Naprawa silnika 2.5V6 24v

Nikos
Posty: 4
Rejestracja: 2009-08-16 14:49
Samochód: Mitsubishi Eclipse GS 1992 2,0 16V DOCH

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Nikos »

Słuchaj niedawno robiłem remont (kapitalny) mojego Eclipsa i kosztowało mnie to z częściami 3700zł :D
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: rokfor »

Ja przerabiałem obydwie opcje: remont, a potem przekładkę tego "remontowanego" silnika.
Według mnie koszt jednej i drugiej operacji jest podobny (ok 3tys.) Bo zakup silnika (zakładając że jego stan jest wart zakupu) , jego transport (a taki mały i lekki to on znowu nie jest) a potem przekładka + przełożenie osprzętu+ uzupełnienie płynów, jest w kosztach porównywalny z generalnym (średniej jakości wykonania) remontem silnika. Z tym że remont raczej będzie kosztować Cie dużo czasu i nerwów (pielgrzymki po sklepach motoryzacyjnych, czekanie na części itp). No a potem pozostaje oczywiście kwestia rzetelności wykonania remontu lub w przypadku zakupu jakości kupionego silnika, tego tłumaczyć nie trzeba.

Według mnie lepiej znaleźć silnik z pewnego źródła i zrobić przekładkę (czasem zdarzają się oferty gdzie można przed zakupem silnik odpalić i osłuchać).
wojtasspe
Posty: 31
Rejestracja: 2008-09-11 13:53
Samochód: brak

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: wojtasspe »

Witam. Opiszę swoją historię, a może mi pomożecie =] Mi również silnik stanął. Oddałem do fachowca, on po wielu dniach stwierdził, że coś z panewkami. Jako, że chce się pozbyć swojego PROBE'lemu, zleciłem mu naprawę, by samochodzik był na chodzie. On wymienił mi SAME panewki. Samochód chodził jak traktor, nie dojechałem nawet do domu - znów to samo. Stoi dęba. Zastanawiam się teraz, nad jakimś uczciwym remontem. Kasę którą mogę przeznaczyć to ok 2tyś. Ktoś coś poradzi? Gdzie robić, co robić i czy w ogóle warto robić? Nie ukrywam, że po owym odświeżeniu, trafi na allegro. Czy faktycznie wartość mojego probe'a wzrośnie? Jeśli miał ktoś podobne zamiary (remont ---> sprzedaż). Jak dobrze udokumentować taką sprawę? Wiadomo, że jeśli wezmę fakturę 3\4 mechaniorów doliczy mi VAT. Pozdrawiam
Probek 93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

2 tysiące chyba nawet na części nie starczy, a gdzie robocizna?

Jak chcesz sprzedawać to znajdź działający silnik z rozbitka i przełóż, remont na pewno nie podbije Ci o tyle ceny probka, dla większości ludzi jak jeździ to jeździ, czy miał remont miesiąc temu czy nie. Dodatkowo jak ktoś robi remont i sprzedaje, to średnio wiarygodny jest taki remont, bo wiadomo, że sprzedający będzie chciał przyoszczędzić ;)
wojtasspe
Posty: 31
Rejestracja: 2008-09-11 13:53
Samochód: brak

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: wojtasspe »

Hmmm. To niedobrze. To w ogóle warto inwestować w nowy silnik żeby potem sprzedać?
Probek 93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

W samochody zwykle w ogóle nie warto inwestować :)

Z drugiej strony nie jeżdżące auto możesz sprzedać tylko komuś na części albo jakiemuś mechanikowi, a to stasznie zawęża liczbę klientów.
wojtasspe
Posty: 31
Rejestracja: 2008-09-11 13:53
Samochód: brak

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: wojtasspe »

To jaka rada? =]
Probek 93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

Nie sprzedawaj :twisted:
wojtasspe
Posty: 31
Rejestracja: 2008-09-11 13:53
Samochód: brak

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: wojtasspe »

No kurde nie sprzedawałbym. Ale jest coś co chciałbym bardziej. A probik to też pieniądze. Zastanawiam się co zrobić żeby wyjąć choć część tego co w niego włożyłem...
Probek 93 2.5 V6
rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Samochód: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: rokfor »

Odzyskać wszystkie pieniądze zainwestowane w samochód (przy takich przygodach) jest raczej niemożliwe, no chyba że będziesz wyłudzał piniądze z ubezpieczalni :twisted: , teraz możesz jedynie odzyskać większą lub mniejszą ich część. Jeżeli będziesz sprzedawał go na części to troche to potrwa (zauważ ile jest gratów do probiaka na allegro, sam mam kilka :lol: ) i raczej zostanie Ci ich sporo. Lepiej zrób ten silnior, napewno nie u tego twojego magika- mechanika, z góry powinien odradzić wymianę samych panewek bo to nigdy nie zdaje egzaminu. Trzeba robić szlif wału na głównych i korbowych. Poszukaj pewnego silnika i rób przekładkę, a ze starego motorka wystaw graty na sprzedaż. Trudno lajf is brutal, musisz jeszcze troche kasy wrzucić, ok3 tysi ale wtedy już sobie probkiem pojeździsz i się pocieszysz. Mozesz go teraz sprzedać a wtedy ani kasy ani radochy.
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: mario88 »

