Naprawa silnika 2.5V6 24v

Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

olej to Ci pewnie z góry naciekł na świece spod pokryw zaworowych ,bo przy takiej ilości zużywanego oleju to kopciłby naprawdę nieźle -ale najpierw diagnostyka ...
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SzwedV6 »

To raczej wykluczam. Gniazda świec suchutkie więc olej musiał się dostac inną drogą.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Basf_Wrocław »

Szwed, przecież napisałem nie gadaj z nikim tylko podjedź na Buraczaną ;) Ich główny mechanik Przemek robił Vałkę 2 tygodnie temu :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Probek jutro jedzie na Nasypową do Japanserwis. Okazało się, że mój szef robił tam swoje auta i z tego powodu potraktują mnie ulgowo :D Dzięki wszystkim za pomoc. Liter na najbliższym spocie :D
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Po rozebraniu silnika okazało się, że jego stan jest fatalny :cry: Popękane pierścienie, przekręcone panewki, na dnie miski olej/smoła...tak gul skoczył,że chciałem brac kumpla i zamordowac poprzedniego właściciela gołymi rękami. Sk...wiel pewnie wlał doktorka do oleju i dlatego przy kupnie na spalinach nic nie wyszyło(dziś rano przy pomiarze 300% powyżej normy). Takich ludzi trzeba za jaja na drucie kolczastym wieszac :!: :evil: Blok silnika szczelny, stan głowicy będzie znany jutro. Oby było ok bo jak nie to bankrut :?
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: 2Ya »

z lekka chyba bym się wkur***,bo szlif,panewki,pierscienie,usczelki,płyny itd to już troche kasy jak nie sporo,a jeszcze robocizna jak nie grzebiesz samemu.. :?
jedyna zaleta tej sytuacji,że jak ci zrobią porządnie będziesz wiedział co masz i cieszył się długo silnikiem 8)
powodzonka.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Kocureq »

2Ya pisze:jedyna zaleta tej sytuacji,że jak ci zrobią porządnie będziesz wiedział co masz i cieszył się długo silnikiem 8)
Czego najlepszym przykładem jestem ja i silnik, którym się cieszy Martines :)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: 2Ya »

no fakt,wyjatkowo długo ten twój mu na turbince służy :wink: :) a poważnie to jak pamiętam to silnik maiłeś żileteen ale ładować kilka tysiaków w sam silnik to niestety boli aj 8)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Kocureq »

2Ya pisze: a poważnie to jak pamiętam to silnik maiłeś żileteen ale ładować kilka tysiaków w sam silnik to niestety boli aj 8)
Ano boli, jakby mi potem jeszcze pochodził kilka lat to byłby wypas, ale zdążyłem z rok nim pojeździć.
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Prace postępują: Głowica pojechała na sprawdzenie szczelności i planowanie. Korbowody w trakcie regeneracji. Zestaw uszczelek i nowe płyny już zakupione.

c.d.n.
..............................
c.d.

Silnik jest już na etapie składania do kupy (właśnie zakładają głowice). Koszt ogólny 3500pln ( pierścienie, uszczelniacze, komplet uszczelek, planowanie głowicy, owalizacja korbowodów + panewki, płyny, robocizna).Planowany odbiór w poniedziałek :D też szersze info po weekendzie 8)[/size]
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Basf_Wrocław »

Jakie info, czeka Cię docieranie, będzie żłopał olej i czasem zadymi ;) W sumie nic ciekawego ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Powiedz mi coś czego nie wiem :p

________________________________________________
Probek odebrany. Przestał falować i już nie gaśnie ale... pojawił się kolejny problem. Wczoraj w trakcie jazdy zapaliło się "check engine". Po przyjeździe do domu odczytałem błąd 26 (canp selenoid). To jakiś zawór od zbiornika oparów paliwa czy coś w tym stylu. Posprawdzałem wszystkie wężyki czy są dobrze podłączone i wygląda na to że jest ok :? Jak myślicie, czy jest to jakaś poważna awaria i muszę znowu lecieć do mecha, czy da radę z tym chwilę pojeździć? Dodam jeszcze, że po ponownym odpaleniu "check engine" siedział cicho.



