nie daje oznak zycia

Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

nie daje oznak zycia

Post autor: Takes »

witam;) zakupilem dzisiaj mazde mx z silnikiem 2.5 v6 czyli takim samym jaki siedzi u mnie w probe 2. taka roznica ze moj jezdzi na gazie tez a tamten to czysta benzyna. problem jest taki ze silnik w tej mx nie pali w ogole. nawet sie nie odzywa. z tego co sprawdzilem to: iskra jest ale jakas slaba, swiece zalane wiec paliwo dochodzi. cisnienia na cylindrach nie sprawdzalem. gosc mowil mi ze kiedys mial podobny problem tylko ze jakis jego mechanior wymienil mu jakis modul, cos wspominal ze przerabial modul z mitsubishi, nie bardzo wiem o jaki modul mu chodzi bo nie byl w stanie mi go pokazac ani okreslic. aha i jak probuje odpalic samochod z filtra powietrza wydostaje sie dym, po zapachu stwierdzilem ze to czysta nie przepalona benzyna.

moje pytania:
1.czy jesli odkrecilem korek od wlewu oleju i zaczalem palic samochod to powinno uciekac powietrze z tamtad? i jesli nie powinno to znaczy ze nie ma w silniku cisnienia.?
2.jak sprawdzic czy jest wystarczajaco mocna iskra
3.czy jest prawdopodobne ze ma cos wspolnego z tym przepustnica.
4. czy aparat zaplonowy ma wplyw na to jaka jest mocna iskra?
5.o jaki modul moglo chodzic?

dodam ze auto chodzilo do samego konca tzn z 8miesiecy temu od tego czasu stoi. kobieta przyjechala pod dom zgasila i juz nie odpalila. nie wiem w jakim stanie sa kable, swiece, aparat czy palec i kopulka. nie mam mozliwosci sprawdzenia dzisiaj juz cisnienia w silniku. prosze o odp i prosze pytac jesli czegos nie napisalem a co moglo by byc pomocne w diagnozie.


przegladalem forum i natrafilem na watek odnosnie aparatu zaplonowego, kolega 2Ya napisal ze iskra ma sie pojawiac na danym tloku kiedy ten tlok jest w najwyzszym polozeniu(sprezanie) jesli tak nie jest to za zadne skarby nie zapali. tylko ze ten post odnosil sie do silnika 2.0. teraz moje pytanie czy w 2.5 v6 tez tak ma byc ustawione?
Ustaw znak na kole pasowym na ok 11 st. / kąt wyprzedzenia zapłonu,potem ściągnij kopułkę z aparatu i montuj tak aby palec rozdzielacza wskazywał na cylinder 1 w kopułce czyli przewód WN,który leci na 1 gar.
Wkładając w ten sposób aparat zapłonowy musisz wziąć tolerancje na zazębienie trybów czyli tego na aparacie i na wałku rozrządu/kąt pochylenia zębów na trybach czli wkladając aparat nie ustawiasz na równo palca w 1 cylinder tylko troche przed nim i montujesz / przykładasz kopułkę i sprawdzasz jak palec wypada- jak dobrze opanujesz ten manewr to nawet bez stroboskopu sie obędzie na ten moment i będziesz mógł pojechać
Potem naturalnie należy skorygować zapłon stroboskopem aby wsio juz było zgrane na 100%

Pzdr. & c ya..
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-04-01 15:22 przez Takes, łącznie zmieniany 1 raz.
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: nie daje oznak zycia

Post autor: CBR »

A ty zez kond jesteś* :?:
I yakie fury mają roczniki :?:

Uzupełnisz profil to pogadamy :)

problem podejrzewam błahy :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: nie daje oznak zycia

Post autor: Takes »

jestem z rzeszowa, moj probe '93 i tamta mazda tez '93;) tez podejrzewam ze blahy to problem dlatego kupilem ten samochod.
profil juz uzupelniony.
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: nie daje oznak zycia

Post autor: CBR »

Jak masz 2 takie same silniki to zamień aparaty zapłonowe i spróbuj odpalić.
Jak będziesz miał korek od oleju odkręcony to nie odpali bo ucieka podciśnienie.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: nie daje oznak zycia

Post autor: Takes »

posprawdzalem wszystko aparat wyprzedzenie zaplonu i nic :? w tym momencie skupiam sie na tym wyciekaniu niespalonego paliwa przez filtr powietrza.na samym poczatku pomyslalem ze to zapieklo piercienie i juz miaelm zalewac je nafta na cala dobe ale po wielkich przemysleniach stwierdzilem ze na 99% pasek rozrzadu przeskoczyl i to o jakies 3, 4 zeby :twisted: dlaczego? no bo przy kreceniu silnika na rozruchu slychac jakby w ogole nie bylo cisnienia w cylindrach, tak sobie mysle ze zawor od zasysania powietrza otwiera sie nie w tym momencie co potrzeba i przez niego ucieka pod cisnieniem benzyna przez filtr powietrza. teraz moje pytanie jaki pasek wybrac mowili mi w sklepie ze mitsuboshi jest w miare dobry ale ja bym wolal contitecha, jaki polecacie. zdam relacje jak zmienie pasek i nastawie rozrzad. moze akurat mi sie uda :twisted: :twisted:
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: nie daje oznak zycia

Post autor: modano »

miałem na początku roku podobny problem- przestawiony pasek rozrządu. zrobiłem to w 6 godzin, średnio trudne. trzeba mieć wąskie palce;)
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: nie daje oznak zycia

Post autor: Natan »

Kiedyś miałem podobnie rozebrałem poł auta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Crupek mi podpowiedział bym przeczyscił wtykę czujnika położenia wału trwało to 15 sek :D :slon: ja straciłem dwa dni :newcolor:
Probuj może być to ............ Pozdro :1111_bye:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”