Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin

Awatar użytkownika
malfoy12
Posty: 52
Rejestracja: 2015-10-16 00:50
Samochód: Ford Probe Mk2 2.5 V6 93r.
Galeria: viewtopic.php?t=23106
Lokalizacja: Żory, Polska

Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin

Post autor: malfoy12 »

Podziele się z wami emailem jaki od nich dostałem :)
Aby remont tego silnika miał sens i efekt był zgodny z oczekiwaniami,
potrzebne będą następujące elementy:
- pierścienie nominalne japońskie NPR (oryginał w subaru) - 365zł/kpl na
6 tłoków; jest 1 kpl
- uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA 5zł/szt x24 = 120zł/kpl; są
- uszczelki pod głowicę - ELRING 125zł/szt x2 ; z dnia na dzień u nas
- uszczelki pod pokrywy zaworów - oryginał OE MAZDA 55zł/szt x2; są
- uszczelki kolektora ssącego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2; są
- uszczelki kolektora wydechowego - JAPAN OEM - 45zł/szt x2; są
- uszczelniacze wałków rozrządu - oryginał OE MAZDA 45zł/szt x2; są
- uszczelniacze biernych wałków (tzw broki) - oryginał OE MAZDA 40zł/szt
x2; są
- uszczelniacz przedni wału korbowego - oryginał OE MAZDA - 52zł; są
- panewki korbowodowe - nominał TDC 120zł/kpl na 6 korb; z dnia na dzień
u nas
- zaworek pompy oleju ze sprężyną - oryginał OE MAZDA - 45zł/kpl, są
- oring aparatu zapłonowego - oryginał OE MAZDA 28zł; na zamówienie -
oczekiwanie 3 dni
- uszczelka w płynie do miski olejowej - DIRKO Professional - 35zł/tuba; są
- filtr oleju - na pierwsze zalanie NIPON/MAX - 15zł, po 1000km do
wymiany - tu można dać oryginał OE MAZDA - 25zł; są
- olej na pierwsze zalanie - np GM 10W40 - 69zł/5L, po 1000km można
zalać już coś super: ENEOS Premium Japonia 5W30 Syntetyk - 160zł/4L;
VALVOLINE Racing 5W50 - 135zł/4L
- płukanka PRZED rozebraniem silnika - Valvoline Professional - 30zł;
jest 1szt
- płyn chłodniczy np zwykły na 5 lat - 35zł/5L lub płyn na 10 lat
oryginał OE MAZDA LongLife 88zl/5L; są

Przeprowadziliśmy znaczną ilość remontów V6 z użyciem w/w setu części i
efekty są znakomite - np KL, który przed remontem łykał 2L oleju na
1.000km (!) w tej chwili łyka ok 1L na 10.000km (przy zastosowaniu oleju
5W50 VR1). Poza w/w setem nie za bardzo chciałbym proponować co innego,
a już na pewno nie sprzedamy innych pierścieni - np CTI, TP itd, bo na
innych pierścieniach nie ma sensu remontować tego silnika... Efekty będą
co najwyżej mierne.

Rozrząd z pompą = 630zł/kpl, na 100.000km, zawiera:
- pasek CONTITECH
- hydronapinacz NTN Japonia
- rolka prowadząca gładka GMB
- rolka prowadząca z kołnierzem GMB
- rolka napinająca z ramieniem GMB
- pompa wody DOKUJI Japonia lub GMB Japonia (zależnie od tego, który
rodzaj jest w aucie)

Jeśli nie były wymieniane, to przy okazji wyjmowania wałków wskazane
byłoby wymienić sprężynki na wałkach rozrządu - koszt 130zł/kpl na
silnik - w oryginale OE MAZDA oczywiście. (są)
Obrazek
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin

Post autor: Sallmo »

Konkretnie opisane. Jak by Ci się chciało dla potomnych wpisać nr.części by łatwiej było szukac było by wrecz idealnie ;) Choć i tak jesteśmy zobowiązani ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
adrian138
Posty: 76
Rejestracja: 2014-09-17 17:43
Samochód: Probe 1996r 2.5 V6
Lokalizacja: Malbork

Re: Kosztorys części remontu silnika 2,5 CarSpeedLublin

Post autor: adrian138 »

Cześć, odświeżam temat bo nie chce nowego zakładać. Padł mi silnik zaczęło coś stukać nierównomiernie ale obstawiam panewkę korbowodu. Silnik bierze duże ilości oleju 1l na 300km mniej więcej więc w weekend wracam i zaczynam rozbierać silnik. Najgorsze jest to że nie wiem skąd brać części i jakie dokładnie wybrać. Chce dać głowice do ElSzlif Elbląg żeby tam wszystko sprawdzili i zrobili łącznie z uszczelniaczami i prowadnicami zaworów z docieraniem i planowaniem głowic. Do tego wymiana panewek korbowodowych i pierścieni tłokowych i oczywiście kpl uszczelek uszczelniaczy. Zastanawiam się czy tak jak w 2.0 jest zaworek upustowy oleju bo też bym od razu wymienił jeśli jest aczkolwiek nie grał na szklankach. Chciałbym dostać jakieś instrukcje co z jakim momentem dokręcamy głównie o głowice chodzi. Wyczytałem gdzieś że do 29Nm dokręca się stopki korbowodów. Rozrząd mam nowy. Możecie podpowiedzieć jeszcze jak zaznaczyć sobie walki rozrządu żeby potem je tak samo zamontować. Za pomoc i jakieś linki lub namiary na części z góry dziękuję i pozdrawiam.
Był Probe 2.0 95r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”