Naprawa silnika 2.5V6 24v

Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: SKÓREK »

Witam wszystkich.
Mam problem tego typu ze moj silnik wyzianał ducha i nie wiem czy robic remont czy kupic drugi.Czytałem wiele postów na ten temat i wiem ze pewnie rozsadniej byłoby zrobic remont.Kwestia tego ile by to mnie kosztowało?Moze mi odpowiecie na to pytanie?Mechanik stwierdził peknieci ktoregos z korbowodu.Silnik sie uruchami ale nie pracuje na 1cylindzre i prawdopodonie pękł blok.Jezeli mozecie to podajcie jak najwiecej info tzn.ceny czesci(uszczelki i wszystko inne) oraz jakies na miary gdzie mozna to tanio kupic.Jestem z okolic Wa-wy.
Dzieki wszystkim zainteresowanym.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

Mialem robiony remont jakies 2 miesiące temu oto ile zapłaciłem za części i robocizne:

Części:

tłok - 170 zł (używany)
panewki główne 0.50 - 124 zł
panewki korbowodowe 0.25 -104 zł
zestaw uszczelek (góra) -520 zł
zestaw uszczelek (dół) -80 zł
rolka rozrządu (napinacz) -107 zł
rolka rozrządu (prowadząca) -138 zł
rolka rozrządu (prowadząca) -172 zł
pasek rozrządu -173 zł
komplet pierścieni tłokowych -260 zł

Robocizna:

wymontowanie i zamontowanie silnika -350 zł
zdjęcie i założenie głowicy (2 szt.) -300 zł
planowanie głowicy (2 szt.) -100 zł
wymiana uszczelniaczy zaworowych -120 zł
sprawdzenie szczelności zaworów -48 zł
szlif wału korbowego -100 zł
szlif czopów głównych -50 zł
prztoczenie kanałów tłokowych (12 szt) -120 zł
wymontowanie i zamontowanie wału korbowego -100 zł
wymontowanie i zamontowanie tłoków -150 zł
pasowanie układu korbowo-tłokowego -100 zł
mycie części silnika -80 zł
dorobienie śrub poduszki silnika -20 zł
gwintowanie otworów pod śruby -10 zł

Z robocizne zapłaciłem w sumie 1500 zł i dużo nerwów.

Wiem że pewnie tylko niewielka część Cię interesuje ale może przyda się to komuś innemu.

Jezeli chodzi o części to kupowałem je w IMPAX'ie w Łodzi (mają części z HIPOLU, a on ma siedzibe chyba właśnie w Warszawie).

Pozdrawiam
Poszukuje blendy na tył do II gen.
Awatar użytkownika
SKÓREK
Posty: 23
Rejestracja: 2004-07-01 11:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Polska

Post autor: SKÓREK »

Wielkie dzieki za przyblizenie szczegółów.Mysle ze jezeli u moich mechanikow beda podobne ceny robocizny to zdecyduje sie na remont.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Gość

Post autor: Gość »

poprawiam, bo zle napisalem

Moze nie jest tak rozowa jak Ci sie wydaje, ale o tym przekonasz sie po jakims czasie. Jakosc czesci i uszczelek ma tutaj zasadnicze znaczenie.
Ostatnio zmieniony 2004-07-03 16:22 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

GREYG pisze:Tylko nie napisales, ze to byl silnik 2.0 a nie 2.5, a to kolosalna roznica w kosztach.
No to rzeczywiscie by sie nacial na tych kosztach :twisted: Taka mala subtelna roznica :lol:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

No to dodam jeszcze pare zdan, bo sam robilem te ... kilka razy. Doswiadczenie procentuje.

O wszystkim decyduje jakosc czesci i doswiadczenie mechanika w naprawie silnikow 2.5 mazdy. O ile panewki sredniej jakosci przejda "w tlumie", to nie mozna oszczedzac na 2 rzeczach: uszczelkach i pierscieniach.

