Problemy po remoncie silnika z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problemy po remoncie silnika z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

Witam jestem nowym posiadaczem w/w Probe. Kupiłem go po generalnym remoncie silnika (pierścienie, Panewki, cała głowica itd) i oto moje pytania, spostrzeżenia:
1. Czym przepłukać układ chłodzenia z oleju? ( osad wynikły z wcześniej uszkodzonej głowicy - przejawia się brudzeniem płynu + masłem na korkach, co uważam za szalenie denerwujące). Muszę mieć pewność co do kompletnego braku przecieków oleju do ukł. chłodzenia, dlatego chce go wyczyścić po czym sprawdzić na 100%. Dodam, że oleju nie ubywa (zaznaczając, że zrobiłem jak na razie dopiero ok 100km.)
2. Czy to wina źle ustawionego zapłonu, że kręci się do 6 tys (tu odcięcie), gdy powinien bez wątpienia kręcić do końca obrotomierza? A może obrotomierz zaniża, oferuje niedokładną skalę?
3. Dlaczego wskaźnik ciśnienia oleju po zapaleniu podnosi się jedynie na 1/5 skali - właśnie sprawdzając układ chłodzenia chciałbym wykluczyć awarię tzw. tutaj chłodnicy oleju.
4. Przy jakim wskazaniu temperatury powinny włączyć się wiatraki za chłodnicą? (przy dłuższej jeździe temp. utrzymuje się ok. 3mm ponad połowę skali, a nie znam na tyle tego samochodu by określić jaką ma mieć, a przy jakiej startuje cooler)
5. Lejąc płyn (wlewałem przez korek nad rozrządem) zauważyłem, że od małego zbiorniczka, znajdującego się przy chłodnicy nie ma wężyka prowadzącego spod korka do zbiorniczka wyrównawczego. Tu widzę ewidentne uszkodzenie i moje pytanie: Czy mogę jeździć bez tego wężyka ze szczelnie zalanym układem chłodzenia, czy mam to jak najszybciej zmontować? Dodam, ze ogrzewanie działa, może powietrze nie jest jakieś super gorące, ale leci ciepłe - oczywiście przy nagrzanym silniku.

Będę wdzięczny za pomoc, tym samym proszę o zrozumienie, gdyż od niedawna jestem posiadaczem w/w samochodu.
NA MARGINESIE Proszę również nie pisać opinii typu: samochód na szrot, gdyż wielu użytkowników Probe chciało by mieć samochód po pełnym remoncie mechanicznym silnika (jedyne problemy, to ten wężyk i nieprzepłukany ukł. chłodzenia), napędu oraz zawieszenia, z oryginalnym stanem blacharskim, nowymi skórami itd.
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Romas »

Ehhh. Chłopie, zapraszam cię najpierw tutaj :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
przywitaj się , napisz czym jeździsz skąd jesteś (i uzupełnij to w profilu)
Później wejdź w ten temat :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277 a dowiesz się jak poruszać się na forum, co uniknie powielania tematów, a dopiszesz się z odpowiednimi bolączkami do istniejacych.
ten zapewne zostanie niebawem zamknięty więc jak przeczytasz wyżej wymienioną lekturę zrozumiesz dlaczego.

W każdym bądź razie ja też cię witam i wierzę że znajdziesz odpowiedzi na forum na swoje pytania :wink:
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Kocureq »

Cos srednio widzę ten remont. Ktoś ładuje grubą kasę w silnik a zostawia go z niekompletnym układem chłodzenia?
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

Masz zupełną rację ale zostawia ze względu, że sam musiał go sprzedać (nie ma kasy i ...), a remont robili mu moi znajomi mechanicy, przy czym na 100% wiem co było zrobione, a co nie. Pytam was ze względu, że macie te wozy i raczej się na nich "z deczka, bardziej wyznajecie" niż ja sam. Zostawiłbym go w warsztacie u nich jednak musiałbym wtedy przez te pierdoły zostawić auto 150 km, od miejsca zamieszkania.
A prawdę mówiąc, czy remont jest aż tak drogi? Oczywiście, ze gdy pojedziemy do mechanika to jest to jakiś poważniejszy koszt, ale sam robiłem parę remontów i naprawdę nie jest to coś drogiego, chyba, że dochodzi wymiana głowic, tłoków itd. Części eksploatacyjne jak pierścienie, panewki, parę uszczelek itd. to nie są jakieś duże pieniądze. Trochę czasu w weekendy, kanał i klucze i parę magicznych ściągaczy itd. = zaplecze na cały remont.
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Romas »

