Naprawa silnika 2.5V6 24v

Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: --C-- »

jak zrobiłem u siebie remont to oddałem honde civic 94r w rozliczeniu za całość (lekko puknięta), ale jestem w miarę zadowolony. (około 3500 zł)

Silnik na podmiankę mogłem mieć za 1000 po kasacji auta, ale i tak nigdy nie wiadomo co w nim gra
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

problem w tym ze nie mam skad sprowadzic V6 z moich okolic jedyne co moga mi zrobic to przypasowac panewki i szlif walu to by mnie w miare urzadzilo ale niewiem..
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: --C-- »

w okolicach w-wy nie znajdziesz nigdzie silnika??

zresztą, ktoś pisał że kurierem na palecie przesyłał za nieduże koszta
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

wlasnie ugadalem sie u znajomego na przeszlifowanie walu tylko ze burze bbu dac oba rozne korbowody a to oznacza ze bede musial go calego rozebrac od gory :/
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

Jak robisz dół to i tak warto zrobić też górę - jak sam robisz, to koszty robocizny ci się nie liczą, a warto dać nowe pierścienie / uszczelniacze. Prawo Murphy'ego mówi, że jak zrobisz dół, to się posypie góra i robota od nowa ;)
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: mario88 »

przesyłka silnika kurierem około 200 zł
Ja po swój silnik , zrobiłem 500 km w jedną strone<LOL>
Powodzenia i mocnych nerwów.
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Re: mały remoncik

Post autor: sziaba »

Witam
Podepnę się pod temacik .... :wink:
Otóż u znajomego z mojej małej mieścinki w probku trzeba by było przeprowadzić gruntowny remoncik V6 + sprzęgło ...... U nas nie ma warunków by to przeprowadzić :evil: , a kolega często bywa w Szczecinie i stąd pomysł na naprawę w Szcecinie. Znacie godny warsztat co by mu autka nie zniszczył :?
Ktoś mu wspominał o warsztacie HAK-CAR Szczecin ul.południowa 25 ... podobno gościu ma trzech stałych klientów probków I i specjalizuje się w japończykach
Za odp. z góry dzięki

Dzięki za korektę trochę mi się spieszyło :oops:
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
rumun00
Posty: 34
Rejestracja: 2008-11-30 22:51
Samochód: V6 '93
Lokalizacja: Gdańsk/Ostrołęka

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: rumun00 »

Witajcie, chciałbym poznać Wasze zdanie, mianowicie czy robilibyście remont jeśli do wymiany są:

pierścienie
uszczelniacze
popychacze i być może coś jeszcze :|

czy lepiej rozejrzeć się za drugim silnikiem?

sam już nie wiem, probek jak jest zimny to bucika ma bajeczka i jest cichy, ale jak się rozgrzeje...no cóż, odgłos diesla (nie tak głośny ale wyczuwalny) i z przyspieszeniem nie jest już tak różowo :|, oleju zbyt wiele nie bierze 1l na 10tys, aczkolwiek rano gdy odpalę przez ok minutę nieznacznie widoczny jest spalany olej
dodam, że ma najechane już 210 tys. i nie chciałbym pakować się w remont żeby pojeździć kilka tygodni i ponownie coś robić

co sądzicie?
V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Kocureq »

Wszystko zależy od zasobności Twojego portfela i tego, ile chcesz tym autkiem pojeździć. Jak nie planujesz sprzedaży i chcesz sobie Probka zostawić, to opłaca się remontować. Z kolei jak nie masz kasy i zrobisz "po łebkach" wymieniając pierścienie i uszczelniacze, bo na resztę brak, to raczej nie ma sensu.

Z zakupem używanego jest taki problem, że wydajesz 2 tysiące, a nie wiesz ile to jeszcze pojeździ bez problemów.
Awatar użytkownika
rumun00
Posty: 34
Rejestracja: 2008-11-30 22:51
Samochód: V6 '93
Lokalizacja: Gdańsk/Ostrołęka

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: rumun00 »

Nie planuję sprzedaży i chciałbym zamknąć się w 4000zł (ale to raczej niemożliwe) bo więcej to już się chyba nie opłaca i można drugi silniczek mieć+remont :)
V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Ambrozy »

Na sam silnik masz te 4 koła??
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
rumun00
Posty: 34
Rejestracja: 2008-11-30 22:51
Samochód: V6 '93
Lokalizacja: Gdańsk/Ostrołęka

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: rumun00 »

na silniczek miałbym ok 3 do max 3,5 tys.
V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Ambrozy »

Z taką kasą robiłbym remont. Przynajmniej wiedziałbym co mam pod maską. Poza tym taki kupny silniczek też może po jakimś czasie potrzebować remontu.

pzdr!
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
rumun00
Posty: 34
Rejestracja: 2008-11-30 22:51
Samochód: V6 '93
Lokalizacja: Gdańsk/Ostrołęka

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: rumun00 »

Ambrozy pisze:Poza tym taki kupny silniczek też może po jakimś czasie potrzebować remontu.

pzdr!

tego boję się najbardziej, z drugiej strony po remoncie za 4 tys nie chciałbym aby dalej się coś sypało :roll:

pozdro
V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Ambrozy »

rumun00 pisze:...po remoncie za 4 tys nie chciałbym aby dalej się coś sypało :roll:
A tu już zależy od kunsztu tego, kto wsadzi swoje łapki.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
rumun00
Posty: 34
Rejestracja: 2008-11-30 22:51
Samochód: V6 '93
Lokalizacja: Gdańsk/Ostrołęka