Witam, mi w tamtyum roku silnik też się wysrał, zrobiłem przekładkę... koszt 4 tys zł, a tym roku wywaliło uszczelkę i olej łaczył sie z płynem chłodniczym.. zrobiłem remont koszt 2500 u znajomego z cześciami. Obecnie moje probe jest na sprzedaż, i już wiem ze nie odzyskam zadnych pieniędzy a dla potencjalnego kupca nieważne jest czy był remont czy nie, wazne zeby było tanio, wypicowane i zapier**** -dalające:)
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
wojtasspe
Posty: 31
Rejestracja: 2008-09-11 13:53
Samochód: brak

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: wojtasspe »

może i głupie pytanie, ale na allegro różnie stoją probiki uszkodzonymi silnikami. Sprzedawał ktoś może tu na forum? Jakiego rzędu są to pieniądze? Wiem, że to wszystko zależy w jakim jest stanie, ale tak mniej wiecej ile? 1000? 2000? Bo nawet nie wiem od jakiej ceny wystawić swojego....
Probek 93 2.5 V6
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: pawelc »

A skąd jesteś ?,z chęcią wciągnę probka z uszkodzonym silnikiem ale blacharka musi być w przyzwoitym stanie ....
wojtasspe
Posty: 31
Rejestracja: 2008-09-11 13:53
Samochód: brak

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: wojtasspe »

Warszawa =]
Probek 93 2.5 V6
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Marcin G »

Co nieco o pomiarze ciśnienia :lol:
A tak przy okazji to zna może ktoś sklep internetowy gdzie kupię manometr do pomiaru ciśnienia na tłokach w kwocie do 150zł??
> 1. Test kompresji może pomóc w ocenie kondycji silnika w przypadku zmniejszonej wydajności
> silnika, lub gdy występują problemy z zapłonem których nie można przypisać systemowi
> zapłonowemu ani paliwowemu. Jeśli test jest przeprowadzany regularnie, może ostrzec przed
> wystąpieniem problemów, zanim wystąpią inne symptomy

> 2.Silnik musi być całkowicie nagrzany do normalnej temperatury pracy, akumulator musi być w
> pełni naładowany, a przewody odłączone od świec zapłonowych . Będzie również potrzebny
> pomocnik.

> 3. Zablokuj system zapłonowy poprzez odłączenie przewodu WN od cewki zapłonowej i podłącz go
> do bloku silnika uziemiając aparat zapłonowy.

> 4. W modelach wyposażonych we wtrysk paliwa, aby zapobiec uszkodzeniu katalizatora, obniż
> ciśnienie i zablokuj system wtrysku paliwa usuwając przekaźnik pompy paliwa

> 5. Umieść końcówkę pomiarową miernika kompresji do otworu na świecę zapłonową Nr 1. Preferowany
> jest tester wyposażony w gwintowaną końcówkę wkręcaną w otwór.

> 6. Niech pomocnik wciśnie pedał gazu i uruchomi rozrusznik. Po jednym lub dwóch obrotach
> ciśnienie sprężania powinno osiągnąć maksymalną wartość i ustabilizować się. Zanotuj
> najwyższy odczytany wynik.

> 7. Powtórz test dla wszystkich cylindrów zapisując wszystkie wyniki.

> 8. Wszystkie cylindry powinny dać bardzo zbliżone ciśnienie pomiędzy 11a 15 barów. Każdy
> cylinder dający mniej niż 10 barów lub różnica większa niż 1,5 bara sugerują usterkę.

> 9. Zauważ że kompresja powinna się szybko zwiększać w sprawnym silniku. Niska kompresja przy
> pierwszym obrocie i stopniowe zwiększanie ciśnienia przy kolejnych obrotach wskazują zużyte
> pierścienie tłokowe.

> 10. Niski odczyt ciśnienia przy pierwszym obrocie, który nie zwiększa się przy kolejnych
> obrotach wskazuje na nieszczelne zawory lub uszkodzoną uszczelkę głowicy (przyczyną może
> być również pęknięcie głowicy). Nalot na dolnych częściach główek zaworów również powoduje
> niską kompresję.

> 11. Jeśli ciśnienie w dowolnym cylindrze wynosi 10 lub mniej barów, zrób następujący test aby
> znaleźć przyczynę. Nalej łyżkę od herbaty czystego oleju silnikowego do tego cylindra
> poprzez otwór na świecę zapłonową i powtórz test.

> 12. Jeśli dodatek oleju tymczasowo poprawia ciśnienie kompresji, oznacza to że za utratę
> ciśnienia odpowiedzialne są średnica cylindra lub tłok. Brak poprawy ciśnienia oznacza,
> nieszczelne lub wypalone zawory lub uszkodzoną uszczelkę głowicy.