Historii ciąg dalszy. Po remoncie kopci jak parowóz. Nawet przy lekkim dodaniu gazu idzie taka chmura, że głowa mała(dym wydobywa się nawet spod maski :!: ) . Ewidentnie coś zaczęło cieknąc, bo posadzka w garażu zaplamiona olejem. Jakby tego było mało komp wyrzuca błędy sond lambda, EGR, czujnika temp. powietrza i zaworu oparów paliwa. Jak mi tego nie poprawią w ramach reklamacji to jak mi bóg miły udusze tego mechanika gołymi rękami
Ostatnio zmieniony 2008-10-19 21:59 przez SzwedV6, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Kocureq »

Masakra! Napisz dokładnie co ci robili, ile cię to kosztowało i gdzie - przyda się!
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Na fakturze jest:
-komplet uszczelek
-pierścienie
-panewki korbowodowe
-filtr oleju
-płyn chłodniczy(castrol antifreeze)
-olej (castrol magnatec 5W40)
-sprawdzenie i planowanie głowicy
-regeneracja korbowodów
-robocizna

suma: 3145,50 (1100 robota) Japanserwis.pl Wrocław, Nasypowa 24
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Kocureq »

A co z wałem? Czemu wymieniali panewki a nie ruszyli wału?

Nie robiłeś rozrządu? Szklanek? Prowadnic zaworowych / tulei cylindrów?
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Wg nich reszta jest ok. Rozrząd wymieniony 15tys km temu. Mówiłem żeby zrobili wszystko co wymaga naprawy :? Jedyna różnica to to, że nie gaśnie i obroty nie falują. Krew mnie już zalewa :evil:
Probe '93 2.5 V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: Kocureq »

Cieknący olej i czuniki to ich partactwo - niech naprawiają. Ale że wymienili panewki bez szlifu wału... hm... Qkiemu kiedyś tak zrobili, starczyło na kilka tysięcy kilometrów :twisted:
fazi
Posty: 18
Rejestracja: 2008-01-31 21:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Augustów

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: fazi »

Basf_Wrocław pisze:Jakie info, czeka Cię docieranie, będzie żłopał olej i czasem zadymi ;) W sumie nic ciekawego ;)
Takie małe pytanko,ile kilometrów trzeba zrobić żeby dotrzeć silnik po zabiegach o których mowa powyżej?
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: SzwedV6 »

Gwarancje dają niby na rok, a tu od razu taki klops. Nie wiem co mam o tym myślec. Jak za poprawki będą chcieli jakąś kase to sprawa najpierw do rzecznika spraw konsumenta a jak to nie pomoże to do sądu. Dzięki bogu jest prawnik w rodzinie :|
Probe '93 2.5 V6
wiesio
Posty: 5
Rejestracja: 2008-04-23 19:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

Post autor: wiesio »

[ciach]
Ograniczmy giełdę do Giełdy :idea:
Robert
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

srednica walu pod panewkami w 2.5 V6

Post autor: zakrzew-89 »

potrzebuje wymiaru srednicy walu (dominalne) a dokladnie ta srednice ktora jest pod panewkami. z gory dzieki.
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: srednica walu pod panewkami w 2.5 V6

Post autor: 2Ya »

Powinieneś tutaj znaleźć :

http://ford-probe.net/forum/podstawy-vf13.htm

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
zakrzew-89
Posty: 75
Rejestracja: 2008-11-12 20:10
Samochód: s13 sr20det 92'
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: zakrzew-89 »

dzieki wielkie. podliczylem koszty i chyba bede zamawial nastepny silnik heh :PP
był - Ford Probe II 2.0 16v - srebrny przecietniak :))
był - czarne 2.5 V6 turbo
jest - 200sx s13 sr20det ...obecnie 1.2 bar (324 hp @~390·Nm)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: Kocureq »

Brawo. A jak ci mówiłem przez telefon, że remont V6 to nie 500 zł, to twierdziłeś, że nie masz kasy na kupno silnika i będzie taniej :D

Tylko nie kup jakiegoś padła za 1500.
Awatar użytkownika
SzwedV6
Posty: 64
Rejestracja: 2008-09-08 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

Post autor: SzwedV6 »

zakrzew-89 pisze:dzieki wielkie. podliczylem koszty i chyba bede zamawial nastepny silnik heh :PP

Mój sąsiad zrobił tak z silnikiem od Xedosa. Teraz ma dwa silniki i remont na horyzoncie :lol: a podobno z pewnego źródła był 8)
Probe '93 2.5 V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”