Naprawa silnika 2.5V6 24v

Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

MatiLP640 dzięki Tobie bardzo, bo przywróciłeś mi wiarę w mojego Probka ;D chciał bym aby ktoś jeszcze to potwierdził bo tak samo jak z mechanikiem lepiej zasięgnąć kilku opinii :))))
Ostatnio zmieniony 2012-02-20 18:26 przez MAcieja87, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MatiLP640 »

calkowicie cie rozumiem:) ale to akurat kazdy kto ma Probe i zna sie troche na nim ci to powie:)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Robert »

Jest nawet cały wątek zatytułowany "Dlaczego silnik gaśnie po dkręceniu korka wlewu oleju ?" 8)

:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 03#p127803
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

No i jestem spokojny, dzięki bardzo :)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: CBR »

Mechanik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

"daje max 6 barów" :)
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MatiLP640 »

No ale czemu sie tak dziwicie? wiekszosc jest takich mechanikow;/ ja znam takich co jak przyjezdzasz na zmiane oleju i filtrow to filtry czysci zeby wygladaly na nowe i wybierasz olej ze sporej gamy a i tak zawsze leje Castrol 10w40 bez wzgledu na wszystko. Malo jest osob ktore sie znaja i robia naprawde dobrze dlatego zaufany mechanik to skarb:)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Sam »

Co do r4 to jest podobnie przy czym mój np nie gaśnie ale mało co.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

No po tym co pokazał samą rozmową na pewno Probe więcej nie zobaczy, najgorsze jest to że w moim rejonie ma ma nikogo kto przyzwoicie ogarnie v6 i wie coś o nich :/ (choć okłamuje się że w końcu takiego człowieka znajdę ;D).
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MatiLP640 »

Ja wychodzę z założenia że najlepiej sam sobie zrobię, jadę do mechanika(taty:)) jak naprawdę już nie jestem w stanie samemu czegoś zrobić a tak to wszystko samemu:)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

Cześć. Chciał bym poradzić się Was, ponieważ w przyszłym tygodniu rozbierają mi w końcu silnik (nareszcie się doczekałem), a nie chciał bym aby wyszła głupia sytuacja, że po włożeniu kilku tys. w silnik za wiele się nie zmieni.
Drogą eliminacji wybrałem już warsztat (niestety nie znalazłem nikogo kto by miał doświadczenie z tym silnikiem).
Większość części już mam zakupionych, leża na półce i czekają na prace, wszystko brałem z Carspeed.pl, a mianowicie:
pierścienie, panewki, uszczelniacze zaworów, wszystkie uszczelki, rozrząd kompletny, popychacze - jeżeli coś pominąłem z ważniejszych rzeczy możecie napisać :)

Co do samego silnika właściciel powiedział abym się zastanowił czy mają to robić na wyjętym (1800zł) lub włożonym (800zł) silniku, decyzja należy do mnie.
Z rozmów, jeżdżąc po warsztatach wypowiadali się, że wymiana samych pierścieni da efekt ale na bardzo krótko, bo wszystko się zużywa, wyciera...
Zakładając nowe panewki muszę dać wał do szlifu? - jak pisałem lepiej się upewnić.
Po takim remoncie zostać jak do tej pory przy oleju 10w40 czy wlać 5w40? przebieg ok 240 000, od ok 2005 jeździ na 10w40.

Może podpowiecie mi coś z własnego doświadczenia, chciał bym to zrobić przyzwoicie aby posłużył jeszcze trochę.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

Jak kurde na włożonym silniku? :shock: :)

Sprężynki pod wałkami rozrządu warto by przy okazji wymienić.


Ile cię wynoszą wszystkie części? 24 nowe popychacze to chyba trochę kasy jest.
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

Sprężynki są, nie dopisałem, podejrzewam, że jeszcze coś pominąłem :) cena nieduża 50zł sztuka.
24 popychacze 1400zł + 25zł kurier za pobraniem :) resztę kosztów napiszę gdy już na pewno wszystko będę miał, ale suma gruba (przynajmniej dla mnie ;D).
Co do silnika to też mnie to trochę zastanawiało lecz oni uważają, że oni to ogarną, nie powiem bo w moim pustym mieście spotkałem się już z takimi ludźmi którzy też mówili, że są w stanie to zrobić na włożonym silniku ;| dlatego szukam pomocy i jak najwięcej podpowiedzi na Forum :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Romas »

Mam nadzieje ze uzyskałeś :wink:
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

Myślę, że naświetliłeś wszystko dokładnie :)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: waldii »

jesli nie trzeba wyciagac wału to jak najbardziej robi sie remont na silniku w budzie.Nie ma potrzeby wyciagania.też wszystko zalezy od tego czy silnik zostal przytarty.Jesli nie to spokojna glowa.Ja robie tak,ze najpierw sciagam miske olejowa i sprawdzam stan panewek korbowodowych i jesli one sa w dobrym stanie tzn,ze glowne panewki bankowo beda dobre i silnika nie wyciagam.A z popychaczani to hmmm nie wiem czy nie wyrzucona kasa w bloto,bo moze sie okazac,ze po ich wymianie nadal bedzie cykanie HLA.Wina lezy zazwyczaj w padnietym zaworku upustowym w pompie oleju(koszt ok.80zl ori mazda)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Romas »

waldii pisze:.Ja robie tak,ze najpierw sciagam miske olejowa i sprawdzam stan panewek korbowodowych i jesli one sa w dobrym stanie tzn,ze glowne panewki bankowo beda dobre i silnika nie wyciagam
I tu panie kolego sie stanowczo mylisz. to ze korbowodowe są ok nie oznacza wcale ze glówne sa nienaruszone :wink:
Całkiem niedawno rozbierałem V-ke i panewki główne były znacznie przypalone, a reszta jak nowe. To nie pierwszy raz jak z takimi mankamentami sie spotkałem :wink:

Tak więc każdy "DOBRY" mechanik Ci powie ze jak chcesz przeprowadzić remont silnika to robisz górę i dół :wink:
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: waldii »

dzieki romas dobry mechaniku,ze uswiadomiles mnie,ze jestem .jowym mechanikiem
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

stara mądrość ludowa mówi: "jak robisz górę silnik, zrób też dół" :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Romas »

waldii pisze:dzieki romas dobry mechaniku,ze uswiadomiles mnie,ze jestem .jowym mechanikiem
Waldii chłopaku ale ja Cię wcale nie neguje, a tym badziej nie mówie że jestes takim a nie innym mechanikiem :wink:

Pisze tylko jak powinien wygladac remont silnika a zwłaszcza w naszych V-kach. i nie widze powodu zebyś stosował tutaj jakieś głupie odzywki. Jeśli sie z tym nie zgadzasz to twoja sprawa, rób jak Ci sie podoba. ja tylko stwierdzam fakty co i jak powinno być.

Jak chcesz podyskutować w tym temacie (ale z sensem) to zapraszam na PW bo ten wątek to nie miejsce na to.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: 2Ya »

Romas pisze:
waldii pisze:.Ja robie tak,ze najpierw sciagam miske olejowa i sprawdzam stan panewek korbowodowych i jesli one sa w dobrym stanie tzn,ze glowne panewki bankowo beda dobre i silnika nie wyciagam
I tu panie kolego sie stanowczo mylisz. to ze korbowodowe są ok nie oznacza wcale ze glówne sa nienaruszone :wink:
Całkiem niedawno rozbierałem V-ke i panewki główne były znacznie przypalone, a reszta jak nowe. To nie pierwszy raz jak z takimi mankamentami sie spotkałem :wink:

Tak więc każdy "DOBRY" mechanik Ci powie ze jak chcesz przeprowadzić remont silnika to robisz górę i dół :wink:

Z tymi głównymi to masz rację z tym, że jeszcze nie widziałem silnika co by się na głównej panewce najpierw zatarł etc. ;) Tam akurat są mniejsze naprężenia i mniejsza siła na nie działa niż na panewki korbowodowe.
Obrazek
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: waldii »

dobra sorka za zamieszanie.Kazdy ma swoja metode.Moze troche zle napisalem.Grzebie juz dlugo w silnikach no i wiem co i jak powinno byc.Tak jak 2Ya napisal o to chodzilo oraz o to,ze robie hmmm po godzinach czyli drut garage.Tu mam roznych klientow a glownie mlodzi ludzie gdzie liczy sie kazda zlotowka.też gdy ma byc taniej to robie tak jak napisalem ;) ale nie zmienia to faktu,ze glupie lookniecie na walki rozrzadu oraz panewki na korbach(zwlaszcza 6gar,bo najdalej od pompy oleju) powiedza nam duzo o panewkach glownych .Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

Mam do Was sprawę.
Jutro odbieram mojego Probe po remoncie silnika, który rzekomo jeździ (jutro się okaże). Jaki okres gwarancji powinienem dostać od warsztatu?
Właściciel poinformował mnie, że musi odpiąć sterownik od gazu, gdyż autko musi pracować tylko na benzynie ("przynajmniej miesiąc, a później wola właściciela", po tym mogę się domyślać, że gwarancja tyle będzie trwała ;] ). Czy jest coś w tym?
Jak mogę się zabezpieczyć przed "nieudaną" naprawą tego silnika, bo moja przygoda była wyjątkowo długa i męcząca i nie chce tego powtarzać.
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: modano »

gwarancja może być tak zwana rozruchowa:) Ale jak wyjedziesz z warsztatu i nie będziesz słyszał żadnych stuków a z rury nie będzie dymiło to pojeździsz jeszcze bardzo długo. sprawdź sobie od razu poziom oleju i uzupełnij a po 1000km zobacz czy coś ubyło. Jak nie będzie brał oleju to wszystko jest ok. Co do gazu to podpinaj sterownik i jeździj na gazie od razu to nie ma znaczenia tym bardziej ze masz sekwencję.
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MatiLP640 »

Nie wiem jaki to warsztat ale z reguły gwarancje dają do stu-dni a studnia jest za rogiem... niestety takie są realia ale jak jakiś znajomy warsztat to może dać ci na dłużej, wszystko zależy od człowieka ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”