Pytanie czy składasz na chińczykach czy na dobrych częściach.... głupi koszt pierścieni waha się od 200 do 800zł :wink:
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

Dobra, fajnie sobie rozmawiamy o remontach, a może ktoś mi odpowie na któreś pytanie? Myślę, że dla użytkowników, którzy mają już parę lat to auto nie są zbyt skomplikowane?
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
neoss
Posty: 12
Rejestracja: 2013-12-24 00:48

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: neoss »

-- oryginalny post 2014-01-09 23:23 --

Mój probe niby też po remacie silnika i cię powiem kręci do 6 tys czy nawet do 5.5tys szarpie go ogólnie te 2.5 v6 nic specjalnego..

-- dodano 2014-01-09 23:23 --

Mój probe niby też po remacie silnika i cię powiem kręci do 6 tys czy nawet do 5.5tys szarpie go ogólnie te 2.5 v6 nic specjalnego..
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Witam. gratuluję zakupu i zachęcam do stworzenia galerii i pokazania nam autka.

Odpowiadam:
1. Bezinwazyjny, acz żmudny proces - pojedź do dobrego sklepu motoryzacyjnego, są do kupienia płukanki do układów chłodzenia np. Liqui Moli(ok 25zł). Poza tym, musisz kilka razy wymienić ciecz w układzie powiedzmy co 50km-100km, za każdym razem trochę syfu zejdzie. olej... Jak go odpalisz to dymi na niebiesko? Niestety 100 km to za mało by stwierdzić czy bierze olej.
Nie polecam zalewać układu wodą - lepiej kup koncentrat K2 (ok. 50 zł/5litrów) i przy tych temperaturach możesz go póki co mieszać w stosunki 1:2 z wodą demineralizowaną (ok.3,5zł/5litrów). Aż finalnie, kiedy syf zejdzie zalejesz płynem zmieszanym w proporcji 1:1.
2. Czasem się tak zdarza, że świruje aparat zapłonowy i tak pokazuje. Poza tym NIE WAŻ SIĘ po remoncie go tak kręcić!!!!!!!!
Za to nogi z d**y wyrywają.
3. Częsta przypadłość: walnięty czujnik ciśnienia oleju albo zamontowany od innego rocznika, przewód na czujniku też potrafi takie figle płatać(spróbuj nim poruszać), zaworek zwrotny pompy oleju może być padnięty (ok. 40zł)
4. Przy nagrzanym silniku wskazówka powinna być między literką "R" a "M" (noRMal)
5. Ten wężyk nie jest drogi, spróbuj kupić albo ogłoś na forum - jeśli powinien być, a kosztuje grosze, zamontuj :)

Te silniki są proste jak budowa cepa ale bardzo wrażliwe i mało który mechanik wie o ich przypadłościach. I jeśli chce się jeździć długo, musi być to zrobione na dobrych gratach i przez kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie o tym. Bywali już tacy na tym forum co oddali silnik na remont "do Heńka" i zaraz płakali. Ufam, że Ty będziesz się cieszył jazdą jak najdłużej.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

2-Mi też odcina zapłon przy 5.5 tys ale napewno mam ok 7 tys.Obrotomierz poprostu oszukuje.Błąd leży w aparacie srodkowy pin na 3 pinowej kostce.Prawdopodobnie coś z cewką bo stad bierze sygnał obrotek.4.Wiatrak mi sie włącza na literze R a jak jade temp. trzyma między O a R. 5-Kup ten wężyk bo on musi być.Przy wiekszym cisnieniu układu oddaje korkiem do wyrównawczego i potem wraca do układu.
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

Co do tego wężyka od zbiorniczka wyrównawczego to znajduje się on w samochodzie, niemniej jednak została ułamana rureczka, na którą się go nasadza do zbiorniczka przy chłodnicy.
Co do temp. załączania się wiatraka to ja mam skalę temperatury oznaczoną jedynie na końcach tj na dole literą "H", na górze "F". Gdy jadę temp. wzrasta na te ok. 3mm wyżej od połowy wskaźnika, wiatrak się nie włącza, nawet jak postawie go na podwórku i chodzi to temperatura się nie zwiększa. Czy ten silnik ma na tyle wydajne chłodzenie, że nawet na włączonym silniku, na długim postoju nie wymaga załączenia wentylatora? Mam też Forda Escorta RS200 Cosworth - ten natomiast gdy pochodzi na rozgrzanym silniku bez jazdy pomimo niskich temperatur na dworze załącza wiatrak po chwili. Proszę o pomoc w tej kwestii, bo nie nie mam ostatnio za bardzo czasu na szczegółowe zabawy z samochodami, a nie chce mu zrobić krzywdy.
Ostatnio zmieniony 2014-01-10 15:27 przez corad92, łącznie zmieniany 1 raz.
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Spróbuje poszukać u siebie, może gdzieś mam ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

Ja zaś miałem odwrotnie ;) w escorcie to chocby stał długo to by sie wiatrak nie załączył a ten to minute postoi i sie załącza.
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

Aha to u mnie temp utrzymuje się na R/M - troszkę bliżej litery M, ale wiatrak się nie załącza. To dobrze, czy uznać awarie wiatraka lub czujnika?
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Idealnie ;) ja mam dokładnie tak samo w obecnym jak i w poprzednim probku. Oba V6
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

Wyjmij kostke z czujnika temp powinien sie wiatrak włączyc
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

Wiatrak działa jak należy. martwi mnie jednak to ciśnienie oleju podczas jazdy: wcześniej utrzymywało się na 1/5 skali i przy przygazowaniu się unosiło, a teraz po odpaleniu czy to na zimnym, czy to na ciepłym silniku wskazuje poniżej skali Norm, a przy dodaniu gazu się nie podnosi Czyżby to wina pompy oleju? Może panewki - choć nie słychać, by tłukły?
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

Sprawdz lub zmień czujnik albo przeczysc styk na czujniku ciśnienia.tak zapytam jeszcze czy masz wogole olej w silniku?;)bo wiesz ze te silniki maja spory apetyt na olej.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

KrecioPL pisze:3. Częsta przypadłość: walnięty czujnik ciśnienia oleju albo zamontowany od innego rocznika, przewód na czujniku też potrafi takie figle płatać(spróbuj nim poruszać), zaworek zwrotny pompy oleju może być padnięty (ok. 40zł)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Romas »

batigol67 pisze:tak zapytam jeszcze czy masz wogole olej w silniku?;)bo wiesz ze te silniki maja spory apetyt na olej.
corad92 pisze: Dodam, że oleju nie ubywa
:D
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

batigol67: Oleju nie ubywa jak na razie. Przejechałem jednak dopiero ok. 160km, co nie jest wg. mnie miarodajne w stosunku do określenia ubytku oleju, który jak na razie trzyma poziom bez zmian. Jest wlany pod MAX, w celu dokładnej analizy ubytku względem przejechanych kilometrów.
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Conrad92, załóż galerię, pochwal się autem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
corad92
Posty: 16
Rejestracja: 2014-01-09 17:56
Samochód: Probe 93r. 2szt. 2.5 KL-DE i KL-ZE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: corad92 »

KrecioPL - pewna literówka ci się wkradła w mój nick ale nie szkodzi. Galeria będzie bankowo, jak tylko odbiorę aparat z gwarancji, na razie tylko avatar
Najtańsza Pomoc Drogowa www.tanieholowanie.cba.pl Przewozy dla forumowiczów w specjalnych, jeszcze niższych cenach :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: KrecioPL »

Pardon:)

Czekamy z niecierpliwością:)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: Takes »

ja raz nie przypilnowalem stanu oleju w v6 to tak opadla ponizej normal:D no ale zaczela gora grac straszliwie:D
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Kilka problemów z Probe II, 2.5, V6, 93r.

Post autor: batigol67 »

W tym silniku to trzeba pilnować dobrze stanu oleju. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”