Ze znanych przypadlosci:

- cieknace uszczelki glowicy; Jesli wymianiamy, to tylko stosujac dodatkowo opowiedni silikon w sprayu (odpowiedni temperaturowo), pozwalajacy nalozyc minimalna warstwe tego specyfiku. Dodatkowo wymieniamy sruby glowicy. Jesli tego nie zrobimy, to w 95% najdalej za 20 tys. km bedzie nam cieklo. Tutaj wazna sprawa jest tez, aby uszczelki byly zakladane, jak sa cieple. Jesli nie nabiora odpowiedniej elastycznosci, to nie ma szans dokladnie ich zalozyc i wycieki beda bez wzgledu na to, jakiej sa jakosci czesci.

- pierscienie; Tanie maja jedna zasadnicza wade - za miekki material, ktory jest szczegolnie podatny na szybkie zuzycie w wysokiej temperaturze. Mechanicy, ktorzy specjalizuja sie w mazdzie zakladaja tylko oryginaly, ale zalecam przeszukanie forums.probetalk.com - znajdziesz "dlugodystansowe" opinie o innych producentach pierscieni.

Na takich tanich czesciach remont silnika mial Konrad. Ujechal bodajze 200km po remoncie i silnik znow padl.

Na koniec ceny w miare przyzwoitych uszczelek i czesci w najtanszej opcji dla 2.5:
- komplet uszczelek silnika AJUSA: 920zl,
- komplet srub glowic AJUSA: 245zl,
- rolki prowadzace pasek RUVILLE 317zl i 388zl,
- rolka napinajaca (bez napinacza) RUVILLE: 399zl,
- popychacze (HLA) AJUSA: 100zl/szt.

Nie mam chwilowo ceny pierscieni, ale to cos okolo 600zl
Ostatnio zmieniony 2004-07-03 16:52 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

Podałem ceny oczywiście dla silnika 2.5 V6.
Poszukuje blendy na tył do II gen.
A_r_t_i
Posty: 32
Rejestracja: 2004-04-21 20:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: A_r_t_i »

Dodam jedynie tyle że narazie z silnikiem jest spoko. Jezeli coś zacznie się dziać to powiem z jakiej przyczyny abyście Wy uniknęli podobnych kłopotów.
Poszukuje blendy na tył do II gen.
Gość

Post autor: Gość »

Mi wytarła sie panewka korbowodowa na wale - zrobilem remont - po 40 km silnik padł 2000 zł poszło sie ..... . Potem kupilem drugi silnik cały i ok. W tej chwili to lepiej jedz do niemiec i kup jakiegos rozbitka z dobrym silnikiem. jak szlifierz nie bedzie sie dobrze znal to wszystko i tak na .....
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Remont V6 - kilka pytań przed...

Post autor: Pakułek »

Remont się zaczoł. Mam kilk pytań.
1.Czy po wymianie panewek korbowodowych ( bez głownych ) też trzeba koniecznie wyważać wał?
2. Czy w ciągu 3 dni da rade w polsce zakupic pierscienie RIKa, jesli tak to ile moga kosztować i gdzie szukać?
3. Rolki rozrządu z Firmy GMB - JAPAN daja rade?
4. Ile kosztuję planowanie głowicy (szt2) oraz docieranie zaworów(szt 24) u was?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

odpowiem ci na pierwsze pytanie nie trzeba nie wykonuje się takich modyfikacji po wymianie panewek
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Samo planowanie głowicy jakieś 100 zł ja płaciłem 80 zł
ful wypas ze sprawdzaniem szczelności i dotarciem zaworów około 200 zł
oczywiście chodzi o I gen
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

1.Czy po wymianie panewek korbowodowych ( bez głownych ) też trzeba koniecznie wyważać wał?
Pierwszy błąd w sztuce remontowania silnika. Jak masz do wymiany panewki na korbach, to głównych już nie ma tym bardziej. Wiem, bo przerabiałem temat, szkoda tylko kasy. Najlepiej zrobić szlif wału na 1-szy, dokupić odpowiedni wymiar panewek i gwarantuje że będzie OK. Tylko szlif powinien być zrobiony w dobrym zakładzie. Ja płaciłem jakieś 200zł + nowe panewki i spoko latało.
3. Rolki rozrządu z Firmy GMB - JAPAN daja rade?
Osobiście polecałbym coś lepszego. Już na forum podawałem linki do firm które oferują jedne z lepszych łożysk. Wszystko zależy czy robisz to tanio, czy dla siebie.
4. Ile kosztuję planowanie głowicy (szt2) oraz docieranie zaworów(szt 24) u was?
Ja płaciłem za planowanie po 40zł. za głowicę i po 5zł. od szlifowania samego gniazda zaworowego. Reszt nie pamiętam, ale było spoko zrobione.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