> 13. Niski odczyt z dwóch sąsiadujących cylindrów prawie zawsze oznacza uszkodzenie uszczelki
> głowicy pomiędzy tymi cylindrami. Obecność płynu chłodzącego w silniku potwierdzi tą
> diagnozę.

> 14. Jeśli jeden z cylindrów ma kompresję wyższą o ok. 20% od pozostałych i silnik ma nierówne
> wolne obroty, powodem może być zużyty tłok krzywkowy wałka rozrządu.

> 15. Jeśli odczyt kompresji jest niezwykle wysoki, komory spalania są prawdopodobnie pokryte
> nagarem. Jeśli to jest przyczyną, głowice cylindrów powinny być wymontowane i oczyszczone z
> nagaru.

> 16.Po wykonaniu testu podłącz ponownie kable zapłonowe
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Marcin G »

Witam! Przymierzam się do odświeżenia mojego silnika 2.0 ponieważ już ma 220kkm za sobą, kopci przy odpalaniu i łyka delikatnie olej. I teraz mam pytania:
Przy wymianie panewek konieczny jest szlif wału??
Przy wymianie samych pierścieni bez tłoków trzeba honować cylindry??
Myślę najpierw zregenerować głowicę. Może ustąpi to dymienie przy odpalaniu :? bo możliwe że to uszczelniacze....
A potem za jakiś czas bym sobie zrobił pierścienie i panewki. Ale jeżeli trzeba honować cylindry przy wymianie samych pierścieni to nie opłaca mi się ściągać dwa razy głowicy i musiał bym zrobić cały remont za jednym razem.
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

dokladnie, lepiej jest poczekac i zrobic wszystko za jednym zamachem :) najlepiej jest miec jednego probe na chodzie a drugiego na czesci :] w razie zainteresowanych mam na sprzedanie sporo gratow z silnika KL ( wal po szlifie + panewki gł. i korb., pierscienie uszczelki itd ) sam koszt szlifu i dobranie panewek pod wal wyniosl 1450zl :) nie ma co sprzedawac proba lepiej naprawic i sie cieszyc :p
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Marcin G »

KL to rozumiem że rodzaj silnika Vałki 2.5. Taki drogi jest szlif wału i panewki??
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

tak to V6... zalezy czy wal wyda szlif i od tego czy chcesz zeby zrobili dla ciebie czy na handel bo moga zrobic tez za 500 zl ale to najlepiej wtedy tylko odpalic fure i nie jezdzic tylko wystawic na allegro :twisted:
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

zakrzew-89 pisze:zalezy czy wal wyda szlif
Co zrobi?

Szlif za 1000 zł? :shock:
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

sam szlif niewiem ile wyszedl ale razem z panewkami prawie poltora tys. mnie wynioslo rok temu i wszedzie tyle krzyczeli mniej wiecej. chyba wal nie zawsze nadaje sie do szlifu nie sadzisz?
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
Ozyryz
Posty: 171
Rejestracja: 2009-06-29 10:09
Samochód: ford Probe II 94r. Loading 3.2 v6 T rwd
Galeria: viewtopic.php?t=18142
Lokalizacja: Katowice

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Ozyryz »

Witam zwracam się do was z ogromną prośbą a mianowicie mógłby ktoś mi podać z jakich firm kupić kompletny rozrząd do 2.5 razem z pompą wody, uszczelniaczami zaworowymi, pierścieniami oraz komplet panewek tak abym mógł się jeszcze długo probem nacieszyć proszę o pomoc :newcolor:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Sam »

ogólnie proponuje zajrzeć do http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=836 tu znajdziesz dużo ciekawych informacji
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MAcieja87 »

Cześć. Jakiś czas temu byłem u mechanika, który stwierdził, że silnik umiera i nie ma sensu wkładać w niego pieniędzy. Na odpalonym aucie odkręcił korek oleju i auto zgasło, po czym powiedział że na bank nie mam ciśnienia na cylindrach (daje max 6 barów), że uszczelka pod głowicą jest walnięta itp... Dziś byłem sprawdzić ciśnienie i wyszło mi na 5 garach 13barów, a na jednym 12 (czyli chyba nie jest tak źle). Co może być przyczyną że po odkręceniu korka oleju auto gaśnie?
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: MatiLP640 »

to jest normalne:) w kazdym probie v6 nie wiem jak w r4 ale w kazdym v6 tak jest, jak ci nie zgasnie to znaczy ze mozesz sie martwic. popatrz dokladnie na podcisnienie, ida wezyki z kolektora do pokrywy i automatycznie jak odkrecisz korek to dostaje lewe powietrze przez co gasnie. Nie masz sie czym martwic, naprawde:) to calkowicie normalne. A co do wynikow to powiem ci ze bardzo dobre sa jak na ten silnik:) wiec szczerze dobrze radze zrezygnuj z jego uslug bo kiepski z niego mechanik:)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”