają? Mod i tak prawdopodobnie zamknie ten temat :wink:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Vrisy normalnie na biegu jałowym sprawdzałem. Kumpel patrzył na przepustnice i tak jak napisałen kiedy się otwierają tak się otwierały (głośna konwersacja i dokładne wyniki + - 100 obr.). Przyspieszenie normalnie mały stoper w prawej ręce i rura do 5,5 tyś na 1 , 2 i 3 biegu wiadomo już setka w mig. Wyszło 7-7,5 sekund napewno nie więcej niż 7,5. Prosze o odpowiedź na moje pytanie :)
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Bluesmen, jest ogromniasty temat dotyczący Vrosów, więc polecam się w niego zagłębić.

Opcja szukaj :!:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Bluesmen pisze:Vrisy normalnie na biegu jałowym sprawdzałem. Kumpel patrzył na przepustnice i tak jak napisałen kiedy się otwierają tak się otwierały (głośna konwersacja i dokładne wyniki + - 100 obr.). Przyspieszenie normalnie mały stoper w prawej ręce i rura do 5,5 tyś na 1 , 2 i 3 biegu wiadomo już setka w mig. Wyszło 7-7,5 sekund napewno nie więcej niż 7,5. Prosze o odpowiedź na moje pytanie :)
Hehe, skoro piszesz że viris nie działa jak powinien, to jakim sposobem osiągnąłeś czas do 100, jak w pełni sprawna V-ka :twisted: Weś oczywiście pod uwagę OGROMNE przekłamanie takiej metody mierzenia przyśpieszenia :wink: Skontaktuj się z mbmaster i po problemach i virisami :D
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Vrisy nie działają prawidłowo przy podłączonym tps. Powtarzam gdy go odłączyłem działają poprawnie. Przy odłączonym TPS zmierzyłem przyspieszenie, uzyskałem czas w okolicach 7 sekund.
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

W moim przypadku okazało się że uszkodzony mam czujnik położenia przepustnicy. Mam pytanie czy mogę jeździc z odłączonym czujnikiem czy nie jest to wskazane. Vrisy działają w tym momencie jak trzeba.
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

yheee bebe mierzenie stoperem to lubie buehehehe, +/- 2 sekundy hahaha
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Kij z tym przyśpieszeniem wiem w ile osiągam sete ,ale tak naprawde chodzi mi o to czy moge tak jeździć z odłączonym czujnikiem położenia przepustnicy czy nie ???? Jakie mogą być ewentualne tego konsekwencje ,jezeli w ogóle mogą jakies być. Vrisy w tym momencie pracują ja trzeba. Może ten czujnik musi być podłączony z jakiś względów. Prosze o treściwe odpowiedzi. Pozdro
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Skąd wiesz, że masz zepsuty TPS (czujnik położenia przepustnicy)? Mierzyłeś miernikiem?

Bo VRISy się przy podpiętym nie otwierają jak trzeba? Jakbyś zadał sobie trochę trudu i poszukał tematu o VRISach na forum, tobyś wiedział czemu tak się dzieje, i że nie wskazuje to na zepsuty TPS. Znaczy, może, ale jest to mało prawdopodobne.

Jak masz poniżej 7,5 do setki, to stań kiedyś z kimś kto ma sprawną dwójkę i się sprawdzisz ;) 7,5 miała seryjna dwójka 10 lat temu ze sprawnymi VRISami.
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Tak mierzyłem miernikiem TPS i wartości które się ukazują nie zgadzają sie z poprawnymi. Dlatego przy jego odłączeniu Vrisy załaczają sie poprawnie. CZY MOŻNA JEŹDZIĆ Z ODŁĄCZONYM TPS CZY NIE ??? MA TO JAKIS WPŁYW NA SPALANIE CZY NA COŚ ??? :?
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Jesli jest ten temat to zadam pare pytan (czytalem ten duzy temat o Vrisach ) czy Vrisy dzialaja w koncu na jałowym?? jak je sprawddzic patrzac pod maske?? gdzie one sie konretnie znajduja i jak beda sie poruszaly?? jesli ktos dysponuje zdjeciem to bede bardzo, ale to bardzo wdzieczny za pokazanie mi tych vrisow ;D

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
mradamos
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-13 00:59

Post autor: mradamos »

poczytaj inne tematy na temat Vris-ów. Znajdziesz i zdjecia a nawet filmik - ukazujący działanie Vris-ów.
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Vrisy działają na biegu jałowym tak samo jak w czasie jazdy. U mnie vrisy źle chodziły ,więc postanowiłem odłączyć TPS i zaczęły chodzić jak nalezy. Pierwsza przepustnica jest z tyłu silnika po lewej stronie a druga z tyłu po prawej stronie. Jak vrisy dobrze działają widac jak się przepustnice otwierają w danych obrotach. Tyle tu mądrych ludzi a nikt nie udzieli mi fachowej odpowiedzi na moje pytanie ??? Powtarzam je : CZY MOŻNA JEŹDZIĆ Z ODŁĄCZONYM TPS CZY NIE ??? MA TO JAKIS WPŁYW NA SPALANIE CZY NA COŚ ??? :roll:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Bluesmen pisze:Vrisy działają na biegu jałowym tak samo jak w czasie jazdy.
Gdzieś wyczytałeś taką błędną informację, czy tylko relacjonujesz co się dzieje po odłączeniu TPSa? :lol:
Ostatnio zmieniony 2008-02-13 07:34 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

robert, to chcesz powiedzieć, że vrisy nie działaja na jałowym biegu?? Cś czytałem, że działaja na luzie :? :? :? :?
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Powtarzam u mnie Vrisy działają jak powinny po odłączeniu TPSa. Czy moge tak jeździć bez tego czujnika czy nie ? Ma to jakiś wpływ na coś czy nie ? :evil: Odpowiedźcie wkońcu na moje pytanie :shock:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
mradamos
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-13 00:59

Post autor: mradamos »

"Robert" Vrisy mogą działać na postoju - jakbys przejrzał tematy na tym forum na temat Vrisów to bys znalazł krótki filmik ukazujący działanie Vrisów na postoju.
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Zapomniałem dodać że po odłączeniu TPSA obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku wynosiły prawie 1 tyś. ,więc zmniejszyłem ręcznie obroty poprzez śrube do 700. Czekam na sensowną odpowiedź na moje wczesniejsze pytanie :P
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
mradamos
Posty: 4
Rejestracja: 2008-02-13 00:59

Post autor: mradamos »

Przy odłączonym tps komputer wchodzi w tak zwany tryb awaryjny. Spalanie jest dosc duze bo kopmuterek nie zna polozenia przepustnicy.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A sorki - może i działają. Nie mam D.generacji - opierałem się na wypowiedzi Indiego z powyższego odsyłacza (którą jakby przyklepał Sqad).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

hmmmm kumam ,więc dzisiaj podzwonie czy gdzieś można dostać nowy Tps. Stary jest zużyty do nieczego się nie nadaje. Do póki nie kupie nowego czujnika pośmigam bez. :twisted:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Łebuz
Posty: 501
Rejestracja: 2006-11-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Ceradz Dolny

Post autor: Łebuz »

Szczerze przyznam, że gdybym był tu od niedawna to
zniechęciłby mnie ten temat do dalszego zagłębiania się
w forum. Ja rozumiem że był temat o Vrisach, ale padło
konkretne pytanie, a niektóre odpowiedzi były trochę
niepotrzebne. Laik stwierdziłby że ktoś se posty nabija.

Naprawdę to był niesamowity ciężar żeby krótko koledze odpowiedzieć?
mradamos pisze:Przy odłączonym tps komputer wchodzi w tak zwany tryb awaryjny. Spalanie jest dosc duze bo kopmuterek nie zna polozenia przepustnicy.
Ale oczywiście to tylko zdanie moje, w tym temacie jestem zupełnym
lajkonikiem :lol:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

No nie przesadzaj. Pytanie pierwszy raz padło o 20:45 wczoraj. Godzinę później ponownie, a po dwóch godzinach od zadania zostało już WYKRZYCZANE - tak samo dzisiaj przed 7.
W tym czasie na forum pojawiają się przeważnie lajkoniki jak Ty i ja, więc czego się spodziewasz? Ja przynajmniej przeszukałem forum próbując znaleźć odpowiedzi na temat. :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Łebuz
Posty: 501
Rejestracja: 2006-11-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Ceradz Dolny

Post autor: Łebuz »

No tak :lol: , ale przyznaj że gdyby tą scenę przełożyć przed
kamerę, wyszedłby z tego Monty Python.
Ty byś nie wykrzyczał? Kolejny raz zadajesz pytanie, a w odpowiedzi
masz: Europejska jaskółka jest za mała żeby udźwignąć kokos.
Typowa rozmowa ch..a z butem (nie brać do siebie), dziad swoje
baba swoje :P
ObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”