A jaki olej zalać po remoncie. Mechanior chce zalać 10W40. Czy nie lepiej 5W40? Mówi ż eteraz kompresja na tłokach może być mniejsza!! Nie rozumiem. Tłumaczy ze jak miałem olej 15W40 i brał go to cąły czas uszczelniał i dlatego miałem 11.5 do 12 atm. Tylko że ja tyle miałem bez oleju. Z olejem to by miał pewnie 13 atm. Jakie jest dobre cisnienie w v6 (atm)? To jak nie bierze oleju to ma mniejsze sprężanie?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeśli silnik ma już troche kilometrów a pierścionki są dobre to może być większe sprężanie dzięki nagarowi na cylindrach.

Co do oleju to deydkowane do tych silników są oleje 5W30, zresztą spójż w stopce jaki mam olej, niektórzy słyszeli co to robi z silnika :twisted:
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

Remont juz przy finiszu. Wymienione panewki korbowodowe , pierscienie, uszczelniacze i wszelki uszczelki.Teraz najwazniejsze pytanie.
Auto stoi cały tydzien a na wekkend jest jeżdzone. Jak dobrze dotrzec autko? Ile km, jak?
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Popieram Sqada jeśli chodzi o olej. Nigdy nie zalałbym 10w40 do swojego Proba (jednak temat oleju na forum to można powiedzieć temat "kultowy" - każdy ma swoje zdanie). Obecnie jeżdżę na 5w50, dlatego, że jest to dużo łatwiej dostępny olej w moich okolicach (5w30 nie mogłem dostać). Jako, że faktycznie 5w30 dedykowany jest do naszego silnika 2.5 V6 - polecam, jeśli bez większych problemów będziesz mógł go dorwać w swojej okolicy.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

REMONT SILNIKA W PROBE II...Jak cena??

Post autor: pablo »

Mam do was jeszcze pytanko,czy wiecie jaka jest mnie wiecej cena remontu generalnego silnika w Probe II..Bo sie zastanawiam czy robic remont czy kupic jakis silnik z mniejszym przebiegiem???Bo roznica w cenie miedzy tym a tym jest chyba znaczna...Czekam na rady :wink:
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

zapytaj Laptopa :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Pablo widzę że obawiasz się że twój silnik się rozleciał. Koszty remontu zależą od tego co trzeba wymienić.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

Mysle ze nie bede sie zastanawial co wymieniac,zrobie mu juz full opcje bo moj probas ma juz nabite 250tys/km i taka generalka napewno mu sie przyda...Tylko dlatego pytam cze nie lepiej kupic uzywanego silnika...Bo nie mam zielonego pojecia ile taki generalny remoncik moze mnie szarpnac :wink: Nie znam sie na tym na tyle ze wiedziec co mam wymienic :?
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

2,5 V6 kupisz do 3 tysięcy z przebiegiem do 160 tys km ;] pozdrawiam polecam www.allegro.pl ;]
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sa to jednostki niewiadomych przebiegów i stanów faktycznych, one również nadają się do generalki.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Zgadzam się ze Sqadem - nie wiadomo co z tymi silnikami. Ja bym robił remont i nie szukał innego silnika. Jak już będziesz remontował - daj specjaliście, żeby nie było problemów.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

U Sqad'a na stronach http://www.p-r-o-b-e.prv.pl/ masz adres firmy moto szlif .
Dwa lata temu kapitalka (najdroższa - taka gdzie trzeba zrobić właściwie wszystko) w przypadku v6 kosztowała 6 tysi . Na wyremontowany silnik gwarancję . Z warsztatu wychodzi w stanie w którym nie odróżnisz go od nówki .
Minusem tego zakładu jest to , że motorek trzeba dostarczyć oddzielnie :wink: .

:1111_bye:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”