UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU

ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: ŁUKASZ V6 »

U mnie też nie ma stożka - na pewno nie wina dolotu.
U mnie zamula się dosyć szybko zaraz po nagrzaniu- szczególnie teraz jak jest ciepłoooo :shock:
Zastanawiam się czy to przypadkiem nie wina padającego modułu...
Wyeliminiowałem już pompę paliwa, dolot, świece i przewody wymienione, auto się nie grzeje nadmiernie, nie bierze oleju, a jak tak to minimum, ogólnie jest ok tylko ten niepożądany efekt.
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: roman197002 »

Czesc
Ja mialem tak ze na ssaniu mi wchodzil normalnie a jak zszedl ze ssania na normalne obroty to sie dusil ,winna temu byla przeplywka .Po wymianie przeplywki dzieki 2ya chodzi idealnie.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: Basf_Wrocław »

Tak jak kolega napisał. Ja stawiam na przepływkę i sondę.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Zapomniałem dopisać, że sondę wymieniłem przednią bo taki był kod błędu zczytany na zworkę. Wymieniłem pomimo, że oryginalna nie była okopcona - czysta, też chyba nie było to konieczne.
Zczytam dziś jeszcze raz błędy i się okaże czy przepływkę pokaże. Nie wiecie może jak sprawdzić czy przeplywka jest ok?
Nie chce kupować po kolei wszystkiego bo zaraz się okaże, że 2 Probki będą stały/leżał w częściach:-)
Ogólnie mi auto się nie dusi - tylko gorzej przyśpiesza po zagrzaniu - dzieje się tak na gazie (Stag) i benzynie.
najlepsze jest to,że jak np wczoraj stał całe 8 h pod pracą na słońcu - nagrzał się jak cholera, to zaraz pod odpaleniu miał zaje... kopa. Później wróciło wszystko do normy czyli Dupa blada.
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: roman197002 »

czesc
u mnie po odczytaniu kodów nie pokazywalo przeplywki a jednak byla uszkodzona.najlepiej jak bys mogl ja podmienic z drógiego samochodu wtedy bedziesz wiedzial czy to jest jej wina ,ja ryzykowalem i kupilem drugą na podmiane ale umnie jednak po dodaniu gazu sie dusil.a moze katalizator jest zawalony i po nagrzaniu zatyka wydech
pozdr.
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Sam nie wiem, gazownik mówił, że kat jest ok...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: Kocureq »

Zapchany katalizator raczej nie powinien Ci przeszkadzać na niskich obrotach. Przepływka może się np. przycinać i wtedy będzie złe dawkowanie paliwa, a komputer tego nie zobaczy, bo podawany sygnał będzie spełniał parametry.

Napisz w profilu skąd jesteś, może się z kimś spotkaj z okolicy i podmień przepływkę na próbę?
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: roman197002 »

Zgadza sie na zapchanym kacie na wolnych bedzie chodzil a po dodaniu gazu bedzie sie dusil.
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Ale jak to jest? Jeśli przepływka jest zwalona to nie powinien cały czas mieć muła?
A on na ssaniu ma dobre przyśpieszenie, a zaraz po zagrzaniu i zejściu ze ssania jest muł...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: Kocureq »

Na ssaniu komputer nie bierze pod uwagę niektórych wskazań, bardziej się opiera na wbudowanych mapach. Nie pamiętam które wskazania są olewane, ale warto pójść tą drogą i sprawdzić dokładnie - być może któryś z tych właśnie czujników jest padnięty i przez to łapie muła.

A jak wdepniesz gaz w podłogę to idzie dobrze czy też muli? Przy WOT komputer też olewa niektóre czujniki.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: 2Ya »

Na ssaniu ecu najzupełniej nie bierze wskazań z przepływki pod uwagę i reszta tak jak napisał Kocur powyżej.

Pzdr. 7 c ya..
Obrazek
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Jak depnę ostro -od razu do dechy - na gaz to się trochę "zająknie" może na sekundę, pół, i dopiero potem obroty idą w górę.
A nie ma jakiegoś sposobu, żeby sprawdzić czy przepływka jest uszkodzona oprócz podmiany?
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: 2Ya »

KLIK

Pzdr. & c ya..
Obrazek
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: roman197002 »

A moze zaplon masz przestawiony ,jak bedzie opuzniony to by sie zachowywal tak jak opisujesz
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Dzięki za podpowiedzi.
Roman w przypadku zapłonu to raczej by było to cały czas a nie po zagrzaniu auta...
Sprawdziłem wczoraj kody będów i wyskoczył tylko 1 - nr 16 - EGR.
Ale naprawdę nie mam zaufania do tych wskazań, gdyż już miałem tak, że pokazywało jakieś kody- po zresetowaniu kompa i pojeżdżeniu kilku tyg. pokazywał zupenie coś innego...
Teraz też tak by było pewnie.
Sprubuję z przepływką...
PS
2Ya: przykadam plus miernika do tego pina, minus do masy?
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: roman197002 »

Ale na zimnym silniku zaplon jest przyspieszony bo masz podniesione obroty,te 10 stopni to masz przy 750obr a jak masz na ssaniu powyzej 1200obr to i zaplon nie masz 10 tylko przypuszczam ze jakies 20 stopni,tak szczelilem bo nie sprawdzalem.
Jak ci nie wyjdzie z przeplywką to sprawdzaj zaplon,bo raczej jak bedzie opuzniony to na ssaniu i tak bedzie dobrze wchodzil na obroty a jak sie rozgrzeje to bedzie sie dlawil i to obojetnie czy na gazie czy na benie.Podaj gdzie mieszkasz bo jak bys niedaleko mnie mieszkal to bym ci uzyczyl swojej przeplywki
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: Mardok »

Wie ktoś jak powinien wyglądać filtr powietrza? Ja mam jakiś dziwny, był taki od początku ale dzięki temu wynalazkowi pucha nie zamyka się całkowicie i doszukuje się w tym przyczyny łapania muła kiedy tylko tylko proboszczowi się spodoba?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: Robert »

[r]Zajrzyj tu: :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=2277

Ja spróbowałbym zadać pytanie w wątku zatytułowanym "Filtr powietrza" - o ile nie znalazłbym w nim odpowiedzi.[/r] :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: matix84 »

Odkopię lekko temat.
Mam podobny problem do moich przedmówców. Nie wiem dokładnie w którym momencie wyłącza się ssanie ale wskazówka temperatury silnika wchodzi mi na "M", obroty są w okolicach 700 i autko ładnie ciągnie. Po dłuższej jeździe przestaje się tak zbierać. Na trasie czasem obserwowałem, że zbierał się tak do ok. 4 000 obr/min a później zamulało go. Po ustawieniu zapłonu z lampą stoboskopową (9-11 stopni) mocno zamula. Do sprawniejszej jazdy musi być lekko przyspieszony.
Mimo wszystko miałem wrażenie jakby probek lepiej przyspieszał przy wciśnięciu gazu mniej więcej do połowy niż jak wciskałem na maksa.
Wczoraj zmierzyłem cewkę zapłonową, na uzwojeniu wtórnym ma 16,9kohma. Przeczyściłem przy okazji wszystkie styki. "Styki" kabli WN z palcem były pokryte jakimś białym nalotem (gdy składałem silnik również czyściłem - kilka miesięcy temu).
Kable WN i świece mam NGK (ponoć zmieniane przez poprzedniego właściciela ok. 10 000 km temu na nowe).
Pozbyłem się już prawie wszystkich błędów. Został mi jeszcze błąd 28 - solenoid EGR. Ale to chyba nie powinno być przyczyną gdyż uszkodzony solenoid nie otworzy EGRu.
Przez jakiś czas jeździłem również z walniętą jedną lambdą (od chwili zakupu - nie wiem ile wcześniej jeszcze zostało tak przejechane).
Jest jakaś możliwość weryfikacji czy to np. kat puchnie i się zapycha czy tylko na zasadzie prób i błędów?
Spróbuję jeszcze sprawdzić przepływkę przy pomocy znalezionego na forum wykresu U(położenia).
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
kapikwas
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26 18:27
Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
Lokalizacja: Lublin

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: kapikwas »

Witam,

Mam podobny problem, jak silnik jest niezagrzany, to ma kopa przez cały zakres obrotów, ale jak np pojeżdżę nim przez jakąś godzinę i się zagrzeje to ma kopa od początku skali aż do około 4500 i później zaczyna wolniej przyspieszać niż na "zimnym" silniku. Nie wiem, ale może po zagrzaniu nie otwierają się któreś vrisy w dolocie ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: helcio »

odpal samochód, nagrzej i patrz na vrisy dodając gazu pod maską , i będziesz wiedział czy VRISY działają, kręć obrotami do końca skali.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: 2Ya »

Dodawanie "gazu" nic nie da,bo vris wtedy się nie załączy :)
Obrazek
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: matix84 »

jeżeli otworzy się przepustnicę powyżej 75% i obroty osiągną wymaganą ilość to załączy się
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: helcio »

muszą się załączyć, jak nie załączają się to nie działają. na biegu jałowym też powinny działać tak samo jak podczas jazdy , można nawet zobaczyć: http://www.youtube.com/watch?v=dfQeui_e ... re=related
Awatar użytkownika
kapikwas
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26 18:27
Samochód: Ford Probe II 2.5 V6 94r euro
Lokalizacja: Lublin

Re: UTRATA MOCY PO ZAGRZANIU W PROBE 2,5 V6

Post autor: kapikwas »

OK, dzięki bardzo za pomoc, jak tylko będę miał chwilkę czasu to sprawdzę czy działają tak jak napisaliście.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”