silnik zaczal pracowac jak diesel

Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

silnik zaczal pracowac jak diesel

Post autor: UkI »

Witam
Jestem od niedawna posiadaczem Probe II 2,5 V6. I ostatnio silnik zaczal mi pracowac jak diesel. Slychac stukotanie, jak najlepiej i najszybciej sie tego pozbyc?? Czy jak wleje zageszczacza do silnika to poprawi sie troche czy nic o nie da??
pozdrawiam
Probe II 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

taaaaaaaaa wlej motodoktorka... nie no żartuję :D sprawdź najpierw co to jest dokładnie bo jak tego "czegoś" nalejesz to po najbliższej wymianie oleju rozszczelnisz silnik i tego już nawet dieslem nie nazwiesz ...
Awatar użytkownika
t0mpre
Posty: 695
Rejestracja: 2003-03-07 19:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: t0mpre »

sprawdz poziom olej, wlej na max
sparwdz czy olej w miare czysty
jak syf na bagfnecie to wymien olej i filr

ewetualnie jedz odrazu do porzadnego mechanika, wiem wiem - to oksymoron, no ale moze bedziesz mial szczescie?

terkocze, bo:
- popychacze
- cos gorszego? :) panewki? ujj

zacznij od oleju
czas jest po to zeby wszystko nie dzialo sie jednoczesnie
Gość

Post autor: Gość »

Dodaj opcje szukaj do tego... okresl czy puka na gorze czy na dole, czy jak dodajesz gazu to znika, narasta, na zimnym puka, na cieplym nie... itd itp....
pawelopole

Post autor: pawelopole »

Miałem to samo ale byłem u dobrego mechanika,wszyscy mówili popychacze a on doradził mi wymianę oleju na GTX Magnatek i po problemie zrobiłem już 1000km.i nic do teraz nie stuka.
Gość

Post autor: Gość »

Nieroztropnym jest roztrzasanie tematu olejow ;)

Poza tym stwierdzenie "mialem to samo" jakies takie nieszczesliwe.
Trudno miec "to samo" jesli nie wiadomo co Qki'emu stuka.
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

diesel i tym podobne odglosy...

Post autor: roofio »

Mam to samo przy rozgrzanym silniku bo na zimnym jest ok, nie wiem jak w Twoim przypadku ale u mnie sa to 2-3 popychacze do wymiany... wlewanie doktorka troche pomoglo ale przy rozgrzanym silniku w upalne dni nie bylo rady. ogolnie mowili wlej doktorka - ok wlalem... po 3 tyg wylalem i zmienilem olej na ten co byl. Ogolnie nie polecam wlewania doktorka tylko zmienic popychacze i zalac tym co bylo. W moim przypadku po wlaniu doktorka przy porannym odpaleniu mialem zaslone dymna.... i to nie spowodowana uszczelka pod glowica - jak to niektorzy mowili, ze woda itd... uszczelka nic nie przepuszcza. Wywalilem doktorka (niby najlepszego) zalalem olejem i jest gucio, rano nie ma zaslony dymnej. Ale trzeba kupic popychacze, ok 45zl sztuka no i sie pogrzebac troszku...
/Roofio Probe II 1995 USA
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

do pawelopole

Post autor: roofio »

to tak samo jakbys odlal sobie litr oleju i wlal doktorka, w niektorych przypadkach pomaga w niektorych nie. Po prostu ten olej co wlales jest bardziej gesty od tego co miales (troche pewnie zuzytego juz) ma inny stopien lepkosci i jest nafaszerowany jakimis mineralizowanymi udatniaczami. Z tad cena wyzsza od pospolitych. Jak Ci sie udalo to super ale nie w kazdym przypadku wymiana oleju na w/w odniesie skutek wiec... doktorek kosztuje ok. 30zl 1L
/Roofio Probe II 1995 USA
Gość

HELP, bo już mam dosyć

Post autor: Gość »

Uki,
Jak chcesz rzeczowej odpowiedzi to podaj więcej informacji.
Nie ma oleju odpowiedniego na ten przypadek, w jednym silniku
sprawdza się ten, w innym tamten. Generalnie świerzy olej w odpowiedniej
ilości ogranicza stukanie.
A jak chcesz dokładnie wiedzieć co i jak to podjedź do Mazdy /AZAuto/ na Puławskiej/masz blisko/ i zapytaj mechanika - p.Andrzeja.
Ja u nich serwisuję. Poza tym zalewam Mobilem1 0W40 /wymieniam co
6-7tys.km i pilnuję poziomu/.
Pozdrawiam
_____________________
Probe 24v medici, 96r
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Olej

Post autor: roofio »

Kurcze ja nie wiem, wszyscy musza pilnowac stanu oleju, jak najbardziej kontroluje stan ale wymieniam co 15kkm i nic mi nie przepala NIC, moze cos nie tak z moim silnikiem? choci ok procz tych popychaczy ktore musze wymienic, a przebiegu ma 130kkm, komus tez nie bierze nic?
/Roofio Probe II 1995 USA
Gość

Re: Olej

Post autor: Gość »

Roofio pisze:Kurcze ja nie wiem, wszyscy musza pilnowac stanu oleju, jak najbardziej kontroluje stan ale wymieniam co 15kkm i nic mi nie przepala NIC, moze cos nie tak z moim silnikiem? choci ok procz tych popychaczy ktore musze wymienic, a przebiegu ma 130kkm, komus tez nie bierze nic?
Każdemu coś bieże pytanie ile daj mi na jeden dzień samochód to ci przepale połowe, aż kolektor ci się wygnie z zachwytu 8)

Tak na dobrą sprawe to moge powiedzieć że mi też nic nie bieże bo wyminiam co 10Kkm czasem tam na poziom spojże.

Ale co tu się bede rozpisywał w końcu ten temat chyba już był i to nie raz
Gość

Post autor: Gość »

Jak stuka to jedynie na popychaczach (no moze na panewkach ale to nie wrozy nic dobrego :D ) najlepiej zdjac pokrywy, rozrzad i wymienic. POpychacze które sa do d u p y mozna rozpoznać. Około 6 - 7 h roboty, moze mniej - wszystko inne psu na bude. Jezeli popychacz puka to znaczy ze nie trzyma oleju w wśrodku, wyrobił sie i puszcza. Jak luz jest mały to starczy zalac ciut gestszy olej, i przestanie - na jakiś czas! Oczywiście gestszy olej to słabsze smarowanie innych cześci układu :D (probe wg książki ma olej 5W 30) czyli po jakimś czasie i tak koszty. Lepiej robić od razu. w perspektywie czasu - najtaniej
Gość

Post autor: Gość »

A moze jakis mechanik zostawil klucz przy bloku i on stuka?
Dlaczego tak od razu napadacie na biedne popychacze. Co one maja z zycia he? Dalibyscie sobie im popukac w spokoju to nie... gestrzy olej, wymien, napraw..... ehhhh bezduszni!
Gość

Post autor: Gość »

W instrukcji pisze zeby wymieniac olej co 3000 mil = 4800 km

Mobil1 5W30 + Filter od '93 Corvette ZR1 pomaga w V6.
Nie jestem pewien czy w i4 mozna zamatowac wiekszy filter oleju.

Jesli zadne tanie srodki nie pomoga to bedzie trzeba naprawiac glowice.
Ale nic nie boj, to sie tak od razu nie rozleci
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Dzieki za podpowiedzi.
A wiec tak...
Na zimnym silniku (po nocy) nie slychac tego klekotania, ale jak sie rozgrzeje to zaczyna sie robic diesel. Przy niskich i przy wysokich obrotach klepie. Zalanego mam mobila 5w50(jakies 4tys km. temu), tak wiec olej jest swierzy. pozdrawiam
Probe II 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Popychacz na bank.... sprawdz czy oleju masz do MAX. Jesli masz to radze zmiane na gestrzy. Powinno doraznie pomoc. Ale tak czy siak przyjdzie pora na ten (te) popychacze.
Oscar

Post autor: Oscar »

Witam Wszystkich Serdecznie!
Miałem bardzo podobny problem, jaki opisuje ROOFIO a DOKTOREK narobił mi tylko wstydu!
A było to tak pięknego poranka odezwały się popychacze stukając równo od uruchomienia silnika do jego wyłączenia. Doradzono mi zalej doktorkiem a zobaczysz, że pomoże i oczywiście pomogło, ale na chwilę, bo odezwały się ponownie a gdy po kilku godzinach postoju odpaliłem silnik to zobaczyłem przeogromną białą zasłonę dymną. Przechodzący ludzie znający się na autach zapewne myśleli, że moje autko litrami spala olej. Następne porady, jakie otrzymałem od znajomych to uszczelka pod głowicą i ( lub ) uszczelniacze zaworów. Jednak dręczyło mnie pytanie, dlaczego zasłona dymna pojawia się tylko po kilku godzinach postoju. Co miałem robić? Zdecydowałem się i auto pojechało do mechanika, który wymienił cztery popychacze, uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pod głowicą. I numer po odpaleniu silnika popychacze są super a zasłona dymna jak była tak jest, więc pytanie mechanika, jaki mam olej i czy są jakieś dodatki typu doktorek. Po potwierdzeniu obecności doktorka i oleju 10W40 mechanik zalecił natychmiastową wymianę oleju najlepiej na zalecany do tych silników, czyli 5W30 i od tego czasu silniczek ładnie pracuje i autko śmiga bez żadnych zasłon dymnych. Zaznaczam, że jest to mój przypadek i być może doktorek u innych klubowiczów nie wywołuje takiego efektu. Jednak, dlaczego doktorek powodował w moim autku zasłonę dymną pozostanie to chyba tylko jego tajemnicą!
Pozdrowionka :)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Anonymous pisze:W instrukcji pisze zeby wymieniac olej co 3000 mil = 4800 km
Co 3000 mil jak samochód jest użytkowany szczególnie, a co 5000 mil jak śmigasz normalnie- w instrukcji jest to dokładnie wytłumaczone co i jak!Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

może i użytkuje szczególnie? :lol:

klepie, klepie.. a olej zjada?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

HELP, bo już mam dosyć

Post autor: Gość »

Użytkowanie szczególne to jest zazwyczaj niezgodnie z przeznaczeniem-
w przypadku Probe tj. jazda po mieście. Więc zmiana oleju po 3-4tys. mil
jak najbardziej.
Pozdrawiam
_____________________
Probe 24v medici, 96r
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

hehe - szczególnie po polskich miastach....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Re: HELP, bo już mam dosyć

Post autor: strober »

Anonymous pisze:Użytkowanie szczególne to jest zazwyczaj niezgodnie z przeznaczeniem-
w przypadku Probe tj. jazda po mieście. Więc zmiana oleju po 3-4tys. mil
jak najbardziej.
Pozdrawiam
_____________________
Probe 24v medici, 96r
[b
Jeżeli masz książeczkę-to przeczytaj sobie-bo mi się nie chce tłumaczyć![/b]
MiH pisze:może i użytkuje szczególnie?

klepie, klepie.. a olej zjada?
Tobie brachu to chyba z innych powodów delikatnie mówiąc konsumuje olej Twój Probas :wink: :wink:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
UkI
Posty: 67
Rejestracja: 2004-07-04 12:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: UkI »

Stan oleju w moim autku nie zmienia sie, caly czas mam full. To mowicie ze najlepiej zmienic na 10w40 czy 5w30?? I co najlepiej- castrol??
pozdrawiam
Probe II 2,5 V6
Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: tomek1979 »

jesli to nie panewy to wymien te popychacze i problem z glowy! :) i nie lej zadnego swinstwa do silniczka bo bedzie to tylko czasowa poprawa a problem i tak pozostanie .
audi a8 4.2 quattro
Gość

HELP, bo już mam dosyć

Post autor: Gość »

Brawo dla tego Pana /KOYOTA'a/!!! Problem należy rozwiązać, a nie zalać
olejem. Po 10W30 przyjdzie kolej na 20W60, a co potem?
Uki, a co z tym serwisem AZ Auto ?
Pozdrawiam
___________________
Probe 24v medici, 96r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”