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: rumun00 »

grunt, to żeby mu części nie zostało :D

pozdro
V6 2,5l '93 Euro
było V6 2,5l '94 USA
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Natan »

Witam i pociagne temat dalej CO Z TYM WARSZTATEM W SZCZECINIE moze godny polecenia warsztat niedrogi i solidny :o :shock: :roll: :lol: :wink: pozdrowionka
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

panowie szukam kogos kto pomoze mi zlozyc pare kabli do kupy a mianowicie cala wiazke ktora idzie do aparatu ( 2 kostki ) bo mechanik mi tam ... i teraz gada ze juz tak bylo itd. jak cos moge zrobic aktualna fote pozdro
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re:

Post autor: seru »

2Ya pisze:zanim postawisz diagnozę pierscieniom zmierz ciśnienie sprężania/kompresje na cylindrach na zimnym i gorącym silniku oraz również możesz zrobić próbe olejową - wtedy będziesz absolutnie pewien ;)

Pzdr. & c ya..
jakie powinno być ciśnienie na zimnym silniku i jakie wnioski wyciągać z wyników?
próba olejowa - tzn pomiar ciśnienia sprężania wlewająć do cylindrów olej?

Może ktoś bardziej szczegółowo opisać jak interpretować wyniki takich pomiarów?


Na ciepłym silniku ciśnienie w cylindrach mam następujące, podane w jednostce [bar]
1 - 12,5
2 - 12,5
3 - 12,5
4 - 12,5
5 - 13
6 - 12,5

Mimo tego, niesamowita niebieskawa chmura za mną zostaję jak depnę na nierozgrzanym do końca silniku - aż mi wstyd czasami :oops: . Rurę wydechową mam całą czarną. Podejrzewam uszczelniacze, ale czy jest metoda aby z pewnością wskazać na konkretną usterkę?
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
kelto
Posty: 11
Rejestracja: 2009-06-18 00:51
Samochód: Probe 1994 2,5l

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: kelto »

czytam i czytam, duzo sow malo tresci

Moze kots powiedziec jaki moze byc koszt remontu silnika. U mnie bierze sporo oleju i stukaja szklanki,.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Kocureq »

Zależy co rozumiesz przez "remont silnika" - można wymienić pierścienie, przeczyścić szklanki, zmienić uszczelki i już. Można tulejować cylindry, dać nowe tłoki, przeszlifować i azotować wał, przeszlifować gniazda zaworodwe, zmienić szklanki... Całość pewnie między 2 a X tysięcy :)
kelto
Posty: 11
Rejestracja: 2009-06-18 00:51
Samochód: Probe 1994 2,5l

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: kelto »

to x to jakas moze gora granica???

Chce zrobic to konieczne bo spodobal mi sie samochodzik i nie chce go zmieniac.

Tak jak pisalem: nie kopci, no moze troszeczke rano - ale tak naprawde bardzo delikatnie, oleju dolewam codzinnie po kololo 100ml, strzlka od cisnienia oleju przy okolo 3tys obortow jest na literze L (NORMAL), z tego co wiem to powinna byc wyzej, rano jest miedzy M a A -przy tych samych obortach.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: Kocureq »

O ciśnieniu oleju sobie poczytaj w odpowiednim temacie :)

Skoro Ci pali tyle oleju, to gdzieś on Ci musi ubywać - nie cieknie Ci spod dekli zaworowych? Uszczelek pod głowicą? Miski?

Ja się średnio znam na mechanice - poczytaj co się da tutaj na forum i szukaj właściwej osoby która Ci to zrobi. Jego wiedzę możesz weryfikować tutaj - sprawdzaj to co mówi i czy nie chce Cię naciągnąć.
kelto
Posty: 11
Rejestracja: 2009-06-18 00:51
Samochód: Probe 1994 2,5l

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: kelto »

Na poczatku tematu ktos przedstawil wysene remontu ale to post z przed 4 lat :( Moze ktos to zaktualizowac??
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: OLEY »

Wiesz co?
Jak tak czytam taką bezmyślną "klepaninę" w klawiaturę i widzę, że nawet nie chce Ci się
sprawdzić, czy napisałeś poprawnie, to mam wrażenie, że olewasz czytających Twoje posty. :twisted:
Mnie na przykład męczy czytanie takich poprzekręcanych wyrazów.

Wracając do tematu, to zadajesz (moim zdaniem) bardzo dziwne pytanie.
Koszt naprawy wynika przede wszystkim z tego co chcesz wymienić, jakie części włożyć i kto będzie robił.

Ciężko jest powiedzieć jaki jest dokładny koszt i tak, jak Kocureq wspomniał nie ma ceny końcowej.

Pojedziesz do serwisu, to Ci krzykną 8-10 tysięcy.
Pojedziesz do prywaciarza zrobi Ci za 5 tyś.
Pojedziesz do znajomego mechanika, to może zrobi za tysiąc plus części.
Jak masz wujka mechanika, to może zrobi za dwie flaszki...

Kupisz oryginalne części, będzie drożej. Z kolei na podróbach będzie taniej, ale niepewnie.

W Szczecinie, czy w Warszawie będzie drożej niż w małej miejscowości.

No i jak Ci tu podać cenę?

Moja rada.
Przejedź się po kilku zakładach, zapytaj, powiedz o co chodzi i już będziesz znał przynajmniej
orientacyjną cenę.

